LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door juwita »

In de jaren tussen 1990 en circa 2010 jatten banken en verzekeraars circa 100 miljard euro uit de zakken van tenminste 6 miljoen veelal doodgewone Nederlanders door middel van woekerpolissen en aandelenlease.

Wordt het niet eens tijds dat die protesterende gele hesjes daar eens aandacht aan schenken ?

Of tegen de rechtspraak in Nederland die de meeste (gerechtvaardigde) aandelenlease en woekerpolisclaims het juridisch moeras in heeft gewerkt. Niet in de laatste plaats door het Gerechtshof Amsterdam met zijn criminele Hofmodel en goedkeuring Duisenberg lege huls dat een kwijtschelding van niet-bestaande / nooit aangetoonde restschulden opleverde.

Nederland word wakker en ga de strijd tegen de banken , de verzekeraars en malafide rechters aan.

Laat je niet langer belazeren !
Laatst gewijzigd door juwita op 06 dec 2018 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28
Beste antwoord
Gekozen door juwita

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

door Klaas Jan » 06 dec 2018 11:36

Hallo @juwita, ik snap wel wat u wilt zeggen. Uw verontwaardiging en die van velen vindt niet altijd weerklank zoals u ziet. Er nogal eens laconiek gedaan over woekerpolissen en aandelenlease terwijl dat echte financieel-criminele uitwassen zijn in de bank- en verzekeringswereld. Een had-je-maar richting klant in plaats van een had je maar fatsoenlijke, eerlijke en transparante producten moeten aanbieden naar de verstrekkers.
Maar hesjes aantrekken zal daaraan niks veranderen. Ik denk dat de ingezette weg, via claims procedures en processen, de enige manier is om dit verhaal tot een einde te brengen als het ooit nog eens zover komt.
Een lange en moeizame weg, dat wel.
piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door piet987654 »

Gele Hesjes? Achter in mijn auto ligt er ook eentje, voor het geval ik pech krijg onderweg zou ik dat ding aan moeten doe.
Kan dat nog met al dat gedoe??? Hoe ziet iemand het verschil tussen een geel hesje van een "pechvogel" of van een "protesteerder" ?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je met gele hesjes veranderingen wilt bewerkstelligen door geparkeerde auto's van burgers in brand te steken en winkelpanden te slopen, dan geloof ik daar niet in.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door kuklos »

Theotrucker schreef:
06 dec 2018 10:04
Als je met gele hesjes veranderingen wilt bewerkstelligen door geparkeerde auto's van burgers in brand te steken en winkelpanden te slopen, dan geloof ik daar niet in.
Dat is het rellende antifa tuig wat er tussenloopt en niks meer wil dan alles kapotmaken. De echte gele hesjes protesteren vreedzaam en tonen hun gezicht.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door witte angora »

juwita schreef:
06 dec 2018 09:58
In de jaren tussen 1990 en circa 2010 jatten banken en verzekeraars circa 100 miljard euro uit de zakken van tenminste 6 miljoen veelal doodgewone Nederlanders door middel van woekerpolissen en aandelenlease.

Wordt het niet eens tijds dat die protesterende gele hesjes daar eens aandacht aan schenken ?

Of tegen de rechtspraak in Nederland die de meeste (gerechtvaardigde) aandelenlease en woekerpolisclaims het juridisch moeras in heeft gewerkt. Niet in de laatste plaats door het Gerechtshof Amsterdam met zijn criminele Hofmodel en goedkeuring Duisenberg lege huls dat een kwijtschelding van niet-bestaande / nooit aangetoonde restschulden opleverde.

Nederland word wakker en ga de strijd tegen de banken , de verzekeraars en malafide rechters aan.

Laat je niet langer belazeren !
Ach ja, je bent de eerste die dit ter sprake brengt, nietwaar?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door kuklos »

juwita schreef:
06 dec 2018 09:58
Wordt het niet eens tijds dat die protesterende gele hesjes daar eens aandacht aan schenken ?
Waarom die oproep dat een ander weer eens iets moet gaan doen? Als je iets wil veranderen, doe zelf iets.
juwita schreef:
06 dec 2018 09:58
Laat je niet langer belazeren !
Jammer dat jouw eerste advies niet luidt: lees eerst alles door voordat je een contract tekent en als je iets niet snapt, teken niet.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door witte angora »

piet987654 schreef:
06 dec 2018 10:03
Gele Hesjes? Achter in mijn auto ligt er ook eentje, voor het geval ik pech krijg onderweg zou ik dat ding aan moeten doe.
Kan dat nog met al dat gedoe??? Hoe ziet iemand het verschil tussen een geel hesje van een "pechvogel" of van een "protesteerder" ?
Ik zou bijna blij zijn dat ik oranje hesjes in de auto heb liggen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door Moneyman »

juwita schreef:
06 dec 2018 09:58
In de jaren tussen 1990 en circa 2010 jatten banken en verzekeraars circa 100 miljard euro uit de zakken van tenminste 6 miljoen veelal doodgewone Nederlanders door middel van woekerpolissen en aandelenlease.

Wordt het niet eens tijds dat die protesterende gele hesjes daar eens aandacht aan schenken ?

