Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
koekoeksklok

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door koekoeksklok » 21 dec 2018 15:59

De Autoriteit Financiële Markt (AFM) legt de in Malta geregistreerde Novum Bank een boete van 1,75 miljoen euro op, omdat de bank tussen 2013 en 2016 flitskredieten op de Nederlandse markt aanbood zonder dat ze daar een vergunning voor had.

Klanten betaalden meer dan toegestaan
Novum Bank bood kortlopende kredieten aan op de Nederlandse markt via de website Cashper.nl. Het ging om leningen tot 1.000 euro met een looptijd van dertig dagen.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 21 dec 2018 18:20

Een boete van 1.75 miljoen lijkt veel, maar het betrof 140.000 leningen. Dat is slechts 12,50 per lening
Volgens menig krantenbericht waren de kosten al 50 Euro bij een lening van 200,-.
Van die boete hoeft Novum dus niet wakker te liggen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 21 dec 2018 18:30

Maar dit bericht lijkt dat het niet legaal was dus worden alle wanbetalers kwijt gescholden?

Helaas nog geen Ferratum maar dat zou pas echt leuk zijn.
Het leek met NL website en bank rekening een Nederlandse aanbieder die hier zonder vergunnen ook nog steeds werkt.

Ik hoop dat ze naast de boete ook het boven de 14% betaalde terug eisen, wand dat is nog beter.

Deltalex

Ongelezen bericht door Deltalex » 21 dec 2018 18:36

AFM-boete van 1,75 miljoen voor flitskredietbank van Marcel Boekhoorn

https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/goog ... nning.html

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 21 dec 2018 20:30

Komkommertijd schreef:
21 dec 2018 18:30
Maar dit bericht lijkt dat het niet legaal was dus worden alle wanbetalers kwijt gescholden?
Nee natuurlijk niet.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 22 dec 2018 13:12

Een boete voor zonder vergunning iets verkopen is toch bewijs van zaken doen terwijl het niet is toegestaan?

Of mag ik als niet bevoegde nu bij Moneyman een beslag gaan leggen? Dat lijkt me hetzelfde.
Volgend jaar mogen alleen erkende vakmensen nog een C V ketel plaatsen dus daar gaat mijn bij verdienste maar vriendendiensten mag wel.... betaal maar 10 kratten bier of zo?

Ferratum had vermoedelijk ook geen vergunning en richt zich met zowel Nederlandse Logo, en Nederlandse website en Nederlandse taal duidelijk op onze Markt zonder dat ze toestemming hadden.
Ik kon Ferratum niet vinden of werkte ze onder een onbekende dochter ondernemen zonder te noemen?

Op moment van nemen lening waren ze niet Erkend bij DNB dus illegaal bezig, en ik doe dan graag hetzelfde!

16again

Ongelezen bericht door 16again » 22 dec 2018 13:19

Komkommertijd schreef:
22 dec 2018 13:12
Een boete voor zonder vergunning iets verkopen is toch bewijs van zaken doen terwijl het niet is toegestaan?
Je kan de teveel betaalde kosten bij Novum terugvragen. Het antwoord van Novum ligt voor de hand.

Dan resteert de gang naar de rechter, voor vrijwel iedereen met zo'n kredietovereenkomst zal die drempel te hoog zijn, al zou je wel kansrijk zijn om alle kosten boven de max toegestane rente van 14% vergoed te krijgen.

Handigst zou zijn een advocaat/stichting die een collectieve actie voert

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 22 dec 2018 13:26

Komkommertijd schreef:
22 dec 2018 13:12
Klopt. Maar dat maakt natuurlijk niet dat je niets terug hoeft te betalen. En dat weet je heel goed, want je hebt dit topic gevolgd.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 22 dec 2018 13:46

Mag ik de kosten van het uitzoeken die door hun veroorzaakt worden dan verrekenen met de lening + 14% die wel is toegestaan, ik reken graag mijn eigen uurloon en mogen zij aantonen hoeveel dat werkelijk waard is!

Zelfs op basis van wettelijk minimum loon kom ik al op aardig bedrag omdat Juridische teksten die elke Deurwaarde even door bladerde voor mijn uren zoeken en zweten kost om te begrijpen!
Dus een briefje voor Moneyman 10 minuten is voor mijn meerdere uren.
Dat vermenigvuldigen met de diverse incasso brieven en mails, keurig opgeslagen en indien ik zou willen printen tegen kosten van budget printer met extra dure inkt... niemand ziet mijn oude laserjet.... dan kom ik al snel op negatief bedrag uit na ruim 2 jaren.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 22 dec 2018 14:32

Komkommer je vermenigvuldigt maar wat in de ronde. Ga je gang. Misschien is kwadrateren gunstiger dan vermenigvuldigen. Ben je tenminste met de feestdagen van de straat.

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 22 dec 2018 15:36

Komkommertijd schreef:
22 dec 2018 13:46
Mag ik de kosten van het uitzoeken die door hun veroorzaakt worden dan verrekenen met de lening + 14% die wel is toegestaan, ik reken graag mijn eigen uurloon en mogen zij aantonen hoeveel dat werkelijk waard is!

