LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik voel me bedonderd door Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
digitenne
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2018 22:24

Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door digitenne »

Digitenne wordt nu wel erg duur:

digitenne van KPN. KPN promootte digitenne aanvankelijke met een gratis modem en 3 gratis insteek kaarten. Later slechts 1. Ook werd via de winkels de modems aangeboden, in verschillende uitvoeringen naast huren kon je deze ook zelf kopen.
Inmiddels kan de consument slechts huren bij KPN 5.00 euro per maand per modem.

Nu komt KPN met een modificatie, waardoor de oude Modems vervangen moeten worden. Nu krijgen we het nieuwe type deze kunnen we slechts huren .
Ik heb 2 modems in huis, de ene heb ik zelf gekocht het heeft veel opties Ik ken er mee opnemen, de andere is indertijd kosteloos beschikbaar gesteld.

Ik verdenk KPN van een technische aanpassing die de consument moet gaan ophoesten. Het uitfaseren van oude kosteloze modems toch heel klant onvriendelijk en lijkt op een truck voor het verdienmodel. Digitenne is voor de niet bekabelde gebieden goed functioneel
Ik koos voor de Digitenne oplossing, nu voel ik me als klant bedonderd.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Techniek hou je niet tegen. Met alle aanpassingen op tv gebied kan je simpelweg met een verouderd systeem niets meer ontvangen. Kijk bv naar de telefoontjes van vroeger. Zou je daar een app op willen zetten was het geheugen al meteen vol.
De tijd dat een digitennekastje gekocht kon worden ligt ook al ver achter ons. Als ik het goed kan herinneren heb ik ze in de uitverkoop gehad zo’n 9 of 10jaar geleden.
Het eerste kastje is gratis bij KPN, voor meerdere moet u betalen. Dit is gedaan omdat in het begin iedereen het maximaal aantal kastjes bestelde en de buren gratis konden meekijken.
U mag zich bedonderd voelen, maar vele tv eigenaren moeten om de zoveel jaar een nieuw toestel kopen omdat de apps er niet meer op kunnen of de software simpelweg verouderd is. Anderen kopen om de zoveel jaar een nieuwe telefoon omdat er geen updates meer komen of omdat beveiligingssofteware niet veilig meer is.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u een Digitenne abonnement hebt, wordt één kastje gratis omgeruild. Wilt u meer kastjes, dan moet u die huren.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zonder abonnement voor alleen Ned 1,2,3, sommige regionale zenders en sommige buitenlandse zenders als je kort genoeg bij de grens woont kun je een kastje Free to air kopen voor ca € 30. Voor het nieuwe systeem.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door berndv »

Heeft niets met verdienmodel te maken. De techniek gaat vooruit, de bestaande infrastructuur is/wordt vervangen, wees blij dat u hier niet aan mee moet betalen. Stiekem doet u dat wel, maar dat merkt u verder niet.

U meldt overigens nergens hoe lang u de bestaande "modems" (in feite zijn het gewoon tv ontvangers, maar goed) al in uw bezit heeft. Mag ik vragen hoe lang u deze al heeft?

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door criticus2 »

Lady1234 schreef:
18 dec 2018 12:31
Als u een Digitenne abonnement hebt, wordt één kastje gratis omgeruild. Wilt u meer kastjes, dan moet u die huren.
dat moest je met de oude variant ook. Of zelf kopen (wat nu dus niet meer kan).
Gelukkig krijgen wij over niet al te lange tijd glasvezel (rond zomer 2019), dan kunnen we van digitenne af.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Glasvezel, wordt het ook niet goedkoper door

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Dat Digitenne overgaat op een nieuw ontvang systeem heeft niets met de vooruitgang der techniek te maken.
De nu gebruikte golflengte wordt opgeeisd voor het nieuwe 5 G GSM internet systeem.
Zelfs de afluisterpost van de AIVD moet hierdoor uitwijken naar het buitenland.
Heel veel jaren geleden lokte KPN nieuwe klantjes met 3 gratis kastjes, en kaarten.
Ik krijg nu dus weer 3 kastjes, want ik heb oude rechten.
Overigens : met het nieuwe systeem kun je NIET meer opnemen !
Ik kocht ooit in de KPN winkel een tuner/recorder en een mini Digitenne TVtje.
Die zijn nu dus waardeloos.
Sinds kort heb ik Netflix, wat een openbaring voor nog geen 2 euro per week !

