LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten bij afhalen medicijnen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, ik zou zeggen: “ allemaal vertrekken naar dat paradijs daar”.

Maar misschien kunnen dan de Duitse bejaarden hierheen komen, hebben ze wellicht wat minder armoede dan daar.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bcf45fd2/

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En het verschil tussen bijstand en Hartz4, WAO en Rente. Mensen die nooit met pensioen kunnen maar moeten blijven werken. Ik blijf hier.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Idem dito. :lol:

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Duitsland is een prachtig land en ik kom er graag, maar ik blijf toch hier wonen. Die paar euro voor mijn apotheker en zijn assistentes (allen deskundig, behulpzaam en vriendelijk) vind ik geen probleem. Eerlijk werk moet eerlijk betaald worden.

sibora
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:50

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door sibora »

Als hier alles zo goed is ; Waarom hebben we hier die voedselbanken waar duizenden mensen eten moeten halen dat vergeten mee te nemen ?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En in Duitsland weet je die nog niet te vinden? Zoek maar eens naar die Tafel

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sibora schreef:
06 dec 2018 22:14
Als hier alles zo goed is ; Waarom hebben we hier die voedselbanken waar duizenden mensen eten moeten halen dat vergeten mee te nemen ?
Daar gaan, jammer genoeg, heel veel mensen naar toe die zichzelf in de financiële ellende gestort hebben. Dus zij krijgen extra steun om daar weer uit te krabbelen.

Maar lees eens over Duitsland, daar bestaat het al 25 jaar.

https://www.tafel.de

sibora
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:50

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door sibora »

@ Lady 1234 .
Waar ging topic over ? Dat ik geschreven heb , dat apotheek in Duitsland genoegen moest nemen met 5 euro per recept !
Hoeveel medicijnen daar ook opstaan speelt geen rol . dat dit gegeven tegen zere benen trapt , zal me een worst zijn .
Maar dat u geschreven hebt ; ´´ dat mensen zich zelf in de financiële ellende gestort hebben `` Dus als ik het goed heb ?
Is dat de schuld van die mensen zelf ? Dat veel mensen het water aan de lippen staat, en niet weten hoe ze rond moeten komen ,is de schuld van die mensen zelf, ( ik zou me rot schamen om zo iets te schrijven ) In den Haag horen ze dat woord voedselbank niet graag,
Ik heb dat nog niet één politieker horen zeggen . Maar ja wat wil je met al die alfa mannetjes en vrouwtjes.

,

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sibora schreef:
07 dec 2018 08:50
Maar dat u geschreven hebt ; ´´ dat mensen zich zelf in de financiële ellende gestort hebben `` Dus als ik het goed heb ?
Is dat de schuld van die mensen zelf ? Dat veel mensen het water aan de lippen staat, en niet weten hoe ze rond moeten komen ,is de schuld van die mensen zelf, ( ik zou me rot schamen om zo iets te schrijven )
Tsja, je mag dat hard vinden klinken, maar het is wel de realiteit.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Waar ging topic over ? Dat ik geschreven heb , dat apotheek in Duitsland genoegen moest nemen met 5 euro per recept !
Je noemt zelf als eerste de voedselbank, maar als een ander daarop reageert, dan gaat het topic daar niet over?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door berndv »

sibora schreef:
07 dec 2018 08:50
Maar dat u geschreven hebt ; ´´ dat mensen zich zelf in de financiële ellende gestort hebben `` Dus als ik het goed heb ?
Is dat de schuld van die mensen zelf ? Dat veel mensen het water aan de lippen staat, en niet weten hoe ze rond moeten komen ,is de schuld van die mensen zelf
Al 11 jaar een account en nog niet weten hoe quoten werkt, en dan de tekst ook nog verkeerd overtypen waardoor het helemaal uit zijn verband wordt getrokken. Chapeau, blij dat u zo uw punt kunt maken.
Lady1234 schreef:
06 dec 2018 22:44
Daar gaan, jammer genoeg, heel veel mensen naar toe die zichzelf in de financiële ellende gestort hebben.
Heel veel is wat anders dan hoe u het overneemt. En, niet alle armoede is de overheid aan te rekenen. Vele klanten van de voedselbank hebben ergens zelf de hand gehad in hun armoede door onverantwoord om te gaan met geld, op te grote voet leven, kopen op afbetaling en er zijn zelfs bij die niet willen werken.

