LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
SjurLokH
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:42

Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door SjurLokH »

Ik ben op zoek naar andere deelnemers van het Nederlands innovatiefonds. Ik kan dit bedrijf als sinds meer dan 3 weken niet bereiken.
Als u dit probleem ook heeft hoor ik dat graag, dan kunnen we er een zaak van maken !!
Alvast bedankt !

Okesjon
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2018 16:20

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door Okesjon »

Goedemiddag,

Wij hebben vorig jaar september een storting gedaan, en zijn er toen vanuit gegaan dat Nederlands Innovatiefonds onder AFM toezicht viel. Daarnet contact gehad met AFM en vallen hier niet onder. AFM krijgt momenteel heel veel klachten en hebben op 22 januari 2018 een waarschuwing geplaatst om geen nieuwe slachtoffers te maken. Enige mogelijkheid is juridische stappen te ondernemen met meerdere gedupeerden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door tttlocke »

SjurLokH schreef:Ik ben op zoek naar andere deelnemers van het Nederlands innovatiefonds. Ik kan dit bedrijf als sinds meer dan 3 weken niet bereiken.
Als u dit probleem ook heeft hoor ik dat graag, dan kunnen we er een zaak van maken !!
Alvast bedankt !
Wat voor zaak zou dat dan zijn? Een zaak omdat ze niet te bereiken zijn?

Heeft u wel de juist contactgegevens?


aartie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2018 16:25

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door aartie »

Ik heb in december een obligatie afgesloten bij de Nederlandse innovatie fonds. Hun site ziet er goed uit. de contact persoon was altijd bereikbaar.
Alleen ik zou naar afspraak van hun nieuwsbrieven krijgen.
Toen ik na 2 maanden belde was de contact persoon niet bereikbaar, maar wel hun algemeen nummer.
Nu is die ook niet bereikbaar. Help wat kan ik doen het gaat om studie geld van de kinderen die ik even apart wou zetten voor 3 jaar.


Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die zijn van dat studiegeld de stranden In een ver en warm land aan het bestuderen.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door jonis »

Hoezo ziet de site eigenlijk goed uit?

http://nederlandsinnovatiefonds.nl/


Ik haak al af op de 1ste regel.

Erthanax
Berichten: 9614
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tja, die eerste regel: "Let op! U belegt buiten AFM-toezicht. Geen prospectusplicht voor deze activiteit."
Die waarschuwing staat er niet voor niets. Voldoende reden om dit vage "fonds" links te laten liggen.

aartie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2018 16:25

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door aartie »

Deze obligatie fonds heb ik in oktober op internet gezien toen was het een site met adres . Ze waren bereikbaar en er was geen enkele waarschuwing.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door Lady1234 »

aartie schreef:Deze obligatie fonds heb ik in oktober op internet gezien toen was het een site met adres . Ze waren bereikbaar en er was geen enkele waarschuwing.
En hebt u toen een prospectus aangevraagd?

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door jonis »

aartie schreef:Deze obligatie fonds heb ik in oktober op internet gezien toen was het een site met adres . Ze waren bereikbaar en er was geen enkele waarschuwing.
Wat was er mis met een beleggersrekening en wat obligatiefondsen van een gerenommeerd vermogensbeheerder?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik vrees dat dat geld weg/op is, en je het niet meer terug gaat krijgen.

De AFM heeft hierover begin januari gewaarschuwd, en ik citeer,

Vanwege de rekeningafschriften van het Nederlands Innovatiefonds en aan het Nederlands Innovatiefonds gelieerde entiteiten, die in het bezit zijn van de AFM, krijgt de AFM het vermoeden dat slechts een beperkt deel van het opgehaalde geld hieraan is besteed. Het overgrote deel van het opgehaalde geld is overgemaakt naar andere ondernemingen die worden geleid door dezelfde directie als het Nederlands Innovatiefonds en wordt besteed aan heel andere zaken dan waarover beleggers zijn geïnformeerd.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door kuklos »

aartie schreef:Help wat kan ik doen het gaat om studie geld van de kinderen die ik even apart wou zetten voor 3 jaar.
Ik kan je wel om de oren slaan met achteraf waarschuwingen en adviezen, maar nu zou ik de Afm contacten en een advocaat zoeken.
Informatie
Bij vragen kunnen consumenten contact opnemen met het Meldpunt Financiële Markten van de AFM via telefoonnummer 0800-5400 540 (gratis).

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door rvjapio »

U moet nooit ergens vanuit gaan (AFM toezicht) en al helemaal niet als u gaat beleggen. Succes met uw claim.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door Radar »

2 topics samengevoegd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door sjohie »

rvjapio schreef:U moet nooit ergens vanuit gaan (AFM toezicht) en al helemaal niet als u gaat beleggen. Succes met uw claim.
Er zijn plenty mensen die beleggen buiten AFM toezicht om, en die hebben daar ook wel succes mee. Maar dan beleggen ze in een bedrijf/product wat ze goed kennen, denk via een vorm van medewerkersparticipatie, en verdiepen ze zich in de risico's. Risico's die een bedrijf bij een legitieme belegging overigens ook benoemd, ook als er geen AFM toezicht is, want met transparantie en duidelijkheid trek je sneller investeerders in dat soort gevallen.

Of het zijn zgn "durf investeerders" die 10x een miljoen investeren en 9 miljoen afschrijven omdat 1 op de 10 de nieuwe facebook/tesla/tom tom is, en het verlies op die andere 9 projecten die floppen, ruimschoots goed maakt.

jbmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2018 20:26

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door jbmar »

Beste, ook ik ben gedupeerde en zoek andere lotgenoten om een zaak te maken scheelt in de kosten en er is maar advocaat mee bezig ipv verschillende, hoe maken we contact ?

jastellaard
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2018 11:57

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door jastellaard »

Ik verneem graag van u inzake de inschakeling van een deskundige en ervaren advocaat,
Hartelijke groet Han Stellaard

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met beleggingsfonds Nederlands Innovatiefonds

Ongelezen bericht door Moneyman »

jastellaard schreef:
28 dec 2018 10:33
Ik verneem graag van u inzake de inschakeling van een deskundige en ervaren advocaat,
Hartelijke groet Han Stellaard
Wie is “u”?

Gesloten