LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte klantenservice KLM

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Rob D.
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2018 17:46

Slechte klantenservice KLM

Ongelezen bericht door Rob D. »

Onze terugreis na onze 40 jarige huwelijksreis met drie personen in november vanuit New York (JFK) met KLM in november was een klein drama, waarbij zo ongeveer alles mis ging. Nadat onze vlucht een dag van te voren was geannuleerd, bleek deze 7,5 uur vervroegd, zodat we van een nachtvlucht naar een middagvlucht gingen. KLM klantenservice was echter de hele dag onbereikbaar en onze vakantie daardoor met een dag bekort. De terugvlucht via Washington had vertraging, waardoor wij onze vervolgvlucht naar Schiphol dankzij de hulp van een man met elektrische vervoer maar net haalden.

Dankzij deze omweg kwamen wij uiteindelijk 3,5 voor de oorspronkelijk afgesproken tijd aan. Inchecken vooraf kon overigens niet, waardoor onze gereserveerde stoelen niet beschikbaar waren en helemaal achterin het vliegtuig werden geplaatst, voor onze dochter op krukken erg vervelend. De kosten werden vergoed, evenals die voor een beschadigde koffer.

Op onze klachten over de annulering en vervroeging reageerde KLM met een korting van 50% op de gangbare vergoeding, omdat zij vonden dat wij binnen de norm van 4 uur van onze geplande aankomsttijd aankwamen. Als ze ons nog langer hadden laten reizen, zouden ze ons dus theoretisch helemaal niets hoeven te vergoeden, wat natuurlijk onzinnig is. Mijn opmerking hierover werd niet gehonoreerd en KLM klantenservice bleef halsstarrig in haar eigen gelijk hangen. Dat ik een zeer trouwe, goede klant ben maakte geen indruk; zelfs een bloemetje voor al het ongemak kon er niet af. KLM klantenservice krijgt van ons een dikke onvoldoende.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte klantenservice KLM

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe kan uw vlucht en geannuleerd zijn en vervroegd? Wat voor reden werd er geannuleerd? Op zich netjes dat er meteen een andere vlucht geboekt kon worden. U wordt gecompenseerd voor de kosten die u extra voor de oorspronkelijke vlucht heeft gemaakt, ook netjes dus. U zal niet de enige passagier zijn, dus dat het andere vliegtuig vol zat is daar een gevolg van.
Er is een mogelijkheid om een claim in te dienen bij een vertraging. Maar daarvoor is de reden voor de vertraging heel belangrijk. Zonder die reden kan niemand u van advies voorzien.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slechte klantenservice KLM

Ongelezen bericht door renewouters »

Even kijken:

- vlucht geannuleerd, maar KLM heeft een alternatief geregeld
- krappe aansluiting maar geholpen zodat men op tijd in het vliegtuig was
- vroeger aankomen, en een schadevergoeding van KLM (wat dus niet hoeft).
- zelfs voor de kapotte koffer een vergoeding gekregen (waar is deze beschadigd geraakt, dat staat niet in het verhaal)

KLM doet dus alles (en meer) wat ze moeten doen maar het is nog niet genoeg. Ga de volgende keer lekker met Norwegian of zo naar de US zou ik denken als ik bij KLM zou werken.

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Slechte klantenservice KLM

Ongelezen bericht door heerschap »

renewouters schreef:
23 dec 2018 21:08
KLM doet dus alles (en meer) wat ze moeten doen maar het is nog niet genoeg. Ga de volgende keer lekker met Norwegian of zo naar de US zou ik denken als ik bij KLM zou werken.
Niets mis met Norwegian overigens. TS heeft uiteraard wel recht op compensatie. Bij wijziging van de vluchttijden binnen twee weken van de vlucht is de vliegmaatschappij compensatieplichtig. Of 50% in dit geval billijk is weet ik nog net zo niet, zeker gezien TS hiervoor een dag vakantie heeft moeten inleveren. Verschil in geplande aankomsttijd telt uiteraard mee, maar bij gewijzigde vluchttijden speelt ook het verschil tussen geplande vertrektijd en daadwerkelijke vluchttijd mee. TS had gezien het enorme verschil de vlucht ook kunnen weigeren, overigens. Hij had dan 100% van het ticket vergoed gekregen plus mogelijk een schadevergoeding, doch betwijfel of hij op kort termijn een even dure of minder dure vlucht had kunnen vinden.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Slechte klantenservice KLM

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

renewouters schreef:
23 dec 2018 21:08
Even kijken:

- vlucht geannuleerd, maar KLM heeft een alternatief geregeld
- krappe aansluiting maar geholpen zodat men op tijd in het vliegtuig was
- vroeger aankomen, en een schadevergoeding van KLM (wat dus niet hoeft).
- zelfs voor de kapotte koffer een vergoeding gekregen (waar is deze beschadigd geraakt, dat staat niet in het verhaal)

KLM doet dus alles (en meer) wat ze moeten doen maar het is nog niet genoeg. Ga de volgende keer lekker met Norwegian of zo naar de US zou ik denken als ik bij KLM zou werken.
Geen idee waar dit op is gebaseerd.
De regels zijn duidelijk en voorbeelden genoeg in de rechtspraak. Bijvoorbeeld:

"De kantonrechter oordeelt voorts dat uit de Verordening niet volgt dat een annulering van de vlucht per definitie tot compensatie leidt. In artikel 5, eerste lid, onder c, sub iii van de Verordening is immers bepaald dat passagiers recht hebben op compensatie, tenzij aan de passagiers een andere vlucht wordt aangeboden die niet eerder dan één uur voor de geplande vertrektijd vertrekt en hen minder dan twee uur later dan de geplande aankomsttijd op de eindbestemming brengt"

Bron: rechtspraak.nl ECLI:NL:RBNHO:2018:9302

Het is dus een recht (en geen gunst) en de tarieven voor de compensatie zijn ook wettelijk vastgelegd.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Slechte klantenservice KLM

Ongelezen bericht door de auditu »

"Onze terugreis na onze 40 jarige huwelijksreis met drie personen..."
Zo, dat is een langdurige reis, en ook nog met drie personen. Onze huwelijksreis duurde twee weken en we waren met z'n tweeën.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Slechte klantenservice KLM

Ongelezen bericht door k2p »

de auditu schreef:
30 dec 2018 20:00
"Onze terugreis na onze 40 jarige huwelijksreis met drie personen..."
Zo, dat is een langdurige reis, en ook nog met drie personen. Onze huwelijksreis duurde twee weken en we waren met z'n tweeën.
Blijkbaar is polygamie het geheim voor een lang en gelukkig huwelijk. Maar moet je alleen wel met KLM oppassen.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Slechte klantenservice KLM

Ongelezen bericht door Meiklokje »

@audito :lol: :lol: :lol: :lol:

Gesloten