Volgensmij snapt u ook de eigen bijdrage voor medicijnen in Duitsland niet heel erg goed. Die 5 euro was de klepel, maar de klok bent u nog naar op zoek volgens mij. Dit is namelijk het minimum dat u betaalt, in Duitsland betaalt men namelijk bij medicijnen 10% van de kostprijs, met een minimum van 5 euro. Vergeet u overigens ook niet de voor de meesten niet te betalen kosten voor tandheelkundige zorg, de huisartsen die geen acceptatieverplichting hebben, eigen bijdrage voor alle medische handelingen? Dat van die huisartsen is wel opvallen op zich. Ze hebben een relatief goedkope verzekering daar, de publieke, voor mensen die minder dan ongeveer 50.000 verdienen is dit de enige optie, maar met die verzekering kan je je niet zomaar bij iedere huisarts melden, dus ook als je eigen huisarts op vakantie is of ziek is, is er ook niet een standaard vervanger, maar moet u zelf zoeken naar een vervanger die u ook wil helpen met een publieke verzekering. Nee, het is daar zo fijn geregeld en het is hier zo prut.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het gras bij de buren is altijd groener.

sibora
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:50

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door sibora »

Sorry beste mensen van het forum , Op alle onzin die nu geschreven is , ga ik niet meer op reageren .

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door berndv »

sibora schreef:
07 dec 2018 12:02
Sorry beste mensen van het forum , Op alle onzin die nu geschreven is , ga ik niet meer op reageren .
waarom niet? dat doen we ook op die van jou :lol:

chevaholten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2018 14:26

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door chevaholten »

Bij een van mijn laatste bezoeken aan de apotheek holten, werden mij kosten berekend voor een medicijn wat normaal tot de groep medicijnen behoort nl Telmisartan echter omdat ik het medicijn wilde hebben van de firma Sanoz zijn mij die kosten berekend. De apotheek (apotheker) vond dat ik een vervangend medicijn moest gaan gebruiken wat niet door de firma Sandos was geleverd en wat voor mij enige complicaties zou geven.
Omdat er in Holten geen vervangende apotheker is ben ik hier dus aan opgehangen. Het is hier duidelijk een soort monopoliepositie
waardoor je als patiënt geen ander verhaal kunt trekken. Bij mij bezoek in het ZGT ziekenhuis in Almelo is mij dit medicijn normaal verstrekt zonder bijkomen de kosten.De kosten bedragen per keer 10,95 euro en dan nog de ter hand stellings kosten.
Weet iemand hoe en waar je een online apotheek kunt vinden in de buurt van Holten en/of deze online apotheek medicijnen op aanvraag met een recept van de arts ook naar patiënten verstuurt

PS. Er zijn ook andere inwoners die te maken hebben of gehad met dit optreden.
Ik heb dit gedrag gemeld bij radar en wacht geduldig op een bericht om dit te publiceren

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Donna schreef:
18 dec 2018 13:58
Tot 63e nauwelijks aanspraak gemaakt op gezondheidszorg, enkel keertje naar de huisarts. Wel 48 jaar premie betaald, eerst ziekenfonds, daarna zorgverzekering. Het oude solidariteitsstelsel was prima. Maar als je ziek wordt in de tijd waarin de VVD het voor het zeggen heeft gekregen en alles winstgevend moet worden, dan heb je wel pech, want de solidariteit lijkt ver te zoeken. Het lijkt misschien alsof ziek zijn weinig kost, we zijn immers nog steeds verzekerd, maar de praktijk is anders. De laatste jaren zijn zowel de premie als het verplicht eigen risico steeds hoger geworden, steeds meer behandelingen en medicijnen worden maar gedeeltelijk of helemaal niet vergoed, medicijnen die je hard nodig hebt zijn gewoon hele perioden niet leverbaar en de termijnen waarop je voor niet-spoedeisende hulp bij een arts terecht kunt worden steeds langer. Ik wil niet zeggen dat alles hier mis is, maar rooskleurig is het ook niet.

