LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
inaonline
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2018 22:23

Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door inaonline »

Hallo, mijn naam is Ina (58), ik leef geregistreerd samen met Joop (66 en AOW er).
In april 2015 huurden we van een Belgisch verhuurbedrijf "Tenerifesud.be", gerund door een echtpaar uit Oostkamp (B) een vakantie appartement (225) in het complex "Balcon del Mar" te Costa del Silencio op Tenerife. Bij aankomst aldaar moesten we zonder dat dit vooraf gemeld was terstond € 100,-- borg betalen voor de sleutels, dit bedrag zouden we op de dag van vertrek terug krijgen van de sleutelbewaarder dus och dit deden we, de tijd verstreek en op de middag voor ons vertrek belde mijn partner naar de sleutelbewaarder om een tijdstip af te spreken, deze nam niet op en ook onze sms'jes werden niet beantwoord dit bleef zo, de sleutelbewaarder bleef onbereikbaar en liet zich niet meer zien.
Daar stonden we, 3 x hebben we de dag van ons vertrek nog gebeld met de verhuurder in België, ons werd verzekerd dat alles goed zou komen "Men was altijd zeer correct".
Bij thuiskomst hebben we de sleutels opgestuurd naar de verhuurder, deze heeft desgevraagd de ontvangst per sms aan ons bevestigd en ook dat de borg terugbetaald zou worden en toen begon het!
De borg werd alsmaar niet terugbetaald als we opbelden werd betaling toegezegd echter dit gebeurde niet, later werd de ontvangst van de sleutels zelfs ontkend, elke vorm van communicatie werd onmogelijk gemaakt. Mijn partner gaf niet op en bleef met geleende telefoons en verschillende e-mailadressen om terugbetaling vragen en is zelfs een keer naar Oostkamp gereden (er werd niet opengedaan) om terugbetaling te vragen wat volgde was dat hij o.a. beschuldigd werd van stalking, bedreiging (brandstichting), laster, fraude, belediging en nog zo het een en ander.
Mijn partner is onze bevindingen gaan publiceren (opgelicht 07-07-2015) , wat volgde is 2 brieven in de brievenbus wat later 2 dagvaardingen bleken te zijn voor een proces bij de rechtbank te Brugge , zoiets hadden we nog nooit gezien maar voor alle zekerheid belden we met de eerste de beste advocaat in de buurt en nog drie, wat ze gemeen hadden is bij het horen van het woord België ons af te poeieren met: "Dan moet je in België zijn en niet bij mij", hoe dat moest werd niet duidelijk dus we wachtten maar af.
(Ik sla nu een aantal stappen over om het verhaal niet nog langer te maken, ik moet er bij vermelden dat we onvermogend zijn dus afhankelijk van gefinancierde rechtshulp).
Wat er toen gebeurde was dat ook ik hoewel ik in de kwestie afzijdig was ben veroordeeld tot een boete/schadevergoeding/dwangsom van negentienduizendzeshonderdnegentien euro en tweeënzestig cent alleen om het feit dat m'n partner in zijn reviews een paar keer het woord "we" heeft gebruikt, de rechter zegt letterlijk: "Het is aannemelijk dat de berichten door één van beiden werden geschreven met name door Romijn maar door het gebruik van het woord "we" moet er van uitgegaan worden dat deze ook namens de Jong werden geschreven".
Toen m'n partner probeerde in beroep te gaan werd dit afgewezen, kreeg hij als antwoord:""Moeilijk om het recht op kosteloze tweedelijnsbijstand na te gaan voor Nederlander; zaak doet denken aan vorige BJB-dossiers waar Nederlandse rechtsonderhorigen in België blijven procederen en in deze niets of niemand zwichten".
Ik ben ten einde raad, op mijn salaris van € 694,15 netto per maand is inclusief het vakantiegeld al voor € 1444,80 beslag gelegd.
We hebben inmiddels 6 Nederlandse- en 3 Belgische advocaten en 2 bureau's voor rechtshulp geraadpleegd maar niemand kon tot op heden helpen.
WIE WEET RAAD?

Ina de Jong.

PS. Inmiddels is ook beslag gelegd op een gedeelte van de AOW uitkering van m’n partner.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2019 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat is de precieze reden voor de veroordeling in dit bedrag? Achterstallige huur? Stalking? Emotionele schadevergoeding? Of iets anders?

