LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

RADAR ,
ik zie regelmatig dat er nogal wordt ' geschreeuwd ' , topictitels met koeienletters en in de tekst veel koeienletters en uitroeprekens.
Willen jullie daar eens aandacht aan besteden bij nieuwe topicstarters en zonodig hen daarop wijzen en het e.e.a aanpassen ?
Dit geschreeuw mag ook niet vlg jullie eigen forumregels. :x

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

moederslink schreef:
13 nov 2018 15:53
RADAR ,
ik zie regelmatig dat er nogal wordt ' geschreeuwd ' , topictitels met koeienletters en in de tekst veel koeienletters en uitroeprekens.
Willen jullie daar eens aandacht aan besteden bij nieuwe topicstarters en zonodig hen daarop wijzen en het e.e.a aanpassen ?
Dit geschreeuw mag ook niet vlg jullie eigen forumregels. :x
We passen regelmatig titels aan en weigeren ook geregeld berichten van nieuwe gebruikers als deze te veel 'geschreeuw' bevatten. Maar we zullen er (extra) op letten! En mocht je dergelijke berichten tegenkomen, meld ze gerust.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Ter info: dit topic hypotheek-f72/huis-nodig-geen-werk-wel- ... 88341.html laten wij vooralsnog staan. Het topic is gemeld en wij hebben het bekeken, en wij hebben de melder via PB het volgende laten weten (in ongeveer deze bewoordingen):

Wij snappen de twijfel / het wantrouwen van diverse forumgebruikers aangaande de berichten van TS, en het is ook prima dat zij dit uiten in reacties in het topic. Wij als moderatie zijn in dit geval echter liever terughoudend met het aanpassen / verwijderen van dit topic, want hoewel de situatieschets misschien wat ‘onalledaags’ klinkt, kunnen wij er niet blind van uitgaan dat het allemaal verzinsels zijn. Vandaar dat wij dit topic vooralsnog laten staan, en forumgebruikers hun eigen conclusies laten trekken op basis van wat TS schrijft en antwoordt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:
15 nov 2018 17:04
Ter info: dit topic hypotheek-f72/huis-nodig-geen-werk-wel- ... 88341.html laten wij vooralsnog staan. Het topic is gemeld en wij hebben het bekeken, en wij hebben de melder via PB het volgende laten weten (in ongeveer deze bewoordingen):

Wij snappen de twijfel / het wantrouwen van diverse forumgebruikers aangaande de berichten van TS, en het is ook prima dat zij dit uiten in reacties in het topic. Wij als moderatie zijn in dit geval echter liever terughoudend met het aanpassen / verwijderen van dit topic, want hoewel de situatieschets misschien wat ‘onalledaags’ klinkt, kunnen wij er niet blind van uitgaan dat het allemaal verzinsels zijn. Vandaar dat wij dit topic vooralsnog laten staan, en forumgebruikers hun eigen conclusies laten trekken op basis van wat TS schrijft en antwoordt.
Deze poster heeft zich nu bijna 1 maand niet meer laten zien. Dus om te beginnen zou ik hem dan maar een ' reminder' sturen
Het verhaal is bizar en zeer ongeloofwaardig . Het vervuilt en een achteloze ' passant ' heeft er immers dan ook geen fluit aan?
Want hoe moet je in hemelsnaam reageren op zoiets ?

NB : Nou ik jullie toch ad lijn heb :P
de smiley icoontjes werken niet allemaal even goed meer....

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door JvandeW »

@Radar
JvandeW schreef:
28 okt 2018 16:25
Agressieve verkoop van energiecontracten aan kleine ondernemers

Onlangs is dit topic door jullie gesloten met de melding dat er gesnoeid gaat worden in het betreffende topic. Echter is na het snoeien dit topic niet meer geopend zodat er weer in gereageerd kan worden. Ik vroeg mij af wanneer dit topic weer geopend gaat worden.

