LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokker levert slechte service aan klanten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door BreejKC »

@kweenie. Nee, dat onderscheid tussen onderdelen en nieuwe Philips huishoudelijke producten wordt op de Philips website niet gemaakt.

Uiteraard kan ik niet nagaan of Philips alle filialen van Blokker aanwijst als retailer van vervangbare onderdelen of dat zij verschil maakt tussen Blokker retailers die wel en die geen onderdelen leveren.

@Zeer Privé. Het gaat om onderdeelnummet CP9073. Staat weliswaar niet in uw opsomming, maar ik was nog niet in de gelegenheid dit op de door u genoemde website na te zoeken.

@Moneyman. Natuurlijk heb ik mij gerealiseerd dat dit een fout van Philips zou kunnen zijn. Naast mijn klacht bij Blokker voor te leggen heb ik deze ook bij Philips Consumercare ingediend. Ik wacht nog op hun antwoord en wat Philips zelf in dit geval eventueel voor mij kan betekenen.

Tja, en dan dat door mij genoemde faillissement dat opnieuw voor Blokker in de lucht hangt. Komt natuurlijk zomaar uit de lucht vallen. Die miljoenen verlies per jaar worden niet op één of andere manier door al die retailers ingelopen. En dat komt echt niet alleen omdat ze wat te laat waren met het creëren van een webshop of zaken als Action, Big Bazaar, Op=Op, So Low etc. etc. Om één of andere reden lopen veel te veel mensen die filialen, hoe mooi ze ook geworden zijn, toch voorbij. En dat heeft een reden. Sinds kort heb ik het geluk ook op door-de-weekse dagen het winkelcentrum te kunnen bezoeken. Als ik dan bij Blokker naar binnen kijk zou je er "een revolver leeg kunnen schieten" (uiteraard niet letterlijk bedoeld), zonder dat je er slachtoffers maakt.

@TheoTrucker. Ja, de Handyman . . . . Denkt daar een graantje van mee te pikken. Maar dat is één van de zaken waar ik liever met ern boogje omheen loop. Uiteraard ben ik gewoon bereid voor dit reservoir de normale prijs te betalen. Normale prijs, wel te verstaan. Want hoe Handyman aan een prijs voor hetzelfde onderdeel komt dat ca. 125% hoger ligt als de aanbevolen verkoopprijs die Philips vermeldt is mij een raadsel.

@komkommertijd. Zoals u in deze reactie kunt lezen was het juiste bestelnummer bekend. De webpagina met dit onderdeel had ik zelfs netjes uitgeprint. En ja, u heeft gelijk. Blokker hoort niet tot de kleinere zaken, dus hebben zij kennelijk moeite met het leveren van een stukje extra service naar "gewaardeerde" klanten.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 22 dec 2018 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door Moneyman »

https://www.philips.nl/shop/huishoudeli ... /CP9073_01

Alsjeblieft. Bestellen en klaar.

Les: als je nou de tijd die je ten onrechte aan Blokker hebt besteedt gebruikt zou hebben om een oplossing te zoeken, zou je in 2 minuten klaar geweest zijn en had je geen onterechte beschuldigingen hoeven uiten.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door BreejKC »

Hartelijk dank voor deze directe link Moneyman. "Ik zal u in mijn gebeden herdenken". De bestelling is inmiddels gedaan.

Ook Zeer Privé bedankt voor de toegestuurde link. Ook u zal ik "in mijn . . . . ." Uw link zal ik in mijn favorieten opslaan voor het geval dat . . . . . . En voor die € 1,99 extra aan opstuurkosten, daar hoef ik vandaag, in de regen, de deur niet eens voor uit.

Mocht ik dit jaar niet meer op onderwerpen op dit forum reageren of een OP aanmaken, dan wens ik alle mede reactanten op dit forum Goede Kerstdagen en voor al een gezond nieuw jaar toe.

ZeerPrivé
Berichten: 5406
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
21 dec 2018 10:22
https://www.philips.nl/shop/huishoudeli ... /CP9073_01

Alsjeblieft. Bestellen en klaar.

