LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
KateNina
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:47

Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door KateNina »

Ingewikkeld verhaald : gister kreeg ik in de app van PostNL een bericht dat er een pakketje onder weg was (vreemd want : niks besteld). Na deze melding goed te bekijken kwam ik er achter dat het een brievenbus pakketje betreft die wel aan mij gericht is (naam) , de postcode ook van mijn adres is , maar tot mijn verbazing de straatnaam en het huis nummer niet. Dus ik zie een afzender staan : handig want zo ben ik erachter gekomen waar die vandaan komt.

Contact gezocht met de webshop , die verteld mij : spijtig wij kunnen niks doen , en dat ik contact moet opnemen met afterpay want dat is de betaal methode die gebruikt is. Het pakketje zit op dit moment net in het sorteer proces dus ik besluit PostNL te bellen. Die vertellen mij dat alleen de afzender dit kan annuleren.

PostNL heeft mij echter gegarandeerd dat als de postcode en het huisnummer niet over een komen er niks bezorgt word. Ik heb daarop de webshop vriendelijk verzocht dit te doen. In tussen tijd zie ik in de afterpay app dat het gaat om een factuur van €130.

Ik natuurlijk helemaal in paniek afterpay bellen en het verhaal uitgelegd. Hun hebben mij zeer vriendelijk geholpen (zelfs na 3x bellen). Ik opnieuw naar de webshop gebeld , krijg ik een voicemail van lebrera (prepaid kaart?) en daar achteraan een bericht van de webshop dat zij afterpay hebben gesproken , komt goed.

Vervolgens vandaag een bericht in de PostNL app : pakketje bezorgt (geluk bij ongeluk na de loze belofte van PostNL). Waarop ik de webshop heb gebeld met de vraag waarom ze het pakketje niet geannuleerd hebben. Meneer was niet erg amused dat ik hier over belde. Vervolgens krijg ik opnieuw een mail , nu van Klarna over een bestelling die ik gedaan zou hebben echter gaat het nu om €326.

Ik natuurlijk eerst de webshop gebeld in genoemde bevestiging van Klarna , verhaal uitgelegd , blijkt dat dit pakketje qua naam ook aan mij gericht is maar dit maal met de zelfde straatnaam als het andere pakketje en ditmaal ook met de juiste postcode. Lang leven Google heb ik al een hoop gevonden.

Nu kom ik thuis en is dan toch het eerste pakketje bij mij bezorgt (gek want in mijn straat is een nummer 40 maar toch is die bij mij bezorgt op een ander huisnummer). Ik schud natuurlijk (zo nieuwsgierig als ik ben) het pakketje even , tot mijn verbazing gebeurd er niks , kom ik aan het kijken weegt het pakketje 0 gram zo staat op de sticker.

Inmiddels is mijn gedachte dat dit pakketje leeg is en dat niemand hem dus op komt halen , het andere pakketje word zo ongeveer aan de andere kant van NL bezorgt. Er is dus gebruik gemaakt van gevevens die ‘gestolen’ zijn en men doet zich voor al MIJ.

Ik ga uiteraard aangifte doen aangezien ik ook nog eens bewijs in mijn handen heb , maar wat kan er tegen doen dat dit niet nog eens gebeurd. Bij beide Klarna en AfterPay is het ‘bezorgadres’ geblokkeerd en beide konden mij vertellen dat er meerdere pogingen zijn gedaan (betreft €1000 €700 en €900). Gelukkig heb ik alles optijd gezien en gebeld naar alles.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jij hebt niets besteld en niets betaald. Dan ben jij toch niet opgelicht. Dat is toch het probleem van de verzender.?

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als u niets besteld heeft en het is brievenbuspost dan kunt u het toch retourneren zonder stad en land af te bellen.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waar bent u dan in paniek over?

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door piet987654 »

ik krijg ook met zeer grote regelmaat kleine pakketjes die niet voor mij zijn. Een mail naar de afzender in China leerde mij dat
de oorzaak hiervan o zo simpel was. Ik woon ik een straat met een nogal lange naam. Het gevolg hiervan is dat als de verzender
van die pakketjes het adres print op een sticker dat hij 1 plek te kort komt voor het huisnummer. Ik heb een huisnummer
met 1 cijfer. De gene waar het voor bedoeld is heeft een 2 cijferig huisnummer, echter het tweede cijfer is buiten de sticker
geprint waardoor er niet zijn maar mijn huisnummer op staat. Ik gooi netjes alles wat voor hem is bij hem in de bus.
Verwarring met pakketjes voor mij is er niet, ik doe niet aan internet bestellen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door yan »

Wat een hoop werk,

Als hier iets komt wat niet besteld is, dan is het jammer voor de verzender.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door Jefdus »

yan schreef:
09 nov 2018 13:39
Wat een hoop werk,

Als hier iets komt wat niet besteld is, dan is het jammer voor de verzender.
Kijk, op die manier maken we Nederland weer een stukje socialer....not

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door BL2 »

KateNina schreef:
08 nov 2018 20:10
Ingewikkeld verhaald : gister kreeg ik in de app van PostNL een bericht dat er een pakketje onder weg was (vreemd want : niks besteld). Na deze melding goed te bekijken kwam ik er achter dat het een brievenbus pakketje betreft die wel aan mij gericht is (naam) , de postcode ook van mijn adres is , maar tot mijn verbazing de straatnaam en het huis nummer niet. Dus ik zie een afzender staan : handig want zo ben ik erachter gekomen waar die vandaan komt.