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door 16again »

Dagvaarding naast je neerleggen is niet slim, verstek veroordeling volgt, met inmiddels bekende gevolgen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Theotrucker »

inaonline schreef:
11 dec 2018 13:58
Hallo, mijn naam is Ina (58), ik leef geregistreerd samen met Joop (66 en AOW er).
In april 2015 huurden we van een Belgisch verhuurbedrijf "Tenerifesud.be", gerund door een echtpaar uit Oostkamp (B) een vakantie appartement (225) in het complex "Balcon del Mar" te Costa del Silencio op Tenerife. Bij aankomst aldaar moesten we zonder dat dit vooraf gemeld was terstond € 100,-- borg betalen voor de sleutels, dit bedrag zouden we op de dag van vertrek terug krijgen van de sleutelbewaarder dus och dit deden we, de tijd verstreek en op de middag voor ons vertrek belde mijn partner naar de sleutelbewaarder om een tijdstip af te spreken, deze nam niet op en ook onze sms'jes werden niet beantwoord dit bleef zo, de sleutelbewaarder bleef onbereikbaar en liet zich niet meer zien.
Daar stonden we, 3 x hebben we de dag van ons vertrek nog gebeld met de verhuurder in België, ons werd verzekerd dat alles goed zou komen "Men was altijd zeer correct".
Bij thuiskomst hebben we de sleutels opgestuurd naar de verhuurder, deze heeft desgevraagd de ontvangst per sms aan ons bevestigd en ook dat de borg terugbetaald zou worden en toen begon het!
De borg werd alsmaar niet terugbetaald als we opbelden werd betaling toegezegd echter dit gebeurde niet, later werd de ontvangst van de sleutels zelfs ontkend, elke vorm van communicatie werd onmogelijk gemaakt. Mijn partner gaf niet op en bleef met geleende telefoons en verschillende e-mailadressen om terugbetaling vragen en is zelfs een keer naar Oostkamp gereden (er werd niet opengedaan) om terugbetaling te vragen wat volgde was dat hij o.a. beschuldigd werd van stalking, bedreiging (brandstichting), laster, fraude, belediging en nog zo het een en ander.
Mijn partner is onze bevindingen gaan publiceren (opgelicht 07-07-2015) , wat volgde is 2 brieven in de brievenbus wat later 2 dagvaardingen bleken te zijn voor een proces bij de rechtbank te Brugge , zoiets hadden we nog nooit gezien maar voor alle zekerheid belden we met de eerste de beste advocaat in de buurt en nog drie, wat ze gemeen hadden is bij het horen van het woord België ons af te poeieren met: "Dan moet je in België zijn en niet bij mij", hoe dat moest werd niet duidelijk dus we wachtten maar af.
(Ik sla nu een aantal stappen over om het verhaal niet nog langer te maken, ik moet er bij vermelden dat we onvermogend zijn dus afhankelijk van gefinancierde rechtshulp).
Wat er toen gebeurde was dat ook ik hoewel ik in de kwestie afzijdig was ben veroordeeld tot een boete/schadevergoeding/dwangsom van negentienduizendzeshonderdnegentien euro en tweeënzestig cent alleen om het feit dat m'n partner in zijn reviews een paar keer het woord "we" heeft gebruikt, de rechter zegt letterlijk: "Het is aannemelijk dat de berichten door één van beiden werden geschreven met name door Romijn maar door het gebruik van het woord "we" moet er van uitgegaan worden dat deze ook namens de Jong werden geschreven".
Toen m'n partner probeerde in beroep te gaan werd dit afgewezen, kreeg hij als antwoord:""Moeilijk om het recht op kosteloze tweedelijnsbijstand na te gaan voor Nederlander; zaak doet denken aan vorige BJB-dossiers waar Nederlandse rechtsonderhorigen in België blijven procederen en in deze niets of niemand zwichten".
Ik ben ten einde raad, op mijn salaris van € 694,15 netto per maand is inclusief het vakantiegeld al voor € 1444,80 beslag gelegd.
We hebben inmiddels 6 Nederlandse- en 3 Belgische advocaten en 2 bureau's voor rechtshulp geraadpleegd maar niemand kon tot op heden helpen.
WIE WEET RAAD?

Ina de Jong.

PS. Inmiddels is ook beslag gelegd op een gedeelte van de AOW uitkering van m’n partner.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Heftig en moeilijk hier iets over zeggen. Als advocaten je niet helpen kunnen, wat verwacht je van het forum? Sterkte.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Als 3 advocaten u vertellen dat u te rade moet gaan bij een Belgisch raadsheer, wat is daar dan onbegrijpelijk aan?

U heeft via een Belgische website bij een Belgisch bedrijf geboekt en dagvaardingen uit België ontvangen. Er zal dan ook weinig discussie over geweest zijn dat een en ander onder Belgisch recht valt. En daar zijn Nederlandse advocaten doorgaans niet volledig van op de hoogte, wat dan ook de reden is dat ze u doorverwijzen naar een Belgische collega.

