LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facebook account verwijderen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
janp1964
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2018 21:55

Facebook account verwijderen

Ongelezen bericht door janp1964 »

Ik had eergisteren besloten mijn Facebook account te gaan verwijderen (de app had ik al verwijderd van telefoon en tablet). Vanaf mijn PC (OSx Safari) bleek dat onmogelijk! De enige optie was het deactiveren van je account. Vervolgens gezocht bij helpcentrum van Facebook naar hoe een account te verwijderen ... Daar vind je dan wel de info hoe dat kan maar in praktijk werkte dat bij mij niet. Alleen deactiveren mogelijk. Tevens niet mogelijk een vraag daarover te stellen aan Facebook!

Nu dag later gezocht op internet en een link gevonden waarmee het verwijderen dan wel gelukt is. Ik ben eraf hoop ik. Want zeker ervan ben ik niet ... Het lijkt erop dat ik de komende maand Spotify niet kan gebruiken omdat Facebook ergens aangeeft dat gekoppelde apps je account weer kunnen activeren. Te gek voor woorden de drempels die ze opbouwen om je definitief uit te schrijven. Bovendien lijkt het mij niet juist en dus onrechtmatig dat ik mijn gekoppelde apps eerst moet ontkoppelen alvorens ik me van Facebook kan ontdoen.

Misschien zie ik Draken die er niet zijn. Ik zal Spotify binnenkort toch wel willen gebruiken en ik weet niet zeker of ik die twee gekoppeld heb, ook niet precies welke andere app's een koppeling hebben.

Zijn er anderen die ervaringen hebben met het verwijderen van je Facebook account?

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Facebook account verwijderen

Ongelezen bericht door smilie »

Jaren geleden toen Facebook nog niet zo wereldwijd populair was, had ik een account (ik ben een early adopter zeg maar).

Echter, zag ik er geen nut van dus heb account na enige tijd verwijderd.

Maar, na een jaar of twee later toen Facebook razend populair werd wilde ik mij weer aanmelden.

Dus mijn email adres opgegeven en toen bleek dat ze het gehele tijd mijn toenmalige profiel hadden bewaard en had ik optie om alles te herstellen! Alle foto's berichten enz waren er nog.

Ik wil benadrukken dat ik al meer dan 20 jaar in IT wereld ben dus ik was not amused. Vervolgens heb ik ze geschreven om al mijn data te verwijderen.

Nooit meer FB voor mij. En ik kan je vertellen dat ik niks mis hoor.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Facebook account verwijderen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

janp1964 schreef:
16 dec 2018 04:49
Bovendien lijkt het mij niet juist en dus onrechtmatig dat ik mijn gekoppelde apps eerst moet ontkoppelen alvorens ik me van Facebook kan ontdoen.
Lijkt mij eigenlijk niet meer dan logische, immers kun je de gekoppelde apps niet meer gebruiken als je Facebook verwijderd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Facebook account verwijderen

Ongelezen bericht door kweenie »

Je koppelt zelf die andere apps aan Facebook. Dan lijkt het mij logisch dat je ook eerst een alternatief voor die andere apps moet regelen voordat je Facebook verwijdert.


Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Facebook account verwijderen

Ongelezen bericht door Moneyman »

smilie schreef:
16 dec 2018 09:20
Ik wil benadrukken dat ik al meer dan 20 jaar in IT wereld ben dus ik was not amused.
Voor iemand met zoveel it ervaring had het verschil tussen deactiveren en verwijderen toch wel duidelijk moeten zijn...

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Facebook account verwijderen

Ongelezen bericht door smilie »

Moneyman schreef:
16 dec 2018 11:00
smilie schreef:
16 dec 2018 09:20
Ik wil benadrukken dat ik al meer dan 20 jaar in IT wereld ben dus ik was not amused.
Voor iemand met zoveel it ervaring had het verschil tussen deactiveren en verwijderen toch wel duidelijk moeten zijn...
Toenertijd dat was verwijderen hoor. Niet deactiveren.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Facebook account verwijderen

Ongelezen bericht door Moneyman »

smilie schreef:
18 dec 2018 17:13
Moneyman schreef:
16 dec 2018 11:00
smilie schreef:
16 dec 2018 09:20
Ik wil benadrukken dat ik al meer dan 20 jaar in IT wereld ben dus ik was not amused.
Voor iemand met zoveel it ervaring had het verschil tussen deactiveren en verwijderen toch wel duidelijk moeten zijn...
Toenertijd dat was verwijderen hoor. Niet deactiveren.
Dat blijkt :lol:

Gesloten