LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Traveler1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2018 15:27

Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Traveler1987 »

Goededag,

In April heb ik me laten uitschrijven in Nederland en ben ik naar Indonesië vertrokken(mijn vriendin woont daar) begin augustus ben ik tijdelijk even terug na me ouders gegaan omdat ze in scheiding liggen. Nu sta ik op het punt weer terug te gaan naar Indonesië.

Nu heb ik van me oude woning nog een schuld van me energierekening. Hendriks incasso stuurde me hier een mail over. Ik heb dus gezegd dat ik niet meer in Nederland woonachtig. Daarop stuurde ze weer een email dat ze na de rechter gaan. Op die email heb ik gereageerd met ok succes.

Vandaag kreeg ik opeens een WhatsApp bericht van ze en heb gezegd dat ik in indonesie woon met me vriendin. Daarop kreeg ik dreigementen als weet je wat ze in indonesie doen met mensen die schulden hebben.
Ook wist die wanneer ik me laatste visum stempel in me paspoort heb gekregen die dateerde van 22 juli 2018, hoe weten hun wanneer ik een nieuw visum aanvraag in indonesie?

Ik heb ze gezegd jullie kunnen hier niks innen wacht maar tot ik terug kom in Nederland. Daarop zeide ze we gaan naar de Indonesische ambassade en dan krijg je geen visum meer. Klopt dat?

Ik weet dat je met belastingschulden het kunnen doen maar ook met particuliere schulden?

Verder zoeken ze ook heel internet af, nu had die opeens een foto van me vriendin gevonden en ging hij haar maar lastig vallen. Mag dat überhaupt allemaal?

Ik weet dat de eigenaar van dit incassobureau in 2017 met de dood werd bedreigt vanwege deze praktijken, ook wilde hij wanbetalers met foto en al op YouTube zetten.

Iemand ooit ook zulde rare berichten gehad van dit incassobureau?
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jan 2019 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast / gecorrigeerd ten behoeve van de duidelijkheid / leesbaarheid.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Traveler1987 schreef:
08 okt 2018 15:40
Goededag,

In April heb ik me laten uitschrijven in Nederland en ben ik naar Indonesië vertrokken(mijn vriendin woont daar) begin augustus ben ik tijdelijk even terug na me ouders gegaan omdat ze in scheiding liggen. Nu sta ik op het punt weer terug te gaan naar Indonesië.

Nu heb ik van me oude woning nog een schuld van me energierekening. Hendriks incasso stuurde me hier een mail over. Ik heb dus gezegd dat ik niet meer in Nederland woonachtig. Daarop stuurde ze weer een email dat ze na de rechter gaan. Op die email heb ik gereageerd met ok succes.

Vandaag kreeg ik opeens een WhatsApp bericht van ze en heb gezegd dat ik in indonesie woon met me vriendin. Daarop kreeg ik dreigementen als weet je wat ze in indonesie doen met mensen die schulden hebben.
Ook wist die wanneer ik me laatste visum stempel in me paspoort heb gekregen die dateerde van 22 juli 2018, hoe weten hun wanneer ik een nieuw visum aanvraag in indonesie?

Ik heb ze gezegd jullie kunnen hier niks innen wacht maar tot ik terug kom in Nederland. Daarop zeide ze we gaan naar de Indonesische ambassade en dan krijg je geen visum meer. Klopt dat?

Ik weet dat je met belastingschulden het kunnen doen maar ook met particuliere schulden?

Verder zoeken ze ook heel internet af, nu had die opeens een foto van me vriendin gevonden en ging hij haar maar lastig vallen. Mag dat überhaupt allemaal?

Ik weet dat de eigenaar van dit incassobureau in 2017 met de dood werd bedreigt vanwege deze praktijken, ook wilde hij wanbetalers met foto en al op YouTube zetten.

Iemand ooit ook zulde rare berichten gehad van dit incassobureau?
Er gebeurt een hoop wat de grenzen overschrijft. Maar... je roept het ook wel een beetje over jezelf af natuurlijk. Je doet alsof een verhuizing naar het buitenland je ineens ontslaat van de verplichting om gewoon je schulden te betalen.

Los het op; betaal je schuld; ben je van het gezeik af.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Traveler1987 schreef:
08 okt 2018 15:40
Iemand ooit ook zulde rare berichten gehad van dit incassobureau?
Nee, ik betaal altijd mijn rekeningen. Waarom doet u dat niet gewoon? Werkelijk van de zotte dat u weet dat er een schuld open staat en dat u vrolijk zegt dat u nu in Indonesië zit. Ook daar kunt u per mail gewoon facturen ontvangen en een bankoverschrijving doen.

Dus als u gewoon even betaald dan hoeven wij als andere klanten niet extra te betalen om uw schuld te vereffenen.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door BL2 »

Zou maar eens gewoon en netjes gaan betalen. Wat een manier om maar aan te geven dat je in het buitenland woont en dat anderen maar op hun centen moeten wachten !

