LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
pepje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2018 13:35

'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door pepje »

Hierbij wil ik waarschuwen voor een club die zich consumentenbelang noemt. Ik werd door hen opgebeld en vroeg of zij een commercieel bedrijf waren. Nee hoor, zij zijn een vereniging die opkomt voor de belangen van consumenten. En ze vonden dat ik teveel betaalde voor mijn energie en maakten zich zorgen. Vervolgens stuurde ze mij een link en of ik daar tijdens het gesprek even op kon klikken, dan zat ik nog nergens aan vast. Maar niet heus! Ik bleek een contract bij Budgetenergie afgesloten te hebben en heb er nog twee dagen over gedaan om er weer vanaf te komen. Daarna kreeg ik een boze mevrouw van consumentenbelang aan de telefoon.
Heel misleidend dus, ook die naam.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dank u voor de waarschuwing. Heeft u enig idee hoeveel waarschuwing er al zijn over deze club?
Buiten deze laakbare manier van werken is de consument gelukkig beschermt en mag binnen 14 dagen herroepen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En u vroeg zich dan niet af hoe zij konden weten dat u “teveel betaalde”.

Voortaan zulke verkooptelefoontjes direct beeindigenmet de woorden “
Geen belangstelling”.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door thecure »

Lady1234 schreef:
13 sep 2018 17:37
En u vroeg zich dan niet af hoe zij konden weten dat u “teveel betaalde”.

Ze las meteen de slimme meter even uit :mrgreen: :mrgreen:

ConsumentenBelangNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2018 10:58

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door ConsumentenBelangNL »

Beste Pepje,

Wat spijtig om te moeten vernemen dat uw ervaring met onze service als niet prettig is ervaren.
Laten we vooropstellen dat het ons doel is om "u" de klant zo goed mogelijk te helpen.

Wij zijn dan ook elke dag bezig om onze service te verbeteren en we zouden graag met u in gesprek gaan om tot een oplossing komen.

Zou u ons een email kunnen sturen met uw contactgegevens naar [email protected] ?

Dan kunnen wij contact met u opnemen.

We zien graag uw email tegemoet!

Met zeer vriendelijke groet,

Consumenten belang Nederland

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Wie houdt u voor de gek?

Het wordt tijd dat we in nederland eens stoppen met deze vorm van koude aqcuisitie. Niemand zit hier op te wachten.
Consumentenbelang noemt u uzelf. Een naam als deze zou enkel gebruikt mogen worden door een stichting zonder winstoogmerk. U bent er niet voor de consument, maar voor uw eigen portemonnnee.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door 16again »

ConsumentenBelangNL schreef:
19 sep 2018 11:08
Wat spijtig om te moeten vernemen dat uw ervaring met onze service als niet prettig is ervaren.
Dit is geen service, maar agressieve verkoop !
Waar een loopje wordt genomen met schriftelijksheidsvereiste van telefonische verkoop
ConsumentenBelangNL schreef:
19 sep 2018 11:08
Laten we vooropstellen dat het ons doel is om "u" de klant zo goed mogelijk te helpen.
Laat ik vooropstellen: Toen u ts belde was ts helemaal geen klant !
Helpen? Dit noem ik klanten binnenhengelen.

Ronald12345
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2018 10:27

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door Ronald12345 »

Beste mede klacht-eigenaren,

Zojuist gebeld door Consumentenbelang. Hoewel ik in het bel-mij-niet-register sta ben ik toch gebeld. Deze week al vijf gemiste oproepen, allen onder werktijd. Terugbellen werkt niet en er wordt geen voicemail ingesproken. Vandaag de telefoon opgenomen. In eerste instantie een allochtone dame, met gebrekkig Nederlands, die mijn naam verkeerd uitsprak. Na wat gegiechel werd de verbinding eenzijdig verbroken. Er werd opnieuw gebeld en na het corrigeren van mevrouw werd aangegeven dat ik irritant ben en opnieuw werd de verbinding verbroken.

Al met al, een erg vervelende ervaring, die toch meelijwekkende gezichten van collega's heeft geleidt. Daarbij het ethische aspect, ik voel mij belaagd, onheus bejegend en niet gehoord. In wat voor voor land leven we, als wetten en regels niet langer gehonoreerd worden. Ik voel mij misbruikt.

