LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
13 dec 2018 12:48
Lady1234 schreef:
13 dec 2018 12:44
Volgens mij mag iedereen zijn gebruikersnaam veranderen.
Je mist het punt :wink:
Nee, dat mis ik niet, begrijp best waar het over gaat. Maar dan moet de naamswijziging niet aangehaald worden, :lol:

Volgens Miepje mag een naamswijziging niet.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door angel1978 »

waar staat dat dan over 'naamswijziging'?

Ik lees terugkeren onder een andere naam!

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
13 dec 2018 13:36
Moneyman schreef:
13 dec 2018 12:48
Lady1234 schreef:
13 dec 2018 12:44
Volgens mij mag iedereen zijn gebruikersnaam veranderen.
Je mist het punt :wink:
Nee, dat mis ik niet, begrijp best waar het over gaat. Maar dan moet de naamswijziging niet aangehaald worden, :lol:

Volgens Miepje mag een naamswijziging niet.
Je laat in ieder geval niet merken dat je het begrijpt, want je verdraait de woorden van Miepje.. Het verschil tussen "een naamswijziging" en "terugkeren onder een andere naam" is toch niet zo moeilijk?

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De ban van Stofzuigertje zal opgeheven zijn, waardoor hij kon terugkeren. En tegelijkertijd heeft hij of zij zijn naam gewijzigd.

Daar is niets mis mee.

We weten toch helemaal niet of de persoon daarachter permanent verbannen was? Of wellicht weet u meer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Als je in de zoekbalk de naam ' stofzuigertje ' intoetst zie je dat die naam bij al zijn reacties nu overal ' zwart' is , dat betekent vlg mij dat dat account dus niet eens meer bestaat en dat hij daar ook niet/ nooit meer mee kan inloggen.
Zo zijn er nu meerdere namen zwart . Toets maar eens wat namen in van forummers die je al een tijdje niet hebt gezien. Zwarte namen blijven zwart dus die komen onder die naam nooit meer terug.
Of dat nu door een permanente verbanning komt of op eigen verzoek doet er niet toe.

Feit is dat stofzuigertje terug is gekomen met een nieuw account/ nieuwe naam.
Laatst gewijzigd door moederslink op 13 dec 2018 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
13 dec 2018 14:33
Als je in de zoekbalk de naam ' stofzuigertje ' intoetst zie je dat die naam bij al zijn reacties nu overal ' zwart' is , dat betekent vlg mij dat dat account dus niet eens meer bestaat en dat hij daar ook niet/ nooit meer mee kan inloggen.

Je hoeft alleen te kijken naar

Komkommertijd
Berichten: 175
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zover kijk ik niet op het forum, maar de moderatie kan toch ook niet twijfelen of Komkommetijd en Stofzuigertje dezelfden zijn. Men zou verwachten dat als die persoon permanent verbannen is, de moderatie optreedt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat zou je idd kunnen verwachten , ware het niet dat de moderatie daar terughoudend in is.
Zij hebben ' bewijzen ' nodig en dat is niet altijd even makkelijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
13 dec 2018 14:43
Dat zou je idd kunnen verwachten , ware het niet dat de moderatie daar terughoudend in is.
Zij hebben ' bewijzen ' nodig en dat is niet altijd even makkelijk.

Je kan alleen op een zelfde IP nooit iemand blokkeren. Er kunnen wel meer mensen in dat huis op Radar actief zijn. Vraag me af of een IP ban überhaupt nog werkt. Wat als je met een 4G abonnement een account aan maakt? Of als je verhuisd? Of switcht van provider?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
13 dec 2018 14:28
De ban van Stofzuigertje zal opgeheven zijn, waardoor hij kon terugkeren. En tegelijkertijd heeft hij of zij zijn naam gewijzigd.

Daar is niets mis mee.
Dat geloof je toch zelf niet eens.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zal ik maar volgende zomer hierop antwoord geven, dat is voor mijn de juiste tijd!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

Komkommertijd schreef:
13 dec 2018 15:11
Zal ik maar volgende zomer hierop antwoord geven, dat is voor mijn de juiste tijd!
Dan ben je er misschien als " zomerkoninkje ?"

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

PermanentVerbannen is nog vrij als gebruikersnaam zag ik net!

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
13 dec 2018 15:29
PermanentVerbannen is nog vrij als gebruikersnaam zag ik net!
Die is eigenlijk gereserveerd voor een andere bekende gebruiker. :mrgreen:

Maar indirect geef je dus aan dat je permanent verbannen bent. Waarom kom je dan toch terug?

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

stofzuigertje schreef:
03 aug 2018 09:41
Deel 3 van dit Feedback topic kunnen we beter de Koffie Hoek noemen zoals in de buurt super!

Trollen?
Naast de uitleg van Wikipedia van een leuk poppetje uit Noorwegen word die naam zwaar misbruikt.

Zo zal een echte Trol denken dat Moeders Link dat mama boos is... ze word erg link....

Ook zie ik vaak een Quote die ingekort en aangepast is en dan is uit verband halen en totaal andere betekenis mogelijk!

Aangezien @stofzuigertje toch al een permanente ban heeft, kan bovenstaande quote gerust worden gebruikt als voorbeeld van een verwarrende schrijfstijl :roll:

Feedback:
- lees voor en na publicatie je eigen bericht (met de knop 'Voorbeeld ' en pen-symbool rechtsboven)
- gebruik interpunctie (komma's, punten en andere leestekens)
- denk aan je grammatica (wordt met dt)
- haal onnodige spaties weg (Koffie Hoek, buurt super: komt wellicht door autocorrectie van tablet/smartphone?)
- wees kritisch op het gebruik van hoofdletters (koffiehoek, @moederslink i.p.v. Moeders Link)
- en en en enz.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
13 dec 2018 14:52
Lady1234 schreef:
13 dec 2018 14:28
De ban van Stofzuigertje zal opgeheven zijn, waardoor hij kon terugkeren. En tegelijkertijd heeft hij of zij zijn naam gewijzigd.

