LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
nootje1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2018 11:55

PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door nootje1971 »

Ik heb een beautysalon en al een week geleden producten besteld voor geplande klanten voor behandelingen maar postnl bezorgd al hele week niks ondanks elke dag zelfde belofte met vandaag komen wij vanaf ergens vanaf 10.00 uur en 12.15 maar geen pakket volgende dag zelfde melding maar dan met datum van die dag etc etc ik kan al 3 dagen niet werken klanten moeten afzeggen en ruim voor 400 euro inkomsten moeten missen wie gaat dit betalen ik vind post nl want bellen kan je ze ook niet ja 47 wachtende voorbije en 1 euro per minuut nog steeds kan ik niet werken en klanten afzeggen ik vind het afschuwelijk en verlies veel inkomsten zo . Dus krijg ik ooit nog mijn paketten en nogmaals wie draait er voor de gederfde kosten op?

Met vriendelijke groet
Nouelle Bos Yourbeautysolutions
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2018 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U moet klagen bij diegene die het pakket verstuurd heeft. U hebt niets met een transporteur te maken, maar enkel met de verkopende partij.

Overigens is het niet belangrijk waar u werkt en wat de naam is van de salon.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door juliomariner »

Postnl meld deze week dat ze vanwege de drukte pakketten helaas niet op tijd kunnen leveren. Heb maandag en dinsdag totaal 5 verstuurd en zijn allemaal pas gisteren geleved. Een pakket naar Oostenrijk is al een masnd onderweg. Klachen helpt weinig tot niets

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik neem aan dat u het nieuws volgt dan weet u dat alle bezorgdiensten het werk niet aan kunnen door al die acties zoals black Friday, 11-11 en sinterklaas en niet te vergeten deze maand ook nog kerst. Dit is elk jaar zo u had daar op kunnen inspelen door grotere voorraad aan te houden.Ik wacht ook al een week op zendingen en zo als ik vele anderen. Door de grote populariteit van online bestellen lekker makkelijk en bijna het gehele jaar voor 11 besteld morgen in huis. U had als u er echt om zit te springen de verzender kunnen verzoeken het pakket per expres te verzenden kost u wel tientallen euro's meer maar u kunt verder werken. Maar ja dat is achteraf gepraat maar wellicht iets voor volgend jaar


groeten Henk

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door witte angora »

Tip: leg, indien mogelijk, een grotere voorraad aan. Of haal je spullen voor één keer zelf even op, desnoods in een andere winkel. Ik zie, als ik eerlijk mag zijn, een hoop boosheid, maar weinig oplossingsgerichtheid.

miffy53
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 jun 2006 16:50

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door miffy53 »

Lekker professioneel ook dat je je inkopen niet eens goed kan regelen, ik zou de naam van de salon maar weghalen want dit is niet echt positieve reclame.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door mahadma »

U heeft dus kennelijk, althans zo ik het zie nu, te weinig of de verkeerde voorraad in huis.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door renewouters »

juliomariner schreef:
01 dec 2018 12:45
Postnl meld deze week dat ze vanwege de drukte pakketten helaas niet op tijd kunnen leveren. Heb maandag en dinsdag totaal 5 verstuurd en zijn allemaal pas gisteren geleved. Een pakket naar Oostenrijk is al een masnd onderweg. Klachen helpt weinig tot niets
PostNL (net als iedereen) kan dan maar ook in beperkte mate iets aan de pieken doen. Als ze het hele bedrijf zo dimensioneren dat de decemberpieken zonder problemen kunnen worden uitgevoerd is er de rest van het jaar een gigantische overcapaciteit. En dat moet toch ergens van betaald worden.

Op zich is het ook niet anders dan als je zelf spullen gaat kopen in een winkel: als je dit weekend gaat is het ook een stuk extremer dan als je de inkomen 2 maanden geleden had gedaan.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Ik vind dat PostNL best korting mag geven op slechte levertijden, maar verantwoordelijk stellen voor indirecte schade zal moeilijk zijn.

(korting = lagere prijs, obv vertraging levering)
Laatst gewijzigd door Joepie Joepie op 05 dec 2018 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hoe gaat dat, korting op levertijden?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door angel1978 »

Theotrucker schreef:
05 dec 2018 10:23
Hoe gaat dat, korting op levertijden?
Op die dag te laat krijg je dan 25% korting, dus dan is ie nog maar 3/4 dag te laat.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Joepie Joepie schreef:
05 dec 2018 09:49
Ik vind dat PostNL best korting mag geven op slechte levertijden, maar verantwoordelijk stellen voor indirecte schade zal moeilijk zijn.
Helaas gaat die korting naar de verkoper toe, die is immers klant. Overigens kan je alleen gaan klagen als er een belofte gedaan is. PostNL geeft geen beloftes, de verkoper soms. Dus pas als de verkoper zegt dat het zeker de volgende dag geleverd zal worden kan je deze er op aanspreken.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door yan »

Levertijden is iets wat je met je leverancier moet afspreken, niet met de bezorger.
De leverancier geeft immers opdracht tot levering en heeft de afspraken met de bezorgdienst.

