LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trekschakelaar laten monteren door Coolblue? Doe maar niet

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
AlberM
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2018 13:20

Trekschakelaar laten monteren door Coolblue? Doe maar niet

Ongelezen bericht door AlberM »

Trekschakelaar alert bij Coolblue.
Bespaart u zich de ergernis door “aansluiting op trekschakelaar” niet aan te vinken. U betaalt daar € 44,99 voor, terwijl dit niets meer inhoudt dan het aanzetten van een (spat) waterdichte contrastekker op het afgeknipte snoer. Een klusje dat voor iedereen met twee linkerhanden in 5 minuten is te doen.
Bij de concurrent BCC wordt de traditionele wijze van monteren van de machine op een trekschakelaar toegepast met een ononderbroken snoer vanuit de wasmachine naar de trekschakelaar. De wasmachine of droger wordt daarbij in het magazijn voorzien van een nieuw snoer, dat veilig op de trekschakelaar wordt gemonteerd. Voor het aansluiten op trekschakelaar (+ snoerverlenging) vraagt deze leverancier€ 29,95.
Deze manier van installeren was voorheen de enige toegestane manier voor het aansluiten van dit soort apparaten in de badkamer volgens de NEN 1010 voorschriften en in mijn situatie waarbij de stekkers onder de buis van de waterafvoer liggen de enig juiste.
In de contacten met Coolblue medewerkers met backofficeconsult werd mij duidelijk gemaakt dat dit de werkwijze van Coolbue was en dat ik zelf had besloten de dienst aan te vinken. Op mijn klacht over de bijzonder hoge prijs voor het aanzetten van een stekker werd niet ingegaan. Alles voor een grimlach bedacht ik me.

Als ik dit bericht op reviewsites probeer in te voeren, komt dat slecht door of met een reactie als:
Beste Albert,

Bedankt dat je een review geschreven hebt op Kieskeurig.nl over Coolblue.nl.

Dit bericht is door ons niet geplaatst, omdat uit de tekst blijkt dat je in 1 beoordeling hebt geschreven over zowel de winkel als een aangeschaft product. De winkelreviews moeten echter een beoordeling over uitsluitend de betreffende (web)winkel weergeven. Winkelreviews en Productreviews zijn aparte vormen van reviews.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Trekschakelaar laten monteren door Coolblue? Doe maar niet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

AlberM schreef:
05 dec 2018 13:44
Trekschakelaar alert bij Coolblue.
Bespaart u zich de ergernis door “aansluiting op trekschakelaar” niet aan te vinken. U betaalt daar € 44,99 voor, terwijl dit niets meer inhoudt dan het aanzetten van een (spat) waterdichte contrastekker op het afgeknipte snoer. Een klusje dat voor iedereen met twee linkerhanden in 5 minuten is te doen.
Bij de concurrent BCC wordt de traditionele wijze van monteren van de machine op een trekschakelaar toegepast met een ononderbroken snoer vanuit de wasmachine naar de trekschakelaar. De wasmachine of droger wordt daarbij in het magazijn voorzien van een nieuw snoer, dat veilig op de trekschakelaar wordt gemonteerd. Voor het aansluiten op trekschakelaar (+ snoerverlenging) vraagt deze leverancier€ 29,95.
Deze manier van installeren was voorheen de enige toegestane manier voor het aansluiten van dit soort apparaten in de badkamer volgens de NEN 1010 voorschriften en in mijn situatie waarbij de stekkers onder de buis van de waterafvoer liggen de enig juiste.
In de contacten met Coolblue medewerkers met backofficeconsult werd mij duidelijk gemaakt dat dit de werkwijze van Coolbue was en dat ik zelf had besloten de dienst aan te vinken. Op mijn klacht over de bijzonder hoge prijs voor het aanzetten van een stekker werd niet ingegaan. Alles voor een grimlach bedacht ik me.

Als ik dit bericht op reviewsites probeer in te voeren, komt dat slecht door of met een reactie als:
Beste Albert,

Bedankt dat je een review geschreven hebt op Kieskeurig.nl over Coolblue.nl.

