Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo is het maar net, moederslink. Tel uw zegeningen, zeg ik altijd maar. Al met al leven we hier in een geweldig land.
Met ouder worden hebt ik geen moeite; ik hoef er niets voor te doen :D.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee idd Erthanax, je wordt vanzelf wel ouder ( als je mazzel hebt).
Mijn moeder zei altijd " gewoon doorgaan met ademhalen " (ze klaagde nooit ) en werd bijna 93 :D
In de jaren 70 stond ik wel op de barricaden hoor en ja daar hebben we toen toch wel het nodige mee ' gewonnen ' :lol: het heeft zn vruchten wel afgeworpen ;
nu zou ik ook best wel - tig - dingen kunnen noemen die ( nog steeds ) niet goed lopen , maar al met al is Nederland een prima land.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Inderdaad Moederslink het leven komt zoals het is , wees tevreden met wat je hebt en kijk niet naar de buren . ik zeg altijd ik heb 2 banken in mijn auto ,maar jullie hebben er 3 . Dan vraag ik mij af ,wie is er dan gelukkiger .

Wij zijn tevreden en ik zou het zo weer over willen doen .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat is mooi! Ook ik zou het graag weer over doen ( maar dan met de kennis van nu ).
Misschien zijn de oudjes ( over het algemeen) minder klagerig, minder zeurderig en eerder tevreden?
Er wordt zoveel geëist van jonge mensen, geen wonder dat de een na de ander een burn- out krijgt of heeft of er tegenaan hikt.
Ook de jonge mensen zou ik nu al wat meer rust, tevredenheid en reflectie willen wensen .
Laatst gewijzigd door moederslink op 22 okt 2018 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

O, er gaat genoeg fout, ook in Nederland. Ik denk niet eens dat hier minder dingen fout gaan dan in de omringende landen. Daar staat tegenover dat er ook heel veel goed gaat en goed geregeld is. Ik kwam en kom nog wel eens in diverse buitenlanden, en altijd met veel plezier. Toch krijg ik nooit de aanvechting om te emigreren.
En die ouderdom, die komt nu eenmaal met gebreken, zegt men. Tot nu toe merk ik daar gelukkig weinig van; niets eigenlijk.

Gaat allen naar Eersel! Daat staat het standbeeld van "De contente mens".

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@moederslink.
Wat een hartverwarmende reactie. Ik heb dan helaas geen poezen meer, maar al jaren een schat van een hond. En ook ik stoor mij uitermate aan het geklaag in dit land. Ik zeg vaak genoeg, tel je zegeningen, ik heb schatten van kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen, prima gezondheidszorg, hoewel ik die, gelukkig, amper nodig heb. Met de belastingdienst heb ik al jaren een prima relatie, net zoals met alle bezorgdiensten, van welke snit dan ook. En ik hoop daar nog lang van te kunnen genieten, want ik zeg maar zo, kijk eens om je heen waar het slechter is, en wees blij dat je hier woont.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
22 okt 2018 23:59
O, er gaat genoeg fout, ook in Nederland. Ik denk niet eens dat hier minder dingen fout gaan dan in de omringende landen. Daar staat tegenover dat er ook heel veel goed gaat en goed geregeld is. Ik kwam en kom nog wel eens in diverse buitenlanden, en altijd met veel plezier. Toch krijg ik nooit de aanvechting om te emigreren.
En die ouderdom, die komt nu eenmaal met gebreken, zegt men. Tot nu toe merk ik daar gelukkig weinig van; niets eigenlijk.

Gaat allen naar Eersel! Daat staat het standbeeld van "De contente mens".
Schitterend beeldje en schitterende pakkende tekst!
Hopelijk wordt eenieder zo!

Mazzelaar ben je , Erthanax , met een goede gezondheid!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Jij ook.... dank je wel Lady1234 voor je reactie.
Ook ik mag eigenlijk ook niet klagen qua gezondheid, er is wel het het e.e.a , maar ik ben fit en mobiel en reis nog graag.
Kom ook graag in het buitenland en heb ook al jarenlang lieve vrienden.
Dat is wel een dingetje : hoewel iedereen het druk heeft moet je toch, vind ik , blijven investeren in goede vriendschappen en op die manier wel een wat sociaal netwerk opbouwen.
Ik heb al jarenlange dierbare vriendschappen..en ze wonen geen van allen bepaald niet naast de deur.
Ze wonen kriskras door het hele land.

Dat vereist wel iets :
trouw, integriteit en eerlijkheid en toch ook en vooral tijd maken, maar dan heb je ook wat.... :wink:

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Melk drinken blijkt racistisch te zijn, lees ik deze ochtend, een teken van blanke overheersing.

Nog maar gauw een paar pakken gekocht, 3 jaar geleden konden we ook niet bedenken dat Zwarte Piet uitgebannen zou zijn.......

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Is er weer iets verdwenen , mis wat.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stond in de krant en op internet ;)

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ach zo, mag ik nog wel chocolademelk drinken ?.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik drink mijn koffie altijd zwart. Als ik het goed begrijp wilde PETA met een prikkelende stelling aandacht vragen voor misstanden in de veehouderij en tegen het voortdurend bevruchten van koeien (zonder weggehaald kalf immers geen melk). Dat truukje heeft niet goef uitgepakt, mogen we wel vaststellen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier nog een van de zwarte koffie. Als je dat eenmaal gewend bent wil je niet anders meer.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je kunt melk ook zonder koffie drinken.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je van melk houdt kun je het zonder koffie drinken. Alhoewel... koffiemelk zonder koffie?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door marnix »

Vraagje, over toonzetting hier op het forum.
Ik zet hem even hier, ik wilde al gelijk reageren in het topic maar heb mijn eerste waarschuwing voor het schavot al binnen dus vraag ik hier maar even wat jullie hier nu van vinden.
neo reageert weer eens met een sneer over de vermeende financiële tekortkomingen van TS.
Ben ik te fijnbesnaard? of vinden jullie het wel normaal?
televisie-f60/caiway-stuurt-nota-en-rek ... 88513.html

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Vind de reactie van Neo wel meevallen, en er zit nog een kern van waarheid in,
Zo nu verder met mijn lekkere glaasje melk en bakkie blanke via.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vind het niet zo netjes om het gedrag en reactie van een forummer hier te bespreken. Als iemand er iets op aan te merken heeft, kun je dit aangeven bij de redactie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nee hoor Marnix, het ligt niet aan jou. De persoon waar je op doelt staat altijd klaar met zijn belerende en neerbuigende toon. Topicstarter is daar geenszins mee geholpen, noch dit forum. Hij is ook meestal de eerste die reageert. Nieuwe topicstarters worden zo vakkundig weggejaagd en ontmoedigd om nog een keer terug te komen.

Plaats reactie