LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paspoort probleem

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

wil je dat uitleggen , begrijp ik niet ?

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

Ik vind een ongelofelijk fijn gevoel dat ik hulp krijg van vrienden zonder dat die daar iets voor terug te willen krijgen. Zeker in mijn financiële positie. Dus dat wil ook teruggeven, dat gevoel. Want ik blijf toch mijn normen en waarden tegen mijn vrienden. Dus als ik ze ergens mee kan helpen, vraag ik geen geld daarvoor. Dat doe je niet voor geld. Juist nu niet, wil niet daar telkens de aandacht op hebben, geef vaak aan dat allemaal goed komt en belast ze niet telkens ermee. Niet dat ze dat erg zouden vinden, maar wil ik dat niet. Wat wel speelt is dat de gemeente mij niet ondersteund. Iemand die niets van wil maken van zijn leven, moet je ook niets geven. Maar er zijn er genoeg die wel willen, maar tegenslag hebben gehad. Al die mensen verdienen steun en moet het niet uitmaken wat ze nodig hebben voor steun. En of het 5,00 kost of 10,000,00, help die personen weer op gang en de weg ophoog vinden. En stap 1 is, ga aan het werk. En dan kan het niet zo zijn dat de gemeente daar niet aan meewerkt. Dat is toch wat wij zien als oplossing, ga werken ! Dus daar ligt mijn onbegrip, dat ze mij aangeven , blijf maar thuis zitten, jij helpen jou niet. Dat voelt als onrecht en dan loop ik niet meer weg, maar ga ik er vol in. En wil je niet zo behandeld worden, als een nobody die weinig voorstelt en niks mag vragen aan de gemeente en alleen maar mag klappen als dank voor alles.

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

En WW kreeg ik niet, had ontslag op staande voet gekregen. Was in slaap gevallen en was koerier en moest nog de pakketten van die dag. Terecht dan toch ! Vond ik niet, want gebeurde s avonds om half 9. ik werkte elke dag van s, morgens 8 tot s avonds 9. Vond ik zelf fijn, fluitend elke dag naar het werk. Contract was voor 25 uur en het loon ook. Maar toch enorm naar mijn zin. Maar om ontslag aan te vechten moest ik via rechtszaak dit ongedaan maken. Wilde ik wel. alleen vond eigenaar van bedrijf geen goed idee en liet doorschemeren dat ik het beter echt niet moest gaan doen. Mijn nadeel was, dat hij 3x sterker is dan mij en in het hetzelfde dorp woont. Dus kom hem bij vaak genoeg tegen. Dus vandaar geen ww maar bijstand

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jan snel schreef:
21 nov 2018 19:36
ik werkte elke dag van s, morgens 8 tot s avonds 9. Vond ik zelf fijn, fluitend elke dag naar het werk. Contract was voor 25 uur en het loon ook.
Dus werkdagen van 13 uur bruto. Met 2 dagen zat u al aan de uren en zou u dus een andere baan erbij kunnen nemen. Daarbij valt u in slaap tijdens het werk. En dan zegt u:
jan snel schreef:
21 nov 2018 19:16
Iemand die niets van wil maken van zijn leven, moet je ook niets geven. Maar er zijn er genoeg die wel willen, maar tegenslag hebben gehad.
U werkte maar een een paar uurtjes per week met dito salaris. Wellicht hard wat ik zeg, maar kijk eens in de spiegel. Overigens veranderd het niets aan de situatie dat u al veel eerder kon beginnen met sparen en u echt niet perse een paspoort moet hebben.

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

dank je wel voor deze reactie. Totaal niet hard. En kom net terug van de spiegel.. paar uurtjes per week ?? elke dag had ik toch aangegeven. Nee en niet perse een paspoort, heb je wel een punt. Een zelfgemaakte tekening moet ook kunnen. Thx voor de tip..

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Erthanax »