Les: als je nou de tijd die je ten onrechte aan Blokker hebt besteedt gebruikt zou hebben om een oplossing te zoeken, zou je in 2 minuten klaar geweest zijn en had je geen onterechte beschuldigingen hoeven uiten.

Dat artikel had ik vanmorgen al in zijn winkelwagen gedaan. TS had niet goed gekeken.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BreejKC schreef:
21 dec 2018 09:54
En ja, u heeft gelijk. Blokker hoort niet tot de kleinere zaken, dus hebben zij kennelijk moeite met het leveren van een stukje extra service naar "gewaardeerde" klanten.
Jammer van deze sneer weer. U snapt dus werkelijk niets hoe de inkoop geregeld wordt in een filiaalbedrijf.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dank u voor het compliment neodutchio. U bent altijd zo positief over alles, dat ik me telkens weer verbaas over uw 'optimisme'.

Inderdaad, ik snap niet hoe de inkoop bij een filiaalbedrijf geregeld is. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen zelfstandig ondernemer ben en dat nooit geweest ben ook. Hierdoor moet ik mijzelf dan tot het zgn. "Klootjesvolk", in uw ogen, rekenen.

Maar ooit in mijn werkende leven heb ik wel een cursus "klantvriendelijkheid" gehad, daarvan heb ik veel geleerdn het onthouden ook. En geloof me, misschien zelfs een leerpunt voor u, dat gaat heel ver, juist om als ondernemer niet in een negatieve spiraal te geraken.

Tot slot wens ik ook u toch goede feestdagen en een heel positief nieuw jaar toe.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
21 dec 2018 12:44
Maar ooit in mijn werkende leven heb ik wel een cursus "klantvriendelijkheid" gehad, daarvan heb ik veel geleerdn het onthouden ook. En geloof me, misschien zelfs een leerpunt voor u, dat gaat heel ver, juist om als ondernemer niet in een negatieve spiraal te geraken.
Aan het soort klantenservice wat jij voor ogen hebt, gaat een retailer juist failliet.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BreejKC schreef:
21 dec 2018 12:44
Dank u voor het compliment neodutchio. U bent altijd zo positief over alles, dat ik me telkens weer verbaas over uw 'optimisme'.

Inderdaad, ik snap niet hoe de inkoop bij een filiaalbedrijf geregeld is. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen zelfstandig ondernemer ben en dat nooit geweest ben ook. Hierdoor moet ik mijzelf dan tot het zgn. "Klootjesvolk", in uw ogen, rekenen.

Maar ooit in mijn werkende leven heb ik wel een cursus "klantvriendelijkheid" gehad, daarvan heb ik veel geleerdn het onthouden ook. En geloof me, misschien zelfs een leerpunt voor u, dat gaat heel ver, juist om als ondernemer niet in een negatieve spiraal te geraken.

Tot slot wens ik ook u toch goede feestdagen en een heel positief nieuw jaar toe.
Een zelfstandig ondernemer zou het wel kunnen bestellen. Zoals de Handyman ook wil doen. Echter wil deze man ook een boterham kunnen verdienen en dat gaat niet van die 10 euro die u wilt betalen.
Klantvriendelijk of niet, Blokker kan het met de beste wil van de wereld niet bestellen voor u. Het heeft dus geen enkele nut om af te blijven geven op de Blokker. En als u dan niet weet hoe het werkt, waarom er dan wel uitspraken over doen? U weet niets van de processen die nodig zijn, maar u bepaald wel dat een partij als Blokker dat zal moeten bestellen voor u. Dan mag u mij negatief noemen, maar klanten die voor mij bepalen wat ik moet doen, die worden het laatst geholpen.

Aygulf
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Blokker levert slechte service aan klanten

Ongelezen bericht door Aygulf »

Het is toch niet de schuld van Blokker dat Philips verkeerde informatie verstrekt. Belachelijke reactie om meteen Blokker "een dik verdiend faillissement" toe te wensen.

Gesloten