LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beslag op een auto die niet meer van mij is

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ro-ten
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2011 08:45

beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door ro-ten »

ik ben mijn bedrijf aan het afbouwen
een ex collega die lang in de ziekte wet heeft gezeten en wat in eerste instantie vergoed werd door het UWV is terug gedraaid
waardoor ik in eens 18000 euro moest betalen wat ik niet zomaar had liggen

nu heb ik mijn bedrijfsbus die ik toch bijna niet meer gebruikten aan deze persoon verkocht waardoor het uitstaande bedrag een stuk minder is geworden
dit was 1 juli op factuur maar omdat ik in de chaos het kentekenpapieren niet kon vinden vond de overschrijving pas na 1 augustus plaats

1 augustus krijg ik een vonnis toegestuurd van een andere zaak dat ik 5000 euro moet betalen, dus geen beslag op het voertuig, dit is gebeurd op 9 oktober bij de nieuwe eigenaar kan dit zomaar?

en als dit dan toch al als mijn bus word gezien hoe zit het dan met het gereedschap wat in de bus ligt?

alvast bedankt voor het juiste advies

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18
Beste antwoord
Gekozen door ro-ten

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

door 16again » 13 okt 2018 15:27

ro-ten schreef:
13 okt 2018 12:46
de aanzegging van de beslag was pas halverwege september
paulianeus handelen kan dan toch geen spraken van zijn.
Ik sluit niet uit dat punt 2 van toepassing is:
https://www.dnalegal.nl/nieuws/pauliane ... llissement
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door Moneyman »

ro-ten schreef:
12 okt 2018 20:06
ik ben mijn bedrijf aan het afbouwen
een ex collega die lang in de ziekte wet heeft gezeten en wat in eerste instantie vergoed werd door het UWV is terug gedraaid
waardoor ik in eens 18000 euro moest betalen wat ik niet zomaar had liggen

nu heb ik mijn bedrijfsbus die ik toch bijna niet meer gebruikten aan deze persoon verkocht waardoor het uitstaande bedrag een stuk minder is geworden
dit was 1 juli op factuur maar omdat ik in de chaos het kentekenpapieren niet kon vinden vond de overschrijving pas na 1 augustus plaats

1 augustus krijg ik een vonnis toegestuurd van een andere zaak dat ik 5000 euro moet betalen, dus geen beslag op het voertuig, dit is gebeurd op 9 oktober bij de nieuwe eigenaar kan dit zomaar?

en als dit dan toch al als mijn bus word gezien hoe zit het dan met het gereedschap wat in de bus ligt?

alvast bedankt voor het juiste advies
Onder dergelijke omstandigheden kan je paulianeus handelen verweten worden. Is er een reeele prijs voor die auto bepaald?

ro-ten
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2011 08:45

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door ro-ten »

geen vraagprijs maar de verkoop prijs van 4000 euro voor een bus van 2007 simpele uitvoering enkele cabine met 370.000 km op de teller lijk me toch een redelijk bedrag de olie koeler was lek en achterruit moest ook nog vervangen worden

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat zegt de deurwaarder?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door Revoked »

ro-ten schreef:
12 okt 2018 21:28
geen vraagprijs maar de verkoop prijs van 4000 euro voor een bus van 2007 simpele uitvoering enkele cabine met 370.000 km op de teller ...
Oh, da's dan niet veel voor een bus bomvol gereedschap...
Verder dat gereedschap niet gemist ofzo?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door Revoked »

Moneyman schreef:
12 okt 2018 21:35
"Wat", zegt de deurwaarder
Da's dan een man van weinig woorden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is het gereedschap van de koper van die bus.

ro-ten
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2011 08:45

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door ro-ten »

de deurwaarder zegt al een week dat deze papieren van het beslag gaat mailen maar nog niks ontvangen telefonisch ontvang ik geen informatie behalve de zin:

ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken

natuurlijk is is de verkoop prijs niet inclusief het gereedschap maar als de bus van mij is,
volgens de deurwaarder,
wil ik het gereedschap terug want, daar moet ik mee werken en me brood mee verdienen en daar mag toch geen beslag op gelegd worden?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door kokka »

Moneyman schreef:
12 okt 2018 20:47
ro-ten schreef:
12 okt 2018 20:06
ik ben mijn bedrijf aan het afbouwen
een ex collega die lang in de ziekte wet heeft gezeten en wat in eerste instantie vergoed werd door het UWV is terug gedraaid
waardoor ik in eens 18000 euro moest betalen wat ik niet zomaar had liggen

nu heb ik mijn bedrijfsbus die ik toch bijna niet meer gebruikten aan deze persoon verkocht waardoor het uitstaande bedrag een stuk minder is geworden
dit was 1 juli op factuur maar omdat ik in de chaos het kentekenpapieren niet kon vinden vond de overschrijving pas na 1 augustus plaats

1 augustus krijg ik een vonnis toegestuurd van een andere zaak dat ik 5000 euro moet betalen, dus geen beslag op het voertuig, dit is gebeurd op 9 oktober bij de nieuwe eigenaar kan dit zomaar?

en als dit dan toch al als mijn bus word gezien hoe zit het dan met het gereedschap wat in de bus ligt?

alvast bedankt voor het juiste advies
Onder dergelijke omstandigheden kan je paulianeus handelen verweten worden. Is er een reeele prijs voor die auto bepaald?
Als je dan leest dat hij eerst schrijft dat TS die bus eigenlijk niet meer gebruikt, maar nu wel al zijn gereedschap in diezelfde bus heeft liggen, denk ik dat je gelijk hebt. Hij heeft gewoon geprobeerd om die bus veilig te stellen tegen beslag.

ro-ten
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2011 08:45

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door ro-ten »

de onderstaand tekst vond ik op internet is is dit in de wet ook ergens vast gelegd en zoja welke artikel?

