LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onkyo receiver van Wehkamp met fabricage fouten

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Rotterdamklant
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2018 17:01

Re: Onkyo receiver van Wehkamp met fabricage fouten

Ongelezen bericht door Rotterdamklant »

Weet niet of ik mag linken, maar ik heb me aardig boos gemaakt over Onkyo en op mijn eigen website er ook een artikel aan gewijd.

http://www.gertjan.org/economie/onkyo/

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onkyo receiver van Wehkamp met fabricage fouten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Rotterdamklant schreef:
04 dec 2018 17:31
Weet niet of ik mag linken, maar ik heb me aardig boos gemaakt over Onkyo en op mijn eigen website er ook een artikel aan gewijd.

http://www.gertjan.org/economie/onkyo/
U wilt uw oude receiver omruilen voor eenzelfde met dezelfde problemen? U wilt dat ze een oud afgeschreven apparaat gaat repareren met onderdelen die er waarschijnlijk niet eens meer zijn?
Dat achteraf blijkt dat uw type wel bij de partij hoorde met gebreken wil niet zeggen dat ze dat vooraf ook wisten. Het komt vaker voor dat er achteraf blijkt meer modellen/producten zijn die alsnog aandacht nodig hebben.

Reparatie en vervangen is niet meer mogelijk en de normale levensduur is al lang verstreken. Netjes dat ze een nieuwe willen leveren met korting.

witte angora
Berichten: 30741
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onkyo receiver van Wehkamp met fabricage fouten

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens tweakers is de laatst bekende prijs van de TX NR609 399 euro. Dan hebben we het over 2013, dus 5 jaar geleden. Hij was leverbaar vanaf 2011. Dan vind ik een tegemoetkoming van 175 euro helemaal niet zo gek, als ik eerlijk mag zijn. Is er nog een minimum bedrag genoemd dat je moet besteden?

https://tweakers.net/pricewatch/279622/ ... zwart.html

Rotterdamklant
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2018 17:01

Re: Onkyo receiver van Wehkamp met fabricage fouten

Ongelezen bericht door Rotterdamklant »

witte angora schreef:
04 dec 2018 19:08
... vind ik een tegemoetkoming van 175 euro helemaal niet zo gek...

Helemaal mee eens als het soms eens voorkomt en ik een van de pechvogels ben. Dit is een ander verhaal. Kijk maar eens op Marktplaats, bijna allemaal kapot of zoek eens op internet naar verhalen van gedupeerde klanten.

Onkyo heeft bewust vier jaar of langer receivers verkocht wereldwijd, waarvan ze wisten dat die binnen een paar jaar kapot zouden gaan.

Toen dat bekend werd, hebben ze een reparatieactie gedaan. Mijn receiver kwam daar niet voor in aanmerking obv serienummer.

Nu mijn receiver kapot toch kapot gaat - exact die klachten - staat hij ineens wel op de lijst van apparaten met produktiefouten. Dat vind ik niet netjes en daarom heb ik Onkyo gemaild. Hadden ze eerlijk geweest en mijn nummer er destijds bijgestaan, was ie gerepareerd en had ik nergens last van gehad.

Een korting van 175 klinkt leuk, maar ik wil geen geld aan een nieuwe receiver uitgeven. Daarnaast als ik iets nieuws koop, wordt het zeker geen Onkyo.

Lees het antwoord van Onkyo "de actie loopt al vele jaren." Maar omdat er een nieuwe Europese eigenaar is, wordt de actie stopgezet. Dat is een rare redenatie. In diverse landen, waaronder de Verenigde Staten loopt de actie nog steeds.

Een apparaat kan altijd kapot gaan, maar als een fabrikant zoals Onkyo bewust jarenlang apparaten verkoopt die snel kapot gaan, verwacht ik meer. Daarnaast wie vervangt nou iedere zeven jaar al zijn electrische apparaten? Het zijn niet alleen de kosten, maar ook het milieu.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onkyo receiver van Wehkamp met fabricage fouten

Ongelezen bericht door berndv »

Rotterdamklant schreef:
07 dec 2018 15:28
Daarnaast wie vervangt nou iedere zeven jaar al zijn electrische apparaten? Het zijn niet alleen de kosten, maar ook het milieu.
Ik vind 7 jaar een mooie tijd voor electrische apparaten, er zijn er die minder lang mee gaan, en afschrijvingstechnisch is die na 7 jaar ruimschoots afgeschreven.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onkyo receiver van Wehkamp met fabricage fouten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het leuke met afschrijven is dat je zelf bepaald in hoeveel jaar je dat doet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onkyo receiver van Wehkamp met fabricage fouten

