Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
16again

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again » 07 nov 2018 23:02

Eric83 schreef:
07 nov 2018 21:12
Global Finance Guarantee Management
Garantievergoeding en kosten in geval van te late betaling
3.3.Als de Klant het verschuldigde bedrag niet (op tijd) heeft betaald, heeft de Garant het recht
om de redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte bij de Klant in rekening
te brengen. In dat geval is de Klant de buitengerechtelijke incassokosten die in redelijkheid
zijn gemaakt met een minimum van 40 euro verschuldigd aan de Garant.
Je kunt de voorwaarden van de aanbieder erbij pakken, maar mogelijk zijn deze voorwaarden onredelijk bezwarend, en zodra een rechter de overeenkomst nietig verklaard, sowieso niet meer van toepassing

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 08 nov 2018 06:29

Webber schreef:
07 nov 2018 20:18
@Raonic,

ik zou me eens verdiepen in de WIK...met betrekking tot de incassokosten...
Verder zullen alle topiclezers het wel prettig vinden dat jij in je glazen bol kan zien dat jij weg komt met het niet terugbetalen van jouw lening..🙄

Als iemand in dit topic genomineerd zou moeten worden voor domheid....en onnozelheid...dan sta jij met stip op nummer 1. :mrgreen:
Gemeld ! op de man spelen, met je laatste zin.

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 08 nov 2018 06:32

Niet betalen!
Telefoontjes hang je op.Zonder reactie!
aeventuele brieven emails negeer je.

Klaar simple is that!

En ja er komt geen deurwaarder of iets anders zoals bepaalde mensen hier graag willen doen geloven

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 08 nov 2018 09:03

16again schreef:
07 nov 2018 23:02
Eric83 schreef:
07 nov 2018 21:12
Global Finance Guarantee Management
Garantievergoeding en kosten in geval van te late betaling
3.3.Als de Klant het verschuldigde bedrag niet (op tijd) heeft betaald, heeft de Garant het recht
om de redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte bij de Klant in rekening
te brengen. In dat geval is de Klant de buitengerechtelijke incassokosten die in redelijkheid
zijn gemaakt met een minimum van 40 euro verschuldigd aan de Garant.
Je kunt de voorwaarden van de aanbieder erbij pakken, maar mogelijk zijn deze voorwaarden onredelijk bezwarend, en zodra een rechter de overeenkomst nietig verklaard, sowieso niet meer van toepassing
Inderdaad. Verwijzen naar voorwaarden (waarvan het nog maar de vraag zijn of ze uberhaupt van toepassing zijn) heeft weinig nut, omdat ze, zelfs als ze wel van toepassing waren, dat niet meer zijn nadat de overeenkomst nietig verklaard is.

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 08 nov 2018 12:24

raonic schreef:
08 nov 2018 06:32
Niet betalen!
Telefoontjes hang je op.Zonder reactie!
aeventuele brieven emails negeer je.

Klaar simple is that!

En ja er komt geen deurwaarder of iets anders zoals bepaalde mensen hier graag willen doen geloven
Ik hoop niet dat er topic lezers zijn die jouw advies ter hand gaan nemen.
Of je moet werkelijk denken dat je hoofd in het zand steken de juiste oplossing is... :shock:

16again

Ongelezen bericht door 16again » 08 nov 2018 13:39

Webber schreef:
08 nov 2018 12:24
Ik hoop niet dat er topic lezers zijn die jouw advies ter hand gaan nemen.
Of je moet werkelijk denken dat je hoofd in het zand steken de juiste oplossing is... :shock:
Wellicht heeft de tegenpartij voor de rechter meer te verliezen dan te winnen. Bij verlies dondert het hele verdienmodel immers in elkaar.
Dat kan de reden zijn dat niet wordt gedagvaard.
Normaal gesproken is "de kop in het zand steken" niet aan te bevelen, maar in dit aparte geval kan achterover leunen , wachtend op dagvaardiging , weldegelijk goed uitpakken

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 08 nov 2018 14:08

Zolang dat maar een bewuste keuze is inderdaad.

Bloempje1984

Ongelezen bericht door Bloempje1984 » 09 nov 2018 18:58

Wie kan mij advies geven wel of niet betalen? Ik heb vaak geleend en nu kan ik door de hoge kosten het niet eens meer terug betalen en ja het was heel dom om met ze in zee te gaan maar door paniek omdat iets anders betaald moest worden ooit mee.begonnen nu is de lening zo hoog dat het mij niet meer lukt ik heb ze een email gestuurd met de tekst erin over je recht maar hiermee gingen ze natuurlijk niet akkoord ook niet dat ze mij eigenlijk geld terug moeten betalen wel of geen betalingsmogelijkheden regeling aan vragen beetje in paniek heb nog 6 dagen

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 10 nov 2018 14:26

Roep gewoon de nietigheid van de overeenkomst in en geef aan dat je je, als dat kan, beroept op verrekening. Dan moet je wel even de rekensom maken.