Als je dus al wilt klagen, dan doe je dat bij je leverancier en niet bij post NL


Wegens 1 pakket 3 dagen gesloten en 400 euro mis gelopen omzet? :roll:
Ik zou als dit is op gelost ook eens om de tafel gaan zitten met een adviseur.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door BL2 »

Met de gratis reklame voor uw bedrijf zal de omzet wel weer goed komen.
Waarom laat de moderatie dit staan, voegt niets toe aan inhoud het bericht.
Hoe vervelend ook, de schade krijg je van niemand vergoed, is gewoon bedrijfsrisico.

mh73

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door mh73 »

En wat als de groothandel de gewenste producten niet op voorraad heeft? Wat in mijn branche nog wel een voorkomt. Is het dan hun schuld dat TS niet kan werken?

Tuurlijk niet. We weten toch allemaal dat het deze tijd van het jaar vaak rommelig is met de pakketbezorging. Zeker nu is het een kwestie van bijtijds bestellen. Dat moet je zeker als ondernemer toch weten.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Consument moet idd klagen bij verkoper en verkoper bij vervoerder.

Als vervoerder niet goed geld terug garantie heeft, dan kan verkoper dit aan consument teruggeven (anders gaat het ten kosten van winst).

(ik heb zelf net een gevalletje van LIDL & DHL - levering is al meer dan een week onderweg - dus geen voorraad probleem)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door crazyme »

nootje1971 schreef:
01 dec 2018 01:24
Ik heb een beautysalon en al een week geleden producten besteld voor geplande klanten voor behandelingen maar postnl bezorgd al hele week niks ondanks elke dag zelfde belofte met vandaag komen wij vanaf ergens vanaf 10.00 uur en 12.15 maar geen pakket volgende dag zelfde melding maar dan met datum van die dag etc etc ik kan al 3 dagen niet werken klanten moeten afzeggen en ruim voor 400 euro inkomsten moeten missen wie gaat dit betalen ik vind post nl want bellen kan je ze ook niet ja 47 wachtende voorbije en 1 euro per minuut nog steeds kan ik niet werken en klanten afzeggen ik vind het afschuwelijk en verlies veel inkomsten zo . Dus krijg ik ooit nog mijn paketten en nogmaals wie draait er voor de gederfde kosten op?

Met vriendelijke groet
Nouelle Bos Yourbeautysolutions
Wie gaat dat betalen ?

Jij natuurlijk. Een ondernemer anticipeert op ontwikkelingen als black friday en sinderklaas. Elk jaar wordt het pakkettendrama alleen maar groter. Dan moet je een grotere voorraad inslaan, eerder bestellen of gewoon zelf afhalen. Mogelijkheden zat.

En klanten afzeggen omdat een smeerseltje niet voorhanden is ? Dan ga je toch even naar de Etos ?

Smeer je gewoon een ander product aan.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door Erthanax »

De afgelopen dagen kreeg ik driemaal de volgende dag keurig op tijd een pakketje bezorgd door PostNL. Het gaat gelukkig meestal goed.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door moederslink »

nootje1971 schreef:
01 dec 2018 01:24
Ik heb een beautysalon en al een week geleden producten besteld voor geplande klanten voor behandelingen maar postnl bezorgd al hele week niks ondanks elke dag zelfde belofte met vandaag komen wij vanaf ergens vanaf 10.00 uur en 12.15 maar geen pakket volgende dag zelfde melding maar dan met datum van die dag etc etc ik kan al 3 dagen niet werken klanten moeten afzeggen en ruim voor 400 euro inkomsten moeten missen wie gaat dit betalen ik vind post nl want bellen kan je ze ook niet ja 47 wachtende voorbije en 1 euro per minuut nog steeds kan ik niet werken en klanten afzeggen ik vind het afschuwelijk en verlies veel inkomsten zo . Dus krijg ik ooit nog mijn paketten en nogmaals wie draait er voor de gederfde kosten op?
Met vriendelijke groet
XXXXXXXXXXXX
U schrijft al een week geleden ....
Dit lijkt mij geen verstandige beslissing zo vlak voor de meest hectische maand qua bestellingen cq leveringen.
Het loopt gigantisch uit de kl **** als ik het nieuws zo zie.
Uw omzetderving valt niet te verhalen , maar u kunt hier wel een goede les uit leren t.a.v december 2019.

U kunt beter de naam van uw beautysalon weghalen. :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: PostNL levert geen paketten waar producten inzitten waar ik mijn klanten mee behandel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

23 november besteld , vandaag 5 december in huis via DPD maar ....

Wel uit Berlijn en vrijdag 30 aangeboden dus DPD valt mee en zij beloofde binnen 2 weken.
Ik weet dat en ik mag volgende week dit verwerken.

iemand die dit zo hard nodig heeft en al enkele dagen zonder zit, dan maar naar een andere opzoek gaan die wel voldoende voorraad heeft om mijn Zwart te maken voor vanavond!

Gesloten