LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ajetow
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2018 17:40

Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door ajetow »

De verzekering van de tegenpartij erkent de schade niet nadat een mevrouw op haar elektrische fiets tegen mijn geparkeerde auto reed, schade 2700 euro. De mevrouw stelde dat zij door een vrachtwagen tegen mijn auto werd geduwd, of moest uitwijken voor de vrachtwagen. Mijn auto stond op een parkeervak en zelf was ik in de winkel. De vrachtwagen reed door, de tegenpartij van de fietsster zegt dat mevrouw er niets aan kon doen en daardoor kost het mij schadevrije jaren en heb ik een schade op mijn naam staan, terwijl ik niet eens deelnam aan het verkeer. Op deze manier kan je als verzekeringmaatschappij altijd zeggen ja overmacht, door de wind viel de fietser tegen het voertuig of door de overstekende hond moest ik uitwijken en reed ik tegen de auto. Voorbeelden van waar de persoon zelf niets aan kon doen, en dus ben je met je geparkeerde auto dan maar schuldig. Wie weet wat ik hier aan kan doen, of wie hebben een soortgelijk iets bij de hand gehad en wat heb je gedaan.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 nov 2018 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door Lowieze »

Heeft u misschien getuigen die het hebben zien gebeuren? Het maakt overigens voor haar aansprakelijkheidsverzekering, waar dit onder valt, niet uit wat de reden was waardoor zij uw auto beschadigd heeft. Zij blijft daarvoor aansprakelijk.
U kunt altijd het Juridisch Loket eens om advies vragen.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hier moet u zeker geen genoegen mee nemen. En u moet uw verzekeraar achter de broek zitten dat zij die schade op die mevrouw, respectievelijk haar AVP gaan verhalen.

Door een vrachtwagen tegen uw auto geduwd? En zij kon toen zelf onbeschadigd en ook niet gewond haar weg vervolgen?

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door madfred »

Het lijkt erop alsof de verzekering van de tegenpartij er goedkoop vanaf wil komen. De "zwakkere" verkeersdeelnemers worden beschermd, maar dit is overdreven.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door Frantic2 »

U bent All Risk verzekerd, wat zegt uw eigen maatschappij van deze (kul) afwijzing?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een volwassen fietser tegen een geparkeerde auto in een parkeervak? Natuurlijk is zij aansprakelijk voor uw schade.

Toen een kind op een fiets tegen mijn auto aanreed en flink wat schade veroorzaakte, kreeg ik die, na enig aandringen en wat uitleg, gewoon vergoed.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door witte angora »

ajetow schreef:
15 nov 2018 18:46
De verzekering van de tegenpartij erkent de schade niet nadat een mevrouw op haar elektrische fiets tegen mijn geparkeerde auto reed, schade 2700 euro. De mevrouw stelde dat zij door een vrachtwagen tegen mijn auto werd geduwd, of moest uitwijken voor de vrachtwagen. Mijn auto stond op een parkeervak en zelf was ik in de winkel. De vrachtwagen reed door, de tegenpartij van de fietsster zegt dat mevrouw er niets aan kon doen en daardoor kost het mij schadevrije jaren en heb ik een schade op mijn naam staan, terwijl ik niet eens deelnam aan het verkeer. Op deze manier kan je als verzekeringmaatschappij altijd zeggen ja overmacht, door de wind viel de fietser tegen het voertuig of door de overstekende hond moest ik uitwijken en reed ik tegen de auto. Voorbeelden van waar de persoon zelf niets aan kon doen, en dus ben je met je geparkeerde auto dan maar schuldig. Wie weet wat ik hier aan kan doen, of wie hebben een soortgelijk iets bij de hand gehad en wat heb je gedaan.
Dan mag mevrouw haar (vervolg)schade/aansprakelijkheid bij de vrachtwagen claimen die haar tegen de auto heeft geduwd. Zo werkt het, hele simpel. Dat ze daar geen gegevens van heeft is jammer voor haar.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door yan »

Wat haar verzekering vindt is niet relevant, zij is aansprakelijk voor de schade.
Als het niet verzekerd is, jammer dan, dan moet ze het maar uit eigen zak betalen.

uitwijken is - hoe vreemd ook - voor eigen risico: en schade door uitwijken is dus altijd eigen schuld.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
16 nov 2018 13:01
Dan mag mevrouw haar (vervolg)schade/aansprakelijkheid bij de vrachtwagen claimen die haar tegen de auto heeft geduwd. Zo werkt het, hele simpel. Dat ze daar geen gegevens van heeft is jammer voor haar.
Ze is helemaal niet door de vrachtwagen tegen de auto geduwd. Ze heeft angstig gereageerd omdat de vrachtwagen te dichtbij haar kwam, oh oh zo eng en daarom onnodig ver uitgeweken.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
16 nov 2018 13:50
witte angora schreef:
16 nov 2018 13:01
Dan mag mevrouw haar (vervolg)schade/aansprakelijkheid bij de vrachtwagen claimen die haar tegen de auto heeft geduwd. Zo werkt het, hele simpel. Dat ze daar geen gegevens van heeft is jammer voor haar.
Ze is helemaal niet door de vrachtwagen tegen de auto geduwd. Ze heeft angstig gereageerd omdat de vrachtwagen te dichtbij haar kwam, oh oh zo eng en daarom onnodig ver uitgeweken.
Lees nog eens de OP voor je op mij reageert?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door kokka »

