LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziek na eten broodje bij Subway

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Mijnnaamis
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2018 21:18

Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door Mijnnaamis »

Ik had bij Subway een broodje Chicken Fajita gegeten waardoor ik de Salmonella bacterie aan heb overgehouden.

Ik had na het eten van het broodje niks gemerkt tot dat ik uren later in de avond hevige buikkrampen begon te krijgen. De pijn werd alleen maar heviger en werd ook nog eens misselijk waardoor ik besloot om laat in de avond naar de huisartsenpost te gaan.

Na het onderzoek en de gestelde vragen kwam de arts met de diagnose dat mijn klachten en symptomen kwamen door de salmonella bacterie.

De uitslag was voor mij geen verrassing aangezien ik op die dag voor de rest niks anders had genuttigd en daarnaast kon het ook niet van die avond/dag ervoor zijn geweest omdat ik op die dag geen vis/vlees of melkproducten had gegeten.

Ik heb hierdoor een week lang last van gehad met o.a. koorts en misselijkheid en als dat niet erg genoeg was gebeurde het ook nog eens twee dagen voordat ik op vakantie zou gaan. Dus werd ik hierdoor niet alleen goed ziek maar was mijn vakantie ook nog eens verpest dankzij Subway.

Ik heb dit voorval bij Subway via hun website gemeld ze ontkennen alles maar willen geloof het of niet als compensatie hetzelfde broodje aanbieden waarmee ik ziek ben geworden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door mahadma »

Uw probleem is nu, het bewijs leveren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Mijnnaamis schreef:
25 okt 2018 21:29
De uitslag was voor mij geen verrassing aangezien ik op die dag voor de rest niks anders had genuttigd en daarnaast kon het ook niet van die avond/dag ervoor zijn geweest omdat ik op die dag geen vis/vlees of melkproducten had gegeten.
Kruisbestuiving kan het ook nog zijn. Zo vast staat dus niet dat het vanuit Subway komt. Als dit zo zou zijn dan zouden er wel meer gevallen zijn geweest. Je bent vast niet de enige gast van de Subway geweest die dag.

Besmetting kan tot 48 uur terug gaan, echter de symptomen al hebben na enkele uren is vreemd, normaal is het ongeveer 6 uur na besmetting.

https://www.mlds.nl/ziekten/salmonella-infectie-met/

Denk dat je dus te snel de aanname doet dat het wel Subway moet zijn.
Mijnnaamis schreef:
25 okt 2018 21:29
Ik heb dit voorval bij Subway via hun website gemeld ze ontkennen alles maar willen geloof het of niet als compensatie hetzelfde broodje aanbieden waarmee ik ziek ben geworden.
Je zult je claim moeten bewijzen, dit is vrijwel onmogelijk als je geen andere gevallen kan vinden.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door jonis »

https://www.nvwa.nl/over-de-nvwa/contac ... ij-de-nvwa

Voor als je ziek wordt na het eten van een vers product en je klacht wordt niet serieus genomen.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door jonis »

sylvesterb schreef:
26 okt 2018 11:35


Besmetting kan tot 48 uur terug gaan, echter de symptomen al hebben na enkele uren is vreemd, normaal is het ongeveer 6 uur na besmetting.

https://www.mlds.nl/ziekten/salmonella-infectie-met/

Denk dat je dus te snel de aanname doet dat het wel Subway moet zijn.

Mijn persoonlijke ervaring met "bedorven waar" is dat je na 1 uur al klachten kunt hebben.

"s morgens boterhammetje kipfilet en weggespoeld met koffie en daardoor niets gemerkt....1 uur later bij tandarts werd het me al beroerd.
Was me ter plaatse al duidelijk waar de klachten vandaan kwamen en na controle van koelkast was dit al helemaal overduidelijk....en over datum; had het kunnen ruiken.