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

@Traveler1987, verwacht je medelijden of zo? Je hebt een openstaande schuld, betaal die.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Plus het feit dat als je je een paar jaar niet laat zien en daarna wel je in de kraag wordt gevat en dan zijn echt de rapen gaar.
Dus wees een echte vent en betaal je schulden af.

Traveler1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2018 15:27

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Traveler1987 »

Ik heb energieflex vanmorgen gebeld en wou de schuld daar voldoen. Zei zeggen kan niet meer wij hebben de vordering verkocht aan het incassobureau. Nu kreeg ik via WhatsApp doods bedreigingen van het incassobureau dat ik niet betaal. Ook sturen ze berichten via nep Facebook profielen naar me vriendin in indonesie.

Vanmiddag kreeg ik een belletje van de eigenaar omdat ik dit online heb gezet en ik het even wil verwijderen.

Het gaat hier niet om het geld te betalen maar om het feit dat ze je met de dood bedreigen dat ze berichten sturen naar familieleden.
Dat ze zeggen we vinden je wel in indonesie.

Ik heb ze al 2 keer gezegd ga aub na de rechter, enige antwoord wat ik krijg, sorry meneer dat brengt meer kosten met zich mee. Ik heb daarop gezegd ja en die moet ik betalen niet jullie.

Waarschijnlijk weten ze dat ik alle WhatsApp gesprekken mee ga nemen en de rechter het laat lezen.


Dus nogmaals het gaat hier niet om betalen maar om de bedreigingen. Of betalen jullie altijd gelijk als ze je bedreigen?

fritsfrits
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2018 23:59

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door fritsfrits »

Traveler1987 schreef:
08 okt 2018 18:43
Dus nogmaals het gaat hier niet om betalen maar om de bedreigingen.
Ga dan naar de politie ipv in dit nietszeggende janktopic je tijd verspillen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Er zitten cowboys tussen dat is een feit.
Maar gewoon de schuld afbetalen. Zou wel aangifte doen van bedreigen, Incassoburo of niet ze moeten het wel fatsoenlijk houden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Traveler1987 schreef:
08 okt 2018 18:43
Dus nogmaals het gaat hier niet om betalen maar om de bedreigingen. Of betalen jullie altijd gelijk als ze je bedreigen?
Ik betaal mijn rekeningen voordat ze naar het incasso bureau gaan en als het terecht is zou ik niet reageren met "Ok Succes" maar gewoon betalen, als je dit doet heb je niet te maken met bedreigingen.

Nu onder de incassokosten proberen uit te komen door rechtstreeks een regeling te treffen het de opdrachtgever is niet netjes, de incassokosten klinken gewoon terecht.

Maar met de dood dreigen is een stap te ver. Ik zou de incasso kosten dan niet meer betalen, de hoofdsom echter wel want die is gewoon terecht.

De Whatsapp berichten zorgen niet dat je niet hoeft te betalen bij de rechtbank, ze winnen de zaak als met je eerdere reacties. De vraag is of je dan wel gaat betalen.

Traveler1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2018 15:27

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Traveler1987 »

Ik denk er ook aan om aangifte tegen ze te doen.
Maar waarom gaat een Incassobureau niet na de rechter? Ik vraag er meerdere malen om, om een rechtzaak te starten maar dat willen ze niet. Waarom weigeren ze als ze grote kans hebben dat ze winnen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

Aangifte doen, dat is 1.
Te idioot voor woorden hoe zij tekeer gaan.
Ten tweede de schuld direct betalen , alles , en het niet aansturen op een rechtszaak.
Daar win je helemaal niets mee. Waarom zou je het nu verder op de spits drijven?
Je hebt die schuld nu eenmaal , klip en klaar en de extra kosten lopen op.
Een hoop gez*** en gedoe , dus betaal en leef in rust verder daar in Indonesië.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door crazyme »

Heeft u ook een adres van dit incassobureau ?

Ik heb ook een klant welke “plotseling” naar het buitenland is verhuisd en zij krijgen kennelijk meer voor elkaar dan een rechtsbijstandverzekeraar.

Waar haalt u het vandaan om te zeggen dat ze maar moeten wachten tot u wer in Nederland komt !

Deze aandacht is meer dan verdiend.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
08 okt 2018 19:16
Aangifte doen, dat is 1.
Te idioot voor woorden hoe zij tekeer gaan.
Ten tweede de schuld direct betalen , alles , en het niet aansturen op een rechtszaak.
Daar win je helemaal niets mee. Waarom zou je het nu verder op de spits drijven?
Je hebt die schuld nu eenmaal , klip en klaar en de extra kosten lopen op.
Een hoop gez*** en gedoe , dus betaal en leef in rust verder daar in Indonesië.
Heb jij iets gelezen over hoe ze tekeer gaan, je spreekt namelijk nogal een waarde oordeel dat het idioot is? Topic Starter doet het ook niet echt netjes. Een eerlijk bedrijf laten zitten met een schuld omdat hij vertrek naar Indonesië.

Met het incasso bureau heb je pech ze hebben een bepaalde naam:

https://vicemoney.nl/2017/07/14/deze-jo ... igd-wordt/

En de link http://andersincasseren.nl verwijst naar .....

