Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
27 dec 2018 19:37
@lady 1234 is afgelopen zomer overruled door Gerhard Borgert die rechtszaak won. Daarmee is jurisprudentie ontstaan.
U bent abuis, dat gaat onder meer over een ander bedrijf en andere vestigingsplaats.

Als u dit topic gelezen zou hebben, zou u dat weten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
27 dec 2018 19:17
@moneyman jij schrijft dat AFM rechtszaak tegen Ferratum verloren heeft? Welke uitspraak heb je het dan over?
Dat schreef ik niet. Maar het is natuurlijk wél zo. De AFM heeft die zaak verloren en volgens mij is er nog steeds niet in hoger beroep anders geoordeeld.

Ik heb geen idee wie Gerhard Borger is, en op welke zaak doelt, maar dat heeft ongetwijfeld niets te maken met de rechtszaak van de AFM.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
27 dec 2018 20:46
@lady1234 was een ander bedrijf en vestiging. Dat klopt. En zal ongetwijfeld aan bod zijn gekomen in de 77 pagina's hiervoor. Heb ik niet allemaal gelezen nee. Maar de uitspraak van de rechter legt wel alle bedrijven die flitskredieten aanbieden aan banden. En is jurisprudentie. Elke persoon die het aandurft om een rechtszaak tegen Ferratum te beginnen zal die winnen. Zoals ook de rechtszaak tegen Casper voor jurisprudentie heeft gezorgd.
Mensen die dus door het incassobureau onder druk worden gezet hebben niets te vrezen.
Ja, dat is oud nieuws. Maar dat heeft nul komma nul te maken met de rechtszaak van de AFM. En daarmee is jouw onderstaande statement volledig onjuist.
Kees2850 schreef:
27 dec 2018 19:37
@lady 1234 is afgelopen zomer overruled door Gerhard Borgert die rechtszaak won. Daarmee is jurisprudentie ontstaan.
Overigens is dat “winnen” een relatief begrip: de geleende hoofdsom zal gewoon met rente terugbetaald moeten worden. En om dat te bereiken, heb je helemaal geen rechtszaak nodig.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

1. Ferratum is een Engels bedrijf. Niet mijn mening, maar die van de rechter.
2. Geleend geld moet worden terugbetaald, wie daar anders over denkt moet zijn morale kompas bijstellen. Alleen de toegepaste rente is voer voor discussie.
3. sacredfour = Gerhard Borgert

Ja, ik heb ervaring met de Reclame Code Commissie, aan zowel eisende als verwerende kant. Blijkbaar vond sacredfour het niet nodig om op mijn post te reageren, dus zie ik niet in waarom ik hem zou helpen. Daarnaast vind ik zijn manier van adviseren verwerpelijk.

Stappen naar de RCC is sowieso zonde van de tijd. Het hoogst haalbare is 'Ferratum moet zijn reclame boodschap voortaan aanpassen zodat het minder misleidend overkomt'. Nou joepie, gefeliciteerd met de -ugh- winst.

Oh ja, fijne jaarwisseling iedereen.

Eric83
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:22

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Eric83 »

Er zal iniedergval een keer duidelijkheid moeten komen. Ferratum zal een keer in beweging moeten komen. De uitspraak is niet zeker, dat ook voor ferratum garant stelling verboden zal worden. Kans daarop lijkt wel groot maar zeker is het niet. Heb ook geen idee of ferratum nu nog veel leningen verkoopt in NL. Dat site er nog is zegt veder niks. Op trust pilot lees ik niet veels goeds laatste tijd over ferratum. De hoofdsom zal altijd terug betaald moeten moeten worden iniedergeval. Mini leningen zullen ook niet verboden worden, het gaat over de garant kosten. De kosten meer dan 14 % op dag basis.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die zekerheid kan ik je wel geven: die is 100%. Alle relevante factoren zijn identiek.

Verder volledig eens met je betoog :wink:

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
27 dec 2018 20:46
@lady1234 was een ander bedrijf en vestiging. Dat klopt. En zal ongetwijfeld aan bod zijn gekomen in de 77 pagina's hiervoor. Heb ik niet allemaal gelezen nee. Maar de uitspraak van de rechter legt wel alle bedrijven die flitskredieten aanbieden aan banden. En is jurisprudentie. Elke persoon die het aandurft om een rechtszaak tegen Ferratum te beginnen zal die winnen. Zoals ook de rechtszaak tegen Casper voor jurisprudentie heeft gezorgd.

Mensen die dus door het incassobureau onder druk worden gezet hebben niets te vrezen.
Misschien dan toch maar die 77 pagina’s lezen? Dan bent u in ieder geval beter geïnformeerd.