U bent nu bij verstek veroordeel. Dat is tamelijk standaard, u heeft zich immers niet verweerd tegen de aantijgingen die de eiser had. Uiteraard zal de advocaat van de eiser de zaak zo hebben ingepakt dat informatie ten nadele van eiser buiten de zaak is gebleven. U had, eventueel bijgestaan door een advocaat, uw verweer moeten doen en in dat verweer de belastende feiten jegens de eiser en verzachtende omstandigheden uwerzijds kunnen/moeten inbrengen. Waarschijnlijk had het vonnis er dan heel anders uit gezien.

Misschien is er nog beroep mogelijk. Alleen zult u dan wel met een heel sterk verhaal moeten komen waarom u niet eerder uw tegenargumenten hebt ingebracht om succesvol te zijn met het beroep. Zonder dure juridische bijstand zult u waarschijnlijk uw beroep niet kunnen laten slagen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er missen toch wel een paar zaken in uw verhaal. U huurde voor de vakantie een appartement waar u € 100,- borg moest betalen. Dat is niet abnormaal. Thuis verwachtte u de borg terug, maar deze kwam maar niet. U beide probeert het geld terug te halen en vervolgens slaat uw verhaal stil. Het volgende is dat u een veroordeling heeft van bijna € 20.000,-. Waar komt die rechtszaak ineens vandaan? Waarom bent u daar niet mee aan de slag gegaan? En waar bestaat die veroordeling uit?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
11 dec 2018 17:45
Wat is de precieze reden voor de veroordeling in dit bedrag? Achterstallige huur? Stalking? Emotionele schadevergoeding? Of iets anders?
Zoals ik het lees in het bericht zijn ze veroordeeld voor laster/smaad.
alleen om het feit dat m'n partner in zijn reviews een paar keer het woord "we" heeft gebruikt, de rechter zegt letterlijk: "Het is aannemelijk dat de berichten door één van beiden werden geschreven met name door Romijn maar door het gebruik van het woord "we" moet er van uitgegaan worden dat deze ook namens de Jong werden geschreven".
Als je in z'n zaak verstek laat gaan dan wordt het daarna een lastig verhaal. Zonder echt de feiten te kennen is het lastig iets te zeggen. Immers lijkt:
Mijn partner gaf niet op en bleef met geleende telefoons en verschillende e-mailadressen om terugbetaling vragen en is zelfs een keer naar Oostkamp gereden (er werd niet opengedaan) om terugbetaling te vragen wat volgde was dat hij o.a. beschuldigd werd van stalking, bedreiging (brandstichting), laster, fraude, belediging en nog zo het een en ander.


Ik vermoed dat hier mogelijk toch een kern van waarheid in zat als de tegenpartij een procedure gaat starten wegens smaad/laster. Recensies over de deze locatie zijn zeer positief en ook de € 100,00 borg staat netjes vermeld.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heel kort door de bocht: als je de beroepstermijn hebt laten verstrijken, dan hang je onherroepelijk aan dit vonnis vast. Je enige optie is dan nog om door middel van schuldsanering eruit te komen, maar vaak stuit dat ook af op dergelijke (naar ik aanneem (ook) strafrechtelijke) veroordelingen.

inaonline
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2018 22:23

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door inaonline »

Weet U we hebben van ons leven nog nooit een dagvaarding gezien, er stond op de enveloppen een Engelse kreet: "Mastering Credit" we dachten eerst dat het oplichters waren. Daar komt bij dat het van de rechtbank in Brugge was, dat is bij ons vandaan zo'n 225 km. enkele reis, zo ver komen we normaal nooit. De reviews waren niet beledigend of kwetsend, volgens onze Nederlandse normen en waarden niets mis mee, alleen op een beetje spottende wijze een beschrijving van wat gebeurd was. (Ben Belazerd!).

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Moneyman »

inaonline schreef:
11 dec 2018 20:34
Weet U we hebben van ons leven nog nooit een dagvaarding gezien, er stond op de enveloppen een Engelse kreet: "Mastering Credit" we dachten eerst dat het oplichters waren. Daar komt bij dat het van de rechtbank in Brugge was, dat is bij ons vandaan zo'n 225 km. enkele reis, zo ver komen we normaal nooit. De reviews waren niet beledigend of kwetsend, volgens onze Nederlandse normen en waarden niets mis mee, alleen op een beetje spottende wijze een beschrijving van wat gebeurd was. (Ben Belazerd!).
"Mastering Credit" is de pay-off van de grootste deurwaarder van Nederland, GGN. Sowieso heeft er op die envelop met grote letters "ambtelijk stuk, inhoud direct lezen" of iets dergelijks gestaan. Dat had je echt niet mogen en kunnen missen.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door k2p »

