LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
yolanda nunez
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2018 16:53

Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door yolanda nunez »

Ik heb een zakelijk internet account bij ZIGGO en zit voor mijn werk of vakantie regelmatig in het buitenland. Nu is het al een paar keer voorgekomen dat ik wanneer ik in het buitenland ben, (Tanzania/Vietnam) ik een mail krijg van Ziggo met de mededeling dat mijn mailbox automatisch geblokkeerd is zodat ik geen mail meer kan versturen, omdat ze merken dat ik van een buitenlandse provider mails verstuur. In de mail staat dan dat ik om de blokkade op te heffen, ik alle wachtwoorden moet wijzigen zowel van mijn ziggo account als van mijn email en dat het dan nog 24 uur kan duren voor de blokkade opgeheven is. Als reden hiervoor zeggen ze dat ze vermoeden dat ik gehackt ben omdat ze de provider niet herkennen.
Dit is zeer vervelend, want ik moet dan op vier apparaten wachtwoorden gaan wijzigen (2x mobiel (zakelijk/prive), laptop en Ipad. Bovendien loop ik het risico dat ik dan een paar dagen later opnieuw kan beginnen omdat ik wederom geblokkeerd wordt als ik mijn mails beantwoord.
Ik betaal een hoop als zakelijke klant en ben nu genoodzaakt een gmail account erbij te nemen voor het buitenland.
Gebeld met de klantenservice, maar zij zeggen dat dit een automatisch programma is en dat ze dat niet kunnen voorkomen.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 dec 2018 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door renewouters »

Het is een goede beveiligingsmaatregel van Ziggo.

Om dit op te lossen zou je eigenlijk gewoon via een Nederlandse VPN het internet op moeten gaan. Zo doen de meeste professionele gebruikers dat. Bijkomend voordeel is dat je ook nog eens een stuk veiliger werkt dan direct in een onbekend land online te gaan.

Harry_HSE
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2018 15:42

Re: Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door Harry_HSE »

Lijkt mij simpel op te lossen met een VPN provider. Lukt het dan niet met je geïnstalleerde email cliënt, dan waarschijnlijk wel met webmail. ExpressVPN (of een andere) kost minder dan een tientje per maand en daarin kies je dan 1 van de 3 servers in Nederland. Werkt met één muisklik aan en weer met één klik uit, een kind kan de afwas doen.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door henk51 »

Oplossingen voor TS vermeld op site Ziggo


Mailen in het buitenland
Wanneer je onze Ziggo Mail gebruikt in het buitenland via een mailprogramma, op bijvoorbeeld je iPhone, dan heb je waarschijnlijk wel eens gemerkt dat het soms niet werkt. Daar zit je natuurlijk niet op te wachten, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Als je inlogt vanaf een ip adres welke bekend staat als onderdeel van een Botnet waar illegale zaken vandaan gepleegd worden word je geblokkeerd.

Nu zijn er twee manieren om dit probleem te tackelen. De eerste optie is gelijk de simpelste. Onze webmail is altijd bereikbaar als er een internetverbinding is. Het enige verschil is dat het er anders uitziet dan het mailprogramma dat je bijvoorbeeld op je telefoon gebruikt. Via de webmail kan je waar je ook bent altijd mails ontvangen en verzenden.
De tweede manier is wat lastiger. Je zal dan op zoek moeten gaan naar de SMTP-gegevens van de wifiprovider op locatie. Wanneer je die serverinstellingen invoert werkt je mail weer. Het nadeel is dat de serverinstellingen misschien niet voor het oprapen liggen en je moet de instellingen weer aanpassen als je teruggaat naar Nederland.


groeten Henk

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door olaf79 »

Als zakelijk gebruiker heb je natuurlijk je eigen zakelijk domein vanwaar je emailt. Wel zo professioneel!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt de smtp instellingen van Gmail gebruiken. Die werken bijna overal, uitgezonderd China.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

olaf79 schreef:
26 dec 2018 17:21
Als zakelijk gebruiker heb je natuurlijk je eigen zakelijk domein vanwaar je emailt. Wel zo professioneel!
Veel zakelijke domeinen bieden enkel inkomende mail en geen uitgaande mail. En hieruit blijkt maar weer dat Ziggo een prima consumenten providers is maar niet geschikt is voor de echte zakelijke markt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is ook nooit goed. De ene keer is de beveiliging te slecht, de andere keer te goed. Bij Ziggo willen ze schijnbaar geen risico nemen en sluiten iedereen af die ineens uit een ver land met een onbekend netwerk gaat mailen. Ja, ze zouden het ook af kunnen doen met een extra wachtwoord, maar dat is de keuze die de provider zelf heeft. Net zo goed dat Ziggo keuze's maakt, hebt u een keuze om een andere provider te kiezen die wel bij uw wensen past.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
26 dec 2018 22:00
Veel zakelijke domeinen bieden enkel inkomende mail en geen uitgaande mail.
Een domein is datgene wat achter het @ teken staat. Een eigen domein is altijd in te richten voor email, door juiste records naar mailservers te maken.
Ook al heeft je domeinhoster geen eigen mailserver, dan kun je naar externe mailserver verwijzen , bijvoorbeeld office365

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
27 dec 2018 12:11
sylvesterb schreef:
26 dec 2018 22:00
Veel zakelijke domeinen bieden enkel inkomende mail en geen uitgaande mail.
Een domein is datgene wat achter het @ teken staat. Een eigen domein is altijd in te richten voor email, door juiste records naar mailservers te maken.
Ook al heeft je domeinhoster geen eigen mailserver, dan kun je naar externe mailserver verwijzen , bijvoorbeeld office365
Voor een uitgaande mailserver hoef je geen record te maken, dat is enkel voor inkomende e-mail van toepassing.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Uitgaande mailserver heeft zelf uiteraard een A record nodig, SPF en PTR record zijn ook aanbevolen.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door Cro »

sylvesterb schreef:
26 dec 2018 22:00
olaf79 schreef:
26 dec 2018 17:21
Als zakelijk gebruiker heb je natuurlijk je eigen zakelijk domein vanwaar je emailt. Wel zo professioneel!
Veel zakelijke domeinen bieden enkel inkomende mail en geen uitgaande mail. En hieruit blijkt maar weer dat Ziggo een prima consumenten providers is maar niet geschikt is voor de echte zakelijke markt.
Een domein kan altijd voorzien worden van een inkomende of uitgaande mailserver. Dit is namelijk niet afhankelijk van het domein. Het kan wel zijn dat de partij waar jij de mail onder hebt gebracht enkel inkomend ondersteund. Echter een domein kun je altijd onderbrengen bij een Office 365 of bijvoorbeeld een Google Apps for Business voor de mail afhandeling. Dan heb je een locatie onafhankelijke inkomende en uitgaande mailserver. Je kan zelfs als je dat zou willen zakelijk zelf een Exchange server of iets dergelijk opzetten en zelf voorzien in een inkomende en uitgaande mailserver, wel even zorgen dat je een zakelijke verbinding hebt zonder blokkades op poorten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
27 dec 2018 13:49
Uitgaande mailserver heeft zelf uiteraard een A record nodig, SPF en PTR record zijn ook aanbevolen.
Nee heeft dit niet nodig, is wel gebruikelijk omdat smtp.domein.nl eenvoudiger te onthouden is. Maar het wordt nu een beetje een tweakers niveau discussie en compleet offtopic.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mailblokkade op vakantie door Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Niet nodig? Je wilt toch dat de uitgaande email aankomt, en niet in spamfilter ontvangende partij belandt!

Gesloten