LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Post komt met post.nl niet met TNT.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts had een CC van de Rabo en die werd geblokkeerd omdat er geen geld meer op die rekening stond, en er ook niets meer op binnenkwam, net zoals de automatische overschrijvingen.

Roob11
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:41

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door Roob11 »

ingwebcareteam schreef:
10 okt 2018 21:49
@Roob11,

Wat een vervelende situatie! Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent.
Nu lees ik echter in jouw verhaal dat je een adreswijziging hebt toegestuurd.
Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt? En heb je dit gedaan op het moment dat je al in Portugal woonachtig was?

Een adreswijziging kan namelijk via Mijn ING. Mocht je deze optie niet hebben dan kan dit gewijzigd worden op een ING kantoor. Het adres wordt dan direct gewijzigd. Op het moment dat je de adreswijziging via de post hebt verstuurd vanuit Portugal dan bestaat er een kans dat deze niet bij ons aankomt. Wanneer er een adreswijziging bij ons binnen komt en deze voldoet aan de voorwaarden dan passen wij het adres aan, ook als het een adres in het buitenland betreft. Wij versturen namelijk ook post naar onze klanten die niet in Nederland wonen. Mocht de brief niet aan de voorwaarden voldoen dan wordt deze teruggestuurd met de vraag om hem aan te vullen.

Ik begrijp dat je nu niets meer aan deze informatie hebt, maar dit kan wel verklaren waarom de brieven naar het oude adres zijn verstuurd i.p.v. naar Portugal.

Met vriendelijke groet,

Daphne
ING Webcare
Ha Daphne,

Ik ben in Portugal gaan werken voor een bedrijf dat ook mijn huisvesting daar regelde. Pas op het moment dat ik daar arriveerde kreeg ik mijn adres (eerst nog aantal dagen in hotel verbleven). Vanuit Nederland en eerder was dus niet mogelijk., Telefonisch contact met ING destijds leerde mij dat het versturen van een schriftelijke adreswijziging volstond. Die heb ik verstuurd, helaas niet aangetekend. Ook werd aangegeven dat geen post naar Portugal gestuurd zou worden. Iets wat ik op dat moment niet als een probleem zag.

Toen eea bij terugkomst duidelijk werd en ik wederom telefonisch contact had (in 20115) werd mij nogmaals duidelijk gemaakt dat geen post naar buitenland verstuurd werd door ING en dat ik voor een alternatief adres in Nederland had moeten zorgen voor post.

Jullie incassobureau wist mij in een week te vinden, wat toen terecht was gezien de ontstane achterstand. Het bevreemd mij dan ook dat latere communicatie (post) naar volstrekt vreemd adres werd gestuurd en de volgende qua adres ook een aanname was.

Door deze miscommunicatie die ik mede toeschrijf aan ING is de hele nare situatie ontstaan met betrekking tot de BKR registratie. Ik geef ruiterlijk toe dat ik oplettender had kunnen zijn. Echter indien ING de som direct op had geëist toen ik verhuisde óf mij geïnformeerd had toen de achterstand ontstond (en niet brieven naar een oud adres sturen) dan was deze hele nare situatie niet ontstaan. Toen het incasso bureau de som ook in z'n geheel opeiste heb ik die ook binnen drie dagen overgemaakt. Ik wil daarmee zeggen dat ik nimmer de intentie heb gehad om deze achterstand te laten ontstaan. Door het direct betalen was ING/Vesting Finance/Fiditon meteen overal vanaf terwijl de fout mijns inziend=s toch echt bij ING lag. De som die ik destijds via het incasso bureau heb betaald was ook fors hoger dan het restant van de lening. De enige die van de fouten echter nadeel heeft ben ik als particulier.

ING/Vesting Finance/Fiditon zou het sieren om net als ik aan te geven dat hier fouten zijn gemaakt en dat te erkennen door de registratie in te trekken. BKR adviseerde mij dat aangezien de opdrachtgever van de registratie dat altijd kan doen.

