LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door yan »

In principe is dat stalken van een persoon en dat mag volgens de wet niet
}|
Nee dat is gewoon gericht herinneren.
Wanbetalers worden al meer dan voldoende beschermd; daar zou nog veel harder tegen mogen worden opgetreden.

Er is hier geen sprake van niet kunnen betalen (dan kan je een regeling treffen) maar simpelweg van niet willen.

Pieterjan89
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:41

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Pieterjan89 »

Frapant allemaal

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door blont007 »

Daarop zeide ze we gaan naar de Indonesische ambassade en dan krijg je geen visum meer. Klopt dat?
Wel nee joh, een incasso boertje die naar een ambassade gaat? wat gaat ie daar doen dan. Hij maakt je gewoon bang met alle middelen die voor hem denkbaar zijn, maar als hij A zegt dan ook B en dat is de rechtbank want u betaalt niet.

Wat mij wel opvalt is dat mensen naar het buitenland gaan en zich laten uitschrijven uit Nederland, toch in de problemen komen door een vergeten achterstallige betaling. Vroeger was er een verhuisbrief van TNT die volgens mij wel aardig werkte, kan BRP dit niet overnemen of doen ze dat al? Ik denk dat deze mijnheer zich meer kwaad maakt omdat hij niet de herinnering onder ogen heeft gezien van de achterstallige betaling van het energie bedrijf. Anders was het wel betaald denk ik, maar het agressieve gedrag van wederom cow-boys.... zou ik ook niet slikken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Traveler1987 schreef:
08 okt 2018 19:08
Ik denk er ook aan om aangifte tegen ze te doen.
Maar waarom gaat een Incassobureau niet na de rechter? Ik vraag er meerdere malen om, om een rechtzaak te starten maar dat willen ze niet. Waarom weigeren ze als ze grote kans hebben dat ze winnen?
Omdat een incassobureau niets verdiend aan een zaak voor de rechter te brengen. Veelal moeten de kosten voor een proces voorgeschoten worden door de opdrachtgever en die hanteert dan een bedrag waarbij ze dit doen. Gezien je in het buitenland woonachtig bent is de kans dat ze succesvol de vordering kunnen incasseren minimaal.

Zelf ooit bij een groot bedrijf gewerkt en onder de € 500,00 gingen wij niet procederen normaal gesproken. Echter als een klant zou roepen "Ok Succes" dan zouden we dit wel doen. Er zijn principes.

timmerbedrijf010
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jun 2018 15:53

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door timmerbedrijf010 »

Zet die whatsapp berichten even hier online, ik ben wel benieuwd naar de gesprekken.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Traveler1987 schreef:
08 okt 2018 19:08
Ik denk er ook aan om aangifte tegen ze te doen.
Maar waarom gaat een Incassobureau niet na de rechter? Ik vraag er meerdere malen om, om een rechtzaak te starten maar dat willen ze niet. Waarom weigeren ze als ze grote kans hebben dat ze winnen?
Het probleem zal niet het winnen zijn. Het probleem, en dat weet jij heel goed, is dat het in het buitenland een enorm probleem gaat worden om te incasseren. Naar de rechter stappen gaat ze een hele hoop geld kosten, omdat ze weliswaar gelijk krijgen, maar het nog maar de vraag is wat ze ermee opschieten.

Overigens, die doodsbedreigingen... hebben ze echt gezegd dat ze je van kant maken, of ruk je dingen bewust een klein beetje uit het verband om het allemaal wat theatraler te maken?

Betaal gewoon, wat velen hiervoor ook al hebben gezegd, en maak wat van je leven daar in de verte.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door blont007 »

Het probleem, en dat weet jij heel goed, is dat het in het buitenland een enorm probleem gaat worden om te incasseren.
Precies wat @WA stelt, laat u verrassen door een deurwaarder in Indonesië. U ontvangt toch geen UWV of A.O.W of W.A.O uitkering? dat zou nog wel eens een struikelblok kunnen zijn.

Maar hoe zouden ze daar achter kunnen komen?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

blont007 schreef:
11 okt 2018 19:38
Het probleem, en dat weet jij heel goed, is dat het in het buitenland een enorm probleem gaat worden om te incasseren.
Precies wat @WA stelt, laat u verrassen door een deurwaarder in Indonesië. U ontvangt toch geen UWV of A.O.W of W.A.O uitkering? dat zou nog wel eens een struikelblok kunnen zijn.

