Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
robin.potveer
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2018 09:11

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door robin.potveer »

Webber schreef:
07 nov 2018 13:56
robin.potveer schreef:
07 nov 2018 09:32
Bocajunior schreef:
07 nov 2018 08:38
Ik vind het de laatste tijd aardig rustig kwa bellen sms mailtjes van feratum/pactum. Heb al 2,5 week niks van ze vernomen, ervaren meer mensen dit?
Gister toevallig een mail gehad van Trust And Law.. met de vraag of ik mijn lening plus garantstelling .. aangevuld met incassokosten en btw wil terugbetalen.

Ik heb ze teruggemaild dat ik de overeenkomst nietig verklaar, dat ik de garanstelling niet betaal (vanwege uitspraak in de zaak LoanRider) .. alsmede de incassokosten (want niet toegestaan) en btw niet betaal. Daarnaast heb ik in de berekening alle voorgaande betaalde garantstellingen verrekend met het openstaande bedrag, waardoor ik praktisch op 0 sta.

Kijken wat ze gaan zeggen.
En wat verwacht je dat ze gaan zeggen?
Ten eerste mogen ze incassokosten rekenen en ten tweede kan je geen oude garantstellingen met een openstaande lening verrekenen!
Is het niet verstandiger om gewoon het openstaande leenbedrag te betalen?
Of ben jij ook net als vele andere in dit topic in de veronderstelling dat je wel wegkomt met het niet terugbetalen van de openstaande lening?
Droom verder....
Ze mogen geen incassokosten rekenen.. enige juridische kennis is je vreemd hè?

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Webber schreef:
07 nov 2018 13:56

tweede kan je geen oude garantstellingen met een openstaande lening verrekenen!
Waarom niet? De rechter verklaart wellicht alle overeenkomsten nietig, en daarmee zijn alle betalingen (ook garantkosten) onverrschuldigd

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

robin.potveer schreef:
07 nov 2018 15:57
Webber schreef:
07 nov 2018 13:56
robin.potveer schreef:
07 nov 2018 09:32


Gister toevallig een mail gehad van Trust And Law.. met de vraag of ik mijn lening plus garantstelling .. aangevuld met incassokosten en btw wil terugbetalen.

Ik heb ze teruggemaild dat ik de overeenkomst nietig verklaar, dat ik de garanstelling niet betaal (vanwege uitspraak in de zaak LoanRider) .. alsmede de incassokosten (want niet toegestaan) en btw niet betaal. Daarnaast heb ik in de berekening alle voorgaande betaalde garantstellingen verrekend met het openstaande bedrag, waardoor ik praktisch op 0 sta.

Kijken wat ze gaan zeggen.
En wat verwacht je dat ze gaan zeggen?
Ten eerste mogen ze incassokosten rekenen en ten tweede kan je geen oude garantstellingen met een openstaande lening verrekenen!
Is het niet verstandiger om gewoon het openstaande leenbedrag te betalen?
Of ben jij ook net als vele andere in dit topic in de veronderstelling dat je wel wegkomt met het niet terugbetalen van de openstaande lening?
Droom verder....
Ze mogen geen incassokosten rekenen.. enige juridische kennis is je vreemd hè?
Vriend, ze mogen WEL incassokosten rekenen!
Als jezelf maar wat roeptoetert en totaal geen kennis van zaken hebt..komt het nogal stompzinnig over om over juridische kennis te beginnen... :shock:

Verder als Ferratum akkoord gaat met jouw nietig verklaring zal je alsnog de HOOFDSOM en wettelijke rente moeten betalen!

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Webber schreef:
07 nov 2018 13:56
robin.potveer schreef:
07 nov 2018 09:32
Bocajunior schreef:
07 nov 2018 08:38
Ik vind het de laatste tijd aardig rustig kwa bellen sms mailtjes van feratum/pactum. Heb al 2,5 week niks van ze vernomen, ervaren meer mensen dit?
Gister toevallig een mail gehad van Trust And Law.. met de vraag of ik mijn lening plus garantstelling .. aangevuld met incassokosten en btw wil terugbetalen.

Ik heb ze teruggemaild dat ik de overeenkomst nietig verklaar, dat ik de garanstelling niet betaal (vanwege uitspraak in de zaak LoanRider) .. alsmede de incassokosten (want niet toegestaan) en btw niet betaal. Daarnaast heb ik in de berekening alle voorgaande betaalde garantstellingen verrekend met het openstaande bedrag, waardoor ik praktisch op 0 sta.

Kijken wat ze gaan zeggen.
En wat verwacht je dat ze gaan zeggen?
Ten eerste mogen ze incassokosten rekenen en ten tweede kan je geen oude garantstellingen met een openstaande lening verrekenen!
Is het niet verstandiger om gewoon het openstaande leenbedrag te betalen?
Of ben jij ook net als vele andere in dit topic in de veronderstelling dat je wel wegkomt met het niet terugbetalen van de openstaande lening?
Droom verder....
Nu trust and law hier weer leugens verkondigd moet ik even wat kwijt
Ik heb nu al een jaar niet betaald en ja ik kom er mee weg waarom?
Incassokosten mogen ze zeer zeker vragen, rechter zal het afwijzen want incassokosten op lening is verboden.
Ik heb ze gemaild dat ik eerder betaalde kosten vereken als ze het niet eens zijn staat de gang naar de rechter hen vrij!
Ze gaan niet naar de rechter en ik hoor niks meer van trust and amateurs overigens niet vreemd want mijn telefoon nummer hebben ze niet en adres ook niet.
Gewoon NIKS betalen je komt er gewoon mee weg er zijn voorbeelden van mensen die al jaren geleden niet meer betaald hebben je komt er gewoon mee weg dus betaal niks!

