LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijs van Corendon foutief op website

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Tommycooper
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2018 21:39

prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door Tommycooper »

Goedenavond

Ik heb een reis geboekt naar Kreta voor 2 personen bij Corendon. Nu was de prijs erg laag, maar in eerste instantie dacht ik dat zoiets wel vaker voorkomt. Naderhand heb ik gebeld en daar vertelde men mij na controle dat de prijs verkeerd op de website stond.
Wat zijn mijn rechten? Zijn zij aan die prijs gebonden of kan Corendon mijn boeking weigeren? Ik heb wel een mail gehad dat de boeking definitief was.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door BL2 »

En over wat voor prijsverschil hebben we het dan ?
Als de vermelde prijs onwaarschijnlijk is, bv E 39,- ipv E 539,- dan kun je daar weinig rechten aan ontlenen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door berndv »

De fout moet inderdaad wel enigszins in proporties zijn. Google anders eens op het otto arrest, dat kan mogelijk overeenkomen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik zie waarvoor ik niet boekte en 3 maanden later, 1 dag voor vertrek voor Hotel vulling mocht zorgen?

Ik betaalde minder dan 25% van de oorspronkelijke prijs en alles ging prima.
Als je zowel vliegtuig stoelen als Hotel ingekocht hebt is het geen winst maken maar verlies beperken!

Dat ik achteraf na alle excursies achteraf ruim het dubbele kwijt was kwam omdat ik alles wilde en daar klaag ik zeker niet over!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Geef wat meer informatie en negeer de post van komkommer. Wat zijn de verschillen in prijs en of andere voorwaarden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik meld alleen maar dat je voor 25% van oorspronkelijke prijs kunt boeken.
Ik heb bewijs van Maart 2018.

Maar vaak is het een foutje maar niet altijd.
Het prijsverschil op dat moment is bepalend of het een te groot verschil was of dat ze mogen terug draaien.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door mahadma »

Deze vraag is zonder informatie over de exacte getallen niet te beantwoorden. Plaatst die eerst en wacht dan op de reacties. Er is inderdaad een Otto arrest maar ook de dubbelslaper van ikea. Dus kom aub met cijfers. Verder is er altijd een voorbehoud van fouten.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij was dat stapelbed van Leen Bakker.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door Moneyman »

mahadma schreef:
13 dec 2018 10:53
Deze vraag is zonder informatie over de exacte getallen niet te beantwoorden. Plaatst die eerst en wacht dan op de reacties. Er is inderdaad een Otto arrest maar ook de dubbelslaper van ikea. Dus kom aub met cijfers. Verder is er altijd een voorbehoud van fouten.
Het gaat juist niet alleen om de cijfers en getallen, maar om de totale context.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Puur uit interesse, waarom belt u als u een definitieve boekingsbevestiging heeft ontvangen?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door alfatrion »

BL2 schreef:
13 dec 2018 08:57
Als de vermelde prijs onwaarschijnlijk is, bv E 39,- ipv E 539,- dan kun je daar weinig rechten aan ontlenen.
Ik hoor dat argument vaker langs komen, maar hoe moet je als consument ten tijden van de koop weten dat de verkoper eigenlijk € 539 wilde hebben? Bij een beroep op een kennelijke fout moet de fout wel kenbaar zijn.

- Wat is de marktprijs?
- Was er iets van een aktie aangekondigd?
- Is er navraag gedaan?

Dat in deze branch de prijzen om de haverklap veranderen maakt dat de consument minder goed kan weten wat de marktprijs op dat moment is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Van November 2017 €698,- voor €198,- een dat voor vertrek 4 maanden later eind Maart 2018.
Deze reis was als klanten lokker in de aanbieding blijkbaar.
Zelfde reis als ooit gezocht en dat zag ik later bij terugkomst pas.

Zowel vliegtuig als Hotel niet vol en prima reis gehad.
Wel €237,- aan excursies gehad maar dat is daar geregeld en viel er buiten dus.

Maar ik weet ook dat er wel eens een fout gemaakt word en omdat het tussen boeken 22.36 uur en vertrek volgende dag 9.53 uur weinig tijd zit kan het ook zo zijn dat ik al weg was in aan boord en ze daarom te laat waren!

Prima vakantie voor leuke prijs, maar hield er wel rekening mee dat ze zouden corrigeren maar wie koopt er laat
in de avond een reis om de volgende dag al om 8.00 op Schiphol te moeten zijn.

Omdat 99% niet vanavond laat gaat boeken voor morgen ochtend vroeg vermoed ik dat ze hoopte dat ik enige tijd later voor hogere prijs was gegaan.

Maar ik spoor niet, ik vlieg liever!

