LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket nog niet bezorgd in buitenland, PostNL doet voorlopig niets

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Dictumar
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2018 18:40

Pakket nog niet bezorgd in buitenland, PostNL doet voorlopig niets

Ongelezen bericht door Dictumar »

Op 19 november heb ik via Post.nl een pakketje gestuurd naar Griekenland. Volgens track en race is het op 20 november in Griekenland aangekomen, maar tot nu toe niet op het geadresseerde adres. Bij contact met Post.nl wordt gezegd dat er pas op 28 december actie kan worden ondernomen. Dat betekent volgens mij dat ze dat eerder niet willen. In de zomer heb ik ook geprobeerd een pakketje naar hetzelfde adres te versturen, maar toen werd het na enkele weken op mijn eigen adres in Nederland terug bezorgd. Na veel telefoontjes heb ik toen wel de verzendkosten teruggekregen, uit " coulance", en niet omdat Post.nl haar werk niet heeft gedaan!
Ik vind dit erg frustrerend. Op hun site staat dat een pakketje naar Griekenland binnen 7 dagen bezorgd wordt. Het is nu 16 dagen na verzending, en ze weigeren gewoon actie te ondernemen!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket nog niet bezorgd in buitenland, PostNL doet voorlopig niets

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hopelijk heeft u het aangetekend verzonden.

Speedy123
Berichten: 1142
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Pakket nog niet bezorgd in buitenland, PostNL doet voorlopig niets

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Bij het versturen van een pakketje naar het buitenland is PostNL afhankelijk van hun partner en de voorwaarden die hun partner hanteert. In landen als Griekenland is het vaak allemaal wat minder goed georganiseerd dan in Nederland.

Overigens zegt PostNL nimmer dat een pakketje binnen zeven dagen bezorgd wordt. Ze geven alleen een indicatie af, echter als je hun voorwaarden leest, dan wordt het al snel duidelijk dat het afleveren ook stukken langer kan duren. Voor Griekenland geldt een indicatieve bezorgdtijd van 7 tot 9 werkdagen. Met weekenden erbij, loopt dat dus zo over de twee weken heen.

PostNL kan verder weinig doen, ze zijn afhankelijk van de Griekse partner of het pakketje daadwerkelijk bezorgd wordt of dat het terug komt. In dat laatste geval kan het inderdaad zo eind december zijn. Schade zullen ze pas uitkeren als ze zekerheid hebben wat er met het pakketje gebeurt is.

U zal de hele termijn dus uit moeten zitten voordat u uw schade kunt claimen bij PostNL. En dan hoop dat u dan het pakketje goed verzekerd hebt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pakket nog niet bezorgd in buitenland, PostNL doet voorlopig niets

Ongelezen bericht door berndv »

En het adres dat u er op heeft vermeld is wel volledig en ook duidelijk voor de Griekse post? Aangezien het voor u niet de eerste keer is dat u een pakket naar Griekenland stuurt waar iets niet helemaal goed mee gaat.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Pakket nog niet bezorgd in buitenland, PostNL doet voorlopig niets

Ongelezen bericht door anita1971 »

PostNL doet ook niets meer als het in Griekenland is aangekomen.............
Ga eens kijken of u bij de Griekse post kunt klagen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pakket nog niet bezorgd in buitenland, PostNL doet voorlopig niets

Ongelezen bericht door berndv »

anita1971 schreef:
06 dec 2018 08:39
PostNL doet ook niets meer als het in Griekenland is aangekomen.............
Ga eens kijken of u bij de Griekse post kunt klagen.
Juridisch gezien is er geen overeenkomst tussen TS en de Griekse posterijen, dus ik vraag me af wat die voor hem moeten doen, ts heeft een overeenkomst met PostNL.

juliomariner
Berichten: 4805
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pakket nog niet bezorgd in buitenland, PostNL doet voorlopig niets

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heb hetzelfde probleem maar dan naar Oostenrijk. Al een maand onderweg. Ze doen nu onderzoek wat dat ook mag inhouden. Ben zakelijke klant misschien helpt dat. Ik zou ze toch dringend verzoeken om een onderzoek in te stellen

Gesloten