Het is gewoon dom wat u deed. Want u praat de hele tijd alsof u het slachtoffer bent, maar tegelijker tijd maakt u het er gewoon naar. Ik gok zelfs, als AOWers dat u misschien zelfs thuis was toen een van de twee dagvaardingen werd betekend. En zelfs als niet, wilt u ons wijs maken dat u een dagvaarding namens een partij waarmee u mot had, zag als een oplichtingstruuk? En dan dus niet opdagen, maar wel versteld staan dat u veroordeeld bent. ... en 225 km? Hoorn-Roermond is al 225 km. En dan hebben we het niet eens over wat u op uw kerfstok hebt, want daar horen we u nog niet duidelijk over. Mocht het smaad zijn, bent u nog hardleers ook door dan nog een topic hier te openen in het verlengde er van, met namen en al.

Maar goed. Ik weet niet hoe het juridisch precies zit. Volgens mij heb je als consument keus om een rechter uit eigen woonland te hebben, bij een grensoverschrijdende ‘aankoop’. Zie bijvoorbeeld dit stuk: https://www.gmw.nl/onderwerpen/ondernem ... entenkoop/

Puntje is alleen, ben je nu niet te laat om dat alsnog aanhangig te maken? Ik weet het niet. Zoek een advocaat. Ze zijn er heus wel. Of ga naar een rechtswinkel. Want ik weet wel wie u niet kán helpen: wij.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je wel die 225 km enkele reis had gemaakt en de zaak had gewonnen had je die kosten a 19 ct km kunnen declareren als kosten....

en bij wel komen en uitleg dat ze borg niet terug betaalde en de persoon voor sleutel inleveren moet wel bereikbaar zijn om die te kunnen inleveren daar.
Verder is dit een NL forum en de afwijkende regels in België zijn niet bekend.
Wel nu te laat en met al beslag op beide uitkeringen word dit lastig.
Maar hebben ze niet teveel beslag gelegd, de beslagvrije voet bereken en U had er niets mee te maken, alleen de persoon die boekte mogen ze dat doen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Lady1234 »

k2p schreef:
11 dec 2018 21:44
Het is gewoon dom wat u deed. Want u praat de hele tijd alsof u het slachtoffer bent, maar tegelijker tijd maakt u het er gewoon naar. Ik gok zelfs, als AOWers dat u misschien zelfs thuis was toen een van de twee dagvaardingen werd betekend. En zelfs als niet, wilt u ons wijs maken dat u een dagvaarding namens een partij waarmee u mot had, zag als een oplichtingstruuk? En dan dus niet opdagen, maar wel versteld staan dat u veroordeeld bent. ... en 225 km? Hoorn-Roermond is al 225 km. En dan hebben we het niet eens over wat u op uw kerfstok hebt, want daar horen we u nog niet duidelijk over. Mocht het smaad zijn, bent u nog hardleers ook door dan nog een topic hier te openen in het verlengde er van, met namen en al.

Maar goed. Ik weet niet hoe het juridisch precies zit. Volgens mij heb je als consument keus om een rechter uit eigen woonland te hebben, bij een grensoverschrijdende ‘aankoop’. Zie bijvoorbeeld dit stuk: https://www.gmw.nl/onderwerpen/ondernem ... entenkoop/

Puntje is alleen, ben je nu niet te laat om dat alsnog aanhangig te maken? Ik weet het niet. Zoek een advocaat. Ze zijn er heus wel. Of ga naar een rechtswinkel. Want ik weet wel wie u niet kán helpen: wij.
U gaat nogal tekeer tegen deze Ts. Over dom gesproken.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
11 dec 2018 22:22
k2p schreef:
11 dec 2018 21:44
Het is gewoon dom wat u deed. Want u praat de hele tijd alsof u het slachtoffer bent, maar tegelijker tijd maakt u het er gewoon naar. Ik gok zelfs, als AOWers dat u misschien zelfs thuis was toen een van de twee dagvaardingen werd betekend. En zelfs als niet, wilt u ons wijs maken dat u een dagvaarding namens een partij waarmee u mot had, zag als een oplichtingstruuk? En dan dus niet opdagen, maar wel versteld staan dat u veroordeeld bent. ... en 225 km? Hoorn-Roermond is al 225 km. En dan hebben we het niet eens over wat u op uw kerfstok hebt, want daar horen we u nog niet duidelijk over. Mocht het smaad zijn, bent u nog hardleers ook door dan nog een topic hier te openen in het verlengde er van, met namen en al.