Dit bericht is door ons niet geplaatst, omdat uit de tekst blijkt dat je in 1 beoordeling hebt geschreven over zowel de winkel als een aangeschaft product. De winkelreviews moeten echter een beoordeling over uitsluitend de betreffende (web)winkel weergeven. Winkelreviews en Productreviews zijn aparte vormen van reviews.
Dus concreet heb je achteraf spijt van je aankoop en ga je nu een bedrijf zwart lopen maken online? Want kijkend naar wat je schrijft heeft Coolblue netjes gedaan wat waarvoor je hebt betaald.

Want volgens mij doet Coolblue hetzelfde als concurrent BCC, het snoer is onafgebroken vanuit de machine verbonden met jouw strekschakelaar.

Niet elke chauffeur bij Coolblue mag deze handelingen doen, vermoedelijk krijgt hij hier ook voor betaald. Coolblue brengt deze kosten bij jouw in rekening, conform wat je hebt aangevinkt. Ik zie echt het probleem niet.

Ook bij Kieskeurig zijn ze duidelijk. Je kunt niet 1 review schrijven over 1 product (de wasmachine) en daarna nog 1 over de winkel zelf. Je review over het product is dus gewoon geplaatst. Om een review te schrijven over de winkel moet je meerdere bestellingen doen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Trekschakelaar laten monteren door Coolblue? Doe maar niet

Ongelezen bericht door crazyme »

Uiteraard is er een vaste standaard prijs waarmee rekening wordt gehouden met alle mogelijke tegenvallers. Bij u zat er al een kabel aan de trekschakelaar, dus dat was een meevaller.

De tijd van het jaar zal ook wel meespelen, bezorgers zijn ontzettend druk en elke tijdsbesparing is dan meegenomen.

De methode van het verlengen van het apparaatsnoer zou overigens ook mijn voorkeur hebben...

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Trekschakelaar laten monteren door Coolblue? Doe maar niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dus als ik het goed begrijp heeft de bezorger het bestaande snoer tussen schakelaar en oude wasmachine doorgeknipt, daar een contrastekker op gezet, waar vervolgens de stekker van de nieuwe wasmachine in is geprikt. Dat u dat zo niet verwacht had kan ik me voorstellen en vijftig euro is erg dik betaald.
Anderzijds is uw wasmachine goed aangesloten en ook nog gemakkelijker te verplaatsen. Bovendien is de stekker niet van het wasmachinesnoer afgeknipt. Dat is later misschien nog handig (bij verhuizingIs het snoer nog zo lang dat de stekker achter de machine kan hangen? Dan valt het in ieder geval minder op.

Overigens, iedereen die een spatwaterdichte contrastekker aan een snoer kan zetten, kan ook een snoer op een wandschakelaar aansluiten. U kunt dat alsnog zelf doen, als het snoer van de wasmachine lang genoeg is. Die vijftig euro blijft weg, natuurlijk.

Zoals eerder aangeven, snijden uw opmerkingen over de reviews geen hout.

Knars nog eenmaal met uw tanden, laat het verder achter u en concentreer u op de positieve aspecten van uw nieuwe, zuinige, stille, goede en mooie wasmachine.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Trekschakelaar laten monteren door Coolblue? Doe maar niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een lang snoer is voordeliger dan contra stekker, en ik vind dat ook veiliger...

Maar de oude machine los schroeven en oude snoer hergebruiken zou ik zelf doen.

Ik weet niet of dit mag, met contra stekker maar dat is vol volgende machine of verhuizing wel makkelijker.

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Trekschakelaar laten monteren door Coolblue? Doe maar niet

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Een contra-stekker die vast aangesloten wordt op de elektra-installatie van een woning is simpelweg niet toegestaan. In geen enkel geval. Uw klacht dat dit geen fatsoenlijke oplossing is, is geheel terecht.

Misschien moeten ze eens een paar cursussen NEN1010 en NEN3140 doen daar, als dit echt de 'standaard werkwijze' is bij Coolblue.

Gesloten