U had een contract en salaris voor 25 uur, maar werkte, fluitend van plezier, 5 x 13 = 65 uur?
Dit lijkt me geen serieus topic meer.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jan snel schreef:
21 nov 2018 20:26
dank je wel voor deze reactie. Totaal niet hard. En kom net terug van de spiegel.. paar uurtjes per week ?? elke dag had ik toch aangegeven. Nee en niet perse een paspoort, heb je wel een punt. Een zelfgemaakte tekening moet ook kunnen. Thx voor de tip..
Gezien deze reactie kan ik u niet meer serieus nemen. U werkte geen 65 uur in de week en zou maar voor 25 uur betaald worden. En de flauwekul over een tekening slaat ook nergens op. Schijnbaar wilt u geen hulp, enkel maar mede huilers. Helaas, die krijgt u hier niet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat wel speelt is dat de gemeente mij niet ondersteund. Iemand die niets van wil maken van zijn leven, moet je ook niets geven. Maar er zijn er genoeg die wel willen, maar tegenslag hebben gehad. Al die mensen verdienen steun en moet het niet uitmaken wat ze nodig hebben voor steun. En of het 5,00 kost of 10,000,00, help die personen weer op gang en de weg ophoog vinden.
Ok, jij wilt een paspoort. De buurman moet misschien zijn rijbewijs hebben verlengd. Een derde heeft een auto nodig om bij het werk te kunnen komen. Een vierde heeft een rijbewijs, een daarvoor rijlessen, nodig. En dat zou de gemeente dus allemaal moeten gaan betalen, omdat dat nodig is voor het krijgen van een baan?

Natuurlijk zijn er allerlei kosten verbonden aan het zoeken, of krijgen, van een baan. Maar de meeste mensen houden rekening met die kosten en anticiperen daar op. Ook in de tijd dat ze nog werken.

Je hebt zelf het meest aan het vinden van een nieuwe baan. Als er iemand voor die kosten zou moeten opdraaien, dan ben je dat dus ook zelf.

jan snel
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:56

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door jan snel »

Ben het eens me de kritiek. Oplossing voor dit probleem, lenen bij vrienden !!

En hoe vaak geven jullie deze tip op dit forum ? Ik dacht ook, hier zitten mensen die er wel verstand van hebben.


Maar om nou elk probleem op te lossen door geld te nemen bij vrienden, dan spat niet de kennis van het scherm. Ps de buurman heeft geen rijbewijs nodig, kreeg net een app binnen. En dat ik geen 65 uur werkte, wat je zeker weet, moet je wel via een glazen bol achter zijn gekomen. Daar moet je wat mee gaan doen met zo n gebrek, bedoel gave. Jammer dat deze keer net mis is gegaan.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jan snel, voor de zekerheid expliciet de vraag: Werkte u ongeveer 65 uur per week (met plezier) en kreeg u er 25 betaald?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar om nou elk probleem op te lossen door geld te nemen bij vrienden, dan spat niet de kennis van het scherm.
Er zijn wel meer suggesties gedaan. Maar de meeste komen er, terecht, op neer dat het toch vooral een kwestie is van je eigen uitgaven veranderen. En niet meteen je hand ophouden bij de overheid. Het lijkt er op dat je vooral de verantwoordelijkheid bij de overheid wilt leggen, terwijl het toch vooral je eigen verantwoordelijkheid is.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Mark1992 »

jan snel schreef:
21 nov 2018 22:48
Ben het eens me de kritiek. Oplossing voor dit probleem, lenen bij vrienden !!

En hoe vaak geven jullie deze tip op dit forum ? Ik dacht ook, hier zitten mensen die er wel verstand van hebben.


Maar om nou elk probleem op te lossen door geld te nemen bij vrienden, dan spat niet de kennis van het scherm. Ps de buurman heeft geen rijbewijs nodig, kreeg net een app binnen. En dat ik geen 65 uur werkte, wat je zeker weet, moet je wel via een glazen bol achter zijn gekomen. Daar moet je wat mee gaan doen met zo n gebrek, bedoel gave. Jammer dat deze keer net mis is gegaan.
Als u al aangeeft dat u voor 150 euro per maand ondersteund wordt door familie en vrienden, maar dat u geen werk kunt krijgen omdat u geen geldig legitimatiebewijs heeft dat 50 euro kost, dan is het toch vanuit elk oogpunt het makkelijkst om nog eenmalig 50 euro extra te lenen van uw familie en vrienden zodat u weer een baan krijgt en helemaal niet meer ondersteund hoeft te worden? Krediet bij de bank zult u niet krijgen, krediet van andere geldschieters hoogstwaarschijnlijk ook niet, alleen maar beter want dan kunt u alleen maar verder in de problemen komen. Aangezien u al over goede vrienden en een fijne familie beschikt zou ik het daar zoeken en niet ergens anders.

