LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bij overname Autobedrijf

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie bij overname Autobedrijf

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hypo63 schreef:
28 nov 2018 19:06
Met de bestuurder bedoel ik inderdaad de eigenaar van het oude bedrijf (ACS Hilversum).
En die (de oud eigenaar) moet inderdaad aangesproken worden bij een garantiegeval.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Garantie bij overname Autobedrijf

Ongelezen bericht door gosewijn »

Is /was Kroymans in Hilversum niet Failliet ?.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie bij overname Autobedrijf

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
28 nov 2018 11:20
In dit geval is het oude bedrijf gesloten, maar zal u bij de oud eigenaar moeten aankloppen in geval van garantie. Een nieuw bedrijf met een nieuwe naam, nieuwe KVK inschrijving en een nieuwe eigenaar kan niet aangesproken worden op garantie van een ander persoon.
Daarmee geef je aan dat je opmerking in het eerste bericht niet klopt. Immer, je stelde dat de garantie niet zou gelden.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie bij overname Autobedrijf

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
28 nov 2018 23:47
NeoDutchio schreef:
28 nov 2018 11:20
In dit geval is het oude bedrijf gesloten, maar zal u bij de oud eigenaar moeten aankloppen in geval van garantie. Een nieuw bedrijf met een nieuwe naam, nieuwe KVK inschrijving en een nieuwe eigenaar kan niet aangesproken worden op garantie van een ander persoon.
Daarmee geef je aan dat je opmerking in het eerste bericht niet klopt. Immer, je stelde dat de garantie niet zou gelden.
Dan moet u beter lezen.
Define schreef:
27 nov 2018 13:04
En Kroymans kan dus wel de baten, maar niet de lasten overnemen bij een bedrijfsovername?
NeoDutchio schreef:
27 nov 2018 14:16
Is het bedrijf overgenomen, of is het oude bedrijf gesloten? Bij een overname blijft alles gelijk, dus hebt u recht op garantie. Als het oude bedrijf gestopt is en op het oude adres zit een nieuw bedrijf met ook een nieuw KVk inschrijving, dan geldt de garantie niet.
Er zit een nieuw bedrijf met nieuwe KVK inschrijving en een nieuwe eigenaar. Daar kan je dus geen garantie claimen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie bij overname Autobedrijf

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
29 nov 2018 09:04
Dan moet u beter lezen.
Wat er niet staat, kan ik niet lezen. Jij schrijft eerst dat de garantie niet meer zou gelden als het bedrijf is gestopt en later schrijf je dat voor garantie moet aankloppen bij de eigenaar van het gestopte bedrijf. Het is het een of het ander, omdat het niet beiden opgaat.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Garantie bij overname Autobedrijf

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Define kan het beste Kroymans vragen of ze hier willen reageren.
Dit niet bepaald positieve bericht is slecht voor hun verkoop en is nog jarenlang via Google te vinden.

Ik vermoed dat ze na lezen alle berichten een goed antwoord zullen geven, want ik zal deze Dealer graag overslaan als hun
antwoord een afwijzing is, dus vraag of ze bij Tros Radar een herkenbaar bedrijfsnaam account hier maken en zelf willen reageren.... vermoedelijk krijg je dan gewoon de volle 12 maanden vermoed ik.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie bij overname Autobedrijf

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
29 nov 2018 13:13
NeoDutchio schreef:
29 nov 2018 09:04
Dan moet u beter lezen.
Wat er niet staat, kan ik niet lezen. Jij schrijft eerst dat de garantie niet meer zou gelden als het bedrijf is gestopt en later schrijf je dat voor garantie moet aankloppen bij de eigenaar van het gestopte bedrijf. Het is het een of het ander, omdat het niet beiden opgaat.
U leest wat u wilt lezen. Als er een NIEUW bedrijf zit kan je daar de garantie niet claimen. De vraag is of Kroymans wel de baten maar niet de lasten kan overnemen. Als het een overname is waarbij alle hetzelfde blijft, dan moeten ze alles overnemen. Als Kroymans een ander bedrijf is, dan niet. Is niet zo moeilijk hoor.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Garantie bij overname Autobedrijf

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik denk dat Kroymans nu doet niet belangrijk is....
Ze willen omzet en zitten niet op deze berichten te wachten.

Daarom mijn vraag, laat Topic starter een mail met link naar deze sturen en vraag hun reactie...
Vermoedelijk kiezen ze voor gewoon 12 maanden garantie geven, want geheel Nederland kan dit soort dingen over
de naam Kroymans nog jaren vinden en ze zullen echt niet het risico nemen.

Of er nu garantie is of niet is niet meer van belang, ze willen geen kat in de zak en zullen vermoedelijk binnenkort hier een zeer positief antwoord geven dat er niets aan de hand is!

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie bij overname Autobedrijf

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
27 nov 2018 14:16
Als het oude bedrijf gestopt is en op het oude adres zit een nieuw bedrijf met ook een nieuw KVk inschrijving, dan geldt de garantie niet.
Als ik bij een bedrijf een overeenkomst heb gesloten en morgen wordt dat bedrijf ontbonden, dan geldt mijn garantie nog steeds. Dat een ander bedrijf op dezelfde locatie niet aansprakelijk is doet daar niets aan af.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie bij overname Autobedrijf

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
30 nov 2018 15:36
Als ik bij een bedrijf een overeenkomst heb gesloten en morgen wordt dat bedrijf ontbonden, dan geldt mijn garantie nog steeds. Dat een ander bedrijf op dezelfde locatie niet aansprakelijk is doet daar niets aan af.
De vraag van Ts is of Kroymans wel de lusten maar niet de lasten hoeft over te nemen. In dit geval is het geen overname en hoeft Kroymans de garantie niet over te nemen. De vraag is helder en mijn antwoord ook.

Gesloten