LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En na het vragen nu de oplossing?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door renewouters »

Als de Gele Hesjes echt iets willen bereiken zouden ze eerst eens onderling moeten afspreken wat ze nu eigenlijk willen. Wat je nu ziet is dat het vooral veel klagen is, en dat ook nog eens over veel tegengestelde zaken. Je kunt niet EN lagere belastingen EN meer voorzieningen EN lagere AOW leeftijd willen.

En weer on-topic: de gele hesjes protesteren tegen de overheid. De klacht van TS is tegen verzekeraars en andere financials.

We kunnen natuurlijk ook met z'n allen gaan demonstreren: tegen hogere uitkeringen, voor hogere uitkeringen, voor het milieu, lagere brandstofprijzen, hogere belastingen, lagere belastingen, etc etc.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

kiz schreef:
06 dec 2018 11:34
ManchesterU15 schreef:
06 dec 2018 10:37
Zou je ook protesteren als de aandelen markt niet gecrasht was?
Dan was het hele woeker-verdienmodel niet aan het licht gekomen.
Oftewel, mensen kijken alleen kritisch naar iets wat ze afsluiten als het ze geld gaat kosten, maar zolang het ze geld oplevert niet?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, als je je geld niet krijgt via gerechtelijke weg, dan krijg je het maar door uitbetalingen van schade die je aan anderen hebt toegebracht, nietwaar?

Het slaat allemaal nergens op. Het is niks anders als wraak omdat mensen met open ogen in gouden bergen getrapt zijn die niks anders als fata morgana's bleken te zijn. Terwijl, als je indertijd even doorvroeg, en een beetje nuchter bleef, het volkomen duidelijk was dat de cijfers veel te mooi waren. En dat werd dan ook door de tussenpersoon toegegeven, dat ook nog.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

kiz schreef:
06 dec 2018 11:32
kuklos schreef:
06 dec 2018 10:31
juwita schreef:
06 dec 2018 09:58
Wordt het niet eens tijds dat die protesterende gele hesjes daar eens aandacht aan schenken ?
Waarom die oproep dat een ander weer eens iets moet gaan doen? Als je iets wil veranderen, doe zelf iets.
juwita schreef:
06 dec 2018 09:58
Laat je niet langer belazeren !
Jammer dat jouw eerste advies niet luidt: lees eerst alles door voordat je een contract tekent en als je iets niet snapt, teken niet.
Te kort door de bocht. De papieren met de beruchte "kleine lettertjes" krijg je sowieso pas na ondertekening.
En als je terugkijkt op de moeite die het (ook professionals) heeft gekost om de woekerconstructies en verborgen kosten inzichtelijk te krijgen dan is dat niet af te doen met "beter lezen of niet tekenen".
Mensen zijn moedwillig misleid door verzekeraars die een pervers verdienmodel hadden uitgedacht.
Dus u tekent iets waarvan u de kleine lettertjes niet heeft ontvangen / gelezen ? Ik vind het vooral wat naïef.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door witte angora »

ManchesterU15 schreef:
06 dec 2018 12:22
kiz schreef:
06 dec 2018 11:34
ManchesterU15 schreef:
06 dec 2018 10:37
Zou je ook protesteren als de aandelen markt niet gecrasht was?
Dan was het hele woeker-verdienmodel niet aan het licht gekomen.
Oftewel, mensen kijken alleen kritisch naar iets wat ze afsluiten als het ze geld gaat kosten, maar zolang het ze geld oplevert niet?
Klopt. Veel mensen worden pas kritisch als het te laat is. Pas als ze er achter komen dat het ze geld gaat kosten worden ze wakker. En dan krijg je dus al dit geklaag.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door juliomariner »

juwita schreef:
06 dec 2018 11:58
. Nee, omdat rechters het recht veelal ten voordele van banken en verzekeraars manipuleren.
Dus nu zitten de rechters ook al in het complot?
Met zo'n instelling denk ik dat u beter naar een ander, beter land kunt verhuizen. O nee dat gaat niet want zo'n land bestaat niet

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, iedereen die daar aan begon, droomde van een pot met goud aan het einde van de regenboog. Jammer, maar dromen zijn bedrog.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door juwita »

Quote Je kunt niet EN lagere belastingen EN meer voorzieningen EN lagere AOW leeftijd willen. Únquote


Onzin. Lagere belastingen voor de lagere en modaal inkomens lijken mij een goed streven. Beter functionerende voorzieningen is altijd een goed streven (hoeft niks te kosten) en AOW premie betaal je zelf en/of je werkgever en dus niet de overheid.

