LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mh73

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door mh73 »

@16again
Maar dan blijft ook de vraag: hoe zag de doos er dan bij ontvangst uit?
En welke grapjas neemt bij het ergens in het verzendproces jatten van jas uit doos de moeite om een andere jas in de doos terug te doen? Sowieso weet je op voorhand toch niet wat er in een willekeurige doos van de Bijenkorf zit en heb je dus ook niet zomaar een vervangend artikel bij de hand, lijkt me.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
31 okt 2018 22:08
henk51 schreef:
31 okt 2018 18:41
Beste Sophie,
.....
Het pakket wordt op verschillende punten tijdens het bezorgproces gewogen. Het gewicht van de jas die jij retour hebt gestuurd komt niet overeen met het gewicht van de jas die wij bij jou bezorgd hebben.
Is bij ontvangst dan getekend voor het juiste gewicht?
Volgens mij teken je dat je het pakket "onbeschadigd" hebt ontvangen. Bij de Bijenkorf (net zoals bij vele andere shops) hebben hun parketten zo dat je ze niet kan openen zonder schade te veroorzaken. Maar zonder reactie van TS kun je enkel concluderen dat de Bijenkorf uitgebreid onderzoek heeft gedaan.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door Frantic2 »

de bijenkorf moet toch voor het gewicht betalen? Dus wordt het direct opgemerkt als het pakket gewogen wordt op het postkantoor dat het anders is...

Oudste truck uit het boekje dit. 40 jaar geleden was het al bekend, bij wehkamp een videorecorder bestellen en een baksteen retourneren...

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door witte angora »

sylvesterb schreef:
31 okt 2018 23:30
16again schreef:
31 okt 2018 22:08
henk51 schreef:
31 okt 2018 18:41
Beste Sophie,
.....
Het pakket wordt op verschillende punten tijdens het bezorgproces gewogen. Het gewicht van de jas die jij retour hebt gestuurd komt niet overeen met het gewicht van de jas die wij bij jou bezorgd hebben.
Is bij ontvangst dan getekend voor het juiste gewicht?
Volgens mij teken je dat je het pakket "onbeschadigd" hebt ontvangen. Bij de Bijenkorf (net zoals bij vele andere shops) hebben hun parketten zo dat je ze niet kan openen zonder schade te veroorzaken. Maar zonder reactie van TS kun je enkel concluderen dat de Bijenkorf uitgebreid onderzoek heeft gedaan.
Nu je het zegt... Eerlijk gezegd denk ik dat een jas van 1000 euro niet met de gewone pakketpost meegaat, en dat het zonder te tekenen bij de buren afgeleverd kan worden. Dat is op zijn minst aangetekend.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij een aangetekende verzending teken je alleen voor ontvangst, meer niet.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door 16again »

Frantic2 schreef:
01 nov 2018 06:57
Oudste truck uit het boekje dit. 40 jaar geleden was het al bekend, bij wehkamp een videorecorder bestellen en een baksteen retourneren...
Inderdaad een oude truc, al blijf ik me afvragen wie hier nu het slachtoffer is.
Een dader die eigen voor- en achter-naam op internet gooit, lijkt me ook niet plausibel

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Bijenkorf stelt dat op het moment dat het verstuurd werd het gewicht is vastgesteld. Dit zien zij als argument dat zij de jas hebben verstuurd. Dit klopt opzich wel, echter heb je als verkoper de verantwoordelijkheid/aanspralkelijkheid tot het moment van ontvangst door de klant.

De bijenkorf dient dus niet te bewijzen wat zij verstuurd hebben, maar wat de klant ontvangen heeft. Met de huidige manier van postbezorgen is dit niet te doen. Mocht je dit voorleggen aan een rechter is het dus maar net wat hij/zij het meest aannemlijk vindt.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ManchesterU15 schreef:
01 nov 2018 15:11
Bijenkorf stelt dat op het moment dat het verstuurd werd het gewicht is vastgesteld. Dit zien zij als argument dat zij de jas hebben verstuurd. Dit klopt opzich wel, echter heb je als verkoper de verantwoordelijkheid/aanspralkelijkheid tot het moment van ontvangst door de klant.

De bijenkorf dient dus niet te bewijzen wat zij verstuurd hebben, maar wat de klant ontvangen heeft. Met de huidige manier van postbezorgen is dit niet te doen. Mocht je dit voorleggen aan een rechter is het dus maar net wat hij/zij het meest aannemlijk vindt.
De Bijenkorf geeft aan dat het gewicht verschilt en dat het teruggezonden product dus nooit het product kan zijn dat men naar de klant heeft gestuurd.

Het gaat hier niet om het feit dat TS geen jas heeft ontvangen of de verkeerde, maar dat TS een geheel andere jas retourneert en de Bijenkorf dit in de smiezen heeft gehad.

Verder doe ik geen uitspraken over wat TS wel of niet heeft ontvangen.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
01 nov 2018 17:36
Het gaat hier niet om het feit dat TS geen jas heeft ontvangen of de verkeerde, maar dat TS een geheel andere jas retourneert en de Bijenkorf dit in de smiezen heeft gehad.
Misschien heeft TS wel dezelfde jas geretourneerd.

Uiteraard is het essentieel of TS de goede jas ontvangen heeft. In het ene geval is TS gedupeerde, in het andere geval een oplichter.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
01 nov 2018 18:12
Nijogeth schreef:
01 nov 2018 17:36
Het gaat hier niet om het feit dat TS geen jas heeft ontvangen of de verkeerde, maar dat TS een geheel andere jas retourneert en de Bijenkorf dit in de smiezen heeft gehad.
Misschien heeft TS wel dezelfde jas geretourneerd.

Uiteraard is het essentieel of TS de goede jas ontvangen heeft. In het ene geval is TS gedupeerde, in het andere geval een oplichter.
En aangezien alleen een rechter bepaalt of iemand al dan niet schuldig is, en iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen, kunnen wij er dus geen uitspraak over doen.

Wat we dus ook niet kunnen doen, aangezien we alleen het verhaal van de TS hebben, en de reactie van De Bijenkorf op een ander forum, is aan de TS een advies geven wat ze kan doen om haar geld terug te krijgen. Immers, we weten niet waar het probleem zit. En je hebt dik kans dat het verhaal niet volledig is, dat gebeurt wel vaker.

De topicstarter kan dit in feite dus het beste ofwel bij een geschillencommissie aankaarten, ofwel voor de rechter brengen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door alfatrion »

Misschien heeft de locale postbode de jas vervangen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
01 nov 2018 18:19
Misschien heeft de locale postbode de jas vervangen.
Maar hoe weet de lokale postbode dat er een peperdure jas in zijn maat in die doos zit? Geen enkele reden dus om de doos open te maken. Dan zou hij dit veel vaker moeten doen, en nu een gelukstreffer hebben. Maar in dat geval zouden er vroeg of laat flink wat klachten binnenkomen over opengescheurde dozen. En dat is trouwens precies wat we dus niet van de topicstarter horen. De doos was dicht, en kennelijk onbeschadigd.

Troela1984
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2018 20:35

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door Troela1984 »

Er mag alleen camera toezicht zijn als daar gerechtelijke toestemming voor is wegens zwaarwegend belang/vermoeden.

Ken een magazijn waar camera's hingen die hebben ze allemaal moeten weghalen omdat er geen gerechtelijke toestemming was.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Troela1984 schreef:
02 nov 2018 13:40
Er mag alleen camera toezicht zijn als daar gerechtelijke toestemming voor is wegens zwaarwegend belang/vermoeden.

Ken een magazijn waar camera's hingen die hebben ze allemaal moeten weghalen omdat er geen gerechtelijke toestemming was.
Met goede afspraken heb je geen camera’s nodig. In het magazijn van BOL rijden heftrucks, palletwagens en is er een lopende band. Tassen op de werkvloer zijn dan verboden, waar wil je die immers neerzetten? Je loopt door het hele magazijn, dus ook al zou je een verstopplek hebben, iemand anders kan die tegenkomen. Ook is het heel toevallig dat een dief wist dat die bepaalde jas op dat bepaalde moment besteld was en dat deze persoon die moest inpakken.
Iemand had een jas aan kunnen hebben en hebben kunnen omwisselen, maar een jas binnen aan hebben valt ook op. Er lopen meerdere mensen rond en het is vreemd als iemand ineens een andere jas binnen aan heeft. De jas moet ook dicht zijn, met een open jas is het weer gevaarlijk werken. Maar wie gaat er binnen in een pickmagazijn een jas dragen?
Met een goede ingang- en uitgang ontrole zijn er geen camera’s nodig.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Troela1984 schreef:
02 nov 2018 13:40
Er mag alleen camera toezicht zijn als daar gerechtelijke toestemming voor is wegens zwaarwegend belang/vermoeden.

Ken een magazijn waar camera's hingen die hebben ze allemaal moeten weghalen omdat er geen gerechtelijke toestemming was.
Die gerechtelijk toestemming is helemaal niet nodig.

https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... e-werkplek
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 02 nov 2018 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
02 nov 2018 14:58
Troela1984 schreef:
02 nov 2018 13:40
Er mag alleen camera toezicht zijn als daar gerechtelijke toestemming voor is wegens zwaarwegend belang/vermoeden.

Ken een magazijn waar camera's hingen die hebben ze allemaal moeten weghalen omdat er geen gerechtelijke toestemming was.
Met goede afspraken heb je geen camera’s nodig. In het magazijn van BOL rijden heftrucks, palletwagens en is er een lopende band. Tassen op de werkvloer zijn dan verboden, waar wil je die immers neerzetten? Je loopt door het hele magazijn, dus ook al zou je een verstopplek hebben, iemand anders kan die tegenkomen. Ook is het heel toevallig dat een dief wist dat die bepaalde jas op dat bepaalde moment besteld was en dat deze persoon die moest inpakken.
Iemand had een jas aan kunnen hebben en hebben kunnen omwisselen, maar een jas binnen aan hebben valt ook op. Er lopen meerdere mensen rond en het is vreemd als iemand ineens een andere jas binnen aan heeft. De jas moet ook dicht zijn, met een open jas is het weer gevaarlijk werken. Maar wie gaat er binnen in een pickmagazijn een jas dragen?
Met een goede ingang- en uitgang ontrole zijn er geen camera’s nodig.
Vergeet ook niet dat er de nodige kaartjes van die jas af moeten worden geknipt, die ergens moeten worden gelaten. Dat valt natuurlijk niet op.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door BL2 »

moederslink schreef:
02 nov 2018 14:37
BL2 schreef:
01 nov 2018 08:50
Ik denk dat Sophie Wijnbelt nu wel genoeg info heeft voor haar studieopdracht..........
moederslink schreef:
31 okt 2018 21:45
Nou, Sophie, als het goed is heb je die ouwe jas retour gekregen en wat nu?
Wat heb je ondernomen of wat ga je verder nog doen ?
We horen dus niets meer..
Of zou het misschien getrol geweest kunnen zijn , vorig weekend ? :roll:
En de rest babbelt gewoon verder.......

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Beslist door.?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BL2 schreef:
03 nov 2018 00:02
Goede aktie, krijg sterk het idee dat we hier regelmatig in het ootje genomen worden door telkens nieuwe 1x posters.

Als je voor Euro 1000 het schip in gaat, en hulp of advies vraagt lijkt me het niet meer fan logisch dat dat je weer reageert.
Eigenlijk zou je al vraagtekens kunnen zetten bij het online bestellen van zo'n jas. Niemand gaat online zoeken naar een dergelijke prijsklasse. Die moet je eerst gezien hebben wil je die gaan bestellen.

Maar wie weet kan een moderator er eens induiken. De laatste tijd zijn er meer eendagsvliegen hier. Wellicht eenzelfde IP adres.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Bijenkorf ontneemt mij 1000 euro en ik heb een gebruikte jas

Ongelezen bericht door chrisd1 »

NeoDutchio schreef:
03 nov 2018 00:10
Eigenlijk zou je al vraagtekens kunnen zetten bij het online bestellen van zo'n jas. Niemand gaat online zoeken naar een dergelijke prijsklasse. Die moet je eerst gezien hebben wil je die gaan bestellen.
Zo is het misschien wel gegaan.

Gesloten