LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefoon terreur

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ph3355wk
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2013 16:30

telefoon terreur

Ongelezen bericht door ph3355wk »

ik word de laatste tijd constant om het half uur gebeld met nummers die beginnen bij +41 staat geregistreerd bij het bel me niet register maar ze gaan gewoon door hoe kan ik dit stoppen

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: telefoon terreur

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

+41 geeft al aan dat het een buitenlands nummer is. Deze zullen zich niet aan het bel me niet register houden.
Niet opnemen is het enige dat u moet doen, vooral niet terugbellen. Persoonlijk heb ik dit ook een keer gehad. Ik heb toen contstant mijn telefoon het nummer laten blokkeren waarvan gebeld werd. Binnen een paar weken was het afgelopen.

sake1987

Re: telefoon terreur

Ongelezen bericht door sake1987 »

Je kan rustig opnemen, maar nooit terug bellen. Opnemen kost geen geld tenzij je op hun verzoek handelingen gaat uitvoeren. Terug bellen kan heel duur zijn.
Ik begin altijd een heel geanimeerd gesprek en stel ze allerlei vragen over het land waar ze zich bevinden. Geef ze niet de kans om er tussen te komen. Of vraag ze waarom ze me willen bestelen, hangen ze heel snel op.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: telefoon terreur

Ongelezen bericht door renewouters »

sake1987 schreef:
01 nov 2018 18:31
Je kan rustig opnemen, maar nooit terug bellen. Opnemen kost geen geld tenzij je op hun verzoek handelingen gaat uitvoeren. Terug bellen kan heel duur zijn.
Ik begin altijd een heel geanimeerd gesprek en stel ze allerlei vragen over het land waar ze zich bevinden. Geef ze niet de kans om er tussen te komen. Of vraag ze waarom ze me willen bestelen, hangen ze heel snel op.
Als je meteen denkt dat iemand je wilt bestelen is er iets tussen je oren niet helemaal goed....

sake1987

Re: telefoon terreur

Ongelezen bericht door sake1987 »

renewouters schreef:
01 nov 2018 20:28
sake1987 schreef:
01 nov 2018 18:31
Je kan rustig opnemen, maar nooit terug bellen. Opnemen kost geen geld tenzij je op hun verzoek handelingen gaat uitvoeren. Terug bellen kan heel duur zijn.
Ik begin altijd een heel geanimeerd gesprek en stel ze allerlei vragen over het land waar ze zich bevinden. Geef ze niet de kans om er tussen te komen. Of vraag ze waarom ze me willen bestelen, hangen ze heel snel op.
Als je meteen denkt dat iemand je wilt bestelen is er iets tussen je oren niet helemaal goed....
Goed ter aanvulling dit laatste als er iemand van Microsoft belt

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: telefoon terreur

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan alle nummers beginnend met +41 blokkeren.

Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: telefoon terreur

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien is uw nummer wel per abuis ingevoerd om een fax naar toe te sturen. Neem gewoon een keer op, dan weet u het.

YvonneOussoren
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 feb 2016 10:17
Contacteer:

Re: telefoon terreur

Ongelezen bericht door YvonneOussoren »

Pas op!!! De microsoft scammers zijn weer bezig. heb ze 3 keer aan de telefoon gehad deze week!!!!!!!!!

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: telefoon terreur

Ongelezen bericht door Moneyman »

YvonneOussoren schreef:
15 nov 2018 14:38
Pas op!!! De microsoft scammers zijn weer bezig. heb ze 3 keer aan de telefoon gehad deze week!!!!!!!!!
Niet “weer”,maar “nog”! Die ellende houdt nooit op.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: telefoon terreur

Ongelezen bericht door renewouters »

Moneyman schreef:
15 nov 2018 14:57
YvonneOussoren schreef:
15 nov 2018 14:38
Pas op!!! De microsoft scammers zijn weer bezig. heb ze 3 keer aan de telefoon gehad deze week!!!!!!!!!
Niet “weer”,maar “nog”! Die ellende houdt nooit op.
Zolang mensen niet te eten hebben pakken ze alle baantjes aan. Zoals ook in dit geval. Het is voor de call center medewerkers in India geen optie om "nee" te zeggen tegen dit werk.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: telefoon terreur

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gewoon opleggen klaar. Geen paniek.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: telefoon terreur

Ongelezen bericht door BreejKC »

Zou u ze aan de lijn krijgen? Vraag of ze weten hoe een Belgische ambulance klinkt, en leg de haak erop.

En voor de aandringers aan de andere kant van de lijn. Vraag of ze van voetbal houden. Uw scheidsrechterfluitje daarna herkennen ze direct.

YvonneOussoren
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 feb 2016 10:17
Contacteer:

Re: telefoon terreur

Ongelezen bericht door YvonneOussoren »

De eerste keer heb ik gezegd dat ik wist wie ze waren en wat ze aan het doen waren, de tweede keer heb ik opgehangen en de derde keer heb ik ze het telefoonnummer van de zogenoemde serverfarm van ons bedrijf gegeven: 112...

Gesloten