Ik begrijp ook dat talloze gevallen die registratie eerder eraf willen hebben. Ik ben verder altijd verschoond gebleven van achterstand, ook dat is op te vragen bij BKR. Maar de feiten zijn hier toch duidelijk al loop ik bij alle genoemde organisaties tegen een muur.

Roob11
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:41

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door Roob11 »

blont007 schreef:
11 okt 2018 10:52
Vreemd en hoe vervelend dit de ING oplost, Roob11 was toch uitgeschreven uit Nederland officieel?
ING had toch ook een E-mail adres van Roob11? en het gaat om een bedrag van 3000 libra`s die hij zelfs in èèn keer heeft terug betaald maar net even te laat.

Poststukken die ineens per ongeluk toevallig niet aankomen, aangetekend verstuurd misschien? Ik verstuurde eens een brief uit het buitenland naar de Rabobank, deze werd 3 maanden later ontvangen en bezorgd op maandag ochtend.
Ik vroeg sinds wanneer bezorgd de TNT haar post op maandag....maar toch hadden ze die brief. Hoe vreemd kan een verhaal klinken?

Maar goed zal wel aan Roob11 liggen, maar ik vind het zwaar waardeloos. Neem een gratis Revolut debet card Roob11, dan heb je tenminste een goedwerkende kaart en geen gezeik.
Dank blont007!

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom hebt u niet gezorgd dat er voldoende geld op uw Rabo rekening stond? En u kon daar toch ook inloggen op uw rekeningen?

U kon daar prima controleren of uw rekeningen op tijd betaald werden.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Roob11 schreef:
11 okt 2018 20:58
Ik ben in Portugal gaan werken voor een bedrijf dat ook mijn huisvesting daar regelde. Pas op het moment dat ik daar arriveerde kreeg ik mijn adres (eerst nog aantal dagen in hotel verbleven). Vanuit Nederland en eerder was dus niet mogelijk., Telefonisch contact met ING destijds leerde mij dat het versturen van een schriftelijke adreswijziging volstond. Die heb ik verstuurd, helaas niet aangetekend. Ook werd aangegeven dat geen post naar Portugal gestuurd zou worden. Iets wat ik op dat moment niet als een probleem zag.
Is dit een goede samenvatting:

* Je wist dat je geen post ging ontvangen (wat ING echter betwist)
* Je hebt zelf niet voldoende saldo op je rekening
* Je hebt niet gecontroleerd of de adres wijziging ook binnen is gekomen
* Je hebt nooit van ING een adres wijziging bevestiging ontvangen

Maar nu neem je wel ING kwalijk dat ze je nooit post hebben gestuurd dat jij geen saldo op je rekening had.

ClaimConcept
Berichten: 1962
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

En zo houden we elkaar lekker bezig, terwijl de oplossing heel simpel is. Er is van beide kanten geen kwade opzet in het spel, dus ING kan zo BKR opdracht geven om de registratie te verwijderen. Gebeurt wel vaker.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door JozJan »

Lady1234 schreef:
11 okt 2018 22:17
Maar waarom hebt u niet gezorgd dat er voldoende geld op uw Rabo rekening stond? En u kon daar toch ook inloggen op uw rekeningen?

U kon daar prima controleren of uw rekeningen op tijd betaald werden.
Waarom vind jij toch dat je steeds zo betweterig en belerend moet doen tegen mensen die met de beste bedoelingen een vraag stellen? Probeer gewoon eens een keer een positieve insteek.

Oh, en beter lezen volgende keer dat ook nog...
Roob11 schreef:
06 okt 2018 16:20
- Aangezien mij . Rabo rekening genoeg gevuld was en ik periodiek ook nog overmaakte vanuit Portugal was dat ruim voldoende om de lening af te kunnen betalen.
maar...
Roob11 schreef:
06 okt 2018 16:20
- Rabo blokkeerde Creditcard en automatische betalingen aangezien er geen salaris meer op binnenkwam, dat klopte, mijn salaris werd betaald op een Portugese bankrekening, waar ik werkte.
Heel de situatie is uitentreuren toegelicht. Toch blijf jij maar volhouden dat alles eigen schuld van TS is. Kom op zeg, beetje realiteitszin. Hij geeft nb zelf toe mede schuldig te zijn. Maar doe ajb niet of de bank niets te verwijten valt...