Mocht het topic nou niet geopend worden, vraag ik mij af waarom enkele van mijn berichten in dit topic dan toch zijn verwijderd. Volgens een privébericht van jullie aan mij zijn deze berichten verwijderd omdat zij geruzie en op de man spelen hebben ontaard. En dat vind ik om twee redenen vrij vreemd.

Als deze berichten zijn verwijderd ter voorkoming van verdere geruzie en op de man spelen, zou dat ook moeten betekenen dat het topic ook weer geopend moet worden. Immers valt weinig te voorkomen wanneer reageren überhaupt niet meer mogelijk is. Dit komt natuurlijk te vervallen wanneer het topic toch wordt geopend.

Het tweede vreemde is dat berichten die op zichzelf niet de forum-regels overtreden en daarmee toegestaan zouden zijn, blijkbaar verwijderd moeten worden omdat het ruzie en op de man spelen ontketent. Met zo'n argument kan ieder bericht waar een of meer forumgebruikers het niet mee eens zijn, verwijderd worden door op dat bericht een ruzie te starten.

Volgens mij is het de bedoeling dat de ruzie en het op de man spelen na een bericht worden verwijderd (eventueel met waarschuwing of verbanning) en niet het bericht dat dit heeft ontketend. Bescherming van het topic zou immers moeten gebeuren door ruziemakers te weren of verwijderen. Niet door ruziemakers tegen zichzelf te beschermen

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gaat het wel goed met dit forum? Technisch gezien, dan? De laatste weken zijn er heel vaak storingen en momenten van onbereikbaarheid. En de snelheid is vaak ook tergend.

Kreeg net eerst deze melding boven iedere pagina:
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /data/www/forum/custom/ext/avrotros/at_layout/event/main_listener.php on line 60: file_get_contents(https://radar.avrotros.nl/index.php?id=8): failed to open stream: Connection timed out
Die werd daarna vervangen door deze:
Sorry, de pagina is momenteel niet beschikbaar
(503)
Wij proberen de pagina zo snel mogelijk weer bereikbaar te maken.
Probeer het later a.u.b. nog een keer.

Onze excuses voor het ongemak.
Vervolgens gevolgd door deze:
Deze pagina werkt niet
radar.avrotros.nl kan dit verzoek momenteel niet verwerken.
HTTP ERROR 500
En pas daarna door deze generieke melding:
Informatie
Het forum is momenteel buiten gebruik vanwege technisch onderhoud. Probeer het later vandaag nog eens. Onze excuses voor het ongemak.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kreeg net helemaal geen melding. De site werd gewoon niet geladen.

Maar aan de smiley's is ook nog niks gedaan, die worden niet allemaal goed weergegeven.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hier hetzelfde als bij WA.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Radar schreef:
17 okt 2018 15:01
kuklos schreef:
13 okt 2018 19:24
Als iemand een reactie van mij quote zie ik daarna een (1) bovenaan naar de tekst Gebruikerspanel. Maar klikken op Gebruikerspanel levert niet een sprong naar de desbetreffende reactie op.
Irritant.
Het cijfertje naast 'Gebruikerspaneel' staat inderdaad voor het aantal notificaties. Dit is nieuw sinds een grote, recente forum-update. Als je op het cijfertje klikt, krijg je de lijst met notificaties te zien. Wat voorheen niet goed werkte, en waar jij hier vermoedelijk ook op doelt, is dat als je op die pagina vervolgens klikt op een notificatie (zoals de melding dat er een pb is), je niet naar het betreffende bericht springt. Hieraan is gesleuteld en dit zou inmiddels wel goed moeten werken.

Het heeft even geduurd voordat ik het zelf in de gaten had, maar Je moet echt precies op het cijfertje naast Gebruikerspaneel klikken en daarna naar tabblad Privéberichten om het bericht te kunnen zien.

