LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestolen door parkeerpaal

Andere onderwerpen over auto en vervoer
k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door k2p »

Ik heb zojuist het formulier ingevuld. Te weinig ruimte om het verhaal te vertellen. Ik heb zoveel mogelijk in de ruimte beschreven. Ik bel er morgen wel achteraan.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door k2p »

heerschap schreef:
23 dec 2018 21:13
Ik zou er al die moeite niet in steken. Wanneer je 15-60 minuten werkt ipv moeite steken in het uitzoeken hoe je bezwaar moet maken en op het forum posten heb je dat geld al weer terugverdiend. Voorts vind ik het afgeschreven geld niet verloren, je hebt er iets van geleerd.
14,50 / 15 * 60 = 58 euro per uur. Ik verdien bovenmodaal, maar niet zoveel.
Bovendien kan ik me dus door iedereen maar laten bestelen, als ik jou zo hoor. :lol:

heerschap
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 nov 2018 16:47

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door heerschap »

k2p schreef:
23 dec 2018 23:44
heerschap schreef:
23 dec 2018 21:13
Ik zou er al die moeite niet in steken. Wanneer je 15-60 minuten werkt ipv moeite steken in het uitzoeken hoe je bezwaar moet maken en op het forum posten heb je dat geld al weer terugverdiend. Voorts vind ik het afgeschreven geld niet verloren, je hebt er iets van geleerd.
14,50 / 15 * 60 = 58 euro per uur. Ik verdien bovenmodaal, maar niet zoveel.
Bovendien kan ik me dus door iedereen maar laten bestelen, als ik jou zo hoor. :lol:
Vandaar dat ik een range aangaf ;-)

Ik heb wel eens (veel) tijd gestoken in het achterhalen van een marktplaatsoplichtster, die ik uiteindelijk gedwongen heb mij de concertkaarten die ze mij afhandig had gemaakt zonder te betalen terug te sturen, zonder dat ik zelf naar het optreden zou gaan (en ook niet in de gelegenheid was de kaarten door te verkopen) puur om te bewerkstelligen dat de dief geen profijt zou hebben van het bestelen.

Wanneer mijn vrouw weer eens een goedkoop prul gekocht heeft dat (bij aankomst) al kapot is weiger ik het echter terug te brengen, tenzij ik er toch moet zijn... omdat het meer kost om het terug te brengen dan het opnieuw te kopen (of iets beters te kopen)

Je laten bestelen vind ik iets anders dan onverschuldigd parkeerbelasting betaald te hebben. Als het weinig moeite kost om het betaalde parkeergeld terug te krijgen: go for it. Als je iets kunt leren van het proces zie ik ook de toegevoegde waarde. Serieuze effort investeren zonder dat daar iets tegenover staat anders dan die 13 euro vind ik persoonlijk zonde.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door k2p »

Bah. Ze zijn dicht vandaag. Dat wordt na de kerst bellen.

@breien: als jij aan de kassa je portemonnee opent en de caissière doet onverwacht eigenhandig een graai voor een ongewensr bedrag dan heb jij ook zelf betaald?

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
23 dec 2018 17:16
Die paal kan niet weten wat jij wilt, je zou immers ook al voor de dag na vandaag kunnen betalen.
Ik zie een wilsgebrek. Het kliken op ++ resulteerd namelijk direct in een afschrijving.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
24 dec 2018 10:11
Moneyman schreef:
23 dec 2018 17:16
Die paal kan niet weten wat jij wilt, je zou immers ook al voor de dag na vandaag kunnen betalen.
Ik zie een wilsgebrek. Het kliken op ++ resulteerd namelijk direct in een afschrijving.
Klopt. Maar dat moet TS bewijzen. Hopelijk is hij niet de enige, als het klachten regent, is de winkans groter.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door alfatrion »

Camera mee nemen en de procedure nog een keer uitvoeren. Nietigheid op basis van art. 3:40 BW.
Moneyman schreef:
23 dec 2018 17:16
En zodra je morgen bezwaar gaat maken, zou het kunnen dat je ook gewoon morgen gepakrkeerd hebt gestaan.
Dit doet er dan niet toe.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
24 dec 2018 10:13
Camera mee nemen en de procedure nog een keer uitvoeren. Nietigheid op basis van art. 3:40 BW.
Nog een keer naar Brussel rijden? Voor 13 euro?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door grun »

Waarom zou je uberhaupt op zondag willen betalen, als het op zondag gratis parkeren is?

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
24 dec 2018 10:21
alfatrion schreef:
24 dec 2018 10:13
Camera mee nemen en de procedure nog een keer uitvoeren. Nietigheid op basis van art. 3:40 BW.
Nog een keer naar Brussel rijden? Voor 13 euro?
Hangt er vanaf waar je woont en wat het principe je waard is. Je kan ook kijken of je het red met alleen stellen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Art. 3:40 Belgisch Wetboek?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door k2p »

De 13,50 waar géén kaartje voor was uitgegeven en als reservering te boek stond is blijkbaar gestorneerd.

De 1,00 waar wel (ongewild) een kaartje voor was uitgegeven en als reservering te boek stond, is afgeboekt.

Dus mensen, zodra je ziet dat een apparaat ongevraagd al gaat afschrijven, direct je kaart er uit trekken!

Gemeente Brussel is totaal onbereikbaar deze dagen. De telefoon wordt na even wachten opgehangen en op formulieren en bezwaren reageren ze niet.

Die ene euro laat ik nu voor wat het is.
Laatst gewijzigd door k2p op 02 jan 2019 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ben je er nog goed vanaf gekomen. Bedankt dat we de afloop mochten vernemen.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi zo. Dan heb je het grootste deel alvast binnen.

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: Bestolen door parkeerpaal

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Hi kp2,

Ik lees je berichtje nu pas! Zo te zien is de eerste transactie niet succesvol geweest en is deze daarom in reservering komen te staan, daarna gecorrigeerd. Die 1 euro is dus definitief afgeschreven. Ik ben blij dat je in ieder geval die 13,50 euro terug hebt, maar ik snap zeker dat je ervan baalt dat de automaat niet meewerkte!

Mocht je die 1 euro nog terug willen dan is het inderdaad raadzaam om bij de gemeente Brussel te informeren.

Vriendelijke groet,

Roos
Webcare ING

Gesloten