Maar concreet zal het dus wel meevallen met "doodsbedreigingen" krijg namelijk erg het idee dat deze meneer Hendriks precies weet wat wel mag en niet. Hij richt zich vooral op wanbetalers die reageren op vorderingen met "Ok Succes" dus het lijkt erop dat het incassobureau wel bij je past en niet snel zal opgeven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ga uit van de OP :
- doodsbedreigingen via whatsapp...
- via FB de vriendin in Indonesië lastig vallen...
- zeggen : " weet je wat ze in Indonesië doen met schuldenaars?" ?...
- en ze weten van wanneer het visum dateert...
Dat vind ik nogal harde idiote taal.
Het e.e.a. blijkt ook uit uw links....dit zijn niet echt lieverdjes... denk ik.

Maar inderdaad , hoe de TS zich nu opstelt is ook niet ok ! Lijkt ook nergens op. :x
En hoe hij eerder heeft geageerd weet ik ook niet , is misschien ook wel ' idioot' geweest... :roll:
Ik schreef ook dat hij deze schuld gewoon moet voldoen . Dit is onnodig gez *** en gedoe en getraineer.
Laatst gewijzigd door moederslink op 08 okt 2018 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
08 okt 2018 20:17
- doodsbedreigingen via whatsapp...
Whatsapp heeft hiervoor gewoon een blokkeer functie. En als het klopt moet je gewoon aangifte doen.
moederslink schreef:
08 okt 2018 20:17
- via FB de vriendin in Indonesië lastig vallen...
Vriendin kan beter haar Facebook instellingen controleren en ook Facebook heeft een block functie. Het is niet netjes maar dat is bewust een terechte rekening niet betalen ook niet.
moederslink schreef:
08 okt 2018 20:17
- zeggen : " weet je wat ze in Indonesië doen met schuldenaars?" ?...
Geen idee, interessante vraag.
moederslink schreef:
08 okt 2018 20:17
- en ze weten van wanneer het visum dateert...
Tja... Geen idee hoe ze dit weten, maar mogelijk berichtje op Facebook van TS? Meestal is datum visum ook datum aankomst.
moederslink schreef:
08 okt 2018 20:17
Dat vind ik nogal harde idiote taal.
Zie het idiote taal niet

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dus als ik het allemaal goed begrijp, heeft het ene boefje (dat op onorthodoxe manier wil uitkomen onder het op tijd betalen van een rekening) ruzie met het andere boefje (dat op onorthodoxe manier onbetaalde rekeningen probeert te innen). Interessant topic!

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door BL2 »

Erthanax schreef:
08 okt 2018 22:17
Dus als ik het allemaal goed begrijp, heeft het ene boefje (dat op onorthodoxe manier wil uitkomen onder het op tijd betalen van een rekening) ruzie met het andere boefje (dat op onorthodoxe manier onbetaalde rekeningen probeert te innen). Interessant topic!
Prima omschreven:
Een beetje moeilijk doen om een zgn bedreiging, maar zelf gauw naar het buitenland gaan en oude schulden niet betalen.
Had je op tyd alles betaald, dan was er niets gebeurd, zullen we maar denken.

fritsfrits
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 aug 2018 23:59

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door fritsfrits »

BL2 schreef:
08 okt 2018 23:14
Erthanax schreef:
08 okt 2018 22:17
Dus als ik het allemaal goed begrijp, heeft het ene boefje (dat op onorthodoxe manier wil uitkomen onder het op tijd betalen van een rekening) ruzie met het andere boefje (dat op onorthodoxe manier onbetaalde rekeningen probeert te innen). Interessant topic!
Prima omschreven:
Een beetje moeilijk doen om een zgn bedreiging, maar zelf gauw naar het buitenland gaan en oude schulden niet betalen.
Had je op tyd alles betaald, dan was er niets gebeurd, zullen we maar denken.
En daarnaast nog eens het lef hebben om met ''Oké Succes'' te reageren op aanmaningen. Te ziek voor woorden dat mensen nu het lef hebben om zielig in de slachtofferrol te gaan kruipen.

En moet nog maar zien hoeveel er klopt van die zogenaamde doodsbedreigingen, kan mij niet voorstellen dat een professioneel bedrijf alles op het spel zet met zo'n opmerking.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door BL2 »

Traveler1987 schreef:
08 okt 2018 19:08
Ik denk er ook aan om aangifte tegen ze te doen.
Maar waarom gaat een Incassobureau niet na de rechter? Ik vraag er meerdere malen om, om een rechtzaak te starten maar dat willen ze niet. Waarom weigeren ze als ze grote kans hebben dat ze winnen?
Er is wel meer vreemd in dit verhaal, immers waarom wil TS naar de rechter als hij weet dat hij verliest.
Een rechter maakt korte metten met iemand welke bewust niet wil betalen en het moet maar blijken of de "doodsbedreigingen" dan standhouden.
Eerst maar eens aangifte doen TS !

Gesloten