Contact gezocht met de webshop , die verteld mij : spijtig wij kunnen niks doen , en dat ik contact moet opnemen met afterpay want dat is de betaal methode die gebruikt is. Het pakketje zit op dit moment net in het sorteer proces dus ik besluit PostNL te bellen. Die vertellen mij dat alleen de afzender dit kan annuleren.

PostNL heeft mij echter gegarandeerd dat als de postcode en het huisnummer niet over een komen er niks bezorgt word. Ik heb daarop de webshop vriendelijk verzocht dit te doen. In tussen tijd zie ik in de afterpay app dat het gaat om een factuur van €130.

Ik natuurlijk helemaal in paniek afterpay bellen en het verhaal uitgelegd. Hun hebben mij zeer vriendelijk geholpen (zelfs na 3x bellen). Ik opnieuw naar de webshop gebeld , krijg ik een voicemail van lebrera (prepaid kaart?) en daar achteraan een bericht van de webshop dat zij afterpay hebben gesproken , komt goed.

Vervolgens vandaag een bericht in de PostNL app : pakketje bezorgt (geluk bij ongeluk na de loze belofte van PostNL). Waarop ik de webshop heb gebeld met de vraag waarom ze het pakketje niet geannuleerd hebben. Meneer was niet erg amused dat ik hier over belde. Vervolgens krijg ik opnieuw een mail , nu van Klarna over een bestelling die ik gedaan zou hebben echter gaat het nu om €326.

Ik natuurlijk eerst de webshop gebeld in genoemde bevestiging van Klarna , verhaal uitgelegd , blijkt dat dit pakketje qua naam ook aan mij gericht is maar dit maal met de zelfde straatnaam als het andere pakketje en ditmaal ook met de juiste postcode. Lang leven Google heb ik al een hoop gevonden.

Nu kom ik thuis en is dan toch het eerste pakketje bij mij bezorgt (gek want in mijn straat is een nummer 40 maar toch is die bij mij bezorgt op een ander huisnummer). Ik schud natuurlijk (zo nieuwsgierig als ik ben) het pakketje even , tot mijn verbazing gebeurd er niks , kom ik aan het kijken weegt het pakketje 0 gram zo staat op de sticker.

Inmiddels is mijn gedachte dat dit pakketje leeg is en dat niemand hem dus op komt halen , het andere pakketje word zo ongeveer aan de andere kant van NL bezorgt. Er is dus gebruik gemaakt van gevevens die ‘gestolen’ zijn en men doet zich voor al MIJ.

Ik ga uiteraard aangifte doen aangezien ik ook nog eens bewijs in mijn handen heb , maar wat kan er tegen doen dat dit niet nog eens gebeurd. Bij beide Klarna en AfterPay is het ‘bezorgadres’ geblokkeerd en beide konden mij vertellen dat er meerdere pogingen zijn gedaan (betreft €1000 €700 en €900). Gelukkig heb ik alles optijd gezien en gebeld naar alles.
Aangifte doen van wat ?
Een niet besteld pakje ontvangen ? Er is toch geen geld afhandig gemaakt ?

Gewoon, hup retour afzender met erop onbestelbaar, en dat is het wel zo'n beetje.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door kuklos »

KateNina schreef:
08 nov 2018 20:10
Contact gezocht met de webshop , die verteld mij : spijtig wij kunnen niks doen , en dat ik contact moet opnemen met afterpay want dat is de betaal methode die gebruikt is. Het pakketje zit op dit moment net in het sorteer proces dus ik besluit PostNL te bellen. Die vertellen mij dat alleen de afzender dit kan annuleren.
Deze snap ik niet. Jij hebt niks besteld, waarom ga je dan met een betaalservice bellen? Als jij niks besteld hebt hoef je ook niets te betalen.
Voor de rest is verhaal warrig. Sorry, maar er is geen touw aan vast te knopen. Jij hebt toch niks besteld? Dus waarom nog al die moeite doen. En daarna betaalservices gaan bellen?

