Is webshop Wish betrouwbaar?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
daphnelevina
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2018 10:23

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door daphnelevina »

Ik heb van de week iets besteld en betaald via iDeal, echter kreeg ik nadat ik had betaald een melding dat er iets mis was gegaan. Dus geen order maar wel geld afgeschreven van mijn bankrekening.
Contact proberen te zoeken met Wish, maar de enigste mogelijkheid voor mij om contact te zoeken is via Facebook en daar reageren ze niet verder dan hun standaard help menu.
Wie kan mij helpen wat ik moet doen om mijn geld terug te krijgen?

toppi
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2018 12:04

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door toppi »

daphnelevina schreef:Ik heb van de week iets besteld en betaald via iDeal, echter kreeg ik nadat ik had betaald een melding dat er iets mis was gegaan. Dus geen order maar wel geld afgeschreven van mijn bankrekening.
Contact proberen te zoeken met Wish, maar de enigste mogelijkheid voor mij om contact te zoeken is via Facebook en daar reageren ze niet verder dan hun standaard help menu.
Wie kan mij helpen wat ik moet doen om mijn geld terug te krijgen?
[email protected] (je kunt gewoon in het NL een reactie sturen)

ygregory67
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2010 13:25

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door ygregory67 »

Ik ben al jaren een zeer tevreden klant van Wish. Ik heb nog nooit enig probleem gehad met geld terug krijgen, zelfs als ik niet tevreden was met de kleur of als ik iets per ongeluk besteld had, kreeg ik mijn geld terug. Het enige wat er gevraagd wordt is een foto van het product, zodat zij zeker weten dat je het hebt ontvangen. De klantenservice is uiterst vriendelijk en kordaat en een voorbeeld voor hoe een klantenservice zou moeten zijn. En wanneer ik niet tevreden was, kreeg ik niet alleen mijn geld terug maar mocht het product ook nog eens houden. Ja sommige producten zijn lang onderweg, 3 weken is normaal, maar er zijn ook producten bij die ik binnen 2 weken na bestelling heb ontvangen.

Wat betreft de manier van betalen; nog steeds bestaat er de mogelijkheid te kiezen voor een andere optie zoals Paypal, maar als Klarma een eenmalige machtiging heeft, zijn ook daar geen problemen. Ook wat geldteruggave betreft, zijn zij snel en prompt.

Misschien dat veel producten ook bij Aliexpress te koop zijn, maar Wish is veruit het beste online warenhuis waar ik shop en dat zal altijd zo blijven. Bij mij kunnen niets fout doen.

Zeeeeeeeeeeer tevreden Wish shopper

leevaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2010 00:15

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door leevaa »

Heb een smartphone gekocht maar kreeg een verkeerde exemplaar en geen geld terug
heb in totaal 6 SD kaartjes gekocht die niet werkte en kreeg geen geld terug.
Kortom een hele slechte webwinkel wat mij alleen maar geld gekost heeft.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

leevaa schreef:
27 nov 2018 16:05
Heb een smartphone gekocht maar kreeg een verkeerde exemplaar en geen geld terug
heb in totaal 6 SD kaartjes gekocht die niet werkte en kreeg geen geld terug.
Kortom een hele slechte webwinkel wat mij alleen maar geld gekost heeft.

Ai ai, ik koop dit soort elektronica zaken liever niet via dit soort sites. Maar das een ieder zijn keus.

Eerste indrukkenw aren goed van Wish, werd snel bezorgd. Maar heb nu een item welke defect was en als ik via de app of site probeerde te melden kreeg ik bericht dat mijn account was geblokkeerd ivm teveel retouren ????? Had tot dan nog nooit wat geclaimd of geretourneerd.

Nar meerdere dagen mailen kreeg ik steeds bericht dat mijn account teveel retouren had en dat dat eerst op order moest zijn voordat ik mocht claimen. Let wel, ik heb alles ontvangen alleen was defect.

Ik heb nu melding gemaakt bij paypal.

Moet zeggen dat dit via Ebay beter is geregeld. Ik heb daar een 100% klantenscore en defecten / manco zijn tot nu toe altijd opgelost.

Zodra paypal dit heeft afgehandeld, stop ik met Wish.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Aanvulling op mijn reactie:

Zojuist bericht ontvangen van PayPal dat de tijd waarin Wish kon reageren voorbij is en er geen reactie voorbij is gekomen. Mijn geld heb ik reeds retour op creditcard.

Zeer slecht van Wish. Zolang alles aankomt is er geen probleem, maar zodra je een defect meld staat je account gemarkeerd alszijnde teveel retouren terwijl nog nooit een retour is ingediend.

Standaard robot antwoorden en dan ook nog een feedback vragen.....nou die hebben ze gekregen.


Kortom, wees wijs met bestellen op Wish. Zou het klein houden. Op Ebay heb ik nog nooit dit soort fratsen gehad.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Op Aliexpress ook nooit problemen.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door pedro714 »

beste mensen, nogmaals betaal met een creditkaart. Zelf nooit slechte ervaringen met chinese webwinkels. Wel met een spaanse winkel. Creditkaart maatschappij heeft hen om weerwoord gevraagd en te bewijzen dat zij inderdaad hebben geleverd. Hebben niet aan het verzoek voldaan. Binnen 1 week heeft de creditkaartmij. het bedrag ( 229,00) teruggestort.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik betaal Ali ook met krediet kaart. Maar nooit problemen gehad. Wel goed dat het geregeld is en dat anderen gewaarschuwd zijn voor Wish. Er zijn steeds meer bedrijven die ideal gebruiken, ziet er betrouwbaar uit omdat het kort bij huis lijkt. Maar heeft 0 garantie.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Mijn creditcard is aan mijn PayPal gekoppeld. Nooit problemen gehad.
Ideal werkt opzich prima, maar die gebruik ik alleen binnen NL.