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door berndv »

Willemzelf schreef:
21 dec 2018 14:16
Dat Digitenne overgaat op een nieuw ontvang systeem heeft niets met de vooruitgang der techniek te maken.
De nu gebruikte golflengte wordt opgeeisd voor het nieuwe 5 G GSM internet systeem.
Zelfs de afluisterpost van de AIVD moet hierdoor uitwijken naar het buitenland.
Heel veel jaren geleden lokte KPN nieuwe klantjes met 3 gratis kastjes, en kaarten.
Ik krijg nu dus weer 3 kastjes, want ik heb oude rechten.
Overigens : met het nieuwe systeem kun je NIET meer opnemen !
Ik kocht ooit in de KPN winkel een tuner/recorder en een mini Digitenne TVtje.
Die zijn nu dus waardeloos.
Sinds kort heb ik Netflix, wat een openbaring voor nog geen 2 euro per week !
Klok en klepel. Ja er wordt over gegaan naar nieuwe frequenties, de nieuwe frequenties worden inderdaad dusdanig ingericht met het 5g netwerk in het achterhoofd. Maar met de overgang naar de nieuwe frequenties wordt ook een nieuwe techniek geintroduceerd. Uw halve verhaal is een dubbele onwaarheid. De oude kastjes zouden, mits de techniek hetzelfde zou blijven, ook gewoon op de nieuwe frequenties werken. Er worden nu immers al meerdere frequentiebanden gebruikt in Nederland, afhankelijk per regio.

De nieuwe techniek heet DVB-T2, de oude was DVB-T. Bij de nieuwe techniek wordt het H.265 protocol geintroduceerd, wat bijvoorbeeld 4K mogelijk maakt, wat je met het oude protocol kon vergeten.

Lees anders dit artikel eens:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/digitale ... nederland/
Zal vast verhelderend zijn.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het nieuwe systeem geeft een beter beeld dan het oude, dus wel een verbetering. Tenminste van de Duitse vrije zenders.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door reggie2 »

Beeld was goed genoeg bij digitenne, al dat nieuwe is overbodig, kost alleen maar geld.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik zie wel groot verschil maar ligt natuurlijk aan de grotere resolutie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door berndv »

reggie2 schreef:
21 dec 2018 16:22
Beeld was goed genoeg bij digitenne, al dat nieuwe is overbodig, kost alleen maar geld.
jij vond het beeld goed genoeg, er zullen mensen zijn die vanwege de beeldkwaliteit een 4k UHD hebben aangeschaft (hoewel ik betwijfel of die ook digitenne hebben). Tevens is het een stukje meegaan met de tijd/techniek, en om ook nog enigszins een concurrentiepositie te hebben ten opzichte van de kabelaars en schotel die al wel UHD en H.265 aanbieden.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door fred- »

Ik ben overdonderd door het nieuwe HD-signaal, dat ziet er goed uit met mijn Xoro-ontvangertje van €35,-
Met opnamemogelijkheid zelfs.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb 4k 50 inch. Satelliet en digitenne, ook xoro, is beter dan via de telefoonlijn van tele2.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door reggie2 »

berndv schreef:
21 dec 2018 16:41


jij vond het beeld goed genoeg, er zullen mensen zijn die vanwege de beeldkwaliteit een 4k UHD hebben aangeschaft (hoewel ik betwijfel of die ook digitenne hebben). Tevens is het een stukje meegaan met de tijd/techniek, en om ook nog enigszins een concurrentiepositie te hebben ten opzichte van de kabelaars en schotel die al wel UHD en H.265 aanbieden.




Met de tijd meegaan....prima , maar niet ten koste van de klant. Als TS tevreden was hoeft hij zich niet aan te passen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tja, ik heb ook mijn oude analoge satelliet ontvanger nog op zolder liggen. Ik was er toen ook tevreden mee. Werkt ook niet meer. Nieuwe technieken zijn vaak niet terugwaarts compatibel. Mijn oude draaischijftelefoon werkt ook niet meer.

Theo Plate
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2011 21:19

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door Theo Plate »

Ook ik voel me benadeeld. Heb deze week een schriftelijke klacht ingediend bij KPN met kopie aan Radar en Kassa. Ben klant sinds 2004. Abonnement met 3 smartcards voor €7,50, thans €15,50. Heb eigen tuners, heb ze wel eens laten repareren voor 30€ per stuk of zelf een condensator vervangen, of een 2e handse met Harddisk op Marktplaats gekocht. KPN stelt op de website dat het niet duurder wordt maar dat is een leugen. Ik "krijg" nu een nieuw model en moet 2 tuners bijhuren wat totaal €10 kost. Voor 25,50 per maand kan ik beter bij een kabelaanbieder gaan shoppen. Voor ongeveer 30 € heb ik dan een basispakket met meer zenders dat ook geen last heeft van atmosferische omstandigheden.
Probleem echter blijft ons vakantieflatje in Duitsland, 3km over de Ned. grens, daar staat tot heden de 3e tuner met smartcard. Daar kan ik volgend jaar mei-juni - zonder KPN-Digitenne -, maar wel met een nieuwe eigen Dvbt tuner van +/- €40 alleen maar Free To Air zenders ontvangen dus Ned.1,2,3 en 1 Regiozender plus 20 vrije Duitse zenders. KPN heeft me echter bij 3 telefonische contacten binnen 1 jaar beloofd dat ik bij het opheffen van de smartcards, drie KPN tuners zou KRIJGEN. Dat werd nu bij een 4e telefonisch contact vorige week door de servicedesk tegengesproken. Nee, het wordt zeer "klantvriendelijk" h u r e n ....

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor voor € 30 hebt u volgens mij niet in drie kamers tv bij een kabelaar.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ik voel me bedonderd door Digitenne

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als die kabelaanbieder goedkoper is dan doe je dat toch.

Gesloten