Voor een eerlijk en rechtvaardig Nederland zou er op de hesjes moeten staan.

Bij de Action zijn voor 1,30 te koop (zonder tekst)

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

ManchesterU15 schreef:
06 dec 2018 12:22
kiz schreef:
06 dec 2018 11:34
ManchesterU15 schreef:
06 dec 2018 10:37
Zou je ook protesteren als de aandelen markt niet gecrasht was?
Dan was het hele woeker-verdienmodel niet aan het licht gekomen.
Oftewel, mensen kijken alleen kritisch naar iets wat ze afsluiten als het ze geld gaat kosten, maar zolang het ze geld oplevert niet?

Er zitten natuurlijk meerdere kanten aan de zaak. Banken, verzekeraars en tussenpersonen, waren maar wat gretig met het verkopen van lease-producten en woekerpolissen, het verdiende per product en iedere inleg betekende provisie. De stijgende beurskoersen verhulden jarenlang dat een aanzienlijk deel van de inleg werd afgeroomd, het opgebouwde kapitaal steeg toch wel in waarde.

Dat mensen een rad voor ogen werd gedraaid, klopt. Dat mensen een eigen verantwoordelijkheid horen te hebben en dus horen te bestuderen wat ze nou eigenlijk aanschaffen, klopt ook. Dat men "aldoende leert" kan ik uit eigen ervaring beamen. Dat mensen niet veranderen qua drive, weet ik uit mijn eigen contacten met tussenpersonen.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De AOW pot wordt bijgespijkerd door de overheid,uit de belastingen, door ons dus.

Dus u wenst lagere belastingen die anderen moeten opbrengen?

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

witte angora schreef:
06 dec 2018 12:25
ManchesterU15 schreef:
06 dec 2018 12:22
kiz schreef:
06 dec 2018 11:34

Dan was het hele woeker-verdienmodel niet aan het licht gekomen.
Oftewel, mensen kijken alleen kritisch naar iets wat ze afsluiten als het ze geld gaat kosten, maar zolang het ze geld oplevert niet?
Klopt. Veel mensen worden pas kritisch als het te laat is. Pas als ze er achter komen dat het ze geld gaat kosten worden ze wakker. En dan krijg je dus al dit geklaag.
Ik wil hierbij trouwens wel nog bij vermelden dat het in sommige gevallen ook gewoon echt sneu is gegaan. De manier van verkopen (wat destijds gebruikelijk was) is nu niet meer van deze tijd. Er zijn verkooppraatjes geweest bij mensen die niet het vermogen hebben gehad om de kleine lettertjes goed te lezen en te begrijpen. Veelal op goed vertrouwen.

Aan mensen met een beetje verstand wil ik meegeven, hoop dat je je lesje geleerd hebt, vertrouw niet alle verkooppraatjes en doe je huiswerk goed.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Fiesiekus schreef:
06 dec 2018 12:39
ManchesterU15 schreef:
06 dec 2018 12:22
kiz schreef:
06 dec 2018 11:34

Dan was het hele woeker-verdienmodel niet aan het licht gekomen.
Oftewel, mensen kijken alleen kritisch naar iets wat ze afsluiten als het ze geld gaat kosten, maar zolang het ze geld oplevert niet?

Er zitten natuurlijk meerdere kanten aan de zaak. Banken, verzekeraars en tussenpersonen, waren maar wat gretig met het verkopen van lease-producten en woekerpolissen, het verdiende per product en iedere inleg betekende provisie. De stijgende beurskoersen verhulden jarenlang dat een aanzienlijk deel van de inleg werd afgeroomd, het opgebouwde kapitaal steeg toch wel in waarde.

Dat mensen een rad voor ogen werd gedraaid, klopt. Dat mensen een eigen verantwoordelijkheid horen te hebben en dus horen te bestuderen wat ze nou eigenlijk aanschaffen, klopt ook. Dat men "aldoende leert" kan ik uit eigen ervaring beamen. Dat mensen niet veranderen qua drive, weet ik uit mijn eigen contacten met tussenpersonen.
Hierin ben ik het voor een deel wel mee eens. Zoals ik hierboven heb uitgelegd.
Wel voeg ik er aan toe dat banken en verzekeraars het inderdaad graag aanboden. Vergeet niet dat beleggen in die tijd iets was, wat je moest doen anders hoorde je er niet bij. En daarbij, beleggen met geleend geld is toch wel het domste wat je kan doen.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door jonis »