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door blont007 »

Maar waarom hebt u niet gezorgd dat er voldoende geld op uw Rabo rekening stond? En u kon daar toch ook inloggen op uw rekeningen?
Zijn geld werd overgemaakt op een Portugese rekening waar hij ook werkte, en dat is logisch. Bovendien vind de Rabobank u niet meer welkom als u niet meer woonachtig bent in Nederland, hij was toch uitgeschreven uit Nederland!

De banken in Nederland zeggen, gaat u naar het buitenland....zoek lekker daar een bank uit waar u woont en werkt, en dat heeft deze hardwerkende jongen gewoon gedaan.

Dat u @lady1234 het weer helemaal anders ziet en deze jongen de les wilt lezen hoe hij het allemaal had moeten doen, wees eens positief en trap niet constant na.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door blont007 »

Klopt hij heeft zich een beetje in de nesten gewerkt en dat heeft hij zelf toegegeven. U kunt zich voorstellen dat er heel veel dingen op je af komen als je naar het buitenland vertrekt om daar permanent te wonen en te werken. En dan sta je wel eens bij dingen niet stil want je bent geconcentreerd bezig met je nieuwe baan, ja toch.

Waarschijnlijk heeft hij nooit gedacht en bij stil gestaan dat de Rabo de rekening opheft, omdat er geen inkomsten meer zijn op die rekening.

Zijn verstuurde post is niet aangekomen in Nederland zeggen de banken nu, zijn intentie was toch goed om de banken te informeren. Geen bank stuurt aangetekend een brief, zij ontvangen hun post liever 3 maanden later op Maandag ochtend tijdens de koffie.

Ik vind dat die registratie ongedaan moet worden omdat opzet hier niet aanwezig is, hij zit nu 5 jaar in een super vervelende situatie dankzij miscommunicatie.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door JozJan »

[offtopic bijdragen door Moderator verwijderd] Nieuw adres wat pas na vertrek bekend (goed lezen), dus had niet eerder doorgegeven kunnen worden, dus hoezo niet zorgvuldig geregeld? Geeft bovendien helemaal niet alle anderen de schuld, erkent telkens zelf mede-schuldig te zijn.

En draai het nou gerust eens om, de bank had ook kunnen zien dat er een adreswijziging was gestuurd, had ook best via andere wegen contact kunnen zoeken (zeker voor een achterstand in betaling). Bovendien, bij eerste contact van het incassobureau is de openstaande schuld meteen betaald, lijkt me duidelijk dat daar goede wil uit spreekt die alleen al reden zou moeten zijn voor d ebank om mee te denken.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 okt 2018 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door JozJan »

snuffel1 schreef:
12 okt 2018 13:01
Even voor de duidelijkheid, volgens de voorwaarden wordt de lening bij vertrek naar het buitenland direct opeisbaar gesteld.
Nee hoor, verhuizing naar het buitenland is een grond voor ING om de lening op te kúnnen eisen. Maar dat hebben ze op dat moment niet gedaan. Ben jij familie van de Lady?? :lol: :lol: :lol:

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door Lady1234 »

[offtopic bijdragen door Moderator verwijderd]

De Ts gaat emigreren. Hij informeert niet bij de Rabobank wat er met zijn betaalrekening gebeurt. Blijkbaar worden automatische overschrijvingen en ook de CC geblokkeerd bij definitief vertrek naar het buitenland. En post sturen ze ook niet.

Één blik van de Ts op zijn bankrekening bij de Rabo via internet, toen hij in Portugal was, had hem wakker geschud.

In principe staat de ING hier helemaal buiten, die ontvingen alleen geen aflossingen op de lening, omdat de automatische overschrijving geblokkeerd was.

En omdat daar de adreswijziging niet (goed) doorgekomen was, ging de invordering uiteindelijk naar een incassobureau.

