LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar checkt: Te hoge energierekening op de camping

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Radar checkt: Te hoge energierekening op de camping

Ongelezen bericht door Radar »

In 52 dagen 925 kilowattuur stroom verbruiken op de camping. Margreet en Ger Duin schrikken als ze een hoge energierekening ontvangen van het Kampeerbedrijf The Hap in Voorthuizen. Ze geloven dit niet. Ze komen er niet uit met The Hap en schakelen Fons Hendriks van Radar in.

Lees meer: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... e-camping/

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Radar checkt: Te hoge energierekening op de camping

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Radar schreef:
19 nov 2018 17:40
In 52 dagen 925 kilowattuur stroom verbruiken op de camping. Margreet en Ger Duin schrikken als ze een hoge energierekening ontvangen van het Kampeerbedrijf The Hap in Voorthuizen. Ze geloven dit niet. Ze komen er niet uit met The Hap en schakelen Fons Hendriks van Radar in.

Lees meer: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... e-camping/
Grappig dat een expert op basis van enkel "2 bejaarden en 52 dagen" bepaald dat ze geen 925 kilowattuur stroom gebruikt kunnen hebben, maakte het item compleet ongeloofwaardig.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Radar checkt: Te hoge energierekening op de camping

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ken inderdaad genoeg bejaarden die gek zijn op elektrische kacheltjes en dergelijke.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Radar checkt: Te hoge energierekening op de camping

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
19 nov 2018 22:38
Grappig dat een expert op basis van enkel "2 bejaarden en 52 dagen" bepaald dat ze geen 925 kilowattuur stroom gebruikt kunnen hebben, maakte het item compleet ongeloofwaardig.
Wordt het item of de expert ongeloofwaardig? Het verbruik is wel redelijk fors, is een derde van mijn jaarverbruik in een zevende deel van de tijd. Lijkt me alleen mogelijk met airco

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Radar checkt: Te hoge energierekening op de camping

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
19 nov 2018 22:53
Ik ken inderdaad genoeg bejaarden die gek zijn op elektrische kacheltjes en dergelijke.
Ja daar zat ik dus ook even aan te denken of een ouderwetse ' droogkap ' waar je zomaar 1 uur onder zit met je ' watergolfkrullers ' in het haar :)

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radar checkt: Te hoge energierekening op de camping

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waarom zou je als je op een plekje staat met stroom de koelkast op gas zetten? Met stroom is hij beter te regelen, maar een koelkast die ook op gas kan, vreet stroom. Geen stand opgenomen aan het begin en aan het eind? En in welke periode waren die 52 dagen? Waterkoker? Koffiezetapparaat? Boilertje? Tv, digitenne?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Radar checkt: Te hoge energierekening op de camping

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik denk de airco afgelopen zomer, en s'nachts de straalkachel.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Radar checkt: Te hoge energierekening op de camping

Ongelezen bericht door 16again »

Als je de uitzending bekijkt, zie je geen airco, en een kachel en koelkast die op gas werken.
Ik sluit niet uit dat campinghouder zo een extra geldstroom probeert te creeeren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Radar checkt: Te hoge energierekening op de camping

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
20 nov 2018 07:41
Als je de uitzending bekijkt, zie je geen airco, en een kachel en koelkast die op gas werken.
Ik sluit niet uit dat campinghouder zo een extra geldstroom probeert te creeeren.
Radar kennende wilde ze graag een item met een zielige bejaarden. Ik sluit dus niet uit dat de airco/droogkap o.i.d. buiten beeld zijn gehouden.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Radar checkt: Te hoge energierekening op de camping

Ongelezen bericht door Lowieze »

Vreemd verhaal. De campinghouder wil ineens wel 171 euro terug betalen na benadering door Radar. Als het verbruik juist was, dan blijf je toch bij je standpunt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Radar checkt: Te hoge energierekening op de camping

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:
20 nov 2018 07:41
Als je de uitzending bekijkt, zie je geen airco, en een kachel en koelkast die op gas werken.
Ik sluit niet uit dat campinghouder zo een extra geldstroom probeert te creeeren.
Moet haast wel. Alle ondernemers zijn tenslotte boeven en consumenten zielig. Typisch weer dat bij ieder onderwerp hier binnen een aantal posts de ondernemer, zonder enige vorm van bewijs of onderbouwing, min of meer beschuldigd wordt.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Radar checkt: Te hoge energierekening op de camping

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een paar "zielige bejaarden" van alles toedichten (droogkappen, airco's) is dan weer het andere uiterste.

Ik zag een ouder echtpaar dat niets begreep van een torenhoge energierekening, en ik hoorde een campinghoudster die voet bij stuk hield. Dan maar de rekening doormidden, iedereen knarsetandend min of meer tevreden, maar een oplossing is het niet. Ik vond het nogal onbevredigend.

Gesloten