LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarprogramma's Betaalde klik-emails sturen SPAM

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
hmroep
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2013 16:13

Spaarprogramma's Betaalde klik-emails sturen SPAM

Ongelezen bericht door hmroep »

Ik neem deel aan verschillende programma's waarvan ik, als ik een via mail opgestuurde advertentie aanklik, punten verdien. Ik hoef de advertentie dus niet te bekijken of verdere actie te ondernemen. Maar nu sturen ze regelmatig mails waarvoor je géén punten verdient, tenzij je de advertentie opent en iets koopt. Je krijgt dan punten voor je aankoop. En om dat soort mails heb ik niet gevraagd. Dat is m.i. SPAM. De betreffende bedrijven hebben allen als excuus dat hun adverteerders niet willen dat zij punten geven voor het aanklikken van de advertentie. Maar daar heb ik toch niets mee te maken? Ik heb ze alleen toestemming gegeven reclame mails te sturen waarvan ik, als ze aanklik, punten verdien, of ik al dan niet iets koop doet niet ter zake.
Er is tot nog toe één die een aanpassing heeft gedaan door met heel kleine lettertjes boven de advertentie in de mail te zetten als je géén punten krijgt.
De enige oplossing is me af te melden voor het programma, maar dan krijg ik helemaal geen mails meer. Ook niet de mails waarvoor ik normaal gesproken wel punten krijg voor het aanklikken.
Maar ik vindt dat ik op de site van de mail verzender aan moet kunnen geven welke mails ik wel (die punten opleveren zonder dat ik wat koop) en welke ik niet wil ontvangen (die alleen punten opleveren als ik wat koop).

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spaarprogramma's Betaalde klik-emails sturen SPAM

Ongelezen bericht door Moneyman »

hmroep schreef:
17 okt 2018 10:24
Ik neem deel aan verschillende programma's waarvan ik, als ik een via mail opgestuurde advertentie aanklik, punten verdien. Ik hoef de advertentie dus niet te bekijken of verdere actie te ondernemen. Maar nu sturen ze regelmatig mails waarvoor je géén punten verdient, tenzij je de advertentie opent en iets koopt. Je krijgt dan punten voor je aankoop. En om dat soort mails heb ik niet gevraagd. Dat is m.i. SPAM. De betreffende bedrijven hebben allen als excuus dat hun adverteerders niet willen dat zij punten geven voor het aanklikken van de advertentie. Maar daar heb ik toch niets mee te maken? Ik heb ze alleen toestemming gegeven reclame mails te sturen waarvan ik, als ze aanklik, punten verdien, of ik al dan niet iets koop doet niet ter zake.
Er is tot nog toe één die een aanpassing heeft gedaan door met heel kleine lettertjes boven de advertentie in de mail te zetten als je géén punten krijgt.
De enige oplossing is me af te melden voor het programma, maar dan krijg ik helemaal geen mails meer. Ook niet de mails waarvoor ik normaal gesproken wel punten krijg voor het aanklikken.
Maar ik vindt dat ik op de site van de mail verzender aan moet kunnen geven welke mails ik wel (die punten opleveren zonder dat ik wat koop) en welke ik niet wil ontvangen (die alleen punten opleveren als ik wat koop).
Tsja, je bevind je met dit soort schimmige kliksites natuurlijk toch al in een schemergebied. Het is echt niet opgezet om jou aan punten en/of geld te helpen, maar gewoon om eraan te verdienen. Ik mag hopen dat je dit met een specifiek e-mailadres hebt gedaan, zodat je verder geen last hebt van die spam.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Spaarprogramma's Betaalde klik-emails sturen SPAM

Ongelezen bericht door mahadma »

De ene "kliksite" is de andere niet. Dus goed lezen hoe en wat scheelt je tijd als het vergeefse moeite is.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Spaarprogramma's Betaalde klik-emails sturen SPAM

Ongelezen bericht door kuklos »

hmroep schreef:
17 okt 2018 10:24
Ik neem deel aan verschillende programma's waarvan ik, als ik een via mail opgestuurde advertentie aanklik, punten verdien. Ik hoef de advertentie dus niet te bekijken of verdere actie te ondernemen.
Waarom zouden die bedrijven hiervoor willen betalen? Hun advertentie levert niks op, maar kost wel geld. Wat is dus het nut voor die bedrijven om jou geld te betalen?
En daarom krijg je nu dus "spam" emails.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Spaarprogramma's Betaalde klik-emails sturen SPAM

Ongelezen bericht door BL2 »

Zelf beduvel je al de boel door de mails slechts aan te klikken en niet uitgebreid te lezen, wat natuurlijk wel de bedoeling is.
En dan nu klagen over Spam.
Hoop wel voor je dat ze de punten ooit uitbetalen, en niet onverwachts devalueren !

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spaarprogramma's Betaalde klik-emails sturen SPAM

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
17 okt 2018 12:54
Zelf beduvel je al de boel door de mails slechts aan te klikken en niet uitgebreid te lezen, wat natuurlijk wel de bedoeling is.
Dat is een onterecht verwijt. Expliciet wordt vaak vermeld dat klikken voldoende is.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Spaarprogramma's Betaalde klik-emails sturen SPAM

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
17 okt 2018 13:14
BL2 schreef:
17 okt 2018 12:54
Dat is een onterecht verwijt. Expliciet wordt vaak vermeld dat klikken voldoende is.
Echt, dat wist ik niet. Maar dan hopen ze toch wel dat je de mail leest, of zelfs dat niet.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Spaarprogramma's Betaalde klik-emails sturen SPAM

Ongelezen bericht door angel1978 »

waarom zou dat nodig zijn?
Het bedrijf dat deze mails uitzend verdient geld aan het feit dat er geregistreerd wordt dat de ontvanger de mail gezien/aangeklikt heeft. De plaatjes / markers worden geladen en dus is de mail aangekomen en erop geklikt. Dat is voor het bedrijf het bewijs dat de advertentie/aanbieding is aangekomen en hierop factureren zij weer bij de andere partij. Of je de mail ook echt leest interesseert het bedrijf dat de mails verstuurt echt niet.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spaarprogramma's Betaalde klik-emails sturen SPAM

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hetgeen maar bevestigt wat een naaierij dit wereldje is.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Spaarprogramma's Betaalde klik-emails sturen SPAM

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
17 okt 2018 14:27
Hetgeen maar bevestigt wat een naaierij dit wereldje is.

Dat is dan weer de vraag, want de partij die betaalt weet dit ook ;)
Zij kunnen natuurlijk ook lezen en logisch nadenken, maar denken in grote aantallen en net als bij gewone SPAM waarvan je verwacht dat het niet meer werkt is er toch een klein percentage van de ontvangers dat hier in trapt.. En blijkbaar rendeert het.

Gesloten