ManchesterU15 schreef:
06 dec 2018 12:22
kiz schreef:
06 dec 2018 11:34
ManchesterU15 schreef:
06 dec 2018 10:37
Zou je ook protesteren als de aandelen markt niet gecrasht was?
Dan was het hele woeker-verdienmodel niet aan het licht gekomen.
Oftewel, mensen kijken alleen kritisch naar iets wat ze afsluiten als het ze geld gaat kosten, maar zolang het ze geld oplevert niet?
Crashen?
Fondsje wereldwijd vandaag:
5 Jaar Geannualiseerd 10,08
10 Jaar Geannualiseerd 12,39

Maar het blijft toch een beetje jammer van de kosten.
Maar je zult maar in 2007-8-9 de polis aan de kant gegooid hebben en overgestapt zijn op sparen.......weinig rendement in begin jaren vanaf zo'n 2000 met beleggen en weinig rendement op je sparen nu.
Laatst gewijzigd door jonis op 06 dec 2018 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door Jefdus »

juwita schreef:
06 dec 2018 12:33
Onzin. Lagere belastingen voor de lagere en modaal inkomens lijken mij een goed streven. Beter functionerende voorzieningen is altijd een goed streven (hoeft niks te kosten) en AOW premie betaal je zelf en/of je werkgever en dus niet de overheid.

Voor een eerlijk en rechtvaardig Nederland zou er op de hesjes moeten staan.

Bij de Action zijn voor 1,30 te koop (zonder tekst)
Dus de mensen die hard werken en daarmee boven modaal verdienen moeten dan maar meer geld gaan betalen zodat de rest nog meer geld krijgt toegeschoven? En dat in een land dat al aan de top staat qua sociaal stelsel en waar armoede toch echt wel een relatief begrip is in vergelijking met het gros van de wereld? Dat is niet eerlijk en rechtvaardig, dat is communisme.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door juwita »

@ManchesterU15

1 Bij aandelenlease was 80% van de lening overbodig, omdat er geen aandelen zijn aangekocht, maar heimelijlk vervangen door veel goedkopere optieconstructies; Klant betaalde wel de volle mep alsof lening volledig nodig was.
2 Woekerpolis-affaire gaat over verborgen gehouden kosteninhoudingen. Kosten die onder de pet worden gehouden kun je per definitie niet weten en beoordelen, dus even [Tekst verwijderd] met schuld geven aan polisbezitters.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 dec 2018 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepast taalgebruik / niet-respectvol discussiëren

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door witte angora »

juwita schreef:
06 dec 2018 13:19
@ManchesterU15

1 Bij aandelenlease was 80% van de lening overbodig, omdat er geen aandelen zijn aangekocht, maar heimelijlk vervangen door veel goedkopere optieconstructies; Klant betaalde wel de volle mep alsof lening volledig nodig was.
2 Woekerpolis-affaire gaat over verborgen gehouden kosteninhoudingen. Kosten die onder de pet worden gehouden kun je per definitie niet weten en beoordelen, dus even [Tekst verwijderd] met schuld geven aan polisbezitters.
Dan is het raar dat ik indertijd tijdens het tweede gesprek met de adviseur die 'verborgen' kosten wel boven tafel wist te krijgen. Om vervolgens te concluderen dat het betreffende product me alleen maar geld zou gaan kosten.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 dec 2018 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongepast taalgebruik / niet-respectvol discussiëren

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb toentertijd ook eens zitten rekenen, maar volgens mij kon die pot met goud niet waar zijn, dus ben er dus ook niet aan begonnen.

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Klaas Jan schreef:
06 dec 2018 11:36
Ik denk dat de ingezette weg, via claims procedures en processen, de enige manier is om dit verhaal tot een einde te brengen als het ooit nog eens zover komt.

Inderdaad een lange en moeizame weg, maarrrr.... De laatste stand van zaken in de affaire Aandelenlease/Effectenlease

De aanhouder wint!
Jelle Terpstra ( Het ClaimConcept ® sinds 2011)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gele hesjes: richt je ook op bedrog woekerpolis en aandelenlease !

Ongelezen bericht door kweenie »

renewouters schreef:
06 dec 2018 12:16
Als de Gele Hesjes echt iets willen bereiken zouden ze eerst eens onderling moeten afspreken wat ze nu eigenlijk willen. Wat je nu ziet is dat het vooral veel klagen is, en dat ook nog eens over veel tegengestelde zaken. Je kunt niet EN lagere belastingen EN meer voorzieningen EN lagere AOW leeftijd willen.
Natuurlijk. Geen gezeik, iedereen rijk!

En het is veel leuker om overal over te klagen dan om oplossingen te vinden. Daarvoor moet je immers nadenken.

Gesloten