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door pedro714 »

TUIP: betaal op internet met een creditkaart ( mastercard of visa bijv.). Altijd geld terug indien on juist ingevorderd. Ik spreek uit ervaring. Voor E. 700,00 kaarten besteld voor optredens in Spanje. 2 x afgeboekt. Boekingskantoor zei dat ik 2x kaarten heb besteld. Mastercard heeft hen gemaand dit te bewijzen. Zijn niet met bewijzen gekomen. Binnen 4 dagen geld terug.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En ook maar goed dat alleen de afzender een zending kan annuleren. Het zou wat worden.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap je verhaal rondom die afterpay app ook niet. Heb je die app speciaal geïnstalleerd? Of had je die al? En met wiens account log je dan in? Wordt die betaling van jouw rekening afgeschreven?

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door michieldejong »

BL2 schreef:
09 nov 2018 14:48
Aangifte doen van wat ?
Een niet besteld pakje ontvangen ? Er is toch geen geld afhandig gemaakt ?

Gewoon, hup retour afzender met erop onbestelbaar, en dat is het wel zo'n beetje.
Identiteitsfraude?
Als er zowel via AfterPay als via Klarna een bestelling in jouw naam gedaan is lijkt het me 99,9% zeker dat er mensen proberen spullen te bestellen waarbij ze jouw gegevens gebruiken bij de persoon die de betalingsverplichting heeft.
Uiteraard zal je zeggen dat je het niet besteld hebt maar je zult zeker een hoop gezeik krijgen voordat je AfterPay en Klarna daarvan hebt weten te overtuigen.
In dit geval lijkt in ieder geval bij het eerste pakketje hun poging om met jouw adresgegevens door de AfterPay/Klarna checks heen te komen maar het pakketje op een ander adres bezorgd te krijgen mislukt.

Dat het pakketje niets weegt lijkt me logisch als er prepaid kaarten in zitten.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
09 nov 2018 12:40
En waar bent u dan in paniek over?
Als je naam/adres gegevens misbruikt worden voor oplichting, is er genoeg reden tot bezorgdheid.
Gebeurt dit grootschaliger, dan krijg je er een dagtaak bij, om alle koppige incassoburos etc duidelijk te maken hoe de vork in de steel zit.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ik snap TS wel. Er zijn al wel vaker meldingen geweest van dit soort praktijken, bestellen met als betaal methode Afterpay, rekening komt op het adres binnen. Levert alleen maar geauwhoer op. Eens dat het een keer voor kan komen, maar zoals TS aangeeft, waren er al meerdere pakketten aangemeld op het adres.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door yan »

Jefdus schreef:
09 nov 2018 14:17
yan schreef:
09 nov 2018 13:39
Wat een hoop werk,

Als hier iets komt wat niet besteld is, dan is het jammer voor de verzender.
Kijk, op die manier maken we Nederland weer een stukje socialer....not
Reactie van de verzender is ook weinig sociaal.
Natuurlijk gaat er een berichtje uit, maar als de reactie is "regel het maar met ...." dan houdt het op.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door renewouters »

yan schreef:
09 nov 2018 13:39
Wat een hoop werk,

Als hier iets komt wat niet besteld is, dan is het jammer voor de verzender.
En anderen dan maar klagen dat hun bestelling niet is geleverd....

jaqranang
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jan 2010 23:00

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door jaqranang »

Ik had dit jaar eens een boek toegestuurd gekregen wat ik "zou hebben" besteld... Kreeg alleen een bon waarop stond wat de inhoud is. Heb een foto van inhoud + de bon gemaakt en geretourneerd. Na een tijdje kreeg ik van Intrum een dubieuze brief dat ik maar € 65,00 moest betalen voor dat pakje! Ik ging eerst het telefoonnummer bellen wat ik op die brief zag en kreeg al een vreemd gevoel hierbij: Kreeg een antwoord apparaat die erg haperde: de voicemailtekst was niet vloeiend achter elkaar. Die brief kwam duidelijk niet van Intrum! Nooit meer wat van Intrum (of afzender) wat vernomen.

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

tot eind vorig jaar moest er bij aanmaken verzendlabels in mijnpostnl ook verplicht het gewicht worden ingevuld, vanaf dit jaar is dat niet meer mogelijk en wordt dit door postnl gedaan puur voor de facturatie van de zending, daarom op label altijd gewicht 0 gram. Brievenbus pakjes zijn eigenlijk alleen maar veredelde briefpost met maximum gewicht van 2kg en een track- & tracecode zonder gewichtsaanduiding op label.

Je verhaal is heel warrig en komt in mijn ogen niet echt heel betrouwbaar over omdat afterpay en klarna behoorlijk goed hun huiswerk doen, zij hebben ook altijd IP adres van degene die besteld heeft, en doen zelfs een BKR check.. in mijn ogen stinkt dit zaakje aan alle kanten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vreemd pakketje naar mijn huis gestuurd op mijn naam

Ongelezen bericht door Theotrucker »

KateNina is hier ook maar een half uurtje geweest en is inmiddels uitgeraasd. Zal wel niet meer terug komen.

Gesloten