Denk dat jij te snel met jou aanname bent.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bedorven waar is niet hetzelfde als een salmonella besmetting.

sake1987

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik zeg niet dat het niet van Subway komt, maar denk dat je nu te snel en ongefundeerd een bedrijf te kijk zet. Je kan je klacht beter eerst indienen bij NVWA. Mijn zoon werd in Luxemburg een keer ziek na het eten van patat, hij vond dat het hier door kwam, maar we hadden het allemaal gegeten en alleen hij werd ziek.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door crazyme »

Mijnnaamis schreef:
25 okt 2018 21:29
Ik had bij Subway een broodje Chicken Fajita gegeten waardoor ik de Salmonella bacterie aan heb overgehouden.
Hoeveel schadevergoeding had u willen hebben ?

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Mijnnaamis schreef:
25 okt 2018 21:29
Ik had bij Subway een broodje Chicken Fajita gegeten waardoor ik de Salmonella bacterie aan heb overgehouden.

Ik had na het eten van het broodje niks gemerkt tot dat ik uren later in de avond hevige buikkrampen begon te krijgen. De pijn werd alleen maar heviger en werd ook nog eens misselijk waardoor ik besloot om laat in de avond naar de huisartsenpost te gaan.

Na het onderzoek en de gestelde vragen kwam de arts met de diagnose dat mijn klachten en symptomen kwamen door de salmonella bacterie.

De uitslag was voor mij geen verrassing aangezien ik op die dag voor de rest niks anders had genuttigd en daarnaast kon het ook niet van die avond/dag ervoor zijn geweest omdat ik op die dag geen vis/vlees of melkproducten had gegeten.

Ik heb hierdoor een week lang last van gehad met o.a. koorts en misselijkheid en als dat niet erg genoeg was gebeurde het ook nog eens twee dagen voordat ik op vakantie zou gaan. Dus werd ik hierdoor niet alleen goed ziek maar was mijn vakantie ook nog eens verpest dankzij Subway.

Ik heb dit voorval bij Subway via hun website gemeld ze ontkennen alles maar willen geloof het of niet als compensatie hetzelfde broodje aanbieden waarmee ik ziek ben geworden.
Zou toch een beetje oppassen met wat je op internet zet. Dit moet je hard kunnen maken met bewijzen zwart op wit. Anders is het toch echt laster.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door renewouters »

Oorzaak en gevolg vaststellen is altijd al moeilijk maar bij dit soort dingen is het vaak nog moeiljiker.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door jonis »

wilhelmima1 schreef:
26 okt 2018 13:17


Zou toch een beetje oppassen met wat je op internet zet. Dit moet je hard kunnen maken met bewijzen zwart op wit. Anders is het toch echt laster.
TS hoeft helemaal niets te bewijzen met zwart op wit en als hij hier verder werk van wil maken, maakt hij gewoon melding van het voorval;

https://www.nvwa.nl/over-de-nvwa/contac ... ij-de-nvwa

Voor TS zal het verhaal duidelijk zijn:
Na het onderzoek en de gestelde vragen kwam de arts met de diagnose dat mijn klachten en symptomen kwamen door de salmonella bacterie.

De uitslag was voor mij geen verrassing aangezien ik op die dag voor de rest niks anders had genuttigd en daarnaast kon het ook niet van die avond/dag ervoor zijn geweest omdat ik op die dag geen vis/vlees of melkproducten had gegeten.

sake1987

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door sake1987 »

jonis schreef:
26 okt 2018 13:55
wilhelmima1 schreef:
26 okt 2018 13:17


Zou toch een beetje oppassen met wat je op internet zet. Dit moet je hard kunnen maken met bewijzen zwart op wit. Anders is het toch echt laster.
TS hoeft helemaal niets te bewijzen met zwart op wit en als hij hier verder werk van wil maken, maakt hij gewoon melding van het voorval;

https://www.nvwa.nl/over-de-nvwa/contac ... ij-de-nvwa

Voor TS zal het verhaal duidelijk zijn:
Na het onderzoek en de gestelde vragen kwam de arts met de diagnose dat mijn klachten en symptomen kwamen door de salmonella bacterie.

