LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Geminanna
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2018 10:43

PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door Geminanna »

Nu alweer een normaal brievenbuspakje dat een week geleden in NL op de post is gedaan is nog steeds niet aangekomen! Dit is nu al de zoveelste keer; de vorige keer was het een kaart die er zo'n 2 weken over deed! En daarvoor ook een kaart met 2 weken vertraging. En ik woon echt niet in een buitenhoek van Nederland. Hoe kunnen mensen nog plannen om dingen op tijd ergens te krijgen als PostNL zijn werk zo slecht doet? Het gaat om ook verwachtingenmanagement. Ik baal er echt van, want mijn hele planning is in de soep gelopen omdat mijn pakje er na een ruime week nog niet. Het had er dagen geleden al moeten zijn. Echt verpest. Voelt gewoon deprimerend.
Het management van PostNL moet echt een andere baan nemen dan post bezorgen want hier zijn ze wel heeeeeeeel erg slecht in. Sorry hoor, maar ik woon toch niet aan de andere kant van Europa?? Brieven e.d. horen er gewoon de volgende dag, eventueel een dag of maximaal 2 dagen later te zijn. Toch niet meer dan 7 dagen of zelfs 14 dagen!!! :( En dan: klachten kunnen niet via email... maar via de post, die dus niet (?) aankomt... :( Als het niet om te huilen was, was dat nog om te lachen...... En als ik vraag of ik mijn verzendkosten terug mag, dan moet ik bij de afzender zijn! Bij NS krijg je ook je de volledige kosten terug als er meer dan 400% vertraging zit in de reis. En als je naar je tante reist en terug, dan ga je toch ook niet je tante inschakelen om je ns-reiskosten terug te krijgen als de trein uren vertraging had???
Waarom wordt er niets gedaan aan het slechte management van dit bedrijf??? Kijk eens op hun facebookpagina, het aantal klachten is echt niet normaal. Het regent echt klachten, ook over producten van 1000 euro die gewoon kwijt raken. En ze komen er gewoon mee weg... :( Dat die directeur alsjeblieft snel mag ophoepelen van zijn functie en een andere baan zoekt.


renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door renewouters »

Geminanna schreef:
14 dec 2018 18:41
En als ik vraag of ik mijn verzendkosten terug mag, dan moet ik bij de afzender zijn!
Maar dan ben je toch de afzender als je je verzendkosten terug wilt hebben?

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door juliomariner »

.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 14 dec 2018 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door juliomariner »

Aangezien u de ontvanger bent en niet de afzender krijgt u niet rechstreeks de verzendkosten vergoed. U bent namelijk niet de opdrachtgever. U moet dan ook bij afzender zijn en hij kan zich dan weer bij Tante Pos melden

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Consumentenklachten zijn echter niet alleen de schuld van de pakketbezorgers en hun opdrachtgever ...
maar ook van het veeleisende consumentengedrag

Het aantal bezorgklachten neemt alsmaar toe. M.i. eerder de tijd voor preventieve tegenmaatregelen.

Vorige week reed de Post.nl-pakketbezorger tegen een voor onze deur geparkeerde auto aan, vandaag reed hij bij het keren op de smalle weg dwars door mijn al wat oudere heg en bleef door de dikke takken in zijn wiel vaststeken ... 'maar, er was niets aan de hand', loog hij, terwijl ik bij het afzagen van de takken de indruk kreeg, dat hij totaal gestrest en hij hier tweemaal totaal fout bezig was.

Mijn overburen daarentegen bestellen dagelijks producten via het internet, de directe buren hebben allerlei automatische na-lever-abonnementen zoals voor koffie, hondenvoer of wasmiddelen maar beide zijn ze, bijna, nooit thuis. Het mogen afleveren bij hun buren links en rechts staat in onze straat inmiddels op een ijzig dieptepunt, de gestreste bezorgers komen tweemaal voor niks langs en proberen het telkens bij de buren naast de afwijzende buren, maar inmiddels werkt dit ook al niet meer.