Dit is niet duidelijk voor de doorsnee passant: zo staat bijvoorbeeld mijn reactie van 13 november op een Privébericht (pb) van één van de vele googlende Aegon Sprintplan-gedupeerden nu nog steeds ongelezen in Postvak uit (1)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

ClaimConcept schreef:
21 nov 2018 11:16
Dit is niet duidelijk voor de doorsnee passant: zo staat bijvoorbeeld mijn reactie van 13 november op een Privébericht (pb) van één van de vele googlende Aegon Sprintplan-gedupeerden nu nog steeds ongelezen in Postvak uit (1)
Dat betekent niets meer dan dat die gedupeerde blijkbaar niet voldoende interesse heeft om zijn inbox in de gaten te houden. Want zodra die gelezen is, verschuift hij bij jou naar verzonden items.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Moneyman schreef:
21 nov 2018 11:53
Dat betekent niets meer dan dat die gedupeerde blijkbaar niet voldoende interesse heeft om zijn inbox in de gaten te houden. Want zodra die gelezen is, verschuift hij bij jou naar verzonden items.
Inmiddels via een andere route contact gekregen met deze gedupeerde van Aegon. Heeft op Gebruikerspaneel geklikt en komt daarna op pagina Overzicht, waar echter geen notificatie te zien is

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef:
31 okt 2018 13:08
@ RADAR :
misschien is het zolangzamerhand weer eens tijd voor een update na al deze maanden?
Wat wordt ingepast-aangepast- veranderd?
Een aantal forummers zit ook nog met vragen die onbeantwoord zijn.

En wanneer een TS met een serieus probleem zich hier meldt en zich vervolgens niet meer laat zien moet hij/ zij een reminder krijgen.
Jullie willen dat wij dit " melden " opdat jullie dat dan weten en een reminder kunnen sturen.
Tja, mijn vraag betreffende verwijderde functionaliteit is al meer dan 2 jaar geleden gesteld. Afgelopen maand voor het laatst genoteerd dat er nog steeds niks gereageerd is en ook dat wordt nog steeds genegeerd ondanks beloftes in het verleden. Ja, men zou er aan werken en de functie zou terugkomen. Tuuuuurlijk.... Zeker nu meer functionaliteit is verwijderd zonder enige reden of verklaring.

De beloftes en beweringen van Radar zijn niet te vertrouwen, klaar.

Ik ben weer weg hoor. Zolang de rest blijft dreigen te vertrekken en dat niet doet klooien ze lekker aan zonder veranderingen. De "oude" forummers zouden dit ook moeten inzien. Wat mij betreft heb ik wel wat beters te doen, dus ze bekijken het maar mooi met hun onprofessionele houding en loze beloftes.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Deze 'oude' forummer ziet anders flink wat verbeteringen. Is het je niet opgevallen dat er onderling veel minder geruzied wordt, om eens wat te noemen? Maar ook het waarschuwen en bannen is heel erg veranderd, veel soepeler dan voorheen. Zoals het nu is vind ik het wel prettig.

En ja, er zijn aardig wat topics die mij niet liggen, daar reageer ik gewoon niet op. Ik lees ze niet eens. Dat kan ook een keuze zijn... ;)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Er is het e.e.a verdwenen , er is het e.e.a bijgekomen.
Andere site ook.
Alles went... :wink:
Wat WA ook zegt : er is beslist minder geruzie, de toon is vriendelijker , er is niet of nauwelijks getrol meer en diegene die wat trolt wordt doorzien en wordt ' tactisch open en bloot terechtgewezen ' .
De moderatie reageert toch beslist ook adequater merk ik.
En er wordt n.m.m minder snel ' gemeld ' .

En ach, het is maar een forum hè ?
Als de sfeer wat relaxt is vind ik dat wel erg prettig op een forum.

En verbeterpunten zul men altijd willen en vinden , want .......zoveel mensen ....zoveel wensen ....

