LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Django1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2018 15:34

Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Django1965 »

Beste heer / mevrouw,

Ik ben in februari 2013 failliet verklaard en ben onder de curator gevallen. Naar 2.5 jaar heeft mijn curator mijn faillissement opgeheven ivm gebrek aan bate. En daar sta je weer schuldeisers komen achter je aan. Toen naar de GKB gegaan kom je in een innerlijk traject terecht en zij schrijven de schuldeisers aan en kijken als ze ook mee werken, als er dan één niet mee werkt word je er weer uitgegooid en dat gebeurde dus en dat heeft weer met elkaar 3 kwart jaar geduurd en dan schuldeisers achter je aan. Toen is er een brief naar de rechter gegaan en toen moesten de schuldeisers wel mee werken en dan begint de ellende weer over nieuw WSNP 3 jaar. Dus inmiddels een bewindvoerder die eisen stelt. Ben in 2015 en 2016 geopereerd aan mijn beide schouders en ben in 2017 afgekeurd voor 80/100% en zit nu in de WIA maar ik moet gewoon solliciteren al heb ik dagelijks pijn aan mijn schouders heb ik ook door gegeven aan mijn bewindvoerder maar dat was hun probleem niet. Ik kan ook niet naar de fysiotherapeut omdat ik in de basis ziekenfonds zit en alles zelf moet betalen en daar heb ik het geld niet voor dus elke dag maar pijn lijden en daar hebben ze geen boodschap aan en idd tandarts moet ik ook heen waar moet ik het geld weg halen om dat te bekostigen. Volgend jaar oktober kom ik hier pas uit en heb er dan 6.5 jaar ingezeten en mijn leven is niks meer waard. Loop al 2 jaar bij de GGZ omdat ik depressief ben door alles. Wie kan me helpen

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door gosewijn »

Django1965 schreef:
12 dec 2018 16:08
Beste heer / mevrouw,

Ik ben in februari 2013 failliet verklaard en ben onder de curator gevallen. Naar 2.5 jaar heeft mijn curator mijn faillissement opgeheven ivm gebrek aan bate. En daar sta je weer schuldeisers komen achter je aan. Toen naar de GKB gegaan kom je in een innerlijk traject terecht en zij schrijven de schuldeisers aan en kijken als ze ook mee werken, als er dan één niet mee werkt word je er weer uitgegooid en dat gebeurde dus en dat heeft weer met elkaar 3 kwart jaar geduurd en dan schuldeisers achter je aan. Toen is er een brief naar de rechter gegaan en toen moesten de schuldeisers wel mee werken en dan begint de ellende weer over nieuw WSNP 3 jaar. Dus inmiddels een bewindvoerder die eisen stelt. Ben in 2015 en 2016 geopereerd aan mijn beide schouders en ben in 2017 afgekeurd voor 80/100% en zit nu in de WIA maar ik moet gewoon solliciteren al heb ik dagelijks pijn aan mijn schouders heb ik ook door gegeven aan mijn bewindvoerder maar dat was hun probleem niet. Ik kan ook niet naar de fysiotherapeut omdat ik in de basis ziekenfonds zit en alles zelf moet betalen en daar heb ik het geld niet voor dus elke dag maar pijn lijden en daar hebben ze geen boodschap aan en idd tandarts moet ik ook heen waar moet ik het geld weg halen om dat te bekostigen. Volgend jaar oktober kom ik hier pas uit en heb er dan 6.5 jaar ingezeten en mijn leven is niks meer waard. Loop al 2 jaar bij de GGZ omdat ik depressief ben door alles. Wie kan me helpen

Wat is nu het probleem . u zit al 2jaar in de wsnp , nog een jaar tegaan en het probleem is opgelost. een ding snap ik niet waarom niet direkt aan de curator gevraagd om wsnp aan te vragen of zelf aktie te ondernemen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Django1965 schreef:
12 dec 2018 16:08
En dan begint de ellende weer over nieuw WSNP 3 jaar.
Sorry hoor, maar dankzij die “ellende” kom je wel mooi van je schulden af...

Besef je wel dat je schuldeiser dus hun geld niet krijgen en dus pas écht ellende hebben? Kom eens uit die slachtofferrol!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door berndv »