Gereedschap
Dat de beslagverboden gedateerd zijn, blijkt ook uit de uitzondering die geldt voor gereedschappen van ambachtslieden en werklieden voor hun eigen bedrijf: daarop mag geen beslag worden gelegd omdat ze het gereedschap nodig hebben voor hun broodwinning. In het geval van een stukadoor betekent dit dat zijn gereedschap niet vatbaar is voor beslag.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar waarom is de bus dan verkocht met het gereedschap er nog in ?
Dan haal je dat er toch eerst uit.

Waarom betaalde het UVW het ziektegeld eerst wel, en toen ineens niet meer, was er fraude in het spel ?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door Revoked »

BL2 schreef:
13 okt 2018 09:20
...was er fraude in het spel ?
Even kijken: een defecte bedrijfsbus "doorverkopen" aan een zieke werknemer, die niet werkt, om het terug te betalen bedrag te kunnen verlagen, en dan ook maar gelijk op papier sjoemelen met data...en de bus gewoon blijven gebruiken. Hmm,
Nee, volstrekt normaal, echt waar hoor.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Revoked schreef:
13 okt 2018 10:46
BL2 schreef:
13 okt 2018 09:20
...was er fraude in het spel ?
Even kijken: een defecte bedrijfsbus "doorverkopen" aan een zieke werknemer, die niet werkt, om het terug te betalen bedrag te kunnen verlagen, en dan ook maar gelijk op papier sjoemelen met data...en de bus gewoon blijven gebruiken. Hmm,
Nee, volstrekt normaal, echt waar hoor.
Precies. Dit klinkt wel heel erg als onttrekking aan beslag en benadeling van schuldeisers. Ik snap dat beslag wel.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als die bus in de plaats gekomen is van salaris, hebt u daar dan ook premies voor afgedragen en belasting?

ro-ten
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2011 08:45

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door ro-ten »

de bus is niet verkocht met het gereedschap erin!

misschien is het niet geheel duidelijk daarom alles nog maar een keer
ik heb de bus voor de aanzegging van beslag al verkocht
zonder gereedschap

daarna is de bus bij de nieuwe eigenaar in beslag genomen inclusief de inhoud (gereedschap)
de deurwaarder beweert dat de bus van mij is
als ik hier dan van uit gaat dat de bus van mij is, is het gereedschap ook van mij
en dat mag ik dan toch terug eisen omdat al doe ik weinig ik het toch nodig heb voor mijn werk

en ja premies en belasting zat al bij het totaal bedrag is dit was namelijk bruto en alles is in overleg gegaan

erg verwarrend snap zelf ook niks van dit beslag daarom heb ik dit ook op dit forum gezet

ro-ten
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2011 08:45

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door ro-ten »

ps. ik vraag op dit forum naar advies hoe nu te handelen,
negatieve reactie reacties plaatsen kan ik niet zo veel mee
heeft er nog iemand nuttige tips?

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus het het gereedschap is erin gelegd door de nieuwe eigenaar ? En is ook van de nieuwe eigenaar bus ?

Je verhaal is zo erg onduidelijk en incompleet, dat is voor een buitenstaander zo niet te begrijpen.....

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar kijk nou eens naar de data die u vermeldt. Bus verkocht op 1 juli, beslag gelegd in oktober en uw gereedschap zat nog steeds in die bus? Dat is onder meer wat er rammelt aan het verhaal,

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door 16again »

En we fileren weer een topic starter.
Terwijl ik begrijp bus leeg verkocht is, en het gereedschap er door de koper van de bus is ingelegd. (want die gebruikt die bus)

Wat ontbreekt in het verhaal is overschrijvingsdatum van die bus.

Zelfs als bus verkocht is voor marktconforme prijs , kan dit paulianeus handelen zijn. Er wordt immers een schuldeiser bevoordeeld boven anderen

ro-ten
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2011 08:45

Re: beslag op een auto die niet meer van mij is

Ongelezen bericht door ro-ten »

het gereedschap is door de nieuwe eigenaar in de bus gelegd
de bus is midden Augustus op het kenteken aangepast ivm dat het kenteken papieren niet eerder voor handen waren

de aanzegging van de beslag was pas halverwege september
paulianeus handelen kan dan toch geen spraken van zijn.

(nog even terzijde dat ik het niet eens ben met de factuur is omdat er volgens de offerte nieuwe onderdelen en klep gemonteerd zou worden
maar dat er daadwerkelijk een gebruikte klep en onderdelen zijn gebruikt van de oude klep
maar het eind bedrag op de factuur is het zelfde dan op de offerte daar ben ik dus niet mee eens maar daar gaat mijn vraag dus niet over !)

Gesloten