Als ze door de vrachtwagen werd "geduwd" of gedwongen om uit te wijken , is de chaufeur van de vrachtwagen misschien wel aansprakelijk

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
16 nov 2018 13:57
ZeerPrivé schreef:
16 nov 2018 13:50
witte angora schreef:
16 nov 2018 13:01
Dan mag mevrouw haar (vervolg)schade/aansprakelijkheid bij de vrachtwagen claimen die haar tegen de auto heeft geduwd. Zo werkt het, hele simpel. Dat ze daar geen gegevens van heeft is jammer voor haar.
Ze is helemaal niet door de vrachtwagen tegen de auto geduwd. Ze heeft angstig gereageerd omdat de vrachtwagen te dichtbij haar kwam, oh oh zo eng en daarom onnodig ver uitgeweken.
Lees nog eens de OP voor je op mij reageert?

of moest uitwijken voor de vrachtwagen. Ik fiets heel wat kilometers weg door een grote stad en ik zie veel oudjes de gekste toeren uit halen uit angst of doordat ze zich kapot schrikken van onverwachte zaken.
Sprak van de week nog iemand die werkt in een verpleeghuis, dat stroomt vol met ouderen die zo nodig op een elektrische fiets willen rijden.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 16 nov 2018 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
16 nov 2018 17:59
witte angora schreef:
16 nov 2018 13:57
ZeerPrivé schreef:
16 nov 2018 13:50
Ze is helemaal niet door de vrachtwagen tegen de auto geduwd. Ze heeft angstig gereageerd omdat de vrachtwagen te dichtbij haar kwam, oh oh zo eng en daarom onnodig ver uitgeweken.
Lees nog eens de OP voor je op mij reageert?
of moest uitwijken voor de vrachtwagen. Ik fiets heel wat kilometers weg door een grote stad en ik zie heel wat oudjes de gekste toeren uit halen uit angst of doordat ze zich kapot schrikken van onverwachte zaken.
Sprak van de week nog iemand die werkt in een verpleeghuis, dat stroomt vol met ouderen die zo nodig op een elektrische fiets willen rijden.
Wel zo eerlijk om het hele verhaal te quoten, en niet alleen de helft die jouw verhaal mogelijk maakt.... jouw conclusie is gebaseerd op niets meer dan je eigen invulling.
ajetow schreef:
15 nov 2018 18:46
De mevrouw stelde dat zij door een vrachtwagen tegen mijn auto werd geduwd, of moest uitwijken voor de vrachtwagen.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@moneyman: De 1e helft (dus ook niet het hele verhaal!!!) was al aangehaald door witte angora. Ik heb het om die reden bij de 2e helft gelaten.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Feit blijft dat je stellige conclusie prematuur is.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
16 nov 2018 19:01
Feit blijft dat je stellige conclusie prematuur is.

Datzelfde feit blijft voor de woorden van angora: "Dan mag mevrouw haar (vervolg)schade/aansprakelijkheid bij de vrachtwagen claimen die haar tegen de auto heeft geduwd."

Ik ben klaar met dit gedoe.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door kweenie »

ajetow schreef:
15 nov 2018 18:46
De verzekering van de tegenpartij erkent de schade niet nadat een mevrouw op haar elektrische fiets tegen mijn geparkeerde auto reed, schade 2700 euro.
Heb je dit van de verzekeraar zelf gehoord of is dit wat mevrouw jou heeft verteld? Volgens mij heb je namelijk een behoorlijk sterke zaak. Het zou ook kunnen zijn dat zij geen aansprakelijkheidsverzekering heeft en daarom niet voor de schade wil opdraaien. En daarom bluft dat zij niet aansprakelijk is.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door chrisd1 »

ajetow schreef:
15 nov 2018 18:46
Wie weet wat ik hier aan kan doen, of wie hebben een soortgelijk iets bij de hand gehad en wat heb je gedaan.
Is er een Europees schadeformulier ingevuld??

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door Frantic2 »

en toch... stel nou dat die fietser inderdaad kan bewijzen dat de vrachtauto schuldig is.... dan moet deze TS( zijn verzekeringmaatschappij) een beroep moeten kunnen doen op het waarborgfonds...
Dan kost het alleen het eigen risico.

Wijst het waarborgfonds af dan staat TS veel sterker tegenover de fietser.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fiets botst tegen geparkeerde auto, geen vergoeding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts is aangereden door een fietser terwijl zijn auto geparkeerd stond. Voor een dergelijke schade kan men niet bij het Waarborgfonds terecht.

Gesloten