Django1965 schreef:
12 dec 2018 16:08
Wie kan me helpen
Wat voor hulp verwacht u? Er zijn schulden, wat de oorzaak zijn van de schulden gaat niemand wat aan, maar er zijn mensen die geld van u tegoed hebben. Die mensen kunnen voor een deel wellicht gaan fluiten naar hun geld. Bij faillisementen zijn altijd mensen die benadeeld worden, maar dat zijn in mijn ogen over het algemeen de schuldeisers. Dus ik ben benieuwd wat voor hulp u verwacht.
Django1965 schreef:
12 dec 2018 16:08
Ben in 2015 en 2016 geopereerd aan mijn beide schouders en ben in 2017 afgekeurd voor 80/100% en zit nu in de WIA maar ik moet gewoon solliciteren al heb ik dagelijks pijn aan mijn schouders heb ik ook door gegeven aan mijn bewindvoerder maar dat was hun probleem niet.
Dit deel begrijp ik niet heel erg goed. U bent afgekeurd en zit in de WIA en u moet solliciteren. Van wie moet u solliciteren? Van de bewindvoerder? Want als u volledig afgekeurd bent kan ik me niet voorstellen dat het UWV u verplicht om te solliciteren.
Django1965 schreef:
12 dec 2018 16:08
Ik kan ook niet naar de fysiotherapeut omdat ik in de basis ziekenfonds zit en alles zelf moet betalen en daar heb ik het geld niet
Dat is een lastige inderdaad. Is er geen mogelijkheid voor medicinale pijnbestrijding?

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
13 dec 2018 09:31
Besef je wel dat je schuldeiser dus hun geld niet krijgen en dus pas écht ellende hebben?
Ken je zijn schuldeisers dan?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 dec 2018 11:20
Moneyman schreef:
13 dec 2018 09:31
Besef je wel dat je schuldeiser dus hun geld niet krijgen en dus pas écht ellende hebben?
Ken je zijn schuldeisers dan?
Dat is niet nodig.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door yan »

Wie kan helpen?
JIJ door gewoon je schulden zo goed mogelijk te betalen.

Met het WNSP ben jij na 3 jaar van je schulden af, en blijven de schuldeissers - de echte slachtoffers - met een openstaande schuld zitten.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door gosewijn »

De belangrijkste vraag is, waarom is hij/zij failliet gegaan . Was ts een ondernemer die pech heeft gehad , of heeft ts op te grote voet geleefd en teveel uitgegeven . is volgens mij een groot verschil.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

gosewijn schreef:
13 dec 2018 11:48
De belangrijkste vraag is, waarom is hij/zij failliet gegaan . Was ts een ondernemer die pech heeft gehad , of heeft ts op te grote voet geleefd en teveel uitgegeven . is volgens mij een groot verschil.
Gevoelsmatig wel, feitelijk niet.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
13 dec 2018 11:38
16again schreef:
13 dec 2018 11:20
Moneyman schreef:
13 dec 2018 09:31
Besef je wel dat je schuldeiser dus hun geld niet krijgen en dus pas écht ellende hebben?
Ken je zijn schuldeisers dan?
Dat is niet nodig.
Om de ellende van partijen tegen elkaar af te kunnen wegen, is het een vereiste beide partijen te kennen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 dec 2018 12:22
Moneyman schreef:
13 dec 2018 11:38
16again schreef:
13 dec 2018 11:20
Ken je zijn schuldeisers dan?
Dat is niet nodig.
Om de ellende van partijen tegen elkaar af te kunnen wegen, is het een vereiste beide partijen te kennen.
Zeker niet. De WSNP betekent voor de ene partij de oplossing van een schuldensituatie en kwijtschelding van een aanzienlijk deel van zijn schuldenlast, terwijl het voor de andere partijen een jarenlang wachten op je geld en bovendien het afschrijven van het grootste deel je vordering betekent. De afweging valt dus per definitie in het voordeel van de wanbetaler uit.

Ik zeg echt niet dat de WSNP een pretje is. Maar ik zeg wél dat degenen die de WSNP omschrijven zoals TS dat doet, meestal bij degenen horen waarvoor de WSNP nu juist niet bedoeld was.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