Lowieze
Berichten: 6538
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Jan Snel. U komt nu al niet rond met alleen een bijstandsuitkering. Als u geld leent van de gemeente om een identiteitsbewijs aan te schaffen, hoe denkt u dan dat geld terug te kunnen betalen aan hen? U heeft nu 150 euro extra nodig per maand, begrijp niet helemaal waarom, maar uw schulden worden alleen maar hoger als u een lening aangaat bij de gemeente.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door berndv »

U kreeg per week 25 uur betaald als pakketbezorger en komt nu met een bijstandsuitkering iedere maand 150 euro te kort. Dan had u wel een heel goed betalende baas, want voor zover ik weet verdient een pakketbezorger amper boven het minimumloon, met 25 uur uitbetaald per week zou u al onder de bijstandsgrens zitten. Ik geloof er niet heel veel meer van als ik eerlijk ben. Maar ik denk dat Jan genoeg lol heeft gehad om dit topic.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door moederslink »

Lenen bij vrienden is zeker de oplossing niet.
Misschien is het verstandig om een budgetcoach in de arm te nemen, want zo te lezen gaat het financiële geregel u boven de pet.
U bent een jaar thuis , paspoort is ook een jaar verlopen.
In februari dit jaar heeft u ook als bijstandsgerechtigde een langdurigheidstoeslag ontvangen van € 267.
Dan in mei uw vakantiegeld nog. U had al lang en breed uw paspoort of ID kunnen regelen en betalen.
Het spijt me zeer maar gezien uw reacties kan ook ik dit alles en uw post niet meer serieus nemen.

Lowieze
Berichten: 6538
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
22 nov 2018 09:16
Lenen bij vrienden is zeker de oplossing niet.
Misschien is het verstandig om een budgetcoach in de arm te nemen, want zo te lezen gaat het financiële geregel u boven de pet.
U bent een jaar thuis , paspoort is ook een jaar verlopen.
In februari dit jaar heeft u ook als bijstandsgerechtigde een langdurigheidstoeslag ontvangen van € 267.
Dan in mei uw vakantiegeld nog. U had al lang en breed uw paspoort of ID kunnen regelen en betalen.
Het spijt me zeer maar gezien uw reacties kan ook ik dit alles en uw post niet meer serieus nemen.

Hoe komt u er nou ineens bij dat TS een langdurigheidstoeslag heeft ontvangen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat is een standaarduitbetaling 1x per jaar voor mensen die in de bijstand zitten. Voor zover ik weet heeft men daar recht op.
Maar misschien de TS niet? Daar kan hij dan antwoord op geven.
Desalniettemin het vakantiegeld heeft ie ook in mei sowieso ontvangen.
Het punt is dat hij structureel iedere maand geld tekort komt en leent bij familie of vrienden.
Dat is de oplossing niet natuurlijk. Ergens gaat het in zijn budgettering dus goed fout.
En hij opent een topic omdat hij vindt dat hij geholpen moet worden bij de financiering van een nieuw paspoort en/of een ID . En dat na 1 jaar...

Lowieze
Berichten: 6538
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
22 nov 2018 09:50
Dat is een standaarduitbetaling 1x per jaar voor mensen die in de bijstand zitten. Voor zover ik weet heeft men daar recht op.
Maar misschien de TS niet? Daar kan hij dan antwoord op geven.
Desalniettemin het vakantiegeld heeft ie ook in mei sowieso ontvangen.
Het punt is dat hij structureel iedere maand geld tekort komt en leent bij familie of vrienden.
Dat is de oplossing niet natuurlijk. Ergens gaat het in zijn budgettering dus goed fout.
En hij opent een topic omdat hij vindt dat hij geholpen moet worden bij de financiering van een nieuw paspoort en/of een ID . En dat na 1 jaar...

Een langdurigheidstoeslag moet je zelf aanvragen en, het verschilt per gemeente, je moet toch 3 à 5 jaar op bijstandsniveau zitten voordat je het krijgt. Dus lijkt me sterk dat TS dit heeft ontvangen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door berndv »

moederslink schreef:
22 nov 2018 09:50
Dat is een standaarduitbetaling 1x per jaar voor mensen die in de bijstand zitten. Voor zover ik weet heeft men daar recht op.
Maar misschien de TS niet? Daar kan hij dan antwoord op geven
Als ik de regels voor die toeslag lees, is er ook een termijn voor nodig waarop uitkering ontvangen is, die verschilt per gemeente, zo ik lees, maar een gangbare termijn is ergens tussen de 3 en 5 jaar. Maar goed, dat weten we niet

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Paspoort probleem

Ongelezen bericht door moederslink »

Dan heeft hij er waarschijnlijk dus geen recht op omdat hij nog maar 1 jaar thuis zit.
Ik ging er gewoon van uit dat iedereen dit sowieso krijgt , dus daar ben ik mis mee.
Dat laat onverlet dat hij zelf iedere maand geld tekort komt en steeds moet lenen.
Dan blijft zijn situatie dus behoorlijk gecompliceerd.
En men weet , als het goed is , wanneer het paspoort verloopt.

Gesloten