Mvg,

Ronald.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ronald12345 schreef:
25 okt 2018 10:36
Beste mede klacht-eigenaren,

Zojuist gebeld door Consumentenbelang. Hoewel ik in het bel-mij-niet-register sta ben ik toch gebeld. Deze week al vijf gemiste oproepen, allen onder werktijd. Terugbellen werkt niet en er wordt geen voicemail ingesproken. Vandaag de telefoon opgenomen. In eerste instantie een allochtone dame, met gebrekkig Nederlands, die mijn naam verkeerd uitsprak. Na wat gegiechel werd de verbinding eenzijdig verbroken. Er werd opnieuw gebeld en na het corrigeren van mevrouw werd aangegeven dat ik irritant ben en opnieuw werd de verbinding verbroken.

Al met al, een erg vervelende ervaring, die toch meelijwekkende gezichten van collega's heeft geleidt. Daarbij het ethische aspect, ik voel mij belaagd, onheus bejegend en niet gehoord. In wat voor voor land leven we, als wetten en regels niet langer gehonoreerd worden. Ik voel mij misbruikt.

Mvg,

Ronald.
Doorgaan met leven en je focussen op dingen die wel belangrijk zijn help écht. Maak je niet druk.

JeeHaaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2018 09:46

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door JeeHaaa »

Gisteravond ook op zeer agressieve wijze telefonisch benaderd door 'Consumentenbelang Nederland'.
Deze manier van telefonische acquisitie is ronduit schandalig.

Opgebeld dat ze 'hadden beloofd nog even terug te bellen n.a.v. ons gesprek begin dit jaar'. Wat niet waar is, wij hebben elkaar nooit eerder gesproken maar via via kennelijk toch mijn gegevens verkregen (vraag me af of dit legitiem verkregen is).

Vervolgens werd er aangegeven dat ik momenteel klant van 'AANBIEDER A' zou zijn en ze een overstap aanbod voor mij zouden hebben waarmee ik veel meer kon besparen.

Op dat moment al vreemd, want ik ben GEEN klant van 'AANBIEDER A'. Vervolgens werd mijn oude adres en verbruik oude adres aangehaald, terwijl ik daar niet meer woon.

Vervolgens gaf de medewerker aan 'vrijblijvend een voorstel' te sturen wat ik dan per sms moest 'aanvaarden' zodat ik 48 uur had om dit te 'bekijken'. Bekijken bleek bij 3x opnieuw navraag te doen aan de medewerker uiteindelijk toch het 'aanvaarden van een overeenkomst' en vervolgens zit je vast aan een contract voor 3 jaar.. (Als je niet binnen 14 wettelijke bedenkdagen opzegt). Overigens bleek dit aanbod ook niet eens interessant qua kostenbesparing, dit lag hoger dan huidige prijzen.

Dit noemt zichzelf Consumenten Belang Nederland?! Ze staan voor alles behalve het belang van consumenten en hebben niet eens een website onder eigen naam.

Zojuist telefonisch contact proberen op te nemen, maar je krijgt gewoon na 20 seconden een antwoordapparaat wat aangeeft momenteel niet in de gelegenheid te zijn om de oproep te beantwoorden.. Really? Welke degelijke energiemaatschappij heeft er nu een klantenservice die niet eens opneemt en waar je moet inspreken?!

Echt schandalig dat in een land als Nederland acquisitie zoals door Consumenten Belang Nederland gevoerd rechtsgeldig is. Onwetende mensen die niet goed op de hoogte zijn of op leeftijd zijn die worden door dergelijke louche partijen goedgelovig een energiecontract door de strot geduwd.

Triest dat je zo je geld moet verdienen. Je kan toch niet trots zijn op je baan als je thuiskomt na een dag als huichelaar energiecontracten er doorheen duwen? Walgelijk.

Voor iedereen die er mee te maken krijgt een tip; vraag Consumenten Belang Nederland direct om al je gegevens te verwijderen en nooit meer contact met je op te nemen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mensen op leeftijd weten van het bestaan van colportage ook aan de telefoon en die zeggen gewoon, goedendag geen belangstelling en verbreken dan het gesprek.

Dat is echt heel eenvoudig hoor.

Maar waarom wilt u hen eigenlijk bellen?

JeeHaaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2018 09:46

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door JeeHaaa »

Lady1234 schreef:
26 okt 2018 15:29
Mensen op leeftijd weten van het bestaan van colportage ook aan de telefoon en die zeggen gewoon, goedendag geen belangstelling en verbreken dan het gesprek.

Dat is echt heel eenvoudig hoor.

Maar waarom wilt u hen eigenlijk bellen?
Niet alle mensen weten dat. Oude mensen zijn vaak nog goedgelovig en niet heel handig met media, dus ik kan me voorstellen dat die voor ze het weten digitaal een contract tekenen. Vervolgens kijken ze 2 weken niet op de mail (of staat de bevestiging in postvak ongewenst) en dan de wettelijke bedenktijd verstreken is en zit je hier 3 jaar aan vast.

Jij neemt hier een partij die zich 'Consumeten Belang Nederland' noemt even in bescherming? Die zouden ze keihard moeten aanpakken met dit soort acquisitie.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Wat ik mij altijd afvraag, hoe komt het dat u zo'n gesprek helemaal aangaat?

Voor mij is het helemaal simpel, ik huur en mijn verhuurder is de contracthouder van GWL contracten. Dus als ik gebeld wordt over een betere aanbieding, vraag ik altijd direct hoe ze aan mijn gegevens komen. Kamer van Koophandel is steevast het antwoord (gezien ik zzp' er ben). Hierop zeg ik, u bent niet legitiem aan mijn gegevens gekomen en ga hier melding van maken. Vaak ben ik nog niet eens uitgesproken en er wordt mij een fijne dag gewenst en opgehangen.

Lang verhaal kort, laat iemand zijn verhaal niet afmaken, val in de reden en geef aan dat je er niet van gediend bent. 100 % gegarandeerd. U mist echt geen aanbieding, indien u daar voor belangstelling heeft, gaat u opzoek naar een aanbieding.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door Lady1234 »

JeeHaaa schreef:
29 okt 2018 15:07
Lady1234 schreef:
26 okt 2018 15:29
Mensen op leeftijd weten van het bestaan van colportage ook aan de telefoon en die zeggen gewoon, goedendag geen belangstelling en verbreken dan het gesprek.

Dat is echt heel eenvoudig hoor.

Maar waarom wilt u hen eigenlijk bellen?
Niet alle mensen weten dat. Oude mensen zijn vaak nog goedgelovig en niet heel handig met media, dus ik kan me voorstellen dat die voor ze het weten digitaal een contract tekenen. Vervolgens kijken ze 2 weken niet op de mail (of staat de bevestiging in postvak ongewenst) en dan de wettelijke bedenktijd verstreken is en zit je hier 3 jaar aan vast.

Jij neemt hier een partij die zich 'Consumeten Belang Nederland' noemt even in bescherming? Die zouden ze keihard moeten aanpakken met dit soort acquisitie.
Nou zo goedgelovig zijn oude mensen helemaal niet. En de telefoon bestaat al heel lang.
Afgezien daarvan moet een energiecontract schriftelijk, of per mail bevestigd worden, anders is het niet rechtsgeldig. Dus als dat mailtje ligt te verstoffen in de spambox, is er helemaal niets aan de hand.

“In bescherming”? Misschien eerst even lezen voordat u beschuldigingen uit?

Alessio
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2017 09:29

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door Alessio »

Ook ik ben gebeld door deze club. Vorige week telkens te laat met opnemen. Nu optijd. De vrouw kwam enkel met vage gegevens, geen concrete gegevens. Aangegeven dat ik geen interesse had.
Helaas vergeten te vermelden dat ik er op sta om mijn gegevens te laten verwijderen.
Deze club belde met het telefoon nummer:
+31 85 018 9688 en ook +31 71 204 1614

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik bel ze niet terug dus heb dat nummer niet nodig.

debtje_debster
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2012 18:53

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door debtje_debster »

Ook ik werd gebeld door dit bedrijd, budget energie. Wat een stelletje achterlijke mensen zeg! Daarna word ik opnieuw gebeld door dezelfde man die grapjes maakt en dan ophangen. Jeetje wat is dit te triest voor woorden.
Ik heb ze maar aangemeld via een klacht bij consuwijzer.nl

Gesloten