LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Begin dit jaar een Campingcard via de website campingcard.nl van ACSI Publishing BV besteld.
Binnen een jaar deze opgezegd, omdat ik deze het volgende jaar (2019) niet meer wilde ontvangen. Ik dacht dat ik een abonnement had afgesloten voor een jaar, omdat ik niets tijdens het afsluiten op de website heb kunnen vinden dat er op wees, dat dit anders was.

Het blijkt echter dat zij de looptijd hebben verstopt in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden en niet duidelijk op de website hebben vermeld. De looptijd blijkt volgens ACSI Publishing BV twee jaar te zijn, zodat ik nu een Campingcard voor het volgende jaar af moet nemen, terwijl ik dat ding niet meer gebruik.

Bij ACSI Publishing BV aangegeven, dat het mij tijdens het afsluiten niet duidelijk was dat het om een 2 jarig abonnement ging, maar daar hadden zij geen boodschap aan.

Nou ik wel, want ik vind het op zijn minst niet netjes, dat een bedrijf zich in deze tijd nog zo op de markt manifesteert. Bij de meeste bedrijven sluit je standaard een 1 jarig abonnement af of zoals bij een mobielabonnement wordt het duidelijk kenbaar gemaakt dat het om een 1 of een 2 jarig abonnement gaat.

ACSI Publishing BV geeft er echter de voorkeur aan om dit in de algemene voorwaarden te verstoppen.

Let dus op! Dit is nog een organisatie die met kleine lettertjes werkt. :evil: :evil:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Johnths2 schreef:
08 nov 2018 21:24
Begin dit jaar een Campingcard via de website campingcard.nl van ACSI Publishing BV besteld.
Binnen een jaar deze opgezegd, omdat ik deze het volgende jaar (2019) niet meer wilde ontvangen. Ik dacht dat ik een abonnement had afgesloten voor een jaar, omdat ik niets tijdens het afsluiten op de website heb kunnen vinden dat er op wees, dat dit anders was.

Het blijkt echter dat zij de looptijd hebben verstopt in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden en niet duidelijk op de website hebben vermeld. De looptijd blijkt volgens ACSI Publishing BV twee jaar te zijn, zodat ik nu een Campingcard voor het volgende jaar af moet nemen, terwijl ik dat ding niet meer gebruik.

Bij ACSI Publishing BV aangegeven, dat het mij tijdens het afsluiten niet duidelijk was dat het om een 2 jarig abonnement ging, maar daar hadden zij geen boodschap aan.

Nou ik wel, want ik vind het op zijn minst niet netjes, dat een bedrijf zich in deze tijd nog zo op de markt manifesteert. Bij de meeste bedrijven sluit je standaard een 1 jarig abonnement af of zoals bij een mobielabonnement wordt het duidelijk kenbaar gemaakt dat het om een 1 of een 2 jarig abonnement gaat.

ACSI Publishing BV geeft er echter de voorkeur aan om dit in de algemene voorwaarden te verstoppen.

Let dus op! Dit is nog een organisatie die met kleine lettertjes werkt. :evil: :evil:
Wanneer heb je opgezegd? Want ik kan nergens een looptijd van 2 jaar vinden, zowel niet in de algemene voorwaarden als op de website. Wel is er sprake van een opzegtermijn van 2 maanden voor het einde.

Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Het staat echt in de kleine lettertjes van hun algemene voorwaarden.
Niet netjes zoals het hoort tijdens het afsluiten op de website.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In de AV op de site staat niets. Uberhaupt staat er vrij weinig op de site.
Maar als ik een kaart wil kopen staat er dit: De kortingskaart is één kalenderjaar te gebruiken. Een andere optie is een abonnement afsluiten. Deze gaat altijd per jaar. U kunt het hele jaar gebruik maken van de goedkope campings. Zit daar niet de crux? Bent u niet te laat met opzeggen waardoor u opnieuw een jaar aangesloten zit bij de kaart?

Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Ik was ruim op tijd met mijn opzegging, dat is het probleem echt niet!
Zij geven aan dat ik had kunnen weten dat ik een twee jarig abonnement afsloot, wanneer ik eerst de algemene voorwaarden had doorgelezen. Ik heb hen gezegd, dat dit duidelijk op de website kenbaar gemaakt had moeten worden voordat ik het abonnement afsloot en niet alleen in de algemene voorwaarden.

Zij houden echter voet bij stuk!

Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Dit staat trouwens in het consumenten recht,

Gaat het om een overeenkomst voor langere tijd? Bijvoorbeeld een abonnement op een tijdschrift, etc.?
Dan moet de ondernemer ook de volgende informatie duidelijk en voor het afsluiten van het abonnement geven:

- Hoe lang duurt de overeenkomst?
- Is het een overeenkomst voor onbepaalde duur? Dan moet de ondernemer u informeren hoe u de overeenkomst kunt opzeggen.
- Hoe lang moet u minimaal betalen?

Ik heb hen dat ook gemaild, overigens voorlopig zonder succes!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Johnths2 schreef:
08 nov 2018 22:43
Dit staat trouwens in het consumenten recht,

Gaat het om een overeenkomst voor langere tijd? Bijvoorbeeld een abonnement op een tijdschrift, etc.?
Dan moet de ondernemer ook de volgende informatie duidelijk en voor het afsluiten van het abonnement geven:

- Hoe lang duurt de overeenkomst?
- Is het een overeenkomst voor onbepaalde duur? Dan moet de ondernemer u informeren hoe u de overeenkomst kunt opzeggen.
- Hoe lang moet u minimaal betalen?

Ik heb hen dat ook gemaild, overigens voorlopig zonder succes!
Wij zien het niet in de algemene voorwaarden, u schijnbaar wel. Kunt u het artikel dan hier vermelden of de link naar de algemene voorwaarden die u heeft gevonden?

Ik kan nergens een andere termijn vinden dan 1 kalenderjaar op hun website en een opzegtermijn van 2 maanden. Opzeggen moet dus gebeuren 2 maanden voor het einde van het kalenderjaar (dus voor 1 oktober) anders zit u er weer een jaar aan vast. Ligt hier niet het misverstand?


Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Dit staat er echt in de voorwaarden,

Opzegtermijn abonnement
Een CampingCard ACSI (combi-)abonnement en een ACSI CampingCard & Camperplaatsen (combi-)abonnement kent een minimale looptijd van twee jaar.

Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Hieronder de tekst van de laatste mail, die ik van deze organisatie ontvangen heb.
Zij blijven vasthouden aan hun algemene voorwaarden

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer Visbeen,

U kunt de Algemene Voorwaarden hier vinden: http://webshop.acsi.eu/nl/terms-and-conditions
Deze heeft u geaccepteerd bij het plaatsen van de bestelling op 8-5-2018
Hierin staat o.a. het volgende gemeld:

Opzegtermijn abonnement

Een CampingCard ACSI (combi-)abonnement en een ACSI CampingCard & Camperplaatsen (combi-)abonnement kent een minimale looptijd van twee jaar. Bij het omzetten van een lopend abonnement naar een nieuw abonnementstype geldt een hernieuwde minimale looptijd van twee jaar voor het nieuwe abonnement.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

ACSI Publishing BV

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door kweenie »

Als ik de kaart wil bestellen, dan staat er in het hokje tekst bij de 'info' toch vrij duidelijk
Het abonnement heeft een minimale looptijd van 2 jaar en stopt niet automatisch.

Ook als je op de 'bestel'-knop drukt, dan staat het op de bestelpagina. Het staat ook gewoon bij de faqs. Het is dus helemaal niet ver weggestopt in de kleine lettertjes.

Het lijkt mij trouwens ook wel logisch dat het abonnement langer dan een jaar moet lopen, aangezien de prijs per jaar lager is dan een gewone kaart die een jaar geldig is. Het zou daarom ook niet als verrassing moeten komen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

De duur van het abonnement moet op een in het oog springende manier worden weergegeven. Dat is hier niet het geval. Daarnaast is een duur van twee jaar in beginsel onredelijk bezwarend. De stilzwijgende verlenging is sowieso onredelijk bezwarend.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
09 nov 2018 09:55
Daarnaast is een duur van twee jaar in beginsel onredelijk bezwarend.
Als er geen voordeel tegenover staat wel. Je kan kiezen voor eenmalig 1 jaar, of een abonnement met een lagere prijs. Je haalt er dus een voordeel uit om voor 2 jaar klant te worden. Een abonnement van 1 jaar staat qua duur gelijk aan een eenmalige kaart voor 1 jaar. Dat zou dus onlogisch zijn om aan te bieden.

Johnths2
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:03
Locatie: Middelharnis
Contacteer:

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door Johnths2 »

Achteraf is alles te verklaren en op te zoeken, maar het gaat om het moment.

