LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract aangesmeerd door Sociale Controle

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
JanLinden
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2018 12:07

Contract aangesmeerd door Sociale Controle

Ongelezen bericht door JanLinden »

Ruim twee jaar geleden werd mij via een opdringerige verkoopmethode van Sociale Controle een twee jarig contract aangesmeerd. Ik ben zelf gepensioneerd en alleenstaand..
en was door een ongelooflijk overtuigend verkooppraatje van de huis aan huis verkoopster snel omgepraat omdat ik alleen woon.

Dit product is op de eerste plaats erg duur en niet binnen de contractperiode opzegbaar. Verder werkt de zogenaamde druppel na een test op straat totaal niet.

Kortom, dit is wederom een product van verkopers die van straatverkoop zich proberen te verrijken. Na tal van mails en telefoontjes kon ik me na twee jaar eindelijk bevrijden van dit contract.
Daarbij moest ik wel een extra bedrag betalen (49,95) ter beëindiging van het contract.

Kortom .. Komt u op welke manier dan ook in contact met Sociale Controle, ga dan niet in om hun handige praatjes. Het heeft mij in twee jaar tijd meer dan 650 euro gekost waar ik totaal niets voor heb teruggekregen.
Ik moest zelfs de druppel weer terugsturen zodat andere daarmee weer gedupeerd kunnen worden

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Contract aangesmeerd door Sociale Controle

Ongelezen bericht door mahadma »

Uit de voorwaarden: 7. Afkoelperiode, Herroeping

1. De Consument Koper kan binnen veertien (14) werkdagen na aflevering van het product zonder boete en zonder opgaaf van redenen zijn herroepingsrecht uitoefenen. Van dit herroepingsrecht zijn uitgezonderd producten en diensten welke specifiek voor de betreffende Koper zijn geproduceerd, alsmede software of andere producten waarvan de verzegeling verbroken is of software waarvoor een bindende productregistratie is uitgevoerd, hierop wordt een bedrag in rekening gebracht van €49,95 incl. BTW.

Op welke datum is uw contract getekend en ingegaan?

Verder blijkt dat kunt kiezen voor 1 of 2 jaar abo.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Contract aangesmeerd door Sociale Controle

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De zogenaamde druppel na een test op straat werkte niet? Ik moest zelfs de druppel inleveren? Gelukkig sta ik niet onder sociale controle.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract aangesmeerd door Sociale Controle

Ongelezen bericht door Lady1234 »

mahadma schreef:
10 nov 2018 15:11
Uit de voorwaarden: 7. Afkoelperiode, Herroeping

1. De Consument Koper kan binnen veertien (14) werkdagen na aflevering van het product zonder boete en zonder opgaaf van redenen zijn herroepingsrecht uitoefenen. Van dit herroepingsrecht zijn uitgezonderd producten en diensten welke specifiek voor de betreffende Koper zijn geproduceerd, alsmede software of andere producten waarvan de verzegeling verbroken is of software waarvoor een bindende productregistratie is uitgevoerd, hierop wordt een bedrag in rekening gebracht van €49,95 incl. BTW.

Op welke datum is uw contract getekend en ingegaan?

Verder blijkt dat kunt kiezen voor 1 of 2 jaar abo.
Ruim twee jaar geleden...........

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Contract aangesmeerd door Sociale Controle

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De poelitie waarschuwde ook al voor deze dakdekkers:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/235 ... an-ouderen

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract aangesmeerd door Sociale Controle

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is er ook al over gesproken in een consumentenprogramma. Tijdje terug.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract aangesmeerd door Sociale Controle

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet nieuws onder de zon.

overige-producten-f40/ervaring-met-soci ... 71517.html

Rambam heeft nog een programma over die figuren gemaakt.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Contract aangesmeerd door Sociale Controle

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

JanLinden schreef:
10 nov 2018 12:35
Ruim twee jaar geleden werd mij via een opdringerige verkoopmethode van Sociale Controle een twee jarig contract aangesmeerd. Ik ben zelf gepensioneerd en alleenstaand.
De enige sociale controle, die in dit land is toegestaan is door de SVB om te controleren of uw AOW-uitkering wel klopt. Of door de sociale dienst of uw bijstandsuitkering wel klopt. Of door het UWV.
Als een bedrijf zich dan zo'n naam toe eigent, is het alleen al daarom onbetrouwbaar.

RonaldJonkman
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2019 12:07

Re: Contract aangesmeerd door Sociale Controle

Ongelezen bericht door RonaldJonkman »

Ook mijn slechthorende schoonvader van 95 jaar is een contract aangesmeerd door Sociale-Controle. Ze zijn zonder toestemming bij aanleunwoningen langs de deur gegaan. Ze moeten geweten hebben dat de Zorggroep de persoonsalarmeringen ging vervangen. Omdat mijn schoonvader dacht dat het van de Zorggroep was heeft hij getekend. Na een aantal telefoontjes met het bedrijf dat ze niet aan de gestelde voorwaarden voor persoonsalarmering voldoen zijn we inmiddels een maand verder en hebben het systeem teruggestuurd en zij hebben de opdracht geannuleerd, maar wel dat we € 59,95 voor aanmeldkosten in rekening gebracht. Ik heb aangegeven dat ik me beroep op herroepenigsrecht, maar dit geldt voor de eerste 14 dagen, zeggen ze. Nu dreigen ze met een incassobureau.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract aangesmeerd door Sociale Controle

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lekker laten dreigen. Ze hebben de boel beduveld en dat ding onder een misleidend verhaal aangesmeerd.

Louche bedrijf.

ronbrax
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:10

Re: Contract aangesmeerd door Sociale Controle

Ongelezen bericht door ronbrax »

Mijn moeder had dat ding ook aangeschaft aan de deur, contract duurde 2 jaar en die zijn nu eindelijk voorbij. Ze heeft de druppel nauwelijks gebruikt omdat ze kort na aanschaf naar een verzorgingshuis ging. Ik heb toen geprobeerd het contract te beëindigen maar dat kon niet. Nu kan ik na 2 jaar eindelijk er vanaf. Ik moet nu de druppel terugsturen en dan word er nogmaals 49,95 geïncasseerd voor afmeldkosten. Wat een oplichting zeg. Alles heeft ruim 700 euro gekost. Zonde van het geld en totaal onnodig geweest.

Ik ga het apparaat aangetekend terug sturen, kost ook weer extra geld, en ben er dan hopelijk vanaf.

Gesloten