LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Premier van/voor alle Nederlanders

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door scontra »

Zijn excellentie Premier M. Rutte plaatst een pagina grote openbrief, gericht aan "alle" Nederlanders, in het Algemeen Dagblad.
Zou de premier het idee zijn toegedaan dat alle Nederlanders het AD lezen en zo van zijn hersenspinsels deelgenoot zullen worden, of richt hij zich tot een select groepje AD lezers om hen te paaien voor de komende Gemeenteraadsverkiezingen.

Staat het resterende, overgrote en nu nog zwijgende, deel van de bevolking voor de premier aan de zijlijn ?
Zou de premier er wel van doordrongen zijn dat niet alle Nederlanders het AD lezen, maar velen voor een ander dagblad hebben gekozen ?
Zou de premier wel beseffen dat zeer veel Nederlanders zich een abonnement op een dagblad niet eens kunnen veroorloven, mede gevolg van zijn bezuinigingsflijt in de afgelopen jaren ?

Premier van/voor alle Nederlanders, naar mijn beleving echt niet !!

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De open brief is gratis online te lezen https://www.ad.nl/politiek/weer-schrijf ... ~a12f5e26/

En hoe het vaasje belachelijk wordt gemaakt https://mobile.twitter.com/search?q=%23vaasje&src=typd

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dan roken ze maar een pakje shag minder om die krant te kopen.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door Lowieze »

scontra schreef:
17 dec 2018 18:10
Zijn excellentie Premier M. Rutte plaatst een pagina grote openbrief, gericht aan "alle" Nederlanders, in het Algemeen Dagblad.
Zou de premier het idee zijn toegedaan dat alle Nederlanders het AD lezen en zo van zijn hersenspinsels deelgenoot zullen worden, of richt hij zich tot een select groepje AD lezers om hen te paaien voor de komende Gemeenteraadsverkiezingen.

Staat het resterende, overgrote en nu nog zwijgende, deel van de bevolking voor de premier aan de zijlijn ?
Zou de premier er wel van doordrongen zijn dat niet alle Nederlanders het AD lezen, maar velen voor een ander dagblad hebben gekozen ?
Zou de premier wel beseffen dat zeer veel Nederlanders zich een abonnement op een dagblad niet eens kunnen veroorloven, mede gevolg van zijn bezuinigingsflijt in de afgelopen jaren ?

Premier van/voor alle Nederlanders, naar mijn beleving echt niet !!

Ik neem aan dat u de Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019 bedoelt.
De Gemeenteraadsverkiezing hebben we al achter de rug.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door kuklos »

Hij mag dan wel premier zijn, mij vertegenwoordigt hij niet.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door mahadma »

Klik eens hier: https://www.youtube.com/watch?v=kCe7k17u4Ds
en luister naar dhr. M. Rutte, die hoeft niet te bezuinigen ........

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

mahadma schreef:
17 dec 2018 19:13
Klik eens hier: https://www.youtube.com/watch?v=kCe7k17u4Ds
en luister naar dhr. M. Rutte, die hoeft niet te bezuinigen ........

Mag dat niet dan? Moet een premier soms voor een minimumloon werken?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door renewouters »

kuklos schreef:
17 dec 2018 18:48
Hij mag dan wel premier zijn, mij vertegenwoordigt hij niet.
Wij worden dan ook alleen maar vertegenwoordigd door parlementariers. Bewindslieden mogen wij immers niet kiezen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door renewouters »

scontra schreef:
17 dec 2018 18:10
Zijn excellentie Premier M. Rutte plaatst een pagina grote openbrief, gericht aan "alle" Nederlanders, in het Algemeen Dagblad.
Zou de premier het idee zijn toegedaan dat alle Nederlanders het AD lezen en zo van zijn hersenspinsels deelgenoot zullen worden, of richt hij zich tot een select groepje AD lezers om hen te paaien voor de komende Gemeenteraadsverkiezingen.

Staat het resterende, overgrote en nu nog zwijgende, deel van de bevolking voor de premier aan de zijlijn ?
Zou de premier er wel van doordrongen zijn dat niet alle Nederlanders het AD lezen, maar velen voor een ander dagblad hebben gekozen ?
Zou de premier wel beseffen dat zeer veel Nederlanders zich een abonnement op een dagblad niet eens kunnen veroorloven, mede gevolg van zijn bezuinigingsflijt in de afgelopen jaren ?

Premier van/voor alle Nederlanders, naar mijn beleving echt niet !!
Mark Rutte heeft meer intelligentie en kennis dan wij op dit forum. Dus hij weet echt wel de antwoorden op de vragen die jij nu stelt.

En aan alle klagers: waarom wordt je zelf niet politiek actief om zo een gooi te doen naar het premierschap. Iedereen met talent kan dat bereiken. Je moet alleen wel wat kunnen.

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Iedereen kijkt toch altijd naar de korte termijn als het om politiek gaat. Die hele democratie is een farce. Het slechtste politieke stelsel dat bestaat. De oude Grieken wisten dat al, maar toch hebben we dat nog steeds.

Iedereen die extreem veel kritiek heeft op Rutte, heeft waarschijnlijk geen kijk op de toekomst en denkt alleen aan nu (in mijn ogen zou je dan al het stemrecht moeten verliezen), is het met een paar standpunten niet eens (wat vrij logisch is, omdat je het nooit helemaal met iemand eens kan zijn) en blijft daar in hangen of is een aanhanger van links. Want hoe je het ook went of keert, de Nederlandse economie zit gigantisch in de lift en de sociale zekerheden zijn zelfs verbeterd sinds Rutte er zit en in mijn ogen is de samenleving er ook beter op geworden. En natuurlijk zijn er in persoonlijke situaties wel uitzonderingen, maar voor die uitzonderingen is geen politiek te bedrijven.