Anyway, hoop dat nieuwe Wish klanten ff googlene en gewaarschuwd zijn.

fwhmjanssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2012 20:49

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door fwhmjanssen »

Ik betaal op internetaankopen uitsluitend paypal die gekoppeld is aan mijn creditcard
Als niets geleverd word binnen 30 dagen meld ik dat bij paypal en krijg altijd mijn geld terug.
Ook binnen Nederland met paypal want ook daar zitten veel oplichters.
Ik heb dit eens gehad met een terras overkapping van 2300 euro na 30 dagen mijn volledige geld terug

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Teunbosseman schreef:
11 dec 2018 16:58
Ideal werkt opzich prima, maar die gebruik ik alleen binnen NL.
Het nadeel van IDeal is dat je geen refund mogelijkheid hebt via IDeal. Ik gebruik veelal daarom ook Paypal welke is gekoppeld aan mijn rekening. UIteraard met dubbele verificatie (SMS).,

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

sylvesterb schreef:
15 dec 2018 12:49
Teunbosseman schreef:
11 dec 2018 16:58
Ideal werkt opzich prima, maar die gebruik ik alleen binnen NL.
Het nadeel van IDeal is dat je geen refund mogelijkheid hebt via IDeal. Ik gebruik veelal daarom ook Paypal welke is gekoppeld aan mijn rekening. UIteraard met dubbele verificatie (SMS).,
Dat weet ik, maar binnen NL zijn en heb ik meerdere mogelijkheden om de centjes terug te krijgen dan in Verweggistan.

yolanda nunez
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2018 16:53

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door yolanda nunez »

ik had zelf een bikini besteld en nog wat andere dingetjes. Alles kwam verspreid gedurende 2-6 weken binnen. Eén t-shirt was van erbarmelijke kwaliteit en leek weliswaar op de afbeelding, maar heb ik direct naar de kringloop gebracht. de bikini bleek er geheel anders uit te zien dan op het plaatje. Toen ik hierover via chatcontact klaagde, kreeg ik te horen dat mijn model niet meer leverbaar was en dat ik het ontvangen exemplaar mocht houden. Het geld is keurig teruggestort twee weken later.
Heb wel gemerkt dat vooral kleding er heel wat minder uitziet in het echt dan op het plaatje en dat de kwaliteit slecht is en de maten zijn een zooitje. Bij gewone dingen is Wish wel prima is mijn ervaring.
]

CrniB
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2019 13:20

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door CrniB »

Ik heb wel eens iets besteld, alles is tot nu toe aangekomen. De kwaliteit van de producten is zeer wisselend, maar alles wordt wel geleverd.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

CrniB schreef:
23 jan 2019 13:53
Ik heb wel eens iets besteld, alles is tot nu toe aangekomen. De kwaliteit van de producten is zeer wisselend, maar alles wordt wel geleverd.

Het aankomen van de bestellingen is veeal geen probleem, maar zodra je een reclamatie aangeeft, geeft Wish niet thuis.
Ik heb mijn centen terug gekregen via PayPal maar ik maak liever gebruik van Ebay.

Daarbij constateer ik dat je niet kan selecteren op FREE SHIPPING, wat bij Ebay wel kan. En de verzendkosten bij Wish liggen soms vrij hoog op laag geprijste artikelen.

gerrit185
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:06

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Heb zelf een topic gemaakt over Wish en klarna.BV
Mocht je problemen krijgen met wish Doe dan vooral geen zaken via Klarna BV.

Het allerbest is niets te kopen via Wish. Inmiddels bestel ik producten via aliexpress met aliexpress standaard verzending binnen 2 weken netjes in huis.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

gerrit185 schreef:
05 feb 2019 02:34
Heb zelf een topic gemaakt over Wish en klarna.BV
Mocht je problemen krijgen met wish Doe dan vooral geen zaken via Klarna BV.

Het allerbest is niets te kopen via Wish. Inmiddels bestel ik producten via aliexpress met aliexpress standaard verzending binnen 2 weken netjes in huis.

Ach met Alieexpress, Ebay, gearbest etc etc heb ik ook gezeur gehad. Maar altijd netjes centjes terug gekregen. Bij Wish was het omslachtige rmaar uiteindelijk via Paypal toch ook centjes terug gekregen.

Bij uitzondering bestel ik bij Wish want deze rekent best hoge verzendkosten en dan nog 4 tot 6 weken wachten.

Bij al die Chinese webshops is wel wat te klagen.

gerrit185
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:06

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Dat is waar Nooit leuk als je gezeik krijgt.
Tot nu toe heb ik nog geen gedonder gehad met aliexpress. Wel erg vervelend om te horen dat het bij jou wel fout ging.

berthagens
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2019 10:45

Re: Is webshop Wish betrouwbaar?

Ongelezen bericht door berthagens »

Ik heb zelf meerdere producten besteld op wish.com, maar de kwaliteit is niet betrouwbaar. Ook de reviews zijn vaak nep en veels te positief. Er zal vast wel wat goeds tussenzitten. Maar ik heb altijd geleerd, goedkoop is vaak duurkoop.

Plaats reactie