De uitslag was voor mij geen verrassing aangezien ik op die dag voor de rest niks anders had genuttigd en daarnaast kon het ook niet van die avond/dag ervoor zijn geweest omdat ik op die dag geen vis/vlees of melkproducten had gegeten.
Maar die bacterie kan ook eerder ergens anders zijn opgelopen.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of misschien was de salmonella van gisteren uit een ei of een toetje?

Ook zal de maaginhoud niet getest zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door sjohie »

sake1987 schreef:
26 okt 2018 12:39
Ik zeg niet dat het niet van Subway komt, maar denk dat je nu te snel en ongefundeerd een bedrijf te kijk zet. Je kan je klacht beter eerst indienen bij NVWA. Mijn zoon werd in Luxemburg een keer ziek na het eten van patat, hij vond dat het hier door kwam, maar we hadden het allemaal gegeten en alleen hij werd ziek.
Bekend voorbeeld hiervan in de lesstof van mijn opleiding levensmiddelentechnologie, was een feestje in Engeland, waar met salmonella besmette kip werd geserveerd. (naderhand is die besmetting geverifieerd dmv labtesten). Van de 300 gasten hadden ~175 geen klachten tot alleen wat maagzuur, ~100 moesten een keer onvrijwillig sprintten naar de WC en waren een dagje lamlendig, 22 waren een week goed ziek en verloren ook wat lichaamsgewicht, 3 moesten opgenomen worden in het ziekenhuis, en 1 daarvan overleed uiteindelijk. Die dode was een oudtante van 93, en de mensen met zware klachten hadden al wat onder de leden, waren wat ouder of adolescent, en in 1 geval zwanger.

Er zijn dus nogal wat factoren die bepalen of iemand wel of niet ziek wordt in een geval als deze, algemeen bekend zijn ouderen en jonge kinderen, en zwangere vrouwen.

Maar goed, TS, Salmonella kan ook voorkomen op rauwe groente en fruit, en leeft ook in de darmen van veel (huis)dieren. Als de toiletbezoeker voor u, 's morgens bij het opruimen van de hondenpoep van fikkie niet op heeft gelet, kan besmetting ook plaatsvinden via de deurkruk van de WC of ingang van de Subway die u beschuldigd.

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door geengast »

In principe is Salmonella afhankelijk van de weerstand van een persoon. Dus we leven ongezond, hebben veel minder weerstand dan pakweg 100 jaar geleden en ...... we worden zelfs al ziek van een Salmonella bacterie.

Ergens vind ik dat de omgedraaide wereld om de bacterie dan de schuld te geven.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het kan de kip uit Thailand zijn waar je ziek van bent geworden. Subway gebruikt die in haar broodjes. Zie uitzending Keuringsdienst van Waarde https://www.npo3.nl/in-stukjes-de-wereld-rond

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door Aygulf »

Onzin om meteen Subway de schuld te geven. Dan zouden er veel meer mensen last gehad hebben. En wat is het doel, een miljoenenclaim? Salmonella verschijnselen merk je na 1 of 2 dagen dus waarschijnlijk heb je het al eerder opgelopen. Bovendien kan besmetting ook op andere manieren plaatsvinden.
De bacterie zit in de ontlasting van besmette mensen, en wordt overgebracht via bijvoorbeeld de toiletbril, de spoelknop of handvatten van toiletdeuren. Via de handen kan de bacterie zo in de mond van anderen terecht komen.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@aygulf

Ik denk dat u in de war bent met de e colli bacterie.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Als ik op 1 dag 1 broodje eet, dan ben ik al ziek.

sake1987

Re: Ziek na eten broodje bij Subway

Ongelezen bericht door sake1987 »

Erwin uit Oosterhout schreef:
28 okt 2018 09:54
Als ik op 1 dag 1 broodje eet, dan ben ik al ziek.
:D :D Ja dan mag ik ook met spoed naar de dokter :D

Gesloten