Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Patje271

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Patje271 » 23 nov 2018 00:54

Vanavond heb ook ik dan een mail gekregen van trust and law incassoservices met hierin aangegeven

Tot ons wende zich global finance guarantee management OU gevestigd te tallinn in verband met het verstrijken van de betalingstermijn van onderstaande vorderin. Deze vordering is ontstaan uit een geldlening via ferratum (pluslening). Daar de betelaingstermijn is verstreken, bent u in verzuim. Wij stellen u dan ook namems global finance guarantee management in gebreke. Voorts bent u een schadevergoeding schuldig jegens cliente wegens vertraging in de nakoming van uw betalingsverplichting, bestaande uit de wettelijke incassokosten. Onzs cliente accepteert geen verderde vertraging en heeft ons haar volmacht gegeven in deze kwestie.

Cliente heeft derhalve van u opeisbaar te vorderen :
Hoofdsom €
Incassokosten
Btw
Totaal €1054.12

Wij verzoeken u met klem het openstaande bedrag over te maken binnen 7 dagen na dagtekening

Wij rekenen erop dat u deze kwestie jiet verder escaleert en zien uw betaling met vertrouwen tegemoet

Nu is het probleem dat ik elke keer als ik mijn maandelijkse bedrag wou afbetalen de link in de mail niet werkte waarop ik tevergeefs meerdere malen geprobeerd heb contact op te nemen ook zelf overmaken naar het rekening nummer gaf problemen in de vorm van mislukte overboekingen

Is er toevallig iemand die mij hier mee kan helpen elke vorm van contact opnemen met ferratum heeft tot nu toe nog niets opgeleverd

Blijzijn20

Ongelezen bericht door Blijzijn20 » 23 nov 2018 13:58

Patje271 schreef:
23 nov 2018 00:54
Vanavond heb ook ik dan een mail gekregen van trust and law incassoservices met hierin aangegeven

Tot ons wende zich global finance guarantee management OU gevestigd te tallinn in verband met het verstrijken van de betalingstermijn van onderstaande vorderin. Deze vordering is ontstaan uit een geldlening via ferratum (pluslening). Daar de betelaingstermijn is verstreken, bent u in verzuim. Wij stellen u dan ook namems global finance guarantee management in gebreke. Voorts bent u een schadevergoeding schuldig jegens cliente wegens vertraging in de nakoming van uw betalingsverplichting, bestaande uit de wettelijke incassokosten. Onzs cliente accepteert geen verderde vertraging en heeft ons haar volmacht gegeven in deze kwestie.

Cliente heeft derhalve van u opeisbaar te vorderen :
Hoofdsom €
Incassokosten
Btw
Totaal €1054.12

Wij verzoeken u met klem het openstaande bedrag over te maken binnen 7 dagen na dagtekening

Wij rekenen erop dat u deze kwestie jiet verder escaleert en zien uw betaling met vertrouwen tegemoet

Nu is het probleem dat ik elke keer als ik mijn maandelijkse bedrag wou afbetalen de link in de mail niet werkte waarop ik tevergeefs meerdere malen geprobeerd heb contact op te nemen ook zelf overmaken naar het rekening nummer gaf problemen in de vorm van mislukte overboekingen

Is er toevallig iemand die mij hier mee kan helpen elke vorm van contact opnemen met ferratum heeft tot nu toe nog niets opgeleverd
Ik heb precies het zelfde, word nu ook gebeld door een vaag nummer wat niet het zelfde nummer is als dat incasso bureau?

Mathijs18

Ongelezen bericht door Mathijs18 » 23 nov 2018 16:28

Ik ben vandaag ook gebeld, ik zou graag sacredfour laten bemiddelen alleen kan ik geen pb sturen

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 23 nov 2018 17:05

Omdat rente + kosten hoger is dan wettelijk toegestaan doe ik niets, reageer nergens op en wacht op een rechtszaak.

De post verzamel ik in map en dat al 2 jaren lang.
Deurwaarders die ze beloven kwamen nooit langs en alleen post en telefoon en dat nummer is nu doorgestuurd naar opname apparaat.

Gewoon gratis geld want met Nederlandse overeenkomst op Nederlandse markt moeten ze aan de Nederlandse wetten voldoen en niet achteraf een ander land erbij halen.

Mafa

Ongelezen bericht door Mafa » 24 nov 2018 20:50

Mathijs18 schreef:
23 nov 2018 16:28
Ik ben vandaag ook gebeld, ik zou graag sacredfour laten bemiddelen alleen kan ik geen pb sturen
Hoi mathijs

Op pagina 10 staat zijn stichting je kan dan wel even Google op die naam krijg vanzelf de website kan je contact formulier invullen

Groeten

Mafa

Ongelezen bericht door Mafa » 25 nov 2018 13:38

Hoi alle maal

Ik wil even vragen hoeveel mensen een openstaande reken hebben staan bij trust and law in zaken van Ferratum en hoe lang al

Groetjes

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 nov 2018 14:12

In ieder geval de meeste mensen die hier gereageerd hebben. Maar dan, wat wilt u met die gegevens doen?

Mafa

Ongelezen bericht door Mafa » 25 nov 2018 14:29

J
Laatst gewijzigd door Mafa op 25 nov 2018 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 nov 2018 14:37

Één schrijft over twee jaar, maar dat is, volgens mij, verzonnen.

