Zoals u aangeeft komt u op dit moment al maandelijks €150,00 te kort, hierbij wordt u geholpen door vrienden en familie. Is het dan niet alsnog beter om toch te vragen voor 50 euro om een ID-kaart aan te schaffen? U geeft aan dat u het verschrikkelijk vind om geld van vrienden en familie nodig heeft, en dat is begrijpelijk. Maar wanneer u beschikt over een ID-kaart, zou u kunnen werken, zoals u aangeeft.jan snel schreef: ↑20 nov 2018 19:59En ik snap de gedachten, effe een klusje bij een vriend en het geld is geregeld. En een dag later brengt diezelfde vriend een tas boodschappen en geef ik hem daar niets voor. Tuurlijk help ik en klus bij vrienden, maar vraag daar niks voor. Dat is toch geen basis van vriendschap hoe ik het wil. Wel alles gratis krijgen en zelf geld gaan vragen. Nee dat doe ik niet
Wat is dan makkelijker? Vragen voor die 50 euro zodat u, met wat geluk over één a twee maanden aan het werk kunt en u geen hulp meer nodig heeft van uw familie en vrienden? Of op deze voet meerdere maanden doorgaan en maandelijks weer €150,00 krijgen van uw familie en vrienden om te kunnen leven?
- Ik ben persoonlijk sowieso tegen het verplicht moeten betalen van een ID-kaart of paspoort. Het wordt je verplicht door de overheid en wanneer je dit niet kunt tonen dan kun je een boete krijgen. Daarnaast moet deze óók nog eens in de 10 jaar worden vervangen (nu, voorheen 5 voor ID-kaart), die je ook weer moet betalen. Ik snap het nut van identificatie, maar het bijvoorbeeld kunnen opvoeren bij de belastingaangifte zou vanuit de overheid beter zijn. Ik gebruik dat ding nooit, het zit eigenlijk alleen in mijn portemonnee te wachten tot een agent vraagt; zou u zich even willen legitimeren, iets wat me tot op heden nog nooit is gevraagd.