Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

raonic schreef:
23 dec 2018 11:36
Grappig dat er nog steeds personen zijn die hier aandringen om te betalen.
Gewoon nietig verklaring sturen en zolang ze niet akkoord gaan betaling opschorten.
Niks betalen totdat ze akkoord gaan met alleen de hoofdsom dat doen ze niet dus betaal je ook niet.
Ze gaan echt niet naar de rechter dat is gewoon bangmakerij van bepaalde mensen hier die waarschijnlijk belang/voordeel hebben dat je betaald (lees trudt and law en of ferratum medewerkers)
Minder grappig is dat er mensen zijn die aandringen op niet betalen... gelukkig bedienen ze zich meestal van zulke slechte argumenten dat hun geloofwaardigheid nihil is :lol:

ladydoef
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mar 2011 14:27

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door ladydoef »

Wat is het verband tussen Cashper & Ferratum?

https://www.ferratum.nl/cashper-vs-ferratum

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

ladydoef schreef:
23 dec 2018 21:27
Wat is het verband tussen Cashper & Ferratum?

https://www.ferratum.nl/cashper-vs-ferratum
Caspher is twee jaar geleden gestopt met het aanbieden van minileningen.
Omdat ze geen nieuwe vergunning kregen van de AFM.
Dus waarom Ferratum nu de vergelijking maakt met Caspher... :shock:

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door heerschap »

raonic schreef:
23 dec 2018 11:36
Grappig dat er nog steeds personen zijn die hier aandringen om te betalen.
Gewoon nietig verklaring sturen en zolang ze niet akkoord gaan betaling opschorten.
Niks betalen totdat ze akkoord gaan met alleen de hoofdsom dat doen ze niet dus betaal je ook niet.
Ze gaan echt niet naar de rechter dat is gewoon bangmakerij van bepaalde mensen hier die waarschijnlijk belang/voordeel hebben dat je betaald (lees trudt and law en of ferratum medewerkers)
Mag ik je het navolgende in herinnering brengen?
raonic schreef:
06 aug 2018 20:31
Dat is zeker de hoofdsom zal betaald moeten worden die wijst elke rechter toe.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Soms veranderen mensen van mening.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Theotrucker schreef:
23 dec 2018 22:52
Soms veranderen mensen van mening.
En soms draaien mensen.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

heerschap schreef:
23 dec 2018 22:03
Mag ik je het navolgende in herinnering brengen?
raonic schreef:
06 aug 2018 20:31
Dat is zeker de hoofdsom zal betaald moeten worden die wijst elke rechter toe.
Maar dat is stap 2.
Stap 1 zal dan toch eerst gezet moeten worden: Ferratum moet eerst naar de rechter stappen

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
25 dec 2018 10:20
heerschap schreef:
23 dec 2018 22:03
Mag ik je het navolgende in herinnering brengen?
raonic schreef:
06 aug 2018 20:31
Dat is zeker de hoofdsom zal betaald moeten worden die wijst elke rechter toe.
Maar dat is stap 2.
Stap 1 zal dan toch eerst gezet moeten worden: Ferratum moet eerst naar de rechter stappen
Maar waarom zou dat nodig zijn? Wanneer er geen sprake is van een nietig verklaring zou ik het met je eens zijn. Echter gezien het loanrider vonnis is iets anders doen dan nietig verklaren en de hoofdsom terug betalen gewoon een ordinaire vertragingstactiek om te proberen helemaal niet terug te betalen. Er wordt hier iedere keer gehamerd op een of andere instemming van Ferratum met de nietig verklaring, maar dat is juridisch nergens voor nodig, ik snap eigenlijk ook niet waar dat vandaan komt.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Vooralsnog roept Ferratum om het hardst dat het Loanrider vonnis niet van toepassing is voor hen. Wat natuurlijk ook klopt, zij waren geen partij.
NB: Er zijn ook mensen die eerder betaalde garantkosten proberen te verrekenen met een nieuwe hoofdsom, niks mis mee lijkt me.