CypherZ
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 dec 2018 22:49

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door CypherZ »

@Lady1234 is volgens mij gewoon een medewerker van dat malafide incasso bureau.
Ik heb een voorstel bij ze neer gelegd om mijn eerder betaalde garantstellingen te verrekenen met mijn huidige openstaande saldo, zelfs aangeboden dat ze die 34 euro die ik teveel betaald heb mogen houden.

Niks meer vernomen.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard werk ik bij alle bedrijven waarover hier klachten verschijnen.

Hoe dom kan men zijn.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

CypherZ schreef:
27 dec 2018 21:58
@Lady1234 is volgens mij gewoon een medewerker van dat malafide incasso bureau.
Ik heb een voorstel bij ze neer gelegd om mijn eerder betaalde garantstellingen te verrekenen met mijn huidige openstaande saldo, zelfs aangeboden dat ze die 34 euro die ik teveel betaald heb mogen houden.

Niks meer vernomen.
Kansloos weer dit.

CypherZ
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 dec 2018 22:49

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door CypherZ »

Moneyman schreef:
27 dec 2018 22:23
CypherZ schreef:
27 dec 2018 21:58
@Lady1234 is volgens mij gewoon een medewerker van dat malafide incasso bureau.
Ik heb een voorstel bij ze neer gelegd om mijn eerder betaalde garantstellingen te verrekenen met mijn huidige openstaande saldo, zelfs aangeboden dat ze die 34 euro die ik teveel betaald heb mogen houden.

Niks meer vernomen.
Kansloos weer dit.
Moneyman heb je geen fatsoen in je donder met je belachelijke antwoord ?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

CypherZ schreef:
27 dec 2018 22:26
Moneyman schreef:
27 dec 2018 22:23
CypherZ schreef:
27 dec 2018 21:58
@Lady1234 is volgens mij gewoon een medewerker van dat malafide incasso bureau.
Ik heb een voorstel bij ze neer gelegd om mijn eerder betaalde garantstellingen te verrekenen met mijn huidige openstaande saldo, zelfs aangeboden dat ze die 34 euro die ik teveel betaald heb mogen houden.

Niks meer vernomen.
Kansloos weer dit.
Moneyman heb je geen fatsoen in je donder met je belachelijke antwoord ?

Hear, hear :mrgreen:

Er is echt sinds het ontstaan van het internet geen grotere en kinderachtiger dooddoener geweest dan “jij werkt er zeker”. Totaal geen écht argument, klaarblijkelijk. En ja, dat typeer ik met alle fatsoen als compleet kansloos.

CypherZ
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 dec 2018 22:49

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door CypherZ »

Als je het soort antwoorden van haar of hem vergelijkt met de mails van Trust and Law dan zie ik duidelijke overeenkomsten .

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

CypherZ schreef:
27 dec 2018 22:32
Als je het soort antwoorden van haar of hem vergelijkt met de mails van Trust and Law dan zie ik duidelijke overeenkomsten .
Ik zie die overeenkomsten in het geheel niet. Ook niet in de vele andere topics waarin Lady1234 reageert. Als u daar ook even maar kijkt, dan beseft u wellicht hoe belachelijk uw suggestie is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Verschil met Ferratum is dat Novum ook een Nederlandse vestiging had - zónder vergunning.
Erthanax schreef:
27 dec 2018 22:40
CypherZ schreef:
27 dec 2018 22:32
Als je het soort antwoorden van haar of hem vergelijkt met de mails van Trust and Law dan zie ik duidelijke overeenkomsten .
Ik zie die overeenkomsten in het geheel niet. Ook niet in de vele andere topics waarin Lady1234 reageert. Als u daar ook even maar kijkt, dan beseft u wellicht hoe belachelijk uw suggestie is.
Je ziet wat je wilt zien... :wink:

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Erthanax »

Al wil ik nog zo graag, ik zie T&L toch niet reageren op een probleem met een wasdroger :lol:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
27 dec 2018 22:44
Al wil ik nog zo graag, ik zie T&L toch niet reageren op een probleem met een wasdroger :lol:
:mrgreen: :mrgreen:

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 dec 2018 20:52
Overigens is dat “winnen” een relatief begrip: de geleende hoofdsom zal gewoon met rente terugbetaald moeten worden. En om dat te bereiken, heb je helemaal geen rechtszaak nodig.
Wie is "je" ?
Bij een koppige niet betalende klant zal naar mijn idee Ferratum toch naar de rechter moeten stappen.

CypherZ
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 dec 2018 22:49

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door CypherZ »

Misschien heb ik te snel gereageerd. Laten we het er op houden dat zij ( T &L ) hier zeker een account hebben.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kan best zo zijn, maar ik ben dat account in ieder geval niet.

Plaats reactie