Het enige waar ik op hun website en op dat moment voor koos was de CampingCard en de toegang tot de app te ontvangen.
Tijdens afsluiten daarvan was er geen in het oog springende informatie zichtbaar, dat ik doordat ik een combi-abonnement afsloot ik er gelijk 2 jaar aan vast zat.

Het gaat mij niet om die paar euro, maar om het principe.

Maak klanten helder duidelijk wat de gevolgen van hun keuzes zijn en niet via info linkjes, Faq pagina's of algemene voorwaarden.
Er wordt door veel bedrijven nagedacht over de manier waarop zij informatie op hun website presenteren.
Je ziet vaak dat de mogelijkheden van opzeggen redelijk verstopt worden, omdat dit een bezwaar kan vormen om iets af te sluiten.
Zij doen dit meestal binnen de kaders van de op dat moment geldende wetgeving.
Ik heb een duidelijke aversie tegen dit soort bedrijven, want ik vind wees duidelijk en helder.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
09 nov 2018 10:35
Als er geen voordeel tegenover staat wel.
Je zuigt dit uit je dikke duim. Aziz (HvJEU, 14 maart 2013, C-415/11) leert ons dat iets onredelijk bezwarend is, indien a) het beding aanzienlijk nadeliger is ten opzicht van de situatie zonder het beding en b) een consument het beding niet had aanvaard als daar op eerlijke en billijke wijze over was onderhandeld. Niet ieder voordeel voldoet daaraan, omdat het in sommige gevallen evident is dat het alternatief nooit gekozen zal worden. Wie gaat 17 euro uitgeven aan een kaart voor een jaar als hij ook 13 euro kan uitgeven aan een kaart voor twee jaar?
NeoDutchio schreef:
09 nov 2018 10:35
Je kan kiezen voor eenmalig 1 jaar, of een abonnement met een lagere prijs.
Ik heb dat de eerste keer niet gezien, omdat ik keek bij de populaire producten en daar geen keuze wordt aangeboden. Toegegeven, als je beter kijkt dan wordt de kaart ook voor een jaar aangeboden, maar dat gebeurt op zo'n omslachtige manier dat dit makkelijk gemist wordt waardoor deze optie niet meegenomen kan worden op grond van art 3:37 BW.
NeoDutchio schreef:
09 nov 2018 10:35
Een abonnement van 1 jaar staat qua duur gelijk aan een eenmalige kaart voor 1 jaar. Dat zou dus onlogisch zijn om aan te bieden.
De logica achter het aanbod is dat de aanbieder bij verlenging opnieuw een rekening stuurt.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Johnths2 schreef:
09 nov 2018 11:13
Het enige waar ik op hun website en op dat moment voor koos was de CampingCard en de toegang tot de app te ontvangen.
Dat is een ander abonnement dan waar je het in het OP over had. Bij dit abonnement is wel duidelijk dat je in jaar twee voor appart moet betalen, maar het is niet op een in het oog springende je er twee jaar aanvast zit.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door kweenie »

Johnths2 schreef:
09 nov 2018 11:13
Achteraf is alles te verklaren en op te zoeken, maar het gaat om het moment.

Het enige waar ik op hun website en op dat moment voor koos was de CampingCard en de toegang tot de app te ontvangen.
Tijdens afsluiten daarvan was er geen in het oog springende informatie zichtbaar, dat ik doordat ik een combi-abonnement afsloot ik er gelijk 2 jaar aan vast zat.
Als je op de door jou aangegeven pagina campingcard.nl naar 'campingcard bestellen' Gaat, dan zijn dat vier keuzes onder elkaar. Dat combi abonnement is pas de vierde keus. Je komt veel eerder de door jou gewenste losse CampingCard en de toegang tot de app tegen. Je zult dan dus bewust nog verder naar beneden moeten scrollen, voorbij de door jou gewenste kaart, om een abonnement af te sluiten.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dan moet iemand misschien lezen en dat kan je toch eigenlijk niet verwachten van een klant?

Camping card moet toch uit zichzelf weten wat de klant wil? :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

kweenie schreef:
09 nov 2018 13:00
Als je op de door jou aangegeven pagina campingcard.nl naar 'campingcard bestellen' Gaat, dan zijn dat vier keuzes onder elkaar.
En als je nu eens onder populaire producten kijkt...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement

Ongelezen bericht door kweenie »

Waar vind je die 'populaire producten' op de site?

Gesloten