@ RADAR ,
wiilen jullie de weergave vd smiley.s herstellen svp? :mrgreen:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:
22 nov 2018 20:37
Deze 'oude' forummer ziet anders flink wat verbeteringen. Is het je niet opgevallen dat er onderling veel minder geruzied wordt, om eens wat te noemen? Maar ook het waarschuwen en bannen is heel erg veranderd, veel soepeler dan voorheen. Zoals het nu is vind ik het wel prettig.

En ja, er zijn aardig wat topics die mij niet liggen, daar reageer ik gewoon niet op. Ik lees ze niet eens. Dat kan ook een keuze zijn... ;)
Nee, dat is mij niet opgevallen, want toen ik aangaf te vertrekken en alleen af en toe hier te kijken (lees: 2x in delaatste 3 maanden), is dat exact wat ik deed. Ik heb wel wat beters te doen dan na maanden te wachten zonder verbeteringen daar veel tijd in te steken. De beloftes die mij gedaan zijn worden al heel lang niet vervuld en die zijn dus wel makkelijk te controleren.

Dat ze misschien minder **** zijn gaan modereren is leuk, maar accountability ontbreekt nog steeds. Anders had men wel gereageerd op PB en berichten over waarom het allemaal zo lang moet duren en of men dan toch wat anders heeft bedacht.

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

Dat klinkt bijna alsof u hier een betaald account had en daardoor recht op service welke niet nagekomen wordt. Een forum is een forum. Bevalt het je niet dan kun je suggesties doen, en mee proberen te helpen aan een oplossing. Komt daar niet uit wat u verwacht had? Dan bent u vrij om te gaan. Maar ik moet altijd een beetje gniffelen om de mensen die hier om de zoveel tijd komen vermelden dat ze echt gegaan zijn en niet meer terug komen. Om het inhet engels te zeggen: who cares?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
20 nov 2018 11:05
Gaat het wel goed met dit forum? Technisch gezien, dan? De laatste weken zijn er heel vaak storingen en momenten van onbereikbaarheid. En de snelheid is vaak ook tergend.
Net weer:
Sorry, de pagina is momenteel niet beschikbaar
(503)

Wij proberen de pagina zo snel mogelijk weer bereikbaar te maken.
Probeer het later a.u.b. nog een keer.

Onze excuses voor het ongemak.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

moederslink schreef:
22 nov 2018 21:20
Alles went... :wink:
(..)
@ RADAR ,
wiilen jullie de weergave vd smiley.s herstellen svp? :mrgreen:
:D :) :( :o :? :wink:

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

moederslink schreef:
15 nov 2018 20:08
de smiley icoontjes werken niet allemaal even goed meer....
ClaimConcept schreef:
26 nov 2018 15:45
moederslink schreef:
22 nov 2018 21:20
Alles went... :wink:
(..)
@ RADAR ,
wiilen jullie de weergave vd smiley.s herstellen svp? :mrgreen:
:D :) :( :o :? :wink:
Bedankt voor het melden! Even kijken wat hier misgaat.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Ter info: zoals diverse gebruikers wellicht gemerkt hebben, hebben we een recent topic over een meubelgigant offline gehaald. Dit hebben wij gedaan op verzoek van TS, die aangaf dat de kwestie wat haar betreft is opgelost / afgehandeld.

Wanneer een bedrijf een klacht op het forum oplost en TS / de klager aangeeft hiermee tevreden te zijn, zullen wij een verwijderingsverzoek doorgaans inwilligen. Dat hebben we in dit geval dus ook gedaan.

Verschillende deelnemers aan de discussie gaven aan dit jammer te vinden en benieuwd te zijn naar de precieze afhandeling, en hier ook vraagtekens bij te plaatsen. Wij hebben TS een PB en mail gestuurd met een vraag om toelichting. Mocht die er komen en wat ons betreft aanleiding geven tot nader onderzoek, dan zullen wij dat uiteraard doen.

Gesloten