LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of de Ts dat voldoende vond, is helemaal niet gezegd. Je moet maar niet meer kunnen missen. En daar was nood. Dus zullen beslist geen bitcoin wallet of Revolut hebben.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door blont007 »

Revolut stuurt het gewoon door naar de lokale bank op de Filipijnen helemaal gratis, Ts heeft alleen een account nodig net zoals bij de ABNA. Dus wat is het probleem hiermee?

Nu u toch reageert, wat vind u van transferwise ? hebben ze dat daar wel en is het inderdaad goedkoper? Dat is misschien interessant voor TS.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door kuklos »

blont007 schreef:
11 nov 2018 12:10
Dan blijven we ook on-topic anders beginnen we weer te hakketakken over bitcoins die u niet ziet zitten.
Als je zo graag wil dat we on topic blijven, begin daar dan eerst zelf eens mee.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door blont007 »

Kuklos, als je gratis en voor niets geld kan sturen via Revolut vind je dat niet handig dan, gewoon een geweldig idee voor TS en absoluut on-topic. Verdiep je er eens in en misschien gaat het lampje voor jou ook een keer branden en hoef je niet steeds negatief te reageren. Het begint op te vallen.

Nu is TS 25 euro armer en zonder resultaat, als je dat een goed idee vindt zou het leuk zijn als je met iets kwam waar hij wat aan heeft.
Andere leden hadden het over ander transactie mogelijkheden, misschien kan je daar wat op aanvullen. Zijn we positief bezig in ieder geval.

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door jonis »

blont007 schreef:
11 nov 2018 12:34
Revolut stuurt het gewoon door naar de lokale bank op de Filipijnen helemaal gratis, Ts heeft alleen een account nodig net zoals bij de ABNA. Dus wat is het probleem hiermee?

Nu u toch reageert, wat vind u van transferwise ? hebben ze dat daar wel en is het inderdaad goedkoper? Dat is misschien interessant voor TS.

Voorbeeld:

Western Union krijg je 1175 PHP voor 25 euro (incl. kosten)
Transferwise krijg je 1360 PHP voor 25 euro (incl. kosten)
Interessant?
Omdat je 185PHP meer krijgt?
Dat is omgerekend zo'n 3,-
Dan kies ik hier eerder voor de normale eerdere gebruikelijke makkelijke gang van zaken (in de Filipijnen) zoals TS al aangaf:
als ik hiervan geweten had, dan zou ik anders de volgende dag (omdat het nacht was toen ik het stuurde) het geld met ria of western union gezonden hebben.

RaymoNK
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2018 16:43

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door RaymoNK »


Interessant?
Omdat je 185PHP meer krijgt?
Dat is omgerekend zo'n 3,-
Dan kies ik hier eerder voor de normale eerdere gebruikelijke makkelijke gang van zaken (in de Filipijnen) zoals TS al aangaf:

Nou voor die 3 euro verschil zou ik het wel weten hoor... Met Transferwise betaal je gewoon met iDeal en wordt het geld in dit geval direct vanuit hun Filipijnse rekeneningnummer verzonden. Het mooie is dat ze het geld altijd verzenden vanuit het land/valuta waar het naartoe moet. Hierdoor hoeft de ontvanger geen dagenlang te wachten en heb je ook geen extra ontvangstkosten zoals bij ABN AMRO.

Om het via bitcoins te doen is al helemaal flauwekul. Het belangrijkst is dat het simpel, goedkoop en snel moet zijn.

Revolut is in dit geval niet relavant omdat deze (nog) geen PHP ondersteunen. Enkel wanneer men de pinpas gebruikt om geld op te nemen en niet voor bankoverschrijvingen.

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door jonis »

RaymoNK schreef:
11 nov 2018 15:57

Interessant?
Omdat je 185PHP meer krijgt?
Dat is omgerekend zo'n 3,-
Dan kies ik hier eerder voor de normale eerdere gebruikelijke makkelijke gang van zaken (in de Filipijnen) zoals TS al aangaf:

Nou voor die 3 euro verschil zou ik het wel weten hoor... Met Transferwise betaal je gewoon met iDeal en wordt het geld in dit geval direct vanuit hun Filipijnse rekeneningnummer verzonden. Het mooie is dat ze het geld altijd vanuit het land waar het naartoe moet verzenden. Hierdoor hoeft de ontvanger geen dagenlang de wachten en heb je ook geen extra kosten zoals bij ABN AMRO.

Om het via bitcoins te doen is al helemaal flauwekul. Het belangrijkst is dat het simpel, goedkoop en snel moet zijn.
Dat jij het wel weet heeft de ontvanger misschien wel weinig aan.
Heeft de ontvanger daar ook allemaal makkelijk toegang toe?
Filipijnen zijn dik 7000 eilanden met grote tegenstellingen.
Voor 3,- ga ik het de ander niet moeilijker maken als die het al moeilijk genoeg heeft.

RaymoNK
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2018 16:43

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door RaymoNK »


Dat jij het wel weet heeft de ontvanger misschien wel weinig aan.
Heeft de ontvanger daar ook allemaal makkelijk toegang toe?
Filipijnen zijn dik 7000 eilanden met grote tegenstellingen.
Voor 3,- ga ik het de ander niet moeilijker maken als die het al moeilijk genoeg heeft.

De ontvanger heeft toch een Filipijns rekeningnummer? Tenmiste, dat is wat TS heeft aangegeven in zijn post. Het enigste wat de ontvanger dan hoeft te doen is uhm niks... Alleen wachten :wink: Tenzij de ontvanger geen rekeningnummer heeft, dan moet het inderdaad via Western Union.
Laatst gewijzigd door RaymoNK op 11 nov 2018 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door kuklos »

@blont007. bitcoins zijn off topic. Nogmaals, als jij zo graag on topic wil blijven, ga dan zelf niet off topic door over bitcoins te beginnen.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: ABN AMRO geld naar buitenland sturen maar geen geld ontvangen daar.

Ongelezen bericht door blont007 »

@kuklos, Tanjavdos was mij al voor en hij begon over de bitcoin...ik haakte daar alleen op in. En in vervolg zullen we alleen doen wat jij leuk vindt OK.

Gesloten