Nu deze gestreste pakketbezorgers, volgens de actuele berichten, ook nog in de tuin, of achter het huis en zelfs in kliko's gaan afleveren, briefjes 'van niet thuis aangetroffen' misbruiken of zèlf een handtekening zetten of pakjes ook zomaar in het niets verdwijnen, wordt het ècht tijd om deze alsmaar stijgende manier van online-bestellen en aan de voordeur te laten afleveren, een halt wordt toegeroepen.

Sympathiek vind ik bij voorbeeld al die online-leveranciers, die op de website als alternatief een centraal verzamelpunt in de buurt aanbieden zonder extra kosten. Ik zie daaronder bij voorbeeld enkele supermarkten, een schrijfwarenwinkel of een bloemenzaak. Klaarblijkelijk worden de gespaarde extra onkosten aan het centrale afleverpunt als kostenvergoeding en verdienmodel uitbetaald. Er worden proeven gedaan met geautomatiseerde centrale containers waarbij de geadresseerde met een code zijn pakje kan afhalen.
Hier zet ook mijn voorstel tot een verandering van de procedure in namelijk: "Wie aan de voordeur laat afleveren, moet maar meer gaan betalen!" Het is m.i. inmiddels eerder een maatschappelijke kwestie geworden, want de grote pakketbezorgers vechten momenteel alleen maar om hun eigen marktaandeel.

1 - Het aantal bewegingen in de straat van pakjes-voertuigen moet worden gereduceerd
2 - de nog te verwachten grote toename van online-bestellingen effectiever georganiseerd

TEGENVRAAG: Is extra moeten betalen al direct bij een online-bestelling wanneer je aan de deur afgeleverd wilt hebben een redelijke oplossing/optie? Bij voorbeeld met een € 2,50 toeslag en wordt het aantal leveringen direct aan de deur dan daarmee minder?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk ben ik uitermate tevreden over de bezorging van Post.nl, DHL en hoe die anderen ook allemaal mogen heten.

De track and trace codes die gestuurd worden, kloppen allemaal, terwijl ik toch in een redelijke uithoek woon.

Niets dan lof voor de bezorgers in deze hele drukke dagen.

Vandaag nog pakje, zou bezorgd worden tussen 13.15/15.00, om 13.40 klopte de postbode aan, keurig.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door juliomariner »

@hanschen Klein. Ik krijg nu toch een beetje het idee dat u deze topic aan het kapen bent. Hier heeft de TS niets aan.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door hänschen klein »

juliomariner schreef:
14 dec 2018 19:14
@hanschen Klein. Ik krijg nu toch een beetje het idee dat u deze topic aan het kapen bent. Hier heeft de TS niets aan.
[/quote

Ik wil alleen maar duidelijk aangeven, dat het nòg erger wordt, wanneer de consument niet zèlf iets wil/gaat veranderen. Voor de pakketbezorgers zijn de laatste 50 meter het lastigst en voor de organisatie als geheel het duurst. Het 'kapen' zie ik als een bredere discussie ...

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door juliomariner »

@HK misschien hebt u wel gelijk maar aan die discussie heeft TS helaas niets want dat kan TS niet alleen veranderen, dus misschien kunt u daar beter zelf een nieuw topic over opsnen

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Lady1234 schreef:
14 dec 2018 19:02
Persoonlijk ben ik uitermate tevreden over de bezorging van Post.nl, DHL en hoe die anderen ook allemaal mogen heten.

De track and trace codes die gestuurd worden, kloppen allemaal, terwijl ik toch in een redelijke uithoek woon.

Niets dan lof voor de bezorgers in deze hele drukke dagen.