En dat gebeurt niet na twee weken,
Laatst gewijzigd door Radar op 12 okt 2018 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door blont007 »

Verder vind ik het gewoon een flauwe hap hoe met dit probleem wordt om gesprongen, die jongen had gewoon andere problemen aan zijn hoofd daar in het buitenland en dacht alles zit snor in Nederland.

[offtopic bijdragen door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 12 okt 2018 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door kuklos »

blont007 schreef:
12 okt 2018 16:39
Verder vind ik het gewoon een flauwe hap hoe met dit probleem wordt om gesprongen, die jongen had gewoon andere problemen aan zijn hoofd daar in het buitenland en dacht alles zit snor in Nederland.

Nou, Nederland kennende en huilende boze wolven....brrrrr .
Pech voor TS dat hij in het buitenland andere problemen aan zijn hoofd had, maar dat ontslaat hem niet van de verplichting dat hij de schuld dan niet meer hoeft af te lossen, iets wat jij suggereert.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door kuklos »

Het siert hem dat hij heeft betaald? Sorry, maar voldoen aan een verplichting die je bent aangegaan noem ik niet sieren, maar gewoon je verplichting nakomen. Dat hij andere dingen aan zijn hoofd had ontslaat hem niet van de verplichting zelf uit te zoeken of alles goed loopt na een emigratie.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door Radar »

Enkele offtopic bijdragen door moderator verwijderd.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JozJan schreef:
12 okt 2018 13:18
snuffel1 schreef:
12 okt 2018 13:01
Even voor de duidelijkheid, volgens de voorwaarden wordt de lening bij vertrek naar het buitenland direct opeisbaar gesteld.
Nee hoor, verhuizing naar het buitenland is een grond voor ING om de lening op te kúnnen eisen. Maar dat hebben ze op dat moment niet gedaan. Ben jij familie van de Lady?? :lol: :lol: :lol:
Dat hebben ze niet gedaan omdat ze de adres wijziging van TS nooit hebben ontvangen. TS zegt deze te hebben verzonden maar kan dit op geen enige wijze bewijzen.

Wel staat vast dat hij zelf ook geen controle heeft gedaan. Het lijkt me zeer logische dat de ING een dergelijke wijziging bevestigd, wat ook niet is gebeurd. Ik zie de "fouten" van de ING nietin het bericht.

Erkennen dat hij zelf fout zie ik trouwens niet, hij noemt het topic "Fouten ING" en geef in het openingsbericht hard van leer aan de ING, maar feitelijk blijkt TS meerdere fouten te hebben gemaakt.

De situatie is vervelend maar een BKR registratie is niet zo eenvoudig te verwijderen als het BKR stelt. De oplossing is niet zo simpel omdat de registratie gewoon terecht is.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door blont007 »

Dat hebben ze niet gedaan omdat ze de adres wijziging van TS nooit hebben ontvangen. TS zegt deze te hebben verzonden maar kan dit op geen enige wijze bewijzen.
Als de bank het NIET uitkomt dan hebben zij nooit iets ontvangen, behalve op maandag morgen 3 maanden later om 10.00 uur in de ochtend door post.nl. wat in mijn geval was bij de RaboBank.

Zo werken banken nu eenmaal, en TS moet dan gaan bewijzen wat...??

Roob11
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:41

Re: Fouten ING - Vesting Finance - Fiditon

Ongelezen bericht door Roob11 »

Lady1234 schreef:
11 okt 2018 22:17
Maar waarom hebt u niet gezorgd dat er voldoende geld op uw Rabo rekening stond? En u kon daar toch ook inloggen op uw rekeningen?

U kon daar prima controleren of uw rekeningen op tijd betaald werden.
Er stond meer dan voldoende op. Lees boven:

Een automatische overschrijving stond ingeregeld van Rabo naar ING van 60,00 per maand. Rabo blokkeert automatische betalingen als geen salaris meet wordt gestort op die rekening. Dat heb ik niet gecheckt of die overschrijving bleef bestaan.

Gesloten