LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rogertje5
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2018 16:29

ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door Rogertje5 »

Hoi iedereen,

ABN AMRO geeft aan dat het makkelijk is om via internet bankieren geld te sturen, maar er word niet bij verteld wat de risicos zijn. Ik heb 25 euro compleet met swift code en alles correct, opgestuurd, waarvan ik wist dat er 9 euro verwerkingskosten voor abn amro zijn.
Ik hoorde na een week dat ze geen geld had dus ik belde abn op om verhaal te halen.
Daar kreeg ik te horen dat de andere bank ook kosten kan vragen en dat er uiteindelijk niks over blijft als het bedrag niet hoog genoeg is.
Hiervoor staat nergens een waarschuwing en dat vind ik raar, ik verzond het geld namelijk voor een noodgeval, als ik hiervan geweten had, dan zou ik anders de volgende dag (omdat het nacht was toen ik het stuurde) het geld met ria of western union gezonden hebben.
Kan dit gewoon? Ik ben nu 25 euro kwijt en niks aangekomen in de filipijnen, en zonder waarschuwing of voorlichting dat dit kon gebeuren. Ik heb zo een vermoeden dat ik niet de eerste ben die dit meemaakt.
Wat kan ik doen?
Groeten

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik bij de diverse banken kijk staat er overal dat een ontvangende bank kosten in rekening kan brengen. Een Nederlandse bank kan natuurlijk niet weten wat een willekeurige bank in het buitenland voor kosten berekend.
Dat het bij u zonder waarschuwing gebeurt klopt dus niet, alle banken geven het aan.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door blont007 »

,,Wat kan ik doen,, door het de volgende keer slimmer aan te pakken, want het kan gewoon.
ABNAMRO rekent maar liefst 9 euro, ik dacht eigenlijk 9,50 maar goed. De bank op de filipijnen rekenen ook kosten en wisselkoers, dus als dat allemaal van die 25 euro afgetrokken wordt blijft er weinig over. Dus dat bedrag zou je toch moeten terug zien op de Filipijnse rekening. Ik schat dat je een tientje overhoud.

Wat wij doen is via Revolut, transactie naar Revolut is gratis mits in Euro, Dollar of Pond. Dan via Revolut naar de Filipijnen en dat is ook weer gratis allen de kosten van de bank aldaar is een klein verlies in valuta en bankkosten, tenzij daar gewoon een euro account is dan kost het geen drol.

Succes en stuur gewoon een beetje meer joh,

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rogertje5 schreef:
05 nov 2018 16:44
Hoi iedereen,

ABN AMRO geeft aan dat het makkelijk is om via internet bankieren geld te sturen, maar er word niet bij verteld wat de risicos zijn. Ik heb 25 euro compleet met swift code en alles correct, opgestuurd, waarvan ik wist dat er 9 euro verwerkingskosten voor abn amro zijn.
Ik hoorde na een week dat ze geen geld had dus ik belde abn op om verhaal te halen.
Daar kreeg ik te horen dat de andere bank ook kosten kan vragen en dat er uiteindelijk niks over blijft als het bedrag niet hoog genoeg is.
Hiervoor staat nergens een waarschuwing en dat vind ik raar, ik verzond het geld namelijk voor een noodgeval, als ik hiervan geweten had, dan zou ik anders de volgende dag (omdat het nacht was toen ik het stuurde) het geld met ria of western union gezonden hebben.
Kan dit gewoon? Ik ben nu 25 euro kwijt en niks aangekomen in de filipijnen, en zonder waarschuwing of voorlichting dat dit kon gebeuren. Ik heb zo een vermoeden dat ik niet de eerste ben die dit meemaakt.
Wat kan ik doen?
Groeten
Ik denk dat er bijna nooit mensen dergelijke kleine bedragen overmaken naar de Filipijnen.