Tommycooper
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2018 21:39

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door Tommycooper »

Nee inderdaad. Ik had het kunnen weten. De prijs was veel te laag, onder 100 euro. Ze hebben al gebeld en zelf geannuleerd.
Ze zullen wel in hun recht staan, maar ik vind als ik fouten maak moet ik ook op de blaren zitten en zij kunnen gewoon zeggen, dat ze mijn vakantie annuleren, terwijl ik zelf gebeld heb met de vraag of er iets niet klopte.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus als je niet had gebeld was je vakantie vermoedelijk voor die prijs doorgegaan? Dus slapende honden wakker gemaakt?

Marcel1961
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2018 16:41

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door Marcel1961 »

In bepaalde kranten stonden deze week ( 2/3) weer eens geweldige aanbiedingen naar o.a Bonaire van Corendon. Op hun site waren de prijzen natuurlijk weer flink wat anders. Mailcontact opgenomen met Corendon, daar werd aan mij terug gemaild dat deze prijzen niet klopten en dat dat deze later waren veranderd c.q. aangepast. Je plaatst dus dure advertenties in de dag bladeren met onwerkelijke prijzen en je hebt dat als bedrijf niet door ???? komt bij mij nogal ongeloofwaardig voor of ze hebben echt een probleem bij deze organisatie..

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, als je van verrassingen houd ga je een reis boeken, de reklame schreeuwen je al weer tegemoet de laatste weken:
"vanaf Euro 199" enz.
Ga je boeken dan zit je steevast E 1000 hoger.......

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Marcel1961 schreef:
16 jan 2019 12:05
In bepaalde kranten stonden deze week ( 2/3) weer eens geweldige aanbiedingen naar o.a Bonaire van Corendon. Op hun site waren de prijzen natuurlijk weer flink wat anders. Mailcontact opgenomen met Corendon, daar werd aan mij terug gemaild dat deze prijzen niet klopten en dat dat deze later waren veranderd c.q. aangepast. Je plaatst dus dure advertenties in de dag bladeren met onwerkelijke prijzen en je hebt dat als bedrijf niet door ???? komt bij mij nogal ongeloofwaardig voor of ze hebben echt een probleem bij deze organisatie..
Vandaag een pagina grote rectificatie door Corendon + excuses.
Dus niet opletten kost 2x geld.....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Tommycooper schreef:
13 dec 2018 19:15
Nee inderdaad. Ik had het kunnen weten. De prijs was veel te laag, onder 100 euro. Ze hebben al gebeld en zelf geannuleerd.
Ze zullen wel in hun recht staan, maar ik vind als ik fouten maak moet ik ook op de blaren zitten en zij kunnen gewoon zeggen, dat ze mijn vakantie annuleren, terwijl ik zelf gebeld heb met de vraag of er iets niet klopte.
Dus als jij een foutje maakt die overduidelijk is vind je ook dat je niet moet zeuren en moet betalen?

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door Holy53 »

BL2 schreef:
16 jan 2019 14:06
Tsja, als je van verrassingen houd ga je een reis boeken, de reklame schreeuwen je al weer tegemoet de laatste weken:
"vanaf Euro 199" enz.
Ga je boeken dan zit je steevast E 1000 hoger.......
Sterk overtrokken deze kreet. Boek regelmatig en ben vaak niet veel duurder uit. In ieder geval niet € 1000 en hoger. Meer de helft of minder is meer de waarheid.

Ivo.w
Berichten: 1743
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: prijs van Corendon foutief op website

Ongelezen bericht door Ivo.w »

v.d.Heyden schreef:
16 jan 2019 21:25
Marcel1961 schreef:
16 jan 2019 12:05
In bepaalde kranten stonden deze week ( 2/3) weer eens geweldige aanbiedingen naar o.a Bonaire van Corendon. Op hun site waren de prijzen natuurlijk weer flink wat anders. Mailcontact opgenomen met Corendon, daar werd aan mij terug gemaild dat deze prijzen niet klopten en dat dat deze later waren veranderd c.q. aangepast. Je plaatst dus dure advertenties in de dag bladeren met onwerkelijke prijzen en je hebt dat als bedrijf niet door ???? komt bij mij nogal ongeloofwaardig voor of ze hebben echt een probleem bij deze organisatie..
Vandaag een pagina grote rectificatie door Corendon + excuses.
Dus niet opletten kost 2x geld.....
Waarschijnlijk is het tegendeel waar. Die foute prijs in de grote advertentie heeft waarschijnlijk voor veel extra verkeer op de website gezorgd, en zal dus waarschijnlijk ook wel de nodige extra boekingen opleveren, ondanks dat de hele lage prijs niet beschikbaar is. En dan een paar dagen later zo'n excuus advertentie. Bam, weer volop aandacht.

Gesloten