yan schreef:
13 dec 2018 11:45
... en blijven de schuldeissers - de echte slachtoffers - met een openstaande schuld zitten.
Banken calculeren gewoon in, dat uitgeleend geld soms niet wordt terugbetaald. Dat is inherent aan ons economisch systeem.
Slachtofferrol voor de bank gaat me dan ook net iets te ver.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 dec 2018 12:29
yan schreef:
13 dec 2018 11:45
... en blijven de schuldeissers - de echte slachtoffers - met een openstaande schuld zitten.
Banken calculeren gewoon in, dat uitgeleend geld soms niet wordt terugbetaald. Dat is inherent aan ons economisch systeem.
Slachtofferrol voor de bank gaat me dan ook net iets te ver.
Het is écht te makkelijk om net te doen alsof de schuldeiser altijd maar die grote boze bank is. De realiteit is veel, maar dan ook écht véél, genuanceerder.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
13 dec 2018 12:29
De WSNP betekent voor de ene partij de oplossing van een schuldensituatie en kwijtschelding van een aanzienlijk deel van zijn schuldenlast, terwijl het voor de andere partijen een jarenlang wachten op je geld en bovendien het afschrijven van het grootste deel je vordering betekent. De afweging valt dus per definitie in het voordeel van de wanbetaler uit.
Als ik een afweging moet maken , dan zou ik kijken, wie er het meeste van wakker ligt. En dat zou zomaar TS kunnen zijn.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Moneyman schreef:
13 dec 2018 12:31
16again schreef:
13 dec 2018 12:29
yan schreef:
13 dec 2018 11:45
... en blijven de schuldeissers - de echte slachtoffers - met een openstaande schuld zitten.
Banken calculeren gewoon in, dat uitgeleend geld soms niet wordt terugbetaald. Dat is inherent aan ons economisch systeem.
Slachtofferrol voor de bank gaat me dan ook net iets te ver.
Het is écht te makkelijk om net te doen alsof de schuldeiser altijd maar die grote boze bank is. De realiteit is veel, maar dan ook écht véél, genuanceerder.
Al is het wel de 'grote boze bank'! Het gaat er om dat je een afspraak maakt, die je niet nakomt. Dat een grote bank het risico beter kan dragen dan een lokale ondernemer lijkt me duidelijk.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 dec 2018 12:34
Moneyman schreef:
13 dec 2018 12:29
De WSNP betekent voor de ene partij de oplossing van een schuldensituatie en kwijtschelding van een aanzienlijk deel van zijn schuldenlast, terwijl het voor de andere partijen een jarenlang wachten op je geld en bovendien het afschrijven van het grootste deel je vordering betekent. De afweging valt dus per definitie in het voordeel van de wanbetaler uit.
Als ik een afweging moet maken , dan zou ik kijken, wie er het meeste van wakker ligt. En dat zou zomaar TS kunnen zijn.
En dat zou ook zomaar de schuldeiser kunnen zijn. Oftewel: dat weet je niet en is ook niet relevant. Het draait bij de WSNP niet om wie er wakker ligt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
13 dec 2018 12:34
Moneyman schreef:
13 dec 2018 12:29
De WSNP betekent voor de ene partij de oplossing van een schuldensituatie en kwijtschelding van een aanzienlijk deel van zijn schuldenlast, terwijl het voor de andere partijen een jarenlang wachten op je geld en bovendien het afschrijven van het grootste deel je vordering betekent. De afweging valt dus per definitie in het voordeel van de wanbetaler uit.
Als ik een afweging moet maken , dan zou ik kijken, wie er het meeste van wakker ligt. En dat zou zomaar TS kunnen zijn.
Zoveel ervaring als Monyman heb ik gelukkig niet met de puinhopen welke schuldenaars achterlaten, maar ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat vorderingen van duizenden euro's gewoon de prullenbak in zijn gegaan door de WSNP. Waaronder mensen die rustig bijbestelden om je nog maar even buiten de deur te houden, mensen die voor tonnen in het krijt stonden bij diverse middenstanders.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:
13 dec 2018 12:45
16again schreef:
13 dec 2018 12:34
Als ik een afweging moet maken , dan zou ik kijken, wie er het meeste van wakker ligt. En dat zou zomaar TS kunnen zijn.
Zoveel ervaring als Monyman heb ik gelukkig niet met de puinhopen welke schuldenaars achterlaten, maar ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat vorderingen van duizenden euro's gewoon de prullenbak in zijn gegaan door de WSNP. Waaronder mensen die rustig bijbestelden om je nog maar even buiten de deur te houden, mensen die voor tonnen in het krijt stonden bij diverse middenstanders.
Dat noem ik gewoon oplichting, en keur ik net zo hard af. En de middenstander zal er in dat geval het meeste ellende van ondervinden (en dus meeste nachtrust door verliezen).

Maar om dit nu exemplarisch voor elk WSNP te verklaren is een wel heel erg eenzijdige kijk op de zaken
Laatst gewijzigd door 16again op 13 dec 2018 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
13 dec 2018 12:38
En dat zou ook zomaar de schuldeiser kunnen zijn. Oftewel: dat weet je niet en is ook niet relevant. Het draait bij de WSNP niet om wie er wakker ligt.
Maar je begint zelf over het vergelijken van ellende.
Moneyman schreef:Besef je wel dat je schuldeiser dus hun geld niet krijgen en dus pas écht ellende hebben?
En dan is wakker liggen een perfecte indicator

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Faillissement opgeheven, terug in de schulden

Ongelezen bericht door criticus2 »

Ik weet wel dat een van mijn broers zijn nog net opgerichte eigen bedrijfje kon sluiten (voordat er een eigen faillisement was) vanwege niet betalende eerste klanten. Dus aan de kant van de schuldeiser kan er veel gebeuren. Je zal het net maar zijn...
Hij is ook al eens een goede baan kwijt geraakt doordat het bedrijf waar hij werkte memegetrokken werd in faillissement van een groot bedrijf waar ze net een aan een grote opdracht bezig waren (bij dat chinese motel bij Breukelen, toen het in aanbouw was).

ik heb geen medelijden met problemen waar wanbetalers in zitten, tenzij ze zelf ook slachtoffer zijn zoals mijn broer het een aantal keren was.

Gesloten