Rogertje5
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2018 16:29

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door Rogertje5 »

Er staat wel dat er kosten aan verbonden zijn, maar de medewerker vertelde me vandaag dat het mogelijk is dat er van dat hele bedrag grwoon niks kan aankomen. Dat vond ik zo vreemd. Verder heb ik een referentienr gekregen, waarna ze zei dat ze verder niks kan doen. Het gaat mij niet om de verzendkosten van de bank, maar als het zo is dat er niks aankomt, dan vind ik dat men daarvan op de hoogte gesteld moet worden. Want geld sturen naar het buitenland makkelijk staat er wel, maar dat dit kan gebeuren hoor ik achteraf pas. Niemand denkt toch dat er niks aankomt van 16 euro? Of wil je zeggen dat de filipijnse bank alles gewoon maar zelf neemt en fijne dag nog? Nogmaals ik stuur meestal via western union of ria, maar dit was een noodgeval.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door kokka »

Rogertje5 schreef:
05 nov 2018 18:21
Want geld sturen naar het buitenland makkelijk staat er wel,
als de Filipijnse bank het heeft ingepikt, is het geld naar het buitenland sturen in elk geval gelukt.
ik zou ook niet verwachten dat er niks overbleef, maarja ik heb dan ook nog nooit slechts 25 euro naar het buitenland gestuurd.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Rogertje5,

Wat een vervelende situatie! Logisch dat je baalt dat het geld vanwege de bankkosten nooit bij de ontvanger is aangekomen.

Je gedachte om een waarschuwingsmelding te plaatsen, begrijp ik goed. Nu kiezen we ervoor dit niet te doen. Mede omdat we veel verschillende waarschuwingen bij bijvoorbeeld een overboeking kunnen zetten en dir juist voor meer verwarring zorgt.

Op onze site hebben we een tarieven pagina speciaal voor overboekingen naar het buitenland; https://abn.com/2FTQGaL Bij het kopje “Geld overmaken in buitenlands geld en/of buiten SEPA*” vind je een PDF bestand waarbij we een indicatie geven van de kosten die een buitenlandse bank rekent.

Mocht je in de toekomst een overboeking naar het buitenland willen doen en zeker zijn dat het juiste bedrag bij de ontvanger aankomt? Daarbij rekening houdend met vreemde valuta koers en bankkosten, bel dan onze Servicedesk Betalen via 020-6298077. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.00 - 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor 25 Euro een "Noodgeval" op de Fillipijnen oplossen lijkt me een koopje.
Sorry dat ik daar enigszins sceptisch over ben.
Maar ook ik zou Western Union of een Paypal "Gift" overwegen.

Jan Bokelman
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 okt 2018 15:16

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door Jan Bokelman »

Lijkt me beter om een account aan te maken bij Western Union en op elk tijdstip dat het je uitkomt vanachter de computer geld overmaken. Als het in de Filipijnen nacht is kan ze toch ook niet terecht bij een bank. Als het hier nacht is kan ze direct cash geld ophalen bij een kantoor van WU daar ( tijdverschil +7 uur). Bij een overboeking van € 25,= betaal je dan ook maar € 1,=. Stel je stuurt € 200,= zijn de kosten € 4,90. Ik durf te stellen dat geen bank hier tegenop kan en mijn ervaringen van ong. 2 jaar zijn prima. Natuurlijk rekent het kantoor daar ook ong. 20 tot 50 peso en de wisselkoers is iets lager ( op zulke bedragen te verwaarlozen).

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door blont007 »

Prima oplossing, zo kan het inderdaad.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is Transferwise of een vergelijkbare dienst geen betere oplossing dan WU ? Of is dat geen oplossing omdat veel mensen daar geen bankrekening hebben?

Tanjavd
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2018 05:02

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door Tanjavd »

Voor een wire transfer zijn de normale kosten al snel boven de 25 euro omdat beiden banken (en soms een bank ertussen in) kosten rekenen. Voor een dergelijk bedrag dat snel moet aankomen kan je beter Western Union of een andere dienst gebruiken. Bitcoin kan eventueel ook.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wire transfer? Ik heb het over Transferwise. Dat is heel iets anders.