Daar is niets mis mee.
Dat geloof je toch zelf niet eens.
Als ik zie wat de moderatie hier allemaal op het forum schrapt en waar ze waarschuwingen voor uitdelen kan S als K alleen maar blijven als hij of zij,om wat voor reden dan ook, een paar streepjes voor heeft.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Volgens mij hoorde hier Feedback op dit Topic te staan en geen aanval op mijn persoonlijk!
Alleen tegen 1 is niet de manier.

Als ze een gebruikersnaam verbieden, dat mag de moderator doen, maar het vrijgeven IP adres en
je kan en mag een andere naam maken....
Doordat vele zo reageren kunnen andere lastposten hier van leren en dat is wat we nu bereikte.

Daarom ook mijn opmerking van dat het wel de Koffie Hoek van de Buurt Super lijkt helaas!

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komstoffer: een gebruikersnaam wordt niet verboden (wellicht tenzij aanstootgevend), maar een gebruiker wordt de toegang ontzegd. Het is dan duidelijk niet de bedoeling dat die gebruiker onder een andere gebruikersnaam terugkeert, zonder het gedrag aan te passen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ter attentie van de redactie ...
Over onredelijke en onrechtmatige beslissingen van een forum-moderator ...

Een lopende topic wordt door ruzie en/of off-topic-posts zodanig verkreukeld, dat de moderator een voor iedere lezer duidelijk zichtbare waarschuwing op de betreffende topic plaatst. Helaas doen de deelnemers hier niets mee. Gevolg: de moderator sluit het topic en slaat daarmee een soms de gebruikelijke maatregel over "Wij hebben een aantal niet-constructieve reacties uit dit topic verwijderd".

Wat zijn hiervan de gevolgen?

- De (1-) moderator is weliswaar met één klik van de lastige deelnemerdiscussie af, maar wèl op een m.i. te gemakzuchtige wijze en vooràl op kosten van de gefrustreerde (-2) topic-starter ... terwijl de (-3) veroorzakers gewoon tot de orde van de dag kunnen overgaan alsof het hen verder helemaal niets aangaat.

Maar ...

- er zijn àndere instrumenten om deze ruzieschoppers, bij voorbeeld per PB te waarschuwen
- de moderator kan ook zichtbaar op de topic enkele personen vermanen (voor schut zetten)
- ruzieschoppers kunnen van de betreffende topic verwijderd
- of zelfs tijdelijk even uitgesloten worden

1 - De topicstarter zit erbij en kijkt ernaar hoe zijn/haar topic geruïneerd en geblokkeerd wordt

2 - Meelezers/volgers kunnen het voor hèn interessante verhaal niet meer verder volgen

3 - Actief deelnemende reageerders worden voor verdere reacties uitgesloten/afgeknepen

4 - De deelnemer @JvanderW heeft op 28 okt. 2018, en nog eens herhaald op 17 nov. 2018, hetzelfde probleem ook al eens op Feedback -2- aangesproken ... echter zonder zichtbare reactie/succes! Deelnemers èn de moderator reageerden niet op deze vaststelling.

Mij is dit nu met de topics 'HIER ALLEEN PINNEN", maar ook bij 'een droomhuis voor starters' overkomen. Dat laatste is nog steeds een actueel onderwerp voor starters die klem zitten en waarin ik rijkelijk tijd om te rechercheren heb gestoken. Halverwege het topic-verhaal over een maatschappelijk complex probleem, wordt de topic plotseling door 'de autoriteit' gesloten. Hulp bieden aan mede burgers die klemzitten wordt hier afgeknepen?

Ik ga daarom de al eerder voorbereide topic voor de doelgroep 'starters op de huizenmarkt' alsnog posten in een vervolg-topic in de overtuiging dat ik het héle verhaal mag/ en moet vertellen en later ook kan aanvullen om te actualiseren. Mogelijk wordt er een klacht ingediend, omdat, volgens de spelregels, een onderwerp niet een tweede keer kan/mag worden opgestart.

Ik hoop, dat de dienstdoende moderator begrip kan/wil opbrengen voor het feit, dat ik mijn droomhuis-topic alsnog wil afmaken. Gooit nu niet de rest mijn verhaal over de schutting, omdat andere deelnemers zich op dit forum niet kunnen gedragen .... en de dienstdoende moderator de sanctie-mogelijkheden on-juist benut en vooral niet àchter de topic-starter en de overige constructieve deelnemers gaat staan.

Waarom de spelregels verkeerd worden gehandhaafd....
- (Delen van) forumbijdragen die off topic zijn, oftewel: die niet of nauwelijks iets te maken hebben met het openingsbericht van de discussie, kunnen worden verwijderd door de Moderator. (hier staat dus NIET, dat het topic hiervoor kan/mag worden gesloten).
- Bijdragen mogen maar één (1) keer worden geplaatst. (maar toch NIET wanneer een topic onrechtmatig/onredelijk zonder de schuld van de TS gesloten werd).

Motivatie: Nà mijn laatste ban kreeg ik bij het mogen inloggen bijval te zien via PB's om mij vooral door andere deelnemers op dit forum vooral niet te laten kisten!
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 15 dec 2018 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als je een BAN hebt kun je geen pb versturen en ontvangen ,volgens mij.

Gesloten