Ongelezen bericht door kweenie »

berndv schreef:
07 dec 2018 15:36
Rotterdamklant schreef:
07 dec 2018 15:28
Daarnaast wie vervangt nou iedere zeven jaar al zijn electrische apparaten? Het zijn niet alleen de kosten, maar ook het milieu.
Ik vind 7 jaar een mooie tijd voor electrische apparaten, er zijn er die minder lang mee gaan, en afschrijvingstechnisch is die na 7 jaar ruimschoots afgeschreven.
Veel van die apparaten zijn ook eerder stuk gegaan dan na zeven jaar. Bovendien gaat het niet om een willekeurig electrisch apparaat. Ja, veel apparaten met mechanische onderdelen zijn na 7 jaar wel versleten. En een gsm is na een paar jaar al achterhaald. Maar juist van een receiver verwacht je dat die lang mee kan gaan. Zeker als je het idee hebt dat je niet voor een instapmodel van een budgetmerk kiest, maar bewust een iets duurder type koopt.

Dat je na een paar jaar met een waardeloos apparaat zit dat niets meer doet, en wordt afgescheept met 175 euro korting op 'geselecteerde' Onkyo modellen, daar word je niet blij van. Ik denk dat een hoop mensen na deze ervaring nooit meer Onkyo willen.

Rotterdamklant
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2018 17:01

Re: Onkyo receiver van Wehkamp met fabricage fouten

Ongelezen bericht door Rotterdamklant »

Bedankt ..Ik heb wel een verzoek of u zo vriendelijk wilt zijn mijn naam daar weg te halen ..dit is toch iets te persoonlijk?! en uiteraard heb ik u niks gedaan ofwel? Buiten dat ik u simpelweg informeerde over de stand van zaken ..

Voor de volledigheid, het gaat hier om een voornaam.

Dat Onkyo jarenlang, structureel de consument heeft misleid en zich daarover zorgen maakt, blijkt wel uit de reactie van hun helpdeskmedewerker een week later. Ik heb de persoon een kopie van mijn melding op de Radar website en mijn eigen pagina gestuurd. Het blijft even stil, maar dan vraagt hij/zij om hun voornaam te verwijderen. Ik was echt verbaasd.

Op mijn website, gertjan.org/economie/onkyo/ stond bij het verhaal dat ik schreef - zonder enige bijbedoeling het volledige antwoord van Onkyo/Aqipa, inclusief de voornaam van de helpdeskmedewerker. Achternaam werd niet gegeven. Toch schrikt de helpdeskmedewerker daar - een week later - van en vraagt zijn/haar voornaam van mijn website te verwijderen.

Geen probleem, we moeten allemaal onze boterham verdienen en banen liggen niet altijd voor het oprapen. Ook als we het niet eens zijn met onze werkgever zijn we meestal de brenger van slecht nieuws. En het is binnenkort kerstmis [geen zorgen, het eerste argument dat iemand er zich onprettig bij voelt, is voldoende.]

Een helpdeskmedewerker kan - en mag - je niet verantwoordelijk houden voor het beleid van de werkgever. Zeker niet als Onkyo vier jaar lang opzettelijk receivers verstuurt die ieder moment kapot kunnen gaan. Dat ontslaat een helpdeskmedewerker niet van zijn/haar verantwoordelijk. Dit schreef hij/zij eerst:

Ik moet wel zeggen als ik zo'n mail krijg met zoveel onwaarheden en onzin, sja wordt ik niet echt vrolijk van, jammer. Ik ga er verder ook niet op in.

Een helpdeskmedewerker moet wel een professionele, nette reactie terugsturen, ook als je een slechte dag hebt. Zou een mooie wereld worden als mensen elkaar standaard gaan afblaffen als ze slecht in hun vel zitten. Da's een negatieve spiraal waar de mensheid nooit meer uitkomt.

Het blijft vervelend dat je een product aanschaft waarvan de fabrikant - Onkyo - bewust jarenlang receivers verkoopt die het binnen een redelijke termijn begeven. Toch kun je er niets aan veranderen. Een net antwoord van de servicedesk is dan wel het minste.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onkyo receiver van Wehkamp met fabricage fouten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rotterdamklant schreef:
17 dec 2018 19:10
Een helpdeskmedewerker moet wel een professionele, nette reactie terugsturen, ook als je een slechte dag hebt. Zou een mooie wereld worden als mensen elkaar standaard gaan afblaffen als ze slecht in hun vel zitten. Da's een negatieve spiraal waar de mensheid nooit meer uitkomt.
Datzelfde geldt voor de klant.

Gesloten