Vandaag nog pakje, zou bezorgd worden tussen 13.15/15.00, om 13.40 klopte de postbode aan, keurig.
Op 24 november, de dag na black friday, 5 bestellingen gedaan. Dinsdag 27 november 5 pakjes netjes afgeleverd. Ik denk dat het ook veel te maken heeft met wat je waar besteld en de mentaliteit van de bezorger. Hier is altijd iiemand thuis; we nemen ook pakjes aan voor een aantal buren, geen probleem.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door Erthanax »

Deze laatste, drukke weken zijn er bij ons diverse pakjes bezorgd op de dag na de bestelling (brievenbus- en belstukken, van kleine en grote leveranciers). Ik heb geen klachten over de diverse bezorgdiensten.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geminanna schreef:
14 dec 2018 18:41
Hoe kunnen mensen nog plannen om dingen op tijd ergens te krijgen als PostNL zijn werk zo slecht doet? Het gaat om ook verwachtingenmanagement. Ik baal er echt van, want mijn hele planning is in de soep gelopen omdat mijn pakje er na een ruime week nog niet. Het had er dagen geleden al moeten zijn. Echt verpest. Voelt gewoon deprimerend.
U moet gaan klagen bij de verzender. Deze doet u schijnbaar een belofte dat de zending er binnen een paar dagen is en die komt dus zijn belofte niet na. Overigens is het wel zo verstandig dat, als er ergens tijdsdruk op zit, u dit artikel zelf ergens gaat afhalen.
Geminanna schreef:
14 dec 2018 18:41
Het management van PostNL moet echt een andere baan nemen dan post bezorgen want hier zijn ze wel heeeeeeeel erg slecht in
Het management bezorgd geen post, dat doen de postbodes.
Geminanna schreef:
14 dec 2018 18:41
En als ik vraag of ik mijn verzendkosten terug mag, dan moet ik bij de afzender zijn!
Dat klopt, aan hun heeft u immers betaald, niet aan PostNL.
Geminanna schreef:
14 dec 2018 18:41
Bij NS krijg je ook je de volledige kosten terug als er meer dan 400% vertraging zit in de reis.
Dat klopt. U hebt dan namelijk een overeenkomst met de NS. Hier hebt u een overeenkomst met een verkoper die PostNL ingeschakeld heeft.
Geminanna schreef:
14 dec 2018 18:41
Kijk eens op hun facebookpagina, het aantal klachten is echt niet normaal. Het regent echt klachten, ook over producten van 1000 euro die gewoon kwijt raken.
Heeft u enig idee hoeveel pakjes en brieven er per dag verwerkt worden? Het aantal klachten lijkt veel, maar zit nog onder de 1% van alle verstuurde zaken. Menig bedrijf zou daar jaloers op zijn.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vind het idee van HK wel een charmante eenvoud hebben. Makkelijk toepasbaar en direct effectief. Moet er alleen iemand opstaan die het organiseert.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:
14 dec 2018 23:02
Ik vind het idee van HK wel een charmante eenvoud hebben. Makkelijk toepasbaar en direct effectief. Moet er alleen iemand opstaan die het organiseert.
[/quote

... of iemand met een beter en effectief idee. Ik zie geen andere uitweg en ik heb sympathiek voor de eerste pakketdienst die opstaat.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door Moneyman »

OT: je moet ff op je quotes letten, want ze gaan structureel verkeerd vandaag. Je bent het verleerd :wink:

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Ga er 1 dag werken en je weet meteen waarom

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Brievenbus pakjes moeten wel door de standaard gleuf passen en de rest moet Post NL weigeren, kleine aanbel pakjes horen bij hun collega in busjes tegen hoger tarief.

Maar pakjes afhalen, dan moeten er voldoende afhaal winkels komen en die moeten ook een redelijke vergoeding krijgen.
En dan minder voertuigen in mijn straat, geen bij buren meer en als je bericht kreeg dat je kunt afhalen....
Thuis hoeft voor vele niet, en slimme bezorgers doen gelijk bij vrijwel nooit thuis mensen gelijk een briefje, ophalen bij postagentschap in de deur zonder te bellen.... Tijd=geld, ook voor hun!

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg

Ongelezen bericht door Arizonakid »

En het is zeker dat het pakje daadwerkelijk is verzonden?

Gesloten