Of tegen de rechtspraak in Nederland die de meeste (gerechtvaardigde) aandelenlease en woekerpolisclaims het juridisch moeras in heeft gewerkt. Niet in de laatste plaats door het Gerechtshof Amsterdam met zijn criminele Hofmodel en goedkeuring Duisenberg lege huls dat een kwijtschelding van niet-bestaande / nooit aangetoonde restschulden opleverde.

Nederland word wakker en ga de strijd tegen de banken , de verzekeraars en malafide rechters aan.

Laat je niet langer belazeren !
Loop naar het Malieveld, zou ik zeggen... waarom zouden "die gele hesjes" of "Nederland" jouw strijd moeten voeren?

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Zou je ook protesteren als de aandelen markt niet gecrasht was?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja, aandelenlease. Het is, over het algemeen, al helemaal niet verstandig geld te lenen om iets te kopen. En al helemaal niet om iets te kopen waar je geen verstand van hebt.

Ik heb, gelukkig, mijn oranje hesje nog nooit nodig gehad.

Maar Juwita, u mag er, van mij, rustig mee op het Malieveld of zo mee gaan staan. Ik zou, als ik u was, niet een winkel leegplunderen, of de auto van de buurman in de fik steken. Kweekt u geen goodwill mee.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door Costnix »

De wereld wil bedrogen worden, dus wordt ze bedrogen
Latijnse spreuk van Petronius.
M.a.w: dit bedrog is van alle eeuwen 😡😡😡

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zie die "gele hesjes" vooral als trieste figuren die de zaak waar ze voor strijden eerder kwaad dan goed doen. Maar ga gerust je gang als je wil.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ManchesterU15 schreef:
06 dec 2018 10:37
Zou je ook protesteren als de aandelen markt niet gecrasht was?
Natuurlijk, principes zijn principes. Als er grof aan verdiend werd had TS er nu alles aan gedaan om het verdiende geld terug te geven.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door kiz »

kuklos schreef:
06 dec 2018 10:31
juwita schreef:
06 dec 2018 09:58
Wordt het niet eens tijds dat die protesterende gele hesjes daar eens aandacht aan schenken ?
Waarom die oproep dat een ander weer eens iets moet gaan doen? Als je iets wil veranderen, doe zelf iets.
juwita schreef:
06 dec 2018 09:58
Laat je niet langer belazeren !
Jammer dat jouw eerste advies niet luidt: lees eerst alles door voordat je een contract tekent en als je iets niet snapt, teken niet.
Te kort door de bocht. De papieren met de beruchte "kleine lettertjes" krijg je sowieso pas na ondertekening.
En als je terugkijkt op de moeite die het (ook professionals) heeft gekost om de woekerconstructies en verborgen kosten inzichtelijk te krijgen dan is dat niet af te doen met "beter lezen of niet tekenen".
Mensen zijn moedwillig misleid door verzekeraars die een pervers verdienmodel hadden uitgedacht.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door kiz »

ManchesterU15 schreef:
06 dec 2018 10:37
Zou je ook protesteren als de aandelen markt niet gecrasht was?
Dan was het hele woeker-verdienmodel niet aan het licht gekomen.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door kiz »

Lady1234 schreef:
06 dec 2018 10:40
Ach ja, aandelenlease. Het is, over het algemeen, al helemaal niet verstandig geld te lenen om iets te kopen. En al helemaal niet om iets te kopen waar je geen verstand van hebt.
De complete economie draait op geleend geld.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @juwita, ik snap wel wat u wilt zeggen. Uw verontwaardiging en die van velen vindt niet altijd weerklank zoals u ziet. Er nogal eens laconiek gedaan over woekerpolissen en aandelenlease terwijl dat echte financieel-criminele uitwassen zijn in de bank- en verzekeringswereld. Een had-je-maar richting klant in plaats van een had je maar fatsoenlijke, eerlijke en transparante producten moeten aanbieden naar de verstrekkers.
Maar hesjes aantrekken zal daaraan niks veranderen. Ik denk dat de ingezette weg, via claims procedures en processen, de enige manier is om dit verhaal tot een einde te brengen als het ooit nog eens zover komt.
Een lange en moeizame weg, dat wel.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door juwita »

@Klaas-Jan,

Ik wens je veel succes en nog veel meer geduld. De aandelenlease-affaire barstte los in 2002. De woekerpolis-affaire in 2007. 98% van het geroofde geld zit nog steeds in de diepe zakken van de Aegon's, de Dexia's en Nationale-Nederlanden, ASR etc. De nette, juridische weg blijkt dus geen begaanbare weg. Niet omdat het geldende (objectieve) recht te kort schiet. Nee, omdat rechters het recht veelal ten voordele van banken en verzekeraars manipuleren.
Laatst gewijzigd door juwita op 06 dec 2018 12:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door Jefdus »

juwita schreef:
06 dec 2018 11:58
@Klaas-Jan,

Ik wens je veel succes en nog veel meer geduld. De aandelenlease-affaire barstte los in 2002. De woekerpolis-affaire in 2007. 98% van het geroofde geld zit nog steeds in de diepe zakken van de Aegon's, de Dexia's en Nationale-Nederlanden, ASR etc.
Ik vraag me dan wel af wat het ontregelen van de samenleving, wat nu in Frankrijk gebeurt, hier aan gaat veranderen...

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door juwita »

@Jefdus,

Je vraagt je het maar af. (af)vragen staat vrij !

Gesloten