Zelfs op basis van wettelijk minimum loon kom ik al op aardig bedrag omdat Juridische teksten die elke Deurwaarde even door bladerde voor mijn uren zoeken en zweten kost om te begrijpen!
Dus een briefje voor Moneyman 10 minuten is voor mijn meerdere uren.
Dat vermenigvuldigen met de diverse incasso brieven en mails, keurig opgeslagen en indien ik zou willen printen tegen kosten van budget printer met extra dure inkt... niemand ziet mijn oude laserjet.... dan kom ik al snel op negatief bedrag uit na ruim 2 jaren.
Komkommer,weet je wat eigenlijk veel eenvoudiger is?
Dat je de hoofdsom terugbetaalt... :mrgreen:
Dan hoef je ook niks te printen met die oude LaserJet... :roll:

raonic

Ongelezen bericht door raonic » 23 dec 2018 11:36

Grappig dat er nog steeds personen zijn die hier aandringen om te betalen.
Gewoon nietig verklaring sturen en zolang ze niet akkoord gaan betaling opschorten.
Niks betalen totdat ze akkoord gaan met alleen de hoofdsom dat doen ze niet dus betaal je ook niet.
Ze gaan echt niet naar de rechter dat is gewoon bangmakerij van bepaalde mensen hier die waarschijnlijk belang/voordeel hebben dat je betaald (lees trudt and law en of ferratum medewerkers)

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 23 dec 2018 11:43

Ferratum wil dat ik alles dus inclusief alle niet toegestane kosten in 1x betaal met betaal kenmerk!

Dus het oorspronkelijke bedrag zonder een geldig betaalkenmerk kan en mag dus blijkbaar niet.
Zij eisen nu een vele malen groter bedrag met incasso kosten.

Ook beloven ze bij niet tijdig binnenkort er een rechtszaak van te maken en binnenkort is dus bij hun ruim 1¾ jaren!
Bij die rechtszaak kan ik gelijk contant dit geleende terug betalen, in muntjes.
Maar mijn reiskosten naar de rechtbank die door hun gekozen is geeft ook reiskosten en als hun eis word afgewezen krijg ik die tegen claim zeker vergoed.

Ik kan dus zonder betaalkenmerk niet eens de lening terug betalen zonder de kosten want dan weten ze niet waarvoor ik betaalde en blijven ze met een restschuld doorgaan.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 23 dec 2018 12:59

raonic schreef:
23 dec 2018 11:36
Gewoon nietig verklaring sturen en zolang ze niet akkoord gaan betaling opschorten.
Niks betalen totdat ze akkoord gaan met alleen de hoofdsom dat doen ze niet dus betaal je ook niet.
Ze gaan echt niet naar de rechter dat is gewoon bangmakerij van bepaalde mensen hier die waarschijnlijk belang/voordeel hebben dat je betaald (lees trudt and law en of ferratum medewerkers)
Minder grappig is dat er mensen zijn die aandringen op niet betalen... gelukkig bedienen ze zich meestal van zulke slechte argumenten dat hun geloofwaardigheid nihil is :lol:

ladydoef

Ongelezen bericht door ladydoef » 23 dec 2018 21:27

Wat is het verband tussen Cashper & Ferratum?

https://www.ferratum.nl/cashper-vs-ferratum

Webber

Ongelezen bericht door Webber » 23 dec 2018 21:50

ladydoef schreef:
23 dec 2018 21:27
Wat is het verband tussen Cashper & Ferratum?

https://www.ferratum.nl/cashper-vs-ferratum
Caspher is twee jaar geleden gestopt met het aanbieden van minileningen.
Omdat ze geen nieuwe vergunning kregen van de AFM.
Dus waarom Ferratum nu de vergelijking maakt met Caspher... :shock:

heerschap

Ongelezen bericht door heerschap » 23 dec 2018 22:03

raonic schreef:
23 dec 2018 11:36
Mag ik je het navolgende in herinnering brengen?
raonic schreef:
06 aug 2018 20:31
Dat is zeker de hoofdsom zal betaald moeten worden die wijst elke rechter toe.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 23 dec 2018 22:52

Soms veranderen mensen van mening.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 23 dec 2018 22:58

Theotrucker schreef:
23 dec 2018 22:52
Soms veranderen mensen van mening.
En soms draaien mensen.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 25 dec 2018 09:20

Als je ooit hebt geleend bij een van deze bedrijven melden aan AFM en ACM met kopie aan het bedrijf / garantsteller dat het flitskrediet aanbood. Daarnaast deze bedrijven vragen om bewijs of zij bevoegd waren deze flitskredieten te verlenen.

Als je vindt dat je onterecht wordt bejegend door incassobureau dan kun je klacht indienen bij www.kigid.nl

Maar ik neem toch aan dat dit ergens in dit onderwerp (76 pagina's inmiddels!!!!!! ) ook al wel een keer is vermeld.

Plaats reactie