Maar ook worden steeds meer nieuwe dure behandelingen voor chronisch zieke patiënten wel vergoed. Daar betalen we allemaal aan mee.
Die nieuwe behandelingen willen we dan ook niet meer?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar gelukkig nog heel veel beter dan in heel veel buitenlanden.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Al bij andere apitheken geinformeerd? Bij internet apotheken geinformeerd?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door renewouters »

Donna schreef:
18 dec 2018 13:58
Tot 63e nauwelijks aanspraak gemaakt op gezondheidszorg, enkel keertje naar de huisarts. Wel 48 jaar premie betaald, eerst ziekenfonds, daarna zorgverzekering. Het oude solidariteitsstelsel was prima. Maar als je ziek wordt in de tijd waarin de VVD het voor het zeggen heeft gekregen en alles winstgevend moet worden, dan heb je wel pech, want de solidariteit lijkt ver te zoeken. Het lijkt misschien alsof ziek zijn weinig kost, we zijn immers nog steeds verzekerd, maar de praktijk is anders. De laatste jaren zijn zowel de premie als het verplicht eigen risico steeds hoger geworden, steeds meer behandelingen en medicijnen worden maar gedeeltelijk of helemaal niet vergoed, medicijnen die je hard nodig hebt zijn gewoon hele perioden niet leverbaar en de termijnen waarop je voor niet-spoedeisende hulp bij een arts terecht kunt worden steeds langer. Ik wil niet zeggen dat alles hier mis is, maar rooskleurig is het ook niet.
Huh, geen solidariteit meer??? Waar haal je die onzin vandaan. Ik betaal per maand 110 euro verzekeringspremie, mijn werkgever betaalt de inkomensafhankelijke bijdrage en daarbovenop betaal ik nog een paar honderd euro per maand via de belastingen (de overheid betaalt ca. 75% van de totale zorgkosten en die wordt betaalt uit de algemene middelen). Grofweg is dat zo'n 700 euro per maand. En ik maak al jaren geen gebruik meer van zorg. (laatste grote "klus" was een blindedarmoperatie 40 jaar geleden). Wil je dat nog solidairder hebben???

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kosten bij afhalen medicijnen

Ongelezen bericht door berndv »

chevaholten schreef:
18 dec 2018 14:19
Weet iemand hoe en waar je een online apotheek kunt vinden in de buurt van Holten en/of deze online apotheek medicijnen op aanvraag met een recept van de arts ook naar patiënten verstuurt
Google is uw hulp. Of uw zorgverzekeraar. Het voordeel van een online apotheek is dat deze niet in de buurt van Holten hoeft te zitten, online apotheken versturen namelijk uw medicijnen. Hoewel ik wel twijfel of die u wel van dienst kan zijn, wat de apotheker doet is namelijk het uitvoeren van landelijk beleid. Heeft niet heel veel met monopoliepositie te maken. In uw bericht staat dat U het van het merk Sandos wilde hebben, maar is dit ook zo expliciet vermeld door de arts? Zo niet, dan geldt het preferentiebeleid en heeft u niet heel veel te willen. Dit beleid verschilt overigens per verzekeraar, die mogen zelf de preferente middelen aanwijzen. Overige middelen met dezelfde werkzame stof zal dan voor bijbetaald moeten worden.

https://www.knmp.nl/praktijkvoering/bek ... ntiebeleid

Gesloten