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 10 nov 2018 17:41

Bloempje1984 schreef:
09 nov 2018 18:58
Wie kan mij advies geven wel of niet betalen? Ik heb vaak geleend en nu kan ik door de hoge kosten het niet eens meer terug betalen en ja het was heel dom om met ze in zee te gaan maar door paniek omdat iets anders betaald moest worden ooit mee.begonnen nu is de lening zo hoog dat het mij niet meer lukt ik heb ze een email gestuurd met de tekst erin over je recht maar hiermee gingen ze natuurlijk niet akkoord ook niet dat ze mij eigenlijk geld terug moeten betalen wel of geen betalingsmogelijkheden regeling aan vragen beetje in paniek heb nog 6 dagen
Niet betalen gebeurd je echt helemaal niks.
telefoontjes niet opnemen en emails verwijderen en als ze brieven sturen heb je weer wat oud papier.

Je kan eventueel wel de hoofdsom terugbetalen. dat is je eigen keuze, als dat niet ineens lukt doe het dan in 2 maandelijkse termijnen of 3 zorg dat je uit de vicueuze leencirkel komt en nooit weer leent bij deze boeven.
Als je dit doet deel je hun dit mede dat je ALLEEN de hoofdsom terugbetaald je vraagt het hen niet!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 10 nov 2018 17:48

Wat dacht u van de wettelijke rente?

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 10 nov 2018 23:23

raonic schreef:
10 nov 2018 17:41
Bloempje1984 schreef:
09 nov 2018 18:58
Niet betalen gebeurd je echt helemaal niks.
telefoontjes niet opnemen en emails verwijderen en als ze brieven sturen heb je weer wat oud papier.

Je kan eventueel wel de hoofdsom terugbetalen. dat is je eigen keuze, als dat niet ineens lukt doe het dan in 2 maandelijkse termijnen of 3 zorg dat je uit de vicueuze leencirkel komt en nooit weer leent bij deze boeven.
Als je dit doet deel je hun dit mede dat je ALLEEN de hoofdsom terugbetaald je vraagt het hen niet!
@ Bloempje1984 ,
Negeer aub de stompzinnige adviezen van Raonic!
Al zijn adviezen horen thuis in de digitale prullenbak!
Helaas blijft hij dit topic vervuilen met zijn domme gezwam!

Lees gewoon dit topic eens terug..
En neem adviezen van Sacredfour of Moneyman ter harte.
Sacredfour kan overigens ook jouw belangen behartigen.
Dan moet je hem even een PB sturen.

koekoeksklok

Ongelezen bericht door koekoeksklok » 11 nov 2018 17:52

Ik heb eind september besloten, om na nietigverklaren het onverschuldigde bedrag te voldoen.
Ook omdat ik vind dat als je leent dit terug moet betalen. Dus het bedrag incl. de wettelijke rente betaald.
Klaar.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 11 nov 2018 18:14

Kijk, zo hoort het. Chapeau.

Desiree100

Ongelezen bericht door Desiree100 » 15 nov 2018 00:54

Als deze mevrouw in het verleden meerdere leningen heeft gehad en ook garantkosten heeft voldaan, mag ze die verreken. Daar is uitspraak heel erg duidelijk in. Wik? Die kunnen zomaar 300x keer zijn betaald.
Heb je geen eerdere garantkosten betaald, dan betaal je de hoofdsom +rente terug.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 nov 2018 09:30

Je bent te absoluut. Verrekening kent ook voorwaarden. Denk alleen al aan iets basaals als verjaring...

Dimme

Ongelezen bericht door Dimme » 17 nov 2018 21:54

Ik betaal ook niet, ik krijg alleen heel veel brieven.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 17 nov 2018 22:14

Moneyman schreef:
15 nov 2018 09:30
Je bent te absoluut. Verrekening kent ook voorwaarden. Denk alleen al aan iets basaals als verjaring...
Begint de termijn voor verjaring niet pas te lopen op het moment dat duidelijk wordt dat betaalde bedragen voor o.a. garantkosten onverschuldigd waren?
Dus als garantkosten 6 jaar geleden zijn betaald, en je komt er pas dit jaar door het loanrider vonnis achter dat garantkosten niet zijn toegestaan.....dan is er m.i. geen sprake van verjaring.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 17 nov 2018 23:20

In dat geval niet. Onverschuldigde betaling kent en dubbele verjaringstermijn: vijf jaar nadat je met de onverschuldigdheid bekend bent geworden, en twintig jaar na de bewuste betaling.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 18 nov 2018 07:08

Maar in plaats van "in dit geval niet" lees ik dan "ook."
En de termijnen die je noemt, maken dat ik me niet voor kan stellen dat betaalde garantkosten zijn verjaard: Bestaat dit product uberhaubt al 20 jaar?

Plaats reactie