RaymoNK
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2018 16:43

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door RaymoNK »

Ik begrijp werkelijk echt niet waarom je ABN AMRO gebruikt voor overschrijvingen naar het buitenland. 9 euro aan kosten, bij ABN AMRO lachen ze zich helemaal kapot. En waarom gebruik je WU? Slechte wisselkoers en hoge kosten. Gebruik voortaan zoals hierboven al wordt gezegd Transferwise, kan je gewoon met ideal betalen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volgens mij is Transferwise vrij onbekend in Nederland. Jammer want ik zou graag ervaringen willen lezen op dit forum over peer to peer betaaldiensten.

RaymoNK
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2018 16:43

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door RaymoNK »

Inderdaad erg jammer, zelf gebruik ik transferwise erg vaak. Als ik op google naar buitenlands geld overmaken zoek staan ze helemaal bovenin.

Voorbeeld:

Western Union krijg je 1175 PHP voor 25 euro (incl. kosten)
Transferwise krijg je 1360 PHP voor 25 euro (incl. kosten)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En bij ABNAMRO (Dé Bank) krijg je nul PHP. Toch duidelijke verschillen.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door blont007 »

Transfer kosten naar het buitenland via bank zijn zeker duur, Rabo zelfs 10,50 euro. Bitcoin, ook een goede mogelijkheid en de ontvanger heeft het binnen 10 minuten binnen en kan direct profiteren, transferkosten 3 of 4 euro afhankelijk welke wallet je hebt.

Revolut mijn favoriet, transferkosten geheel gratis naar elk hoekje van de wereld na een dag in ontvangst, ontvanger moet euro, dollar of pond als basis hebben van de ontvangende bank. Bank kosten meestal ook een eurootje of 4.

Ik weet niet wat transfirewise nog meer te bieden heeft, in ieder geval zijn deze opties vele malen goedkoper dan een bank, die lachen zich inderdaad kapot voor de belachelijke eenmalige transfer kosten en dan nog 3 of 4 dagen wachten ook voordat het op de rekening van begunstigde staat.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door jonis »

blont007 schreef:
11 nov 2018 10:38
Transfer kosten naar het buitenland via bank zijn zeker duur, Rabo zelfs 10,50 euro. Bitcoin, ook een goede mogelijkheid en de ontvanger heeft het binnen 10 minuten binnen en kan direct profiteren, transferkosten 3 of 4 euro afhankelijk welke wallet je hebt.

Revolut mijn favoriet, transferkosten geheel gratis naar elk hoekje van de wereld na een dag in ontvangst, ontvanger moet euro, dollar of pond als basis hebben van de ontvangende bank. Bank kosten meestal ook een eurootje of 4.

Ik weet niet wat transfirewise nog meer te bieden heeft, in ieder geval zijn deze opties vele malen goedkoper dan een bank, die lachen zich inderdaad kapot voor de belachelijke eenmalige transfer kosten en dan nog 3 of 4 dagen wachten ook voordat het op de rekening van begunstigde staat.

Denk je nu serieus dat als je in nood zit aan de andere kant van de wereld en met 25,- gered bent dat je ook makkelijk toegang hebt tot dit soort zaken?
100.000 NLers gingen je al voor en hadden al afscheid genomen van de bitcoin
https://www.crypto-gids.nl/is-bitcoin-d ... urrencies/
Dat had ook al in je ander bitcoinreclame topic gepost en er gaat een nog wel dag komen dat ook jij er ook niet meer enthousiast over zult zijn.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door blont007 »

TS had het over 25 euro en hij vond dat voldoende, ik niet. Ik maak geen reclame hoor ik geef alleen maar handvaten aan hoe het ook anders zou kunnen. Ik rijd graag in een Toyota landcruiser maak ik dan reclame voor Toyota?
Dat u zo hard moet roepen dat bitcoin helemaal niks is daar kan ik niks aan doen, ik heb er plezier van en betaal er gemakkelijk mee.

Maar waarom haakt u niet in op de vraag van Bob, transferwise is dat volgens u geen goed idee om transfers uit voeren naar het buitenland? Ik heb er geen ervaring mee. Dan blijven we ook on-topic anders beginnen we weer te hakketakken over bitcoins die u niet ziet zitten.

Gesloten