Patje271

Ongelezen bericht door Patje271 » 27 nov 2018 19:42

Vandaag mail gehad van trust and law ik had hun gemaild dat ik de door hun verzonden mail betwiste omdat hun incasso kosten rekenen over een geld lening en de vraag om een specificatie
Hun antwoord wat ik terug kreeg was dat f. Wel degelijk incasso kosten mocht door berekenen omdat hun vanuit engeland werken en daardoor de engelse wetten gelden dit terwijl er op een nederlandse site in het nederlands geschreven een product word aangeboden ook worden de betalingen door f. Gedaan met een nederlandse bankrekening

16again

Ongelezen bericht door 16again » 27 nov 2018 21:19

Uiteraard beweren ze dat Engelse wetten van toepassing zijn. Zou raar zijn als ze dat niet deden.
Is gewoon een pressiemiddel om zoveel mogelijk geld binnen te harken.

De loanrider uitspraak was duidelijk. Daar oordeelde de rechter dat consument zich op Nederlands wet mocht beroepen.

Patje271

Ongelezen bericht door Patje271 » 27 nov 2018 22:45

Voor het gemak hierbij een kopie van het antwoord van t&l

RE: dossiernummer

Bijgaand zend ik u een specificatie van de openstaande vordering:

Krediet                                : EUR     xxx

Kosten Garant                  : EUR     xxx
Xxx    +
Subtotaal 1                    
xxx     
Incassokosten                  : EUR     xxx
BTW                                      : EUR       xxxx     +
Nog te voldoen                : EUR xxx

Ten aanzien van uw betwisting omtrent de incassokosten, deel ik u het volgende mede. In acht genomen dat u de vordering niet heeft voldaan aan cliënte, bent u incassokosten verschuldigd. De grondslag van deze incassokosten vindt zich niet in het Nederlands recht. Ferratum biedt vanuit het buitenland (i.e. Engeland) online diensten aan op de Nederlandse markt. Ferratum maakt gebruik van de mogelijkheid die daartoe wordt geboden in de richtlijn inzake elektronische handel (2000/31/EG), die in Nederland is geïmplementeerd door middel van de Aanpassingswet richtlijn inzake elektronische handel (Stb. 2004, 210). In voornoemde richtlijn is onder meer vastgelegd dat voor online diensten, verleent vanuit een vestiging in een andere lidstaat, het land-van-herkomstbeginsel geldt.

Voor het bepalen van het land van herkomst wordt aangeknoopt bij de plaats van vestiging van waaruit daadwerkelijk de economische activiteiten worden uitgeoefend. In overweging 19 van de richtlijn inzake elektronische handel wordt aangegeven dat de plaats van vestiging van een bedrijf dat via een internetsite diensten aanbiedt, niet de plaats is waar zich de technologie ter ondersteuning van de site bevindt of waar de site toegankelijk is, maar de plaats waar de economische activiteit wordt uitgeoefend. Het land-van-herkomstbeginsel betekent dat de financiële onderneming volledig dient te voldoen aan de eisen die de regelgeving van de lidstaat waar zij haar zetel of bijkantoor heeft stelt aan die dienstverlening, ook wanneer zij haar diensten online grensoverschrijdend verleent. Dit betekent ook dat de financiële onderneming in beginsel niet kan worden gebonden aan regelgeving met betrekking tot financiële diensten van de lidstaat waar de cliënten zich bevinden.

In het geval van Ferratum, die in het Verenigd Koninkrijk is geregistreerd en daar een vergunning heeft, is het dan ook aan de Britse toezichthouder (de FCA) om te beoordelen of deze partij zich aan de geldende Britse regelgeving houdt. Met andere woorden: de kredietovereenkomst valt niet onder de Nederlandse wet- en regelgeving. Ditzelfde geldt voor Global Guarantee.

Op grond van de geldende wet- en regelgeving mogen zij die incassokosten berekenen, zonder daartoe een zogenaamde WIK-brief te versturen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 27 nov 2018 23:24

En dat is hier toch al minstens een dozijn keer geschreven.

tomma

Ongelezen bericht door tomma » 28 nov 2018 10:10

Sacred Four, kan ik met je in contact komen ? Heb wat vragen.

Met vriendelijke groet,

Thomas

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 28 nov 2018 16:03

Lady1234 schreef:
27 nov 2018 23:24
En dat is hier toch al minstens een dozijn keer geschreven.
Klopt. Dit topic is niet veel meer dan een zich continu herhalend proces.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 28 nov 2018 17:00

Moneyman schreef:
28 nov 2018 16:03
Klopt. Dit topic is niet veel meer dan een zich continu herhalend proces.
Met als belangrijkste oorzaak dat de Ferratums van deze wereld niet naar de rechter (durven te) stappen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 28 nov 2018 17:32

Maar degenen die zich zo benadeeld voelen, nemen niet de moeite het hele topic door te lezen.

Patje271

Ongelezen bericht door Patje271 » 28 nov 2018 19:34

Lady1234 schreef:
28 nov 2018 17:32
Maar degenen die zich zo benadeeld voelen, nemen niet de moeite het hele topic door te lezen.
Dat komt mischien omdat niemand 70 paginas door wil lezen

D. moerman

Ongelezen bericht door D. moerman » 29 nov 2018 05:37

sacredfour schreef:
20 apr 2018 16:01
anoniempje12, je kan mij een PM sturen.
Ik sta een aantal Ferratum klanten bij. Als je wilt kan ik de zaak met Trust and Law voor je overnemen.
Hoe kan ik u een pm sturen ook ik heb problemen met trust en las heb hulp nodig

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 29 nov 2018 10:15

Tsja. Wel verwachten dat anderen moeite voor je doen, maar dat zelf niet willen doen? Bovendien hoef je net mee dan een paar pagina`s terug te lezen.

Plaats reactie