LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondeugdelijke bank Loods 5: vervangen of koop ontbinden?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
malumaxime
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2018 12:13

Ondeugdelijke bank Loods 5: vervangen of koop ontbinden?

Ongelezen bericht door malumaxime »

Wij hebben 7 maanden kunnen genieten van onze hoekbank, gekocht bij Loods 5. Toen begon de heisa. Tussen 2 zitvlakken in begon het te kraken, de veer ging "klappen" en het begon steeds meer door te zakken. Gelukkig hadden we een 5 Jaar All In House Service erbij gekocht. Dus een monteur kwam langs om het te bekijken en repareren. Wat bleek, een houten balk was gebroken en de stof gescheurd. Dat was niet het enige. De monteur constateerde na de reparatie ook dat bij elk zitvlak de veren niet op de juiste spanning stonden. Om dit op te lossen was meer tijd nodig, dus ik moest een nieuwe afspraak maken.

Terwijl dit ingepland werd (daar gaat ook weer tijd overheen) heb ik een aantal keer heen en weer gebeld en gemaild met Loods 5. Zij zijn immers de leverancier en dit probleem lijkt mij eerder een fabrieksfout dat onder de garantie valt. Wij hebben uiteraard zelf nooit aan de vering gezeten en deze fabrieksfout is dus alleen maar verergerd en uiteindelijk na 7 maanden merkbaar geworden. Het hoort niet opgelost te worden door het servicebedrijf, waar ik zelf voor heb betaald en dat een éxtra service is voor gebruiksklachten/slijtage/vlekken. Loods 5 verwijst mij echter wel constant naar het servicebedrijf, want het probleem "valt immers op te lossen". Hier ben ik het niet mee eens. Als er elke keer een monteur langs moet komen om mijn bank te repareren, lijkt mij dat niet veels goeds doen voor de waarde en kwaliteit van de bank. Een gebroken kopje kan je lijmen, maar het zal niet hetzelfde zijn als daarvoor. Ik vind dit niet kunnen voor een bank van slechts 7 maanden oud.

Ondertussen 2 maanden na de eerste constatering van het probleem, heeft een monteur alle veren op de juiste spanning gezet. Het leek opgelost en mijn ontevredenheid over Loods 5 zakte wat naar de achtergrond. Echter, nog geen 2 weken later kraakt de bank aan alle kanten én is er plooivorming in de stof onstaan. Het is dus van kwaad tot erger geworden.

Nu heb ik wéér contact opgenomen met Loods 5. En wat is hun oplossing?

"Omdat dit probleem niet opgelost kan worden door een servicebedrijf en wij u wel een permanente oplossing willen bieden, kan ik u voorstellen om de bank te retourneren.[..] De bank heeft u een periode in gebruik gehad, waardoor de waarde van de bank is verminderd. Wij zullen u daarom 80% van het aankoopbedrag van de bank retourneren, dit is een bedrag van €1208."

Even een rekensom:
De bank was €1510.
Daar kwam nog de All in house service en transportkosten bovenop.
Totale kosten: €1835

Met deze oplossing hebben wij een kamer zonder bank en zijn we ruim €600 lichter.

Vraag:
Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken? Gewenste oplossing is ontbinden van de koop en het gehele aankoopbedrag terug, of de bank vervangen. Met een voorkeur naar kosten terug, want veel vertrouwen heb ik niet meer in Loods 5.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ondeugdelijke bank Loods 5: vervangen of koop ontbinden?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat Loods 5 gaat repareren is geen gekke gedachte, dat is namelijk de wet. U moet de verkoper ook de kans geven om een probleem om te lossen. Pas als meerdere reparaties geen oplossing geeft, dan kunt u ontbinden of een nieuwe bank vragen.
Kraken en plooivorming is een ander probleem als voorheen. U moet Loods 5 de kans geven om hier naar te kijken. Dat ze op voorhand zeggen dat u mag ontbinden is netjes, maar dat is nog geen verplichting. Vandaar dat ze kosten mogen berekenen.

Wat u nu kan doen is eisen dat ze de bank nog eenmalig komen repareren. Mocht dat niets oplossen mag u kosteloos ontbinden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ondeugdelijke bank Loods 5: vervangen of koop ontbinden?

Ongelezen bericht door crazyme »

Vraag:
Hoe kunnen wij dit het beste aanpakken? Gewenste oplossing is ontbinden van de koop en het gehele aankoopbedrag terug, of de bank vervangen. Met een voorkeur naar kosten terug, want veel vertrouwen heb ik niet meer in Loods 5.
All in house kan het voor u oplossen maar u staat dat niet toe.

Dan heeft u niet veel meer mogelijkheden dan het aanbod van loods5 te accepteren of niet.

Waarom u geen vertrouwen meer heeft in loods5 is mij een raadsel. De klacht wordt serieus behandeld. De behandeling staakt op het moment dat u het beter denkt te weten.

Misschien moet u toch iets meer vertrouwen op het vakmanschap van mensen die dit werk dagelijks doen?

malumaxime
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2018 12:13

Re: Ondeugdelijke bank Loods 5: vervangen of koop ontbinden?

Ongelezen bericht door malumaxime »

crazyme schreef:
06 dec 2018 22:44
All in house kan het voor u oplossen maar u staat dat niet toe.
Dan heeft u niet veel meer mogelijkheden dan het aanbod van loods5 te accepteren of niet.
Waarom u geen vertrouwen meer heeft in loods5 is mij een raadsel. De klacht wordt serieus behandeld. De behandeling staakt op het moment dat u het beter denkt te weten.
All in House was al langs geweest om het op te lossen. Meerdere keren. Probleem bleef en werd zelfs erger. Plooivorming was nieuw, het kraken uiteraard niet. Ik heb nooit gezegd tegen Loods5 dat ik een reparatie weiger. Het vertrouwen raakte zoek, omdat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd en ik ondertussen met een slecht product thuis zat (pun intended). Ik denk het niet beter te weten, de monteurs die langs zijn geweest hebben alle kennis, maar ik weet wel dat deze bank niet deugde.

Hoe dan ook, dit topic kan gesloten worden. Ik heb Loods5 geantwoord (beleefd, duidelijk, zonder lelijk gedoe) dat, wanneer reparatie/vervanging niet mogelijk is, ik akkoord ga met de ontbinding, mits we 100% van het aankoopbedrag retour krijgen. Ik kreeg een keurige mail terug, met excuses hoe het gegaan is en dat we alles terug krijgen.

Conclusie:
Ik ben nu zeer tevreden met de klantenservice, de communicatie was fijn en de oplossing uiteindelijk ook. Het huismerk van Loods5 ben ik minder tevreden over, maar dat komt natuurlijk door deze ervaring. Het lijkt mij logisch dat ik daar nu minder vertrouwen in heb.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ondeugdelijke bank Loods 5: vervangen of koop ontbinden?

Ongelezen bericht door crazyme »

Mooi, fijn dat het is opgelost.
Bedankt voor de terugkoppeling, dat wordt hier erg gewaardeerd.

Gesloten