Wat is er ordinair aan een vertragingstactiek? Banken en verzekeringen zijn daar doorgaans ook niet vies van.
Ferratum heet ook een vertragingstactiek: NIET naar de rechter stappen.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Uiteraard roepen ze dat het vonnis niet van toepassing is op hun verdien model, dat is eerder in dit draadje ook al wel besproken. De jurisprudentie is echter duidelijk, het moet wel heel raar lopen wil een andere rechter daar nog een streep door trekken en dat weten ze maar al te goed.

Of er niets mis mee is met nog meer lenen om te proberen wat te verrekenen...... Met lenen bij dit soort partijen is altijd wat mis.

Wat er ordinair aan is, tja als je dat niet snapt..... Waarom jezelf verlagen tot dat niveau.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

"Met lenen bij dit soort partijen is altijd wat mis."
Het ik zie het "verlagen tot dat niveau" dan ook niet als doel, maar als middel is om dit soort partijen een halt toe te roepen.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
25 dec 2018 12:20
"Met lenen bij dit soort partijen is altijd wat mis."
Het ik zie het "verlagen tot dat niveau" dan ook niet als doel, maar als middel is om dit soort partijen een halt toe te roepen.
Wil je dit soort partijen een halt toe roepen, leen er dan niets. Als er niet genoeg vraag meer is naar een product of dienst zal het aanbod ook vanzelf verdwijnen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

De beste manier om het Ferratum nog moeilijker te maken is om hun reclame te laten stoppen of inperken. IK heb Ferratum daarom aangeklaagd bij de Reclame commissie. 15 januari is de zitting.
Ik kan hierbij eigenlijk wel wat hulp gebruiken. Heeft iemand ideeën of ervaringen met de Reclame Commissie?

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

sacredfour schreef:
26 dec 2018 12:22
De beste manier om het Ferratum nog moeilijker te maken is om hun reclame te laten stoppen of inperken. IK heb Ferratum daarom aangeklaagd bij de Reclame commissie. 15 januari is de zitting.
Ik kan hierbij eigenlijk wel wat hulp gebruiken. Heeft iemand ideeën of ervaringen met de Reclame Commissie?
Geen ervaring, maar maken die serieus reclame ja? Volgens mij echt nog nooit wat van gezien of gehoord. Vraag me eigenlijk wel aan waarmee je ze aan wil pakken, of maken ze in die reclames ook melding van de garant?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik via Google op de site van Ferratum of gelijkwaardige kom, is dat nu wel of geen reclame?
Alleen in kranten, radio of TV is kansrijk maar bovenaan staan bij Google word lastiger.

Ik ben gewoon solidair met hun beleid en doe het zelfde, na 2 jaren wachten nog steeds geen rechtszaak geweest en alleen tot nu toe loze beloftes dat ze een Gerechtsdeurwaarder sturen, en dat zonder uitspraak?

Heeft iemand ooit een zitting gehad + veroordeling?
Die weg lijkt me handiger.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Zoek resultaten Google moet je zo kunnen zien, als er een blokje met Adv. voor het zoekresultaat staat is het een advertentie, anders is het een normaal zoekresultaat. Bij een zoek opdracht naar Ferratum op Google lijken ze inderdaad te adverteren op google ze staan namelijk bij mij eerste en derde, waarbij de eerste hit een blokje met Adv. er voor heeft staan.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als ik hier regelmatig alleen maar lees komen bij de pop ups de reclames van ferratum naar boven. Geen interesse.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel verstandig elke maand lenen, plus elke maand de garantkosten.

Dat schiet dus niet op. U had hem beter kunnen adviseren te stoppen met lenen. .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vreemde vrienden....... maandelijks daar lenen en gewoon 25% per maand betalen x12 maanden = 300% per jaar als je de rente over rente vergeet, en het wettelijk maximale is iets lager dan 300% ......ACM kan geen vergunning intrekken als ze die niet hebben!

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zijn financiële problemen voor hem opgelost? Hij had ongewenst € 800 geleend die hij nooit meer terug betaald heeft. Dus Ferratum heeft het voor hem opgelost.

Boekhoorn geeft niets met Ferratum van doen.

Plaats reactie