Maar hoe zouden ze daar achter kunnen komen?
Welja, een wanbetaler nog een beetje aanmoedigen. Schiet lekker op.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

blont007 schreef:
11 okt 2018 19:38
Het probleem, en dat weet jij heel goed, is dat het in het buitenland een enorm probleem gaat worden om te incasseren.
Precies wat @WA stelt, laat u verrassen door een deurwaarder in Indonesië. U ontvangt toch geen UWV of A.O.W of W.A.O uitkering? dat zou nog wel eens een struikelblok kunnen zijn.

Maar hoe zouden ze daar achter kunnen komen?
Ik weet met één druk op de knop iedere in Nederland geregistreerde inkomstenbron.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door blont007 »

Handig zo`n knopje, beetje Bondachtig. Maar is dat niet beschermd door de privacy wetgeving?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door yan »

Maar is dat niet beschermd door de privacy wetgeving?
Gelukkig niet, zou helemaal mooi worden als zelfs de deurwaarder niet meer mag opvragen waar ie precies beslag op kan leggen.

Wat mij betreft mochten ze die knop op elke debiteuren administratie plaatsen.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door blont007 »

Goed antwoord, maar dan moet volgens mij wel een rechterlijk bevel aanwezig zijn. Ik bedoel een deurwaarder kan toch niet op voorhand en uit nieuwsgierigheid op knopjes drukken om te zien of er wat te halen valt.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

blont007 schreef:
12 okt 2018 11:12
Goed antwoord, maar dan moet volgens mij wel een rechterlijk bevel aanwezig zijn.
Waarop baseer je dat er een gerechtelijk bevel aanwezig moet zijn?
blont007 schreef:
12 okt 2018 11:12
Ik bedoel een deurwaarder kan toch niet op voorhand en uit nieuwsgierigheid op knopjes drukken om te zien of er wat te halen valt.
Ga er maar vanuit dat een deurwaarder dat gewoon kan.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door blont007 »

Dit knopje misschien: https://www.nu.nl/internet/5510012/bel ... -orde.html

Ik zou het toch niet fijn en prettig vinden dat beveiligde persoonsgegevens zo makkelijk op te vragen zijn. U wel?

Erthanax
Berichten: 9614
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

In de gezondheidszorg kan dat ook; het mag niet, maar het kan wel. Elke inzage wordt daar wel vastgelegd, zodat maatregelen getroffen kunnen worden tegen medewerkers die hun boekje te buiten gaan (en dat gebeurt ook). Voor de inkomensgegevens geldt dat vast en zeker ook.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door pedro714 »

Ronduit asociaal. Vertrekken naar het buitenland wetend dat er nog een rekening - of meer - openstaat en dan verontwaardigt zijn dat de schuldeiser eist dat je je schuld voldoet. Geen goed woord over voor het handelen van de eiser maar helemaal over mijn nek over jouw mentaliteit. En als ik dan moet kiezen dan sta ik achter de eiser. Gewoon fatsoenlijk betalen dan ben je overal van af.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

blont007 schreef:
12 okt 2018 12:22
Dit knopje misschien: https://www.nu.nl/internet/5510012/bel ... -orde.html

Ik zou het toch niet fijn en prettig vinden dat beveiligde persoonsgegevens zo makkelijk op te vragen zijn. U wel?
Ik snap niet wat dit bericht in deze hele discussie doet. Het is nergens een antwoord op een gestelde vraag.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door blont007 »

En u geeft wel antwoord op de gestelde vraag??, en als u niks te melden heeft behalve kritiek kunt u het ook gewoon overslaan. Interessante topics genoeg waar u zich in vast kan bijten.

Ik haakte gewoon even in omdat een deurwaarder zegt, èèn klik op de knop en ik weet uw financiële gezondheid. En dat lijkt me niet gezond.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

blont007 schreef:
12 okt 2018 16:25
En u geeft wel antwoord op de gestelde vraag??, en als u niks te melden heeft behalve kritiek kunt u het ook gewoon overslaan. Interessante topics genoeg waar u zich in vast kan bijten.

Ik haakte gewoon even in omdat een deurwaarder zegt, èèn klik op de knop en ik weet uw financiële gezondheid. En dat lijkt me niet gezond.
Jij stelde dat er een gerechtelijk bevel moet zijn voordat een deurwaarder middels die druk op de knop de gegevens kan inzien. Mijn reactie daarop was waarop jij die claim baseert.

Je doet nu hetzelfde als in eerdere topics waarin je van het een naar het ander gaat zonder een lijn in je reacties.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Dreigende whatsappjes van Hendriks incasso

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik las ergens op dit forum dat de deurwaarder dit alleen mag doen als hij over een reeds aan de schuldenaar betekende titel beschikt. Maar Moneyman weet dat veul beterder :)
Laatst gewijzigd door StevieNL81 op 12 okt 2018 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten