LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
inidran_t
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2018 10:33

ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door inidran_t »

In juli van dit jaar heb ik 3000 euro in enveloppe gedaan uitgeteld met een 2e persoon naast mij, dicht geplakt en hop naar de bank.
Vakantie en verjaardag geld.
Zaterdag middag ben ik naar de ABNAMRO in Amstelveen gegaan/stadshart en wilde mijn zuur verdiende centen 'veilig' op de bank zetten.
ABNAMRO de bank waar ik zeker al 30 of 40 jaar trouwe en loyale klant.
Ik tel het geld uit en stop het in de machine om te storten, de machine gaat tellen en zegt: 2400 euro.
NEE!
Dus ik wil open en cancel maar lukt niet, ren naar de balie en vertel wat er gebeurd.
Sorry mevrouw maar ik kan de machine nu niet openen ik maak melding en u krijg snel bericht.

Zo gezegd zo gedaan ik was natuurlijk behoorlijk van slag want ja ik vrouw tegen zo een grote bank ABNAMRO! Dit voelde niet echt lekker.

Maar paar dagen later netjes 600 euro op mijn rekening gestort verder geen melding/ mail of telefoon dus prima, blij dat het zo snel opgelost is!

Weken later zonder enig melding/mail/telefoon /uitleg, BAM! 600 euro van mijn rekening afgeschreven door de ABNAMRO.
Dus ik bel op en vraag hoe het kan dat de bank onaangekondigd 600 euro van mijn rekening mag schrijven.
Mevrouw we hebben u een schriftelijke mededeling per post gestuurd met uitleg en melding dat de machine geen overschot had van 600 euro.
Eh....NEE mevrouw dit is nooit binnen gekomen! Anders had ik wel gereageerd.
Na en pittig gesprek waarin ik duidelijk heb gemaakt dat ik 3000 euro heb gestort en geen 2400 euro en ik mijn 600 euro terug wil is mij beloofd het zo snel mogelijk uit te zoeken en ik zou gebeld worden en de brief zou nog een keer per post gestuurd worden enz enz.
Niets van dit alles is gebeurd na weken wachten heb ik weer gebeld en kreeg een mail met lang verhaal over het is in onderzoek op dat mail kon in niet reageren dus weer gebeld en de whats app van ABNAMRO in gebruik genomen.
Het enige dat ik hoor nu al 4 maanden lang is dat het in onderzoek is.
De ABNAMRO in mijn ogen een onbetrouwbare bank waar je geld niet veilig is, ABNAMRO komt de beloftes en afspraken die ze met hun klanten maken niet nauwkeurig na. Het geeft mij het gevoel dat er geen respect is voor mij als klant en mijn geld gewoon 'gepikt" kan worden van mijn rekening zonder uitleg van hun kant en zonder bewijs!
Mijn woord tegen het woord van de ABNAMRO??!!
Beste lezer wat denkt u zelf?!
Is deze verhouding gelijk?
Of lijkt het erop dat ik als klant machteloos sta tegenover deze machtige grote organisatie?
Vraag me af hoeveel mensen gedupeerd zijn ??
Hoe rijk ABNAMRO hier al van geworden is?

Dit is wat ik wil:
600 euro terug van ABNAMRO!!
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2018 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24
Beste antwoord
Gekozen door inidran_t

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

door blont007 » 04 nov 2018 21:52

Ik tel het geld uit en stop het in de machine om te storten, de machine gaat tellen en zegt: 2400 euro.
Zij telt het geld uit, je kan er 50 of 100 naast zitten of nog gekker 200. Maar 600 euro is geen vergissing lijkt mij aan de kant van deze mevrouw.
Zouden er valse biljetten tussen kunnen zitten, en waarom heeft die bank 4 maanden nodig om iets te onderzoeken en zijn er nog steeds niet uit.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door sylvesterb »

inidran_t schreef:
04 nov 2018 11:19
Beste lezer wat denkt u zelf?!
Dat u een telfoutje heeft gemaakt.
inidran_t schreef:
04 nov 2018 11:19
Is deze verhouding gelijk?
Nee, maar ik verwacht niet dat de ABN Amro zich bekommert om € 600,00 te stelen van een consument.
inidran_t schreef:
04 nov 2018 11:19
Of lijkt het erop dat ik als klant machteloos sta tegenover deze machtige grote organisatie?
U moet bewijzen dat er € 3000,00 in de envelop zat. De ABN heeft al reeds "bewezen" dat er geen overschot was in de machine.
inidran_t schreef:
04 nov 2018 11:19
Vraag me af hoeveel mensen gedupeerd zijn ??
Hoe rijk ABNAMRO hier al van geworden is?
Je vraagt je af hoeveel consumenten gedupeerd zijn maar doet al meteen de conclusie dat de ABN Amro er rijk van wordt. Discussies over de inhoud van een storting zijn er wel vaker, veelal blijkt het een foutje te zijn in de apparatuur die na een telling wordt gecorrigeerd.
inidran_t schreef:
04 nov 2018 11:19
Dit is wat ik wil:
600 euro terug van ABNAMRO!!
Dat ga je hier niet krijgen, immers heb je geen enkel bewijs. De machine had geen overschot en dat kan de ABN Amro aantonen. De medewerker die telt heeft geen idee dat er een tekort/overschot zou kunnen zijn bij de telling.

Het is een vervelende situatie maar ik vermoed dat u beide gewoon onjuist heeft geteld.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door mahadma »

De automaat bij de bank zal nauwkeuriger zijn als elk mens. Wel of geen probleem met teveel/te weinig gestort, er wordt dagelijks geteld of alles klopt. U kunt klagen wat u wilt,echter de automaat heeft getelde waardes. En de bank zal er niet op uit zijn om u te tillen.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door Moneyman »

inidran_t schreef:
04 nov 2018 11:19
In juli van dit jaar heb ik 3000 euro in enveloppe gedaan uitgeteld met een 2e persoon naast mij, dicht geplakt en hop naar de bank.
Vakantie en verjaardag geld.
Zaterdag middag ben ik naar de ABNAMRO in Amstelveen gegaan/stadshart en wilde mijn zuur verdiende centen 'veilig' op de bank zetten.
ABNAMRO de bank waar ik zeker al 30 of 40 jaar trouwe en loyale klant.
Ik tel het geld uit en stop het in de machine om te storten, de machine gaat tellen en zegt: 2400 euro.
NEE!
Dus ik wil open en cancel maar lukt niet, ren naar de balie en vertel wat er gebeurd.
Sorry mevrouw maar ik kan de machine nu niet openen ik maak melding en u krijg snel bericht.

Zo gezegd zo gedaan ik was natuurlijk behoorlijk van slag want ja ik vrouw tegen zo een grote bank ABNAMRO! Dit voelde niet echt lekker.

Maar paar dagen later netjes 600 euro op mijn rekening gestort verder geen melding/ mail of telefoon dus prima, blij dat het zo snel opgelost is!

Weken later zonder enig melding/mail/telefoon /uitleg, BAM! 600 euro van mijn rekening afgeschreven door de ABNAMRO.
Dus ik bel op en vraag hoe het kan dat de bank onaangekondigd 600 euro van mijn rekening mag schrijven.
Mevrouw we hebben u een schriftelijke mededeling per post gestuurd met uitleg en melding dat de machine geen overschot had van 600 euro.
Eh....NEE mevrouw dit is nooit binnen gekomen! Anders had ik wel gereageerd.
Na en pittig gesprek waarin ik duidelijk heb gemaakt dat ik 3000 euro heb gestort en geen 2400 euro en ik mijn 600 euro terug wil is mij beloofd het zo snel mogelijk uit te zoeken en ik zou gebeld worden en de brief zou nog een keer per post gestuurd worden enz enz.
Niets van dit alles is gebeurd na weken wachten heb ik weer gebeld en kreeg een mail met lang verhaal over het is in onderzoek op dat mail kon in niet reageren dus weer gebeld en de whats app van ABNAMRO in gebruik genomen.
Het enige dat ik hoor nu al 4 maanden lang is dat het in onderzoek is.
De ABNAMRO in mijn ogen een onbetrouwbare bank waar je geld niet veilig is, ABNAMRO komt de beloftes en afspraken die ze met hun klanten maken niet nauwkeurig na. Het geeft mij het gevoel dat er geen respect is voor mij als klant en mijn geld gewoon 'gepikt" kan worden van mijn rekening zonder uitleg van hun kant en zonder bewijs!
Mijn woord tegen het woord van de ABNAMRO??!!
Beste lezer wat denkt u zelf?!
Is deze verhouding gelijk?
Of lijkt het erop dat ik als klant machteloos sta tegenover deze machtige grote organisatie?
Vraag me af hoeveel mensen gedupeerd zijn ??
Hoe rijk ABNAMRO hier al van geworden is?

Dit is wat ik wil:
600 euro terug van ABNAMRO!!
Wat is er in de afgelopen maanden met dat envelopje gebeurd?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door mahadma »

"Wat is er in de afgelopen maanden met dat envelopje gebeurd?"
Die andere persoon heeft gezien dat er geld in zat ........
Goeie vraag,
Moneyman.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door blont007 »

Ik tel het geld uit en stop het in de machine om te storten, de machine gaat tellen en zegt: 2400 euro.
Zij telt het geld uit, je kan er 50 of 100 naast zitten of nog gekker 200. Maar 600 euro is geen vergissing lijkt mij aan de kant van deze mevrouw.
Zouden er valse biljetten tussen kunnen zitten, en waarom heeft die bank 4 maanden nodig om iets te onderzoeken en zijn er nog steeds niet uit.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door lordi »

Moneyman schreef:
04 nov 2018 20:15
Wat is er in de afgelopen maanden met dat envelopje gebeurd?
Als ik TS goed begrijp, is het geld vlak na het tellen in Juli al bij ABN AMRO gestort. Dacht eerst dat TS het pas afgelopen zaterdag had gestort maar het is al 4 maanden in onderzoek bij ABN AMRO.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door moederslink »

4 vragen komen in mij op :
TS heeft in juli op een zaterdagmiddag dat geld gestort :
- is een bankfiliaal op zaterdagmiddag wel bemand?
- waarom werden die € 600 binnen een paar dagen zonder onderzoek (!) gelijk teruggestort?
- en waarom werden die € 600 na weken dan alsnog teruggehaald?

TS heeft in juli €3000 in een envelop gedaan en is ' hop naar de bank ' gegaan op een zaterdagmiddag.

Vakantiegeld wordt eind mei uitbetaald , is dat dan eerst opgenomen om het 2 maanden in huis te laten liggen om het dan in juli alsnog weer contant te storten?
- Waarom?

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door Moneyman »

lordi schreef:
05 nov 2018 06:35
Moneyman schreef:
04 nov 2018 20:15
Wat is er in de afgelopen maanden met dat envelopje gebeurd?
Als ik TS goed begrijp, is het geld vlak na het tellen in Juli al bij ABN AMRO gestort. Dacht eerst dat TS het pas afgelopen zaterdag had gestort maar het is al 4 maanden in onderzoek bij ABN AMRO.
Scherp. Maar de vraag blijft wel: wat is er met het envelopje gebeurd tussen het moment dat het geld erin gedaan werd en het moment van storten? En hoe zit het met "die andere persoon"?

jonis
Berichten: 2717
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door jonis »

Moneyman schreef:
05 nov 2018 09:06
lordi schreef:
05 nov 2018 06:35
Moneyman schreef:
04 nov 2018 20:15
Wat is er in de afgelopen maanden met dat envelopje gebeurd?
Als ik TS goed begrijp, is het geld vlak na het tellen in Juli al bij ABN AMRO gestort. Dacht eerst dat TS het pas afgelopen zaterdag had gestort maar het is al 4 maanden in onderzoek bij ABN AMRO.
Scherp. Maar de vraag blijft wel: wat is er met het envelopje gebeurd tussen het moment dat het geld erin gedaan werd en het moment van storten? En hoe zit het met "die andere persoon"?
Nou....de vraag is eerder; waarom er eerst 600,- op de rekening wordt gestort door ABN en daarna er weer afgehaald wordt.
Daarbij geeft TS aan:
Ik tel het geld uit en stop het in de machine om te storten
Dus voor het storten is nog eens geteld door TS en geen afwijking geconstateerd, neem ik aan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door moederslink »

jonis schreef:
05 nov 2018 09:21
Nou....de vraag is eerder; waarom er eerst 600,- op de rekening wordt gestort door ABN en daarna er weer afgehaald wordt.........
Dat was 1 van mijn vragen ook plus de andere vragen zie ik graag beantwoord.......

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door marnix »

exact; Die bank gaat nooit 600 euro terugstorten als iemand zomaar zoiets meldt bij de balie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door moederslink »

marnix schreef:
05 nov 2018 09:52
exact; Die bank gaat nooit 600 euro terugstorten als iemand zomaar zoiets meldt bij de balie.
Juist....en was die balie wel bemand op zaterdagmiddag?
En waarom gaat iemand met cash € 3000 op zak dit uitgerekend op een drukke zaterdagmiddag in een druk stadshart storten? :roll:

En wederom laat een TS zich niet meer zien na een dergelijk groot probleem.... :x

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door crazyme »

Je kunt zelf wel 1000 redenen bedenken waarom je geld wil storten. Misschien is de motor verkocht via marktplaats ?

Allemaal niet relevant.

Bij de bank is er maar 1 manier om te storten: via een automaat. Wanneer er ouderwets aan de balie geteld wordt is het te controleren. Maar de werking van een automaat niet.

Dan hoort de bank de automaat in het bijzijn van de klant te openen en te controleren op vastgelopen biljetten.

Het is ook raar dat eerst de ontbrekende 600 euro wordt overgemaakt om het daarna terug te vragen. Dat geeft niet echt de indruk dat er een doordachte procedure is gevolgd.

Erg rommelig allemaal.

Weinig vertrouwenwekkend.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
05 nov 2018 10:31
marnix schreef:
05 nov 2018 09:52
exact; Die bank gaat nooit 600 euro terugstorten als iemand zomaar zoiets meldt bij de balie.
Juist....en was die balie wel bemand op zaterdagmiddag?
En waarom gaat iemand met cash € 3000 op zak dit uitgerekend op een drukke zaterdagmiddag in een druk stadshart storten? :roll:

En wederom laat een TS zich niet meer zien na een dergelijk groot probleem.... :x

Waarom zou iemand zich hier moeten verantwoorden voor deze vraag.
Beter is het om gewoon op het feit dat het is gebeurd te reageren.
Ik vind het zelf heel vreemd dat een bank zomaar 600 euro van je rekening kan afhalen, daar zou ik graag antwoord op willen hebben.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
05 nov 2018 10:52
Ik vind het zelf heel vreemd dat een bank zomaar 600 euro van je rekening kan afhalen, daar zou ik graag antwoord op willen hebben.
Dat is gewoon onderdeel van de voorwaarden voor gebruik van een geldstortmachine. Een verschil kan worden bij- en afgeschreven.

Ik neem aan dat de bank het verschil heeft gestort en bij nader onderzoek tot de conclusie is gekomen dat dat ten onrechte is gebeurd, zodat het bedrag weer terug is geboekt. Maar dat kan TS beter aangeven, neem ik aan.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door blont007 »

De openingstijden van deze bank in Amstelveen,
Openingstijden :

maandag : Van 11:00 tot 17:00
dinsdag, woensdag, vrijdag : Van 09:00 tot 17:00
donderdag : Van 09:00 tot 20:00
zaterdag : Van 09:00 tot 14:00
zondag : Gesloten

Dus het verhaal klopt tot nu toe en het is niet relevant hoe ze aan die 3000 euro komt of wanneer ze gaat storten, ze heeft gewoon in haar belevenis 3000 euro na telling het geld in de automaat gestopt.

Het begint inderdaad een vreemd verhaal te worden als ze 600 euro aangevuld krijgt en daarna er weer af. Misschien zou ABNAMRO webcare hier iets kunnen betekenen en uitleggen hoe zoiets mogelijk zou kunnen zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door moederslink »

Dan is in ieder geval 1 ding duidelijk : de balie was dus die zaterdagmiddag wel bemand.

* In de OP staat ook dat de TS haar " zuurverdiende centen veilig op de bank wilde zetten " ,
dan vraag ik mij toch af waarom dat vakantiegeld er af is gehaald en thuis is bewaard tot juli?
En ' verjaardagsgeld ' heb je niet zelf " zuur verdiend ".

Maar goed , dat is idd allemaal niet relevant.

Blijft over de vraag :" waarom de ABNAMRO " deze € 600 terugstort na slechts 1 melding bij de balie en het vervolgens weken daarna alsnog weer terughaalt.

De ABNAMRO reageert misschien ook nog via hun webcareteam?
Of de TS laat zich nog zien.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb ook wel eens een groot bedrag gestort, het duurde even maar heb het per biljet ingevoerd , dan kun je meteen de teller volgen.
Maar goed, dat is achteraf.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABNAMRO geld gestort, 600 euro mist

Ongelezen bericht door blont007 »

3000 euro storten met briefjes van 5 èèn voor èèn, leuk voor de mensen die achter je staan te wachten. Maar goed het is een manier, zeker als je de automaat niet vertrouwd.

Gesloten