Maar goed. Ik weet niet hoe het juridisch precies zit. Volgens mij heb je als consument keus om een rechter uit eigen woonland te hebben, bij een grensoverschrijdende ‘aankoop’. Zie bijvoorbeeld dit stuk: https://www.gmw.nl/onderwerpen/ondernem ... entenkoop/

Puntje is alleen, ben je nu niet te laat om dat alsnog aanhangig te maken? Ik weet het niet. Zoek een advocaat. Ze zijn er heus wel. Of ga naar een rechtswinkel. Want ik weet wel wie u niet kán helpen: wij.
U gaat nogal tekeer tegen deze Ts. Over dom gesproken.
Says who :lol:

K2p zegt hier niets verkeerds.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat meneer en mevrouw te goeder trouw meenden te handelen, temeer daar de eerste beste bollenboer zijn enveloppen versiert met "Laatste kans" en "Direct openen". Om hun handelen af te doen als "dom" vind ik veel te kort door de bocht en denigrerend. Ja, ze hebben wellicht op enig moment voor struisvogel gespeeld, zaken te veel op hun beloop gelaten, maar deze consequenties zeker niet overzien. Forumleden, stop met etiketjes plakken, de meeste mensen die hier een topic plaatsen zijn enorm geschrokken van de situatie waarin ze zich geplaatst zien en soms ten einde raad. Een beetje meer respect en invoelingsvermogen zou zeker op zijn plaats zijn......

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Moneyman »

Meiklokje schreef:
11 dec 2018 22:43
Ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat meneer en mevrouw te goeder trouw meenden te handelen, temeer daar de eerste beste bollenboer zijn enveloppen versiert met "Laatste kans" en "Direct openen".
Geloof me: een envelop waarin de gerechtsdeurwaarder zijn dagvaardingen betekent, verwar je écht niet met reclame van ern bollenboer.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door Lady1234 »

.

Says who :lol:

K2p zegt hier niets verkeerds
.

Aan @K2p werd ook niet verweten dat het dom was dat hij of zij de polisbescheiden niet had bewaard van een verzekering die was afgesloten.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
11 dec 2018 19:18
Er missen toch wel een paar zaken in uw verhaal. U huurde voor de vakantie een appartement waar u € 100,- borg moest betalen. Dat is niet abnormaal. Thuis verwachtte u de borg terug, maar deze kwam maar niet. U beide probeert het geld terug te halen en vervolgens slaat uw verhaal stil. Het volgende is dat u een veroordeling heeft van bijna € 20.000,-. Waar komt die rechtszaak ineens vandaan? Waarom bent u daar niet mee aan de slag gegaan? En waar bestaat die veroordeling uit?
Als ik het verhaal lees vraag ik me af:

- Waarom kwam de borg niet terug?
- Waarom wilde de sleutelbeheerder de sleutels niet innemen, c.q. was deze niet thuis? En konden ze niet in de bus worden gegooid?

- Waarom werd de communicatie met de eigenaar onmogelijk gemaakt? Zodanig dat jullie met verschillende telefoons en email-adressen probeerden contact te krijgen?

- Ging het echt alleen om die 100 euro? Hebben jullie daar echt zoveel moeite voor gedaan?

- Waarom hebben jullie geen contact met een Belgische advocaat gezocht, toen bleek dat een Nederlandse advocaat niks kon en wilde betekenen?

- Hoeveel was je partner aan vervoer kwijt naar Oostkamp? Ging het echt alleen om 100 euro borg?

- Heeft je partner inderdaad gedreigd met brandstichting?

En als laatste vraag:
- Zullen we nog iets van de topicstarter horen, of niet?

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van de ene op de andere dag heb ik een schuld van € 19.619,62

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
11 dec 2018 22:46
Meiklokje schreef:
11 dec 2018 22:43
Ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat meneer en mevrouw te goeder trouw meenden te handelen, temeer daar de eerste beste bollenboer zijn enveloppen versiert met "Laatste kans" en "Direct openen".
Geloof me: een envelop waarin de gerechtsdeurwaarder zijn dagvaardingen betekent, verwar je écht niet met reclame van ern bollenboer.
Laat ik nou tussen de bollen wonen, en alle reclame die er te krijgen is ook daadwerkelijk krijgt; maar ik heb toch echt nog nooit post of reclame van een bollenboer gehad. :(

Maar dit gaat off-topic, het epistel van de TS nodigt uit tot het stellen van vragen. Heeft iemand nog andere vragen als dat ik hierboven gesteld heb?

Gesloten