Nee, geef mij maar lekker een ander politiek stelsel, waarbij stemrecht geen automatisch recht is, maar iets dat door mensen verdiend moet worden bijvoorbeeld door middel van een test iedere 5 jaar. Een aristocratie dus, de politieke voorkeur van de oude Plato. 'Politici moeten gekozen worden door mensen die verstand van politiek hebben'.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door angel1978 »

Denk niet dat er ooit een premier is geweest of zal zijn waarbij allen zich vertegenwoordigd voelen.. lijkt me praktisch onmogelijk.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Een ongelukkig tijdstip voor deze zeer noodzakelijke discussie ...

De Commissie Remkes onderschrijft het beeld: ‘De democratie werkt onvoldoende’

Deze studie werd door de regenten zèlf in opdracht gegeven en zij hebben het nog niet werkelijk bestudeerd.

Misschien een paar weken de tijd laten om conclusies te kunnen laten trekken en dàn hier verder discussiëren?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door gosewijn »

hänschen klein schreef:
17 dec 2018 23:32
Een ongelukkig tijdstip voor deze zeer noodzakelijke discussie ...

De Commissie Remkes onderschrijft het beeld: ‘De democratie werkt onvoldoende’

Deze studie werd door de regenten zèlf in opdracht gegeven en zij hebben het nog niet werkelijk bestudeerd.

Misschien een paar weken de tijd laten om conclusies te kunnen laten trekken en dàn hier verder discussiëren?




Dat maken de forum leden uit.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dit is geen discussie forum, maar een forum voor consumenten problemen.

Als men een andere regering wenst, moet men anders stemmen, en anderen, niet hier, oproepen om anders te stemmen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door moederslink »

hänschen klein schreef:
17 dec 2018 23:32
Een ongelukkig tijdstip voor deze zeer noodzakelijke discussie ...

De Commissie Remkes onderschrijft het beeld: ‘De democratie werkt onvoldoende’

Deze studie werd door de regenten zèlf in opdracht gegeven en zij hebben het nog niet werkelijk bestudeerd.

Misschien een paar weken de tijd laten om conclusies te kunnen laten trekken en dàn hier verder discussiëren?
Dit topic is van scontra , ik denk dat hij degene is die dit topic moet sturen .

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
17 dec 2018 19:46
Want hoe je het ook went of keert, de Nederlandse economie zit gigantisch in de lift en de sociale zekerheden zijn zelfs verbeterd sinds Rutte er zit en in mijn ogen is de samenleving er ook beter op geworden.
Hier wordt een mening als feit gepresenteerd. Maar is Rutte nu zo goed geweest voor onze groei?
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2014/46 ... n-eurozone

Het een na onderste plaatje toont de economische groei van diverse Europese landen in de periode na de crisis tot 2015
Kabinet Rutte-1 trad aan in oktober 2010, daarna bleef Nederland ineens fors achter bij frankrijk, belgie en duitsland. Dat Nederland de laatste jaren het wel beter deed als de buren noem ik het goedmaken van een opgelopen achterstand, (en dan nog maar gedeeltelijk), je europees kampioen economische groei noemen gaat me dan ook iets te ver.

En voor zover de sociale zekerheden daadwerkelijk verbeterd zijn, betwijfel ik of dat opweegt tegen de prijsstijgingen.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door Berteman »

Nijogeth schreef:
17 dec 2018 19:46
Want hoe je het ook went of keert, de Nederlandse economie zit gigantisch in de lift en de sociale zekerheden zijn zelfs verbeterd sinds Rutte er zit.
Kan je deze bewering ook met feiten en cijfers onderbouwen?

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door Erthanax »

En welk deel daarvan aantoonbaar is toe te schrijven aan het regeringsbeleid.

Doorgaans zit het zo: Gaat het goed, dan is het te danken de directie/regering. Gaat het slecht, dan is het te wijten aan de economie/het buitenland.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
18 dec 2018 00:42
En welk deel daarvan aantoonbaar is toe te schrijven aan het regeringsbeleid.

Doorgaans zit het zo: Gaat het goed, dan is het te danken de directie/regering. Gaat het slecht, dan is het te wijten aan de economie/het buitenland.
En voor de oppositie is het altijd exact andersom

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Premier van/voor alle Nederlanders

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
18 dec 2018 00:42
En welk deel daarvan aantoonbaar is toe te schrijven aan het regeringsbeleid.

Doorgaans zit het zo: Gaat het goed, dan is het te danken de directie/regering. Gaat het slecht, dan is het te wijten aan de economie/het buitenland.
Daarom verwijs ik je nogmaals naar bovengenoemde link naar CBS site. Hier wordt de economische groei van Nederland vergeleken met die van de ons omringende landen.
Die andere landen hebben evengoed last van dezelfde externe factoren: invloed van wereld economie / wereldwijde crisis

Saillant detail: Heel 2011 was Belgie bezig met de langste kabinetsformatie ooit. Toch deed de Belgische economie het fors beter dan de Nederlandse. Geen regering is dus beter dan de regering Rutte. :D

Gesloten