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

@Raonic,

ik zou me eens verdiepen in de WIK...met betrekking tot de incassokosten...
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2018 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Opmerkingen op de man verwijderd

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Webber schreef:
07 nov 2018 20:18
ik zou me eens verdiepen in de WIK...met betrekking tot de incassokosten...
Snapt de AFM de WIK dan ook niet ??
https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/ve ... en-incasso

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

Global Finance Guarantee Management
Garantievergoeding en kosten in geval van te late betaling
3.1. Als tegenprestatie voor de verplichtingen die door de Garant zijn aangegaan, is de Klant
verplicht om een vergoeding aan de Garant te betalen zoals vermeld in bijlage 1
(tarieventabel) voor de verstrekte garantie. De vergoeding moet binnen de termijn betaald
worden die op de factuur wordt vermeld, die de Klant van de Garant ontvangt.
3.2. De Garant heeft het recht om vertragingsrente volgens de maximale wettelijke rente in
rekening te brengen op het op grond van deze Overeenkomst aan de Garant verschuldigde
bedrag dat op de verzochte vervaldatum, zoals vermeld op de factuur, niet volledig door de
Klant is betaald. Deze wettelijke rente is verschuldigd vanaf de vervaldatum tot de datum van
volledige betaling.
3.3.Als de Klant het verschuldigde bedrag niet (op tijd) heeft betaald, heeft de Garant het recht
om de redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte bij de Klant in rekening
te brengen. In dat geval is de Klant de buitengerechtelijke incassokosten die in redelijkheid
zijn gemaakt met een minimum van 40 euro verschuldigd aan de Garant. De Klant is die
kosten niet eerder verschuldigd dan nadat de Klant, na het intreden van het verzuim, door de
Garant tevergeefs kosteloos is aangemaand tot betaling binnen een termijn van veertien (14)
dagen, gerekend vanaf de dag volgend op de dag dat de Klant de aanmaning heeft ontvangen

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

Waarschuwing voor wanbetaling
Een betalingsachterstand kan ernstige gevolgen hebben voor u en kan het moeilijker voor u
maken krediet te verkrijgen. Het kan mogelijk zijn dat wij een gerechtelijke procedure jegens u
moeten aanspannen in het geval u een betalingsachterstand heeft.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
07 nov 2018 20:25
Webber schreef:
07 nov 2018 20:18
ik zou me eens verdiepen in de WIK...met betrekking tot de incassokosten...
Snapt de AFM de WIK dan ook niet ??
https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/ve ... en-incasso
Het is allemaal altijd wat genuanceerder dan het lijkt. Bij een consumentenkrediet mogen er geen incassokosten berekend worden, bij overige kredieten wél.

De wet op het consumentenkrediet is niet van toepassing (en er mogen dus incassokosten berekend worden) indien:
* betaling binnen één maand nadat de geldsom beschikbaar is gesteld of het product is geleverd;
* er sprake is van een overeenkomst tussen particulieren;
* er geen rente en andere kosten in rekening worden gebracht;
* het binnen drie maanden moet worden terugbetaald en slechts onbeduidende kosten in rekening worden gebracht;
* de kredietsom meer bedraagt dan € 40.000;
* de lening onder hypothecaire zekerheid is verleend.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
07 nov 2018 18:34
De rechter verklaart wellicht alle overeenkomsten nietig, en daarmee zijn alle betalingen (ook garantkosten) onverrschuldigd
Dat is niet waar. Als de overeenkomst nietig wordt verklaard, ontstaat er een onverschuldigde betaling aan de kant van Ferratum. De door de lener gedane betalingen zijn niet onverschuldigd, alleen dienen ze niet langer als aflossing op een krediet maar als aflossing op de onverschuldigde betaling. Eventueel betaalde garantkosten zijn wel onverschuldigd.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Eric83 schreef:
07 nov 2018 21:12
Global Finance Guarantee Management
Garantievergoeding en kosten in geval van te late betaling
3.3.Als de Klant het verschuldigde bedrag niet (op tijd) heeft betaald, heeft de Garant het recht
om de redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte bij de Klant in rekening
te brengen. In dat geval is de Klant de buitengerechtelijke incassokosten die in redelijkheid
zijn gemaakt met een minimum van 40 euro verschuldigd aan de Garant.
Je kunt de voorwaarden van de aanbieder erbij pakken, maar mogelijk zijn deze voorwaarden onredelijk bezwarend, en zodra een rechter de overeenkomst nietig verklaard, sowieso niet meer van toepassing

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Webber schreef:
07 nov 2018 20:18
@Raonic,

ik zou me eens verdiepen in de WIK...met betrekking tot de incassokosten...
Verder zullen alle topiclezers het wel prettig vinden dat jij in je glazen bol kan zien dat jij weg komt met het niet terugbetalen van jouw lening..🙄

Als iemand in dit topic genomineerd zou moeten worden voor domheid....en onnozelheid...dan sta jij met stip op nummer 1. :mrgreen:
Gemeld ! op de man spelen, met je laatste zin.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Niet betalen!
Telefoontjes hang je op.Zonder reactie!
aeventuele brieven emails negeer je.

Klaar simple is that!

En ja er komt geen deurwaarder of iets anders zoals bepaalde mensen hier graag willen doen geloven

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
07 nov 2018 23:02
Eric83 schreef:
07 nov 2018 21:12
Global Finance Guarantee Management
Garantievergoeding en kosten in geval van te late betaling
3.3.Als de Klant het verschuldigde bedrag niet (op tijd) heeft betaald, heeft de Garant het recht
om de redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte bij de Klant in rekening
te brengen. In dat geval is de Klant de buitengerechtelijke incassokosten die in redelijkheid
zijn gemaakt met een minimum van 40 euro verschuldigd aan de Garant.
Je kunt de voorwaarden van de aanbieder erbij pakken, maar mogelijk zijn deze voorwaarden onredelijk bezwarend, en zodra een rechter de overeenkomst nietig verklaard, sowieso niet meer van toepassing
Inderdaad. Verwijzen naar voorwaarden (waarvan het nog maar de vraag zijn of ze uberhaupt van toepassing zijn) heeft weinig nut, omdat ze, zelfs als ze wel van toepassing waren, dat niet meer zijn nadat de overeenkomst nietig verklaard is.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

raonic schreef:
08 nov 2018 06:32
Niet betalen!
Telefoontjes hang je op.Zonder reactie!
aeventuele brieven emails negeer je.

Klaar simple is that!

En ja er komt geen deurwaarder of iets anders zoals bepaalde mensen hier graag willen doen geloven
Ik hoop niet dat er topic lezers zijn die jouw advies ter hand gaan nemen.
Of je moet werkelijk denken dat je hoofd in het zand steken de juiste oplossing is... :shock:

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Webber schreef:
08 nov 2018 12:24
Ik hoop niet dat er topic lezers zijn die jouw advies ter hand gaan nemen.
Of je moet werkelijk denken dat je hoofd in het zand steken de juiste oplossing is... :shock:
Wellicht heeft de tegenpartij voor de rechter meer te verliezen dan te winnen. Bij verlies dondert het hele verdienmodel immers in elkaar.
Dat kan de reden zijn dat niet wordt gedagvaard.
Normaal gesproken is "de kop in het zand steken" niet aan te bevelen, maar in dit aparte geval kan achterover leunen , wachtend op dagvaardiging , weldegelijk goed uitpakken

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zolang dat maar een bewuste keuze is inderdaad.

Bloempje1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2018 18:50

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Bloempje1984 »

Wie kan mij advies geven wel of niet betalen? Ik heb vaak geleend en nu kan ik door de hoge kosten het niet eens meer terug betalen en ja het was heel dom om met ze in zee te gaan maar door paniek omdat iets anders betaald moest worden ooit mee.begonnen nu is de lening zo hoog dat het mij niet meer lukt ik heb ze een email gestuurd met de tekst erin over je recht maar hiermee gingen ze natuurlijk niet akkoord ook niet dat ze mij eigenlijk geld terug moeten betalen wel of geen betalingsmogelijkheden regeling aan vragen beetje in paniek heb nog 6 dagen

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Roep gewoon de nietigheid van de overeenkomst in en geef aan dat je je, als dat kan, beroept op verrekening. Dan moet je wel even de rekensom maken.

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Bloempje1984 schreef:
09 nov 2018 18:58
Wie kan mij advies geven wel of niet betalen? Ik heb vaak geleend en nu kan ik door de hoge kosten het niet eens meer terug betalen en ja het was heel dom om met ze in zee te gaan maar door paniek omdat iets anders betaald moest worden ooit mee.begonnen nu is de lening zo hoog dat het mij niet meer lukt ik heb ze een email gestuurd met de tekst erin over je recht maar hiermee gingen ze natuurlijk niet akkoord ook niet dat ze mij eigenlijk geld terug moeten betalen wel of geen betalingsmogelijkheden regeling aan vragen beetje in paniek heb nog 6 dagen
Niet betalen gebeurd je echt helemaal niks.
telefoontjes niet opnemen en emails verwijderen en als ze brieven sturen heb je weer wat oud papier.

Je kan eventueel wel de hoofdsom terugbetalen. dat is je eigen keuze, als dat niet ineens lukt doe het dan in 2 maandelijkse termijnen of 3 zorg dat je uit de vicueuze leencirkel komt en nooit weer leent bij deze boeven.
Als je dit doet deel je hun dit mede dat je ALLEEN